لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مدلسازی رویه ای در بلندر با گره های هندسی
Procedural Modelling In Blender With Geometry Nodes
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
به یکی از اولین دورههای آموزشی مدلسازی رویهای در Blender با استفاده از گرههای رویهای خوش آمدید.
در این دوره ما نحوه ایجاد اشیاء تکی و کل صحنه ها را با استفاده از یک سیستم گره بی شباهت به سیستمی که از Blender 2.7X برای ایجاد مواد در چرخه استفاده شده است را توضیح می دهیم. اگر به ایجاد مواد با استفاده از گره ها عادت دارید، نقطه شروع خوبی برای یادگیری گره های هندسه به عنوان فرآیند و ساختار خواهید داشت و به طور کلی هنگام ساختن سیستم های گره یکسان است. تفاوت اصلی بین این دو سیستم گره هایی است که استفاده می شود.
در این دوره، ما یاد می گیریم که چگونه با ایجاد نمونه هایی از طریق گره های خود، اشیاء ایجاد کنیم، که به ما امکان می دهد فقط با چند نوع مختلف گره، اشکال ساده بسازیم. همانطور که در بخشها حرکت میکنیم، گرههای بیشتری را معرفی میکنیم که منجر به خلاقیتهای دیدنیتر میشوند.
اما مسلماً هدف گرههای هندسی ساختن یک شی نیست. هدف گرههای هندسه این است که یک شی بسازند و سپس بتوانند آن شی را با استفاده از پارامترهای غیر مخرب ویرایش کنند. ما می خواهیم یاد بگیریم که Blender چگونه این کار را انجام می دهد و چگونه می توانید یک گردش کار جدید برای ساخت اشیاء ایجاد کنید.
نه تنها میتوانیم به صورت رویهای اشیا را ایجاد کنیم، بلکه کل صحنهها را نیز میتوانیم ایجاد کنیم. با استفاده از گرههای نقطهای، میتوانیم یک شی را در سراسر یک ظاهر به روشی مشابه با استفاده از سیستمهای ذره توزیع کنیم، فقط این بار با گرههایی برای کنترل پارامترهای مختلف.
ما در این دوره نه تنها نودهای مختلف را پوشش می دهیم، بلکه نحوه استفاده از گره ها را نیز پوشش می دهیم. به طوری که در پایان هر پروژه می توانید متوجه شوید که یک گره خاص چه مسئولیتی دارد.
امیدواریم از ایجاد اشیاء با گره در Blender لذت ببرید.
برای جزئیات بیشتر در مورد پروژه کلاس، ویدئویی به نام "چالش پایان کلاس" را در پایان دوره مشاهده کنید.
برای این پروژه کلاسی، دانش آموزان باید صحنه زیر را با استفاده از یک گردش کار رویه ای ایجاد کنند...
"با استفاده از گرههای هندسی برای ایجاد اشیاء و گرههای نقطهای برای قرار دادن آنها در اطراف صحنه، یک صحنه سالن امتحان با میزها و صندلیهای چیده شده و با فاصله مناسب ایجاد کنید"
چیزهایی که باید هنگام تکمیل پروژه خود در نظر بگیرید.....
در صورت امکان جزئیات را اضافه کنید، مانند مداد، نیمکت در کنارهها، ساعت روی دیوار و غیره.
با استفاده از گرههای هندسی، از جمله خود سالن امتحان، تا حد امکان صحنه را ایجاد کنید.
در مورد اتخاذ یک گردش کار مدولار برای برخی از اشیاء بزرگتر فکر کنید، باز هم سالن امتحان خود نمونه ای از شی است که می توانید آن را مدولار کنید.
چگونه می توانید از گره های نقطه ای برای سازماندهی صحیح اشیاء در صحنه خود استفاده کنید؟
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
موقعیت یابی ساختمان
Positioning The Building
استفاده از گروه های راس برای چگالی
Using Vertex Groups For Density
مروری بر آنچه تاکنون انجام داده ایم
A Review Of What We Have Done So Far
استفاده از گره های برداری برای ساخت جدول
Using Vector Nodes To Build A Table
XYZ را ترکیب کنید
Combine XYZ
هندسه تمرین جنگل ایجاد کنید
Create A Forest Exercise Geometry
دیوار اتصال D
Connecting Wall D
اضافه کردن اولین گره شما
Adding Your First Node
سازماندهی گره های ما در یک قاب
Organizing Our Nodes Into A Frame
بررسی صندلی پایه
A Review Of The Basic Chair
استفاده از Modifier
Applying The Modifier
اضافه کردن اولین گره ما
Adding Our First Node
ایجاد یک اثر انتزاعی با استفاده از جریان داده و فیلدها
Creating An Abstract Effect Using Data Flow And Fields
تغییر رنگ گره ها
Changing The Color Of The Nodes
آنچه که ما می خواهیم ایجاد کنیم
What We Are Going To Create
ویژگی تصادفی کردن برای مقیاس
Attribute Randomize For Scale
به دوره خوش آمدید
Welcome To The Course
ترکیب اطلاعات شی و بولی
Combining Object Info And Boolean
استفاده از گره های مش
Using Mesh Nodes
گره های ویژگی
Attribute Nodes
ایجاد طبقه همکف
Creating The Ground Floor
چالش پایان کلاس
End Of Class Challenge
دانلود نسخه مناسب بلندر
Downloading The Right Version Of Blender
تغییر مقادیر با گره ریاضی
