آموزش مایا 2015

Maya 2015 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آیا نیاز به ایجاد بنیادی قوی در مایا دارید؟ از اینجا شروع کنید این دوره آموزش ضروری جدیدترین ویژگی های Maya 2015 را در بر می گیرد ، در حالی که به شما در زمینه اصول مدل سازی 3D ، بافت ، انیمیشن و ارائه می پردازد. آیا نیاز به یک مرور سریع دارید؟ فصل اول این دوره را بررسی کنید که شامل رابط کاربری و ابزارهای اساسی دستکاری اشیا است. نویسنده George Maestri سپس شما را در مدل سازی چند ضلعی ، ویرایش و تصفیه مش ها و مدل سازی NURBS - برای مجسمه سازی منحنی ها و سطوح آلی در مایا عمیق تر می کند. پس از آن ، یاد بگیرید که چگونه مواد ایجاد کنید و به سطح مدل های خود رنگ ، بافت ، بازتاب و موارد دیگر بدهید. در مرحله بعدی ، در روند رندر نهایی تصاویر واقع گرایانه (با نور و جلوه های عمق میدان) ایجاد کنید و در آخر با استفاده از ابزار انیمیشن مایا ، حرکت و زندگی را به شخصیت های خود بیفزایید.
موضوعات شامل:
  • آشنایی با رابط کاربری مایا
  • ایجاد سلسله مراتب و لایه ها
  • ایجاد اشیا poly چند ضلعی
  • کار با سطوح زیربخش
  • اکسترود کردن مش
  • هموار سازی هندسه
  • بالابری و اکسترودر با ابزار منحنی NURBS
  • تبدیل NURBS به چند ضلعی
  • ایجاد و استفاده از نقشه های بافت
  • اعمال نقشه برداری ماورا بنفش
  • افزودن چراغ و دوربین به یک صحنه
  • ایجاد تأثیرات واقع بینانه مانند عمق میدان
  • ارائه دسته ای
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • الزامات سیستم System requirements

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار در مایا 2015 1. Getting Started in Maya 2015

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • کار با پرونده ها و پروژه های مایا Working with files and Maya projects

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

  • سفارشی کردن رابط Customizing the interface

  • جهت یابی Navigation

  • با استفاده از جعبه گرم و منوهای مارک Using the hotbox and marking menus

  • انتخاب اشیاء Selecting objects

  • با استفاده از ابزار Move Using the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotating and scaling

  • محورهای دستکاری Manipulating pivots

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • همکاری با ویرایشگر Attribute Working with the Attribute Editor

  • با استفاده از ابزار Grease Pencil Using the Grease Pencil tool

2. سازماندهی صحنه های مایا 2. Organizing Maya Scenes

  • کار با Outliner Working with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Creating hierarchies

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

  • استفاده از گروه ها به عنوان محوری Using groups as pivots

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • پنهان کردن و نشان دادن اشیاء Hiding and showing objects

  • ایجاد لایه ها Creating layers

  • کار با ماسک انتخاب Working with selection masks

3. ایجاد مدلهای چند ضلعی 3. Creating Polygonal Models

  • تفاوت بین NURBS و polys Differences between NURBS and polys

  • ایجاد اشیاء چند ضلعی Creating polygonal objects

  • انتخاب اجزای چند ضلعی Selecting polygonal components

  • با استفاده از انتخاب نرم و بازتاب Using Soft Select and reflection

  • با استفاده از ابزار Sculpt Using the Sculpt tool

  • دستورات ترکیبی و جداگانه The Combine and Separate commands

  • ابزارهای بولی Boolean tools

  • کار با سطوح فرعی Working with subdivision surfaces

4. ویرایش مش 4. Editing Meshes

  • با استفاده از جعبه ابزار مدل سازی Using the Modeling Toolkit

  • با استفاده از ابزارهای اکسترود Using the extrude tools

  • در طول مسیر اکسترود می شود Extruding along a path

  • با استفاده از ابزار Polygon Bridge Using the Polygon Bridge tool

  • با استفاده از ابزارهای bevel Using the bevel tools

  • ادغام رئوس و لبه ها Merging vertices and edges

  • چهره نوازش و گوه Poking and wedging faces

  • صاف کردن مدل ها و اضافه کردن جزئیات Smoothing models and adding detail

  • مدیریت تاریخچه شی Managing object history

5. پالایش مش 5. Refining Meshes

  • کار با حلقه های لبه Working with edge loops

  • با استفاده از Edge Flow برای صاف کردن هندسه Using Edge Flow to smooth geometry

  • جهت گیری مجدد هندسه با استفاده از Spin Edge Reorienting geometry using Spin Edge

