آموزش SketchUp برای وب از پایه تا پیشرفته

SketchUp for Web from Basic to Advanced

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

در این دوره آنلاین، SketchUp Free یا SketchUp for Web نیز شناخته می شود. شما از خیلی ابتدایی شروع می کنید و سپس به تدریج به سطح پیشرفته می روید. برنامه درسی با دقت طراحی شده است، بنابراین SketchUp را به مؤثرترین و کارآمدترین روش یاد خواهید گرفت. در کمتر از ۷ ساعت، ان شاء الله، می‌توانید بر تمام ابزارهای موجود مسلط شوید و از آنها برای ایجاد یک طراحی خانه سه بعدی از ابتدا تا انتها استفاده کنید.  

آنچه خواهید آموخت

چیزهای زیادی در این دوره آنلاین خواهید آموخت. در این متن توضیحات، موارد زیادی برای توضیح وجود دارد. برای مشاهده جزئیات، می توانید به بخش برنامه درسی بروید. اما، فقط برای یک جمع بندی سریع. این دوره آنلاین به غیر از فصل مقدمه، از 9 فصل تشکیل شده است.

در فصل اول، با رابط کاربری SketchUp Free و همچنین ویژگی های اولیه آن آشنا خواهید شد. شما یاد خواهید گرفت که مدل های سه بعدی را از انبار سه بعدی وارد کنید. سپس نحوه انجام ناوبری و استفاده از انواع مختلف «نما» را بیاموزید. در مرحله بعد، نحوه استفاده از ویژگی "صحنه ها" را یاد خواهید گرفت. و سپس در مورد چگونگی تغییر ظاهر مدل های سه بعدی با استفاده از "Styles" بحث خواهیم کرد. پس از آن به بررسی دستورات مختلف مربوط به فایل ها می پردازیم. و همچنین یاد بگیرید که چگونه یک "میانبر سفارشی" ایجاد کنید.

در فصل دوم، تکنیک های اصلی مدل سازی سه بعدی را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما با یادگیری ابزار خط شروع می کنیم. سپس در مورد مفاهیم و ویژگی های "استنتاج" در SketchUp بحث کنید. پس از آن، ما در مورد ابزار "مستطیل" بحث خواهیم کرد. و سپس در مورد یکی از مهمترین ابزارهای SketchUp به نام ابزار "push-pull" بحث کنید. همچنین در این فصل، تکنیک های مختلف انتخاب شی را مورد بحث قرار خواهیم داد. و تکنیک هایی برای حذف اشیا. در نهایت نحوه استفاده از ابزار "offset" را توضیح خواهیم داد.

فصل سوم یک فصل تمرین است. ابتدا یک شی "جعبه کاشت" را مدل می کنیم. سپس یک مدل سه بعدی از یک کابینت ایجاد کنید. پس از آن، ما سعی خواهیم کرد یک مدل سه بعدی از خانه حیوانات خانگی ایجاد کنیم.

در فصل چهارم، ما بر روی تکنیک‌های دستکاری شی و مدیریت شی موجود در SketchUp Free تمرکز خواهیم کرد. موارد زیادی وجود دارد که در این فصل به آنها خواهیم پرداخت. برخی از آنها، تبدیل شی، از تکنیک های پایه تا پیشرفته هستند. سپس، یاد بگیرید که چگونه از "برچسب ها" برای مدیریت آسان تر و سریع تر اشیاء سه بعدی استفاده کنید. در مرحله بعد، تکنیک های مختلف کپی برداری را یاد خواهید گرفت. سپس یاد بگیرید که چگونه اشیاء را با روش اصلی "گروه" یا با روش پیشرفته تر با استفاده از "کامپوننت" گروه بندی کنید.

در فصل پنجم، در مورد تکنیک های مختلف مدل سازی پیشرفته صحبت خواهیم کرد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از "مستطیل چرخشی" استفاده کنید. ریزه کاری های ابزار «دایره» و ابزار «چند ضلعی» را یاد بگیرید. سپس مفاهیم و تکنیک های صاف کردن سطوح اجسام سه بعدی را یاد بگیرید. سپس، نحوه استفاده از ابزار "Freehand" و همچنین ابزار "Arc" را یاد خواهید گرفت. و سپس اشیاء متنی سه بعدی ایجاد کنید. و در نهایت، استفاده از ابزار "دنبال من" را یاد بگیرید.

فصل ششم یک فصل ویژه برای تمرینات مدلسازی سه بعدی است. ما از تکنیک های پیشرفته ای که قبلاً بحث شد استفاده خواهیم کرد. ما با مدل سازی میز قهوه شروع می کنیم. سپس مدل سازی یک دروازه کلاسیک را یاد بگیرید. سپس یاد بگیرید که چگونه یک "ستون مربع" را مدل کنید. در ادامه به تکنیک های ایجاد درب دو طرفه می پردازیم. با ساخت چارچوب در شروع کنید، سپس ورق در. و در نهایت، دستگیره در را ایجاد می کنیم. در مرحله بعد، نحوه مدلسازی یک کتاب را یاد خواهید گرفت. آخرین پروژه در فصل ششم ایجاد یک پله و نرده آن است. شما یک روش ساده و در عین حال موثر برای تعریف مراحل پله بدون انجام محاسبات پیچیده به صورت دستی خواهید آموخت.