Changing Values With The Math Node
نحوه فعال سازی Node System
How To Activate The Node System
ایجاد تمرین سیستم بلوکی
Creating A Block System Exercise
معرفی انواع داده با بردار و شناور
Introducing Data Types With Vectors And Floats
تغییر انواع ورودی
Changing Input Types
گره های ریاضی چگونه کار می کنند
How Math Nodes Work
دیوار سوم
The Third Wall
ایجاد دیوار دوم
Creating The Second Wall
ویژگی تصادفی برای چرخش
Attribute Randomize For Rotation
مجموعه دوم از دیوارها
The Second Set Of Walls
ایجاد یک جنگل تمرین گره ها
Create A Forest Exercise The Nodes
ویدئوی جایزه متحرک سازی گره ما
Bonus Video Animating Our Node Set Up
استفاده از گره های ریاضی
Using The Math Nodes
مواد برای جنگل
Materials For The Forest
کنترل جدایی ما با گره های ریاضی
Controlling Our Separation With Math Nodes
تخصیص پارامترها به Modifier
Assigning Parameters To The Modifier
نامگذاری و سازماندهی گره های خود
Naming And Organising Your Nodes
تجزیه و تحلیل تنظیم و سازماندهی گره ما با فریم ها
Analysing Our Node Setup And Organizing With Frames
تصادفی کردن نمونه پنجره ما
Randomizing Our Window Instance
یک لیوان نوشیدنی
A Drinking Glass
راه اندازی سقف برای ساختمان ما
Setting Up The Roof For Our Building
ایجاد ویژگی های جدید
Creating New Attributes
رفع سایز ساق پا
Fixing The Leg Size
در هر راس نمونه سازی
Per Vertex Instancing
تعریف انتخاب برای جدایی ما
Defining The Selection For Our Separartion
مدل سازی یک دکمه
Modelling A Button
ساخت لیوان نوشیدنی رویه ای
Making Our Drinking Glass Procedural
ایجاد کاربران جعلی
Creating Fake Users
جدا کردن هندسه
Separating The Geometry
ایجاد نمونه هایی از هندسه با Join Geometry Node
Creating Instances Of Geometry With The Join Geometry Node
بررسی جدول
A Review Of The Table
استفاده از دو گره مشابه
Using Two Of The Same Node
حفظ ارتباط بین هر دیوار
Maintaining The Connection Between Each Wall
استفاده از مسیرهای مجدد
Using Reroutes
ایجاد یک شکل پایه
Creating A Basic Shape
مدل سازی یک دکمه با استفاده از یک شی دیگر
Modelling A Button Using Another Object
پیش نمایش جنگل
Preview Of The Forest
درختان شما خیلی بلند هستند
Your Trees Are Too Tall
دیوار چهارم و آخر
The Fourth And Final Wall
تغییر روش توزیع نقطه
Changing The Point Distribute Method
بلوک ساختمانی ما را از پایین رشد دادیم
Growng Our Building Block From The Bottom
اضافه کردن یک نمونه پنجره
Adding A Window Instance
جایگزینی هندسه شیء با یک مش اولیه
Replacing Object Geometry With A Mesh Primitive
نمونهسازی با مجموعهها
Instancing With Collections
استفاده از درخت گره خود با اشیاء دیگر
Using Your Node Tree With Other Objects
استفاده از گره های نقطه ای
Using Point Nodes
استفاده از Empties For Control Overview
Using Empties For Control Overview
دسترسی به فضای کاری
Accessing The Workspace
ساخت دارایی پایه
Building The Base Asset
معرفی جدول رویه ما
Introducing Our Procedural Table
حرکت در اطراف گره های ما برای تغییر جریان داده ها
Moving Around Our Nodes To Change The Flow Of The Data
افشای پارامترها برای اصلاح کننده
Exposing Parameters To The Modifier
استفاده از Weight Painting برای گروه های Vertex
Using Weight Painting For Vertex Groups
ایجاد یک شی دوم و استفاده از مواد با گره ها
Creating A Second Object And Using Materials With Nodes
پایان دادن به پاها
Finishing The Legs
چالش اتصال دیوارهای دیگر
Connecting The Other Walls Challenge
پایان لمس
Finishing Touches
معرفی جریان داده و فیلدها
Introducing Data Flow And Fields
اسم من جو بیلی است و مدرس طراحی دو بعدی و سه بعدی هستم. من در مدل سازی سه بعدی با استفاده از پلتفرم های نرم افزاری مانند مخلوط کن و 3DS max برای ایجاد مدل ها و دارایی های مجازی برای بازی های ویدیویی و انیمیشن ها تخصص دارم.
شغل جایگزین من شامل آموزش ورزش و ورزش در مدارس است و بنابراین من 1000 ساعت تجربه تدریس در زمینه های مختلف دارم. هدف من در اینجا این است که همیشه در وبسایتهایی مانند یوتیوب، مربیان خوبی پیدا کنم که عالی هستند، اما هرگز محتوای کافی برای رفع عطش خودم برای یادگیری ارائه نمیدهند. بنابراین، هدف من در skillshare ارائه آموزش با کیفیت جامع در مورد موضوعاتی که پوشش میدهم، مانند مخلوط کن سه بعدی است.
نمایش نظرات