  • رسم جزئیات با ابزار Connect Drawing detail with the Connect tool

  • هندسه آینه کاری Mirroring geometry

  • مدل سازی با تغییر شکل غیرخطی Modeling with nonlinear deformers

  • مدل سازی با مشبک Modeling with lattices

6. تکنیک های مدل سازی NURBS 6. NURBS Modeling Techniques

  • معرفی مدل سازی و ویرایش NURBS Introducing NURBS modeling and editing

  • NURBS اولیه NURBS primitives

  • با استفاده از ابزار منحنی NURBS Using the NURBS curve tools

  • با استفاده از NURBS Revolve Using NURBS Revolve

  • با استفاده از NURBS Loft Using NURBS Loft

  • با استفاده از NURBS Extrude Using NURBS Extrude

  • با استفاده از NURBS مسطح Using NURBS Planar

7. اصلاح مدلهای NURBS 7. Refining NURBS Models

  • استفاده از ایزوپارم ها برای تصفیه سطوح NURBS Using isoparms to refine NURBS surfaces

  • استخراج منحنی های NURBS از سطوح Extracting NURBS curves from surfaces

  • باز و بسته شدن منحنی ها و سطوح Opening and closing curves and surfaces

  • ایجاد منحنی روی یک سطح Creating curves on a surface

  • ایجاد منحنی روی سطوح Projecting curves on surfaces

  • پیرایش سطوح NURBS Trimming NURBS surfaces

  • با استفاده از فیله ها برای اتصال سطوح Using fillets to connect surfaces

  • تبدیل NURBS به چند ضلعی Converting NURBS to polygons

8- ساخت مواد 8. Creating Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه دهندگان مایا Overview of Maya renderers

  • درک اصول مواد Understanding the basics of materials

  • ایجاد و استفاده از نقشه ها Creating and applying maps

  • استفاده از bitmaps به عنوان بافت Using bitmaps as texture

  • کار با پنجره Hypershade Working with the Hypershade window

  • با استفاده از مواد رمپ Using the Ramp material

  • با استفاده از نقشه برداری جابجایی و دست انداز Using displacement and bump mapping

  • مواد اشعه ذهنی mental ray materials

9. اعمال بافت 9. Applying Textures

  • نقشه برداری از بافت در داخل مواد Texture mapping within materials

  • پیش بینی بافت بر روی سطوح Projecting textures on surfaces

  • اعمال چندین ماده در اشیاء چند ضلعی Applying multiple materials to polygonal objects

  • استفاده از نقشه برداری UV Applying UV mapping

  • با استفاده از ویرایشگر UV Texture Using the UV Texture Editor

10. ارائه در مایا 10. Rendering in Maya

  • منوی تنظیمات ارائه دهنده The Render Settings menu

  • انواع چراغ ها و انواع روشنایی در مایا Lights and lighting types in Maya

  • ایجاد سایه ها Creating shadows

  • درک اصول دوربین Understanding the basics of cameras

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • با استفاده از تاری حرکت Using Motion Blur

  • بازتاب و انکسارهای Raytracing Raytracing reflections and refractions

  • استفاده از Final Gather برای سایه های نرم تر Using Final Gather for softer shadows

  • ارائه فیلم های موجود با استفاده از هواپیماهای تصویری Rendering to existing footage using image planes

  • تطبیق چراغ ها و سایه ها به تصاویر Matching lights and shadows to images

  • ایجاد نورپردازی مبتنی بر تصویر Creating image-based lighting

  • رندر دسته ای Batch rendering

11. انیمیشن در مایا 11. Animating in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • متحرک کردن اشیاء با استفاده از Set Key Animating objects using Set Key

  • تغییر کلیدها در ویرایشگر نمودار Modifying keys in the Graph Editor

  • کلیدهای تغییر یافته در صفحه Dope Modifying keys in the Dope Sheet

  • ایجاد کلیدهای خرابی Creating breakdown keys

  • متحرک اشیاء در امتداد مسیرهای اسپاین Animating objects along spline paths

  • انیمیشن Ghosting Ghosting animation

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

  • انیمیشن با محدودیت Animating with constraints

  • ایجاد چرخه انیمیشن Creating animation cycles

  • اضافه کردن صدا به انیمیشن ها Adding sound to animations

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا 2015
جزییات دوره
7h 45m
100
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
397,996
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.