فصل هفتم بر روی بحث در مورد تکنیک های اندازه گیری و حاشیه نویسی تمرکز دارد. در اینجا ابزار "Tape Meetre" و سپس ابزار "نقاشی" را خواهید آموخت. در مرحله بعد، روش های مختلفی را برای تخصیص برچسب ها مانند ابعاد یا صرفاً برای افزودن نظرات یاد خواهید گرفت. سپس، نحوه ایجاد برش های مدل سه بعدی خود را با استفاده از "سطح مقطع" پوشش خواهیم داد. و در نهایت، نحوه ایجاد "محورهای سفارشی" را خواهید آموخت.

  در فصل هشتم، استفاده از متریال و بافت را یاد خواهید گرفت. علاوه بر یادگیری استفاده از مواد ارائه شده توسط SketchUp، همچنین یاد خواهید گرفت که متریال ها و بافت های خود را ایجاد کنید. پس از آن، روش‌های مختلف دستکاری برای بافت‌هایی که قبلاً به سطوح شی سه‌بعدی متصل شده‌اند را مورد بحث قرار می‌دهیم. ما هم سطوح صاف و هم سطوح منحنی را پوشش خواهیم داد.

در فصل آخر یا فصل نهم. ما پروژه نهایی را ایجاد خواهیم کرد که یک خانه است. ما با وارد کردن تصویر مرجع شروع می کنیم. سپس دیوارها را مدل کنید. پنجره ها و درها را اضافه کنید. سپس کف، محیط اطراف و همچنین کانکس را ایجاد کنید. ما سقفی را ایجاد می کنیم که از نوع دو پشته ای خواهد بود. سپس یک سایبان بزرگ بسازید که فضای تراس و محل کارگاه را بپوشاند. در نهایت تزییناتی برای نمای خانه اضافه می کنیم. ان شاء الله، اگر این دوره را از ابتدا تا انتها دنبال کنید، می توانید یک مدل سه بعدی خانه از ابتدا تا انتها ایجاد کنید.

بنابراین، دیگر منتظر نمانید. اکنون به این دوره آنلاین بپیوندید! و مهارت خود را در زمینه معماری ارتقا دهید.

برنامه درسی

00 مقدمه

  • مقدمه
  • اطلاعات و سلب مسئولیت
  • شروع SketchUp رایگان

01 مبانی رابط کاربری

  • اصول UI
  • وارد کردن از انبار سه بعدی
  • پیمایش
  • نماهای استاندارد و FOV
  • صحنه ها
  • جلوه های Viewport
  • اطلاعات مدل
  • کار با فایل ها
  • اشعه ایکس و میانبر سفارشی

02 مبانی مدلسازی سه بعدی

  • اصول اولیه ابزار خط
  • قفل استنتاج
  • ابزار مستطیل
  • ابزار فشاری
  • اصول انتخاب
  • تکنیک های پاک کردن
  • ابزار افست

03 پروژه های مدل سازی اولیه

  • پروژه: جعبه کاشت
  • پروژه: کابینت ساده
  • پروژه: خانه حیوانات خانگی

04 دستکاری و مدیریت شی

  • مبانی تحول
  • تبدیل پیشرفته
  • کار با برچسب ها
  • انتخاب عنصر پیشرفته
  • تکراری
  • اصول اولیه گروه
  • ویژگی های پیشرفته گروه
  • مبانی مؤلفه
  • ویژگی های پیشرفته جزء
  • پنهان کردن اشیا

05 مدل سازی سه بعدی پیشرفته

  • مستطیل چرخان
  • دایره و چند ضلعی
  • نرم کننده و صاف کننده سطوح
  • Freehand و Arc
  • جوشکاری و تقسیم لبه ها
  • متن سه بعدی
  • ابزار من را دنبال کن

06 پروژه های مدلسازی پیشرفته

  • پروژه: میز قهوه
  • پروژه: دروازه کلاسیک
  • پروژه: ستون مربع
  • پروژه: درب دو طرفه - قسمت 1
  • پروژه: درب دو طرفه - قسمت 2
  • پروژه: کتاب
  • پروژه: پله - قسمت 1
  • پروژه: پله - قسمت 2

07 اندازه‌گیری و برچسب‌گذاری

  • اندازه گیری نوار
  • نقاله
  • ابعاد و متن
  • صفحه مقطع
  • ارائه چند بخش
  • محور سفارشی

08 مواد و بافت

  • مبانی مواد
  • مطالب پیشرفته
  • ایجاد مواد سفارشی
  • تبدیل بافت و طرح ریزی
  • بافت سطوح منحنی

پروژه نهایی خانه 09

  • وارد کردن تصویر مرجع
  • ایجاد دیوار
  • افزودن دهانه های دیوار
  • تمیز کردن مدل
  • ایجاد ویندوز
  • تکرار و اصلاح پنجره
  • درها
  • طبقه، محیط، و کانکس
  • مدل سازی سقف ها
  • سایبان و نما

برای پروژه کلاس، باید یک مدل سه بعدی از یک خانه درست مانند پروژه نهایی این دوره ایجاد کنید. می توانید از همان تصویر مرجع ارائه شده استفاده کنید. با این حال، اگر از تصویر مرجع دیگری استفاده کنید یا حتی آن را بر اساس خلاقیت خود بدون تصاویر مرجع دیگران بسازید، حتی بهتر خواهد بود.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • افزودن دهانه های دیوار Adding wall openings

  • شروع SketchUp Free Starting SketchUp Free

  • ویژگی های پیشرفته گروه Group advanced features

  • اصول اولیه گروه Group basics

  • بافت سطوح منحنی Texturing curved surfaces

  • طبقه، محیط، و کانکس Floor, environment, and carport

  • اطلاعات مدل Model info

  • کار با فایل ها Working with files

  • پروژه: درب دو طرفه - قسمت اول Project: Two-sided door - Part 1

  • ابزار دنبال من Follow Me tool

  • ایجاد ویندوز Creating windows

  • دایره و چند ضلعی Circle and Polygon

  • صحنه های Scenes

  • نرم کننده و صاف کننده سطوح Softening and Smoothing surfaces

  • تکرار و اصلاح پنجره Window duplication and modification

  • اصول ابزار خط Line tool basics

  • ابعاد و متن Dimensions and Text

  • هواپیمای مقطع Section plane

  • نمای استاندارد و FOV Standard views and FOV

  • مدل سازی سقف ها Modeling the roofs

  • پروژه: کابینت ساده Project: Simple cabinet

  • پروژه: دروازه کلاسیک Project: Classic gate

  • پنهان کردن اشیا Hiding objects

  • فایل های تمرینی Exercise files

  • سایبان و نما The canopy and Facade

  • جلوه های Viewport Viewport effects

  • ابزار فشار/کشیدن Push/pull tool

  • اطلاعات و سلب مسئولیت Information and Disclaimer

  • کار با برچسب ها Working with Tags

  • پروژه: درب دو طرفه - قسمت دوم Project: Two-sided door - Part 2

  • اصول انتخاب Selection basics

  • پروژه: کتاب Project: Book

  • تکثیر. مضاعف شدن Duplication

  • مواد پیشرفته Advanced material

  • ایجاد مواد سفارشی Creating custom material

  • پروژه: خانه حیوانات خانگی Project: Pet house

  • جهت یابی Navigation

  • تمیز کردن مدل Cleaning up the model

  • متن سه بعدی 3D text

  • اشعه ایکس و میانبر سفارشی X-Ray and custom shortcut

  • ستون مربع پروژه Project Square pillar

  • پروژه: پله - قسمت 2 Project: Stair - Part 2

  • محور سفارشی Custom axis

  • مبانی تحول Transformation basics

  • پروژه: میز قهوه خوری Project: Coffee table

  • واردات از انبار سه بعدی Importing from 3D warehouse

  • ابزار مستطیل Rectangle tool

  • پروژه: جعبه کاشت Project: Planter box

  • دست آزاد و قوس Freehand and Arc

  • تکنیک های پاک کردن Erasing techniques

  • پروژه: پله - قسمت 1 Project: Stair - Part 1

  • ویژگی های پیشرفته جزء Component advanced features

  • مبانی مواد Material basics

  • ایجاد دیوار Creating the wall

  • انتخاب عنصر پیشرفته Advanced element selection

  • ابزار افست Offset tool

  • قفل استنتاج Inference locking

  • معرفی Introduction

  • دگرگونی و طرح ریزی بافت Texture transformation and projection

  • ارائه چند بخش Multi-sections presentation

  • اندازه گیری نوار Tape Measure

  • درها The doors

  • در حال وارد کردن تصویر مرجع Importing reference image

  • نقاله Protractor

  • تحول پیشرفته Advanced transformation

  • جوشکاری و تقسیم لبه ها Welding and Dividing edges

  • اصول UI UI basics

  • مبانی کامپوننت Component basics

  • مستطیل چرخیده Rotated Rectangle

نمایش نظرات

آموزش SketchUp برای وب از پایه تا پیشرفته
جزییات دوره
6h 54m
69
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
152
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Widhi Muttaqien Widhi Muttaqien

کارشناس و کارآفرین CG

Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.

در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.