آموزش ترکیب سه بعدی به ویدیو در Maya و NUKE

Compositing 3D into Video in Maya and NUKE

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این سری از درس‌ها، ما یاد می‌گیریم که چگونه خروجی را از یک برنامه ردیاب حرکت بگیریم و یک مدل سه‌بعدی را وارد کنیم و آن را در فیلم اصلی خود در NUKE نور، رندر و ترکیب کنیم. نرم‌افزار مورد نیاز: Maya 2010 و NUKE 6.0 و بالاتر برای فایل‌های پروژه. در این سری از درس‌ها، ما یاد می‌گیریم که چگونه خروجی را از یک برنامه ردیاب حرکت بگیریم و یک مدل سه بعدی و نور، رندر و ترکیب آن را در نسخه اصلی خود وارد کنیم. فیلم در NUKE ما این پروژه را با تنظیم صحنه ردیابی حرکتی خود با افزودن فیلم اصلی و تراز کردن همه چیز برای آسان‌تر کردن کار آغاز می‌کنیم. سپس شی 3 بعدی خود را وارد می کنیم و یاد می گیریم که چگونه آن را در صحنه خود قرار دهیم. سپس یاد می گیریم که چگونه هندسه زمین ایجاد کنیم و نوری ایجاد کنیم که با عکس اصلی ما مطابقت داشته باشد. سپس چندین رندر پاس و لایه ایجاد می کنیم تا ترکیب بندی را بسیار آسان تر کنیم. پس از رندر کردن، به NUKE می‌رویم و در مورد موضوعاتی مانند تطبیق سایه، استفاده از رنگ‌های مات و تکنیک‌های مختلف برای تطبیق رندر سه‌بعدی خود با صفحه پشتی اکشن خود یاد می‌گیریم. ما با یک رنگ سراسری درست کار را تمام می کنیم و تاری حرکتی واقعی را اضافه می کنیم تا عکس خود را تمام کنیم. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2010 و NUKE 6.0 و بالاتر برای فایل های پروژه.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

ترکیب سه بعدی به ویدیو در Maya و NUKE Compositing 3D into Video in Maya and NUKE

  • تنظیم صفحه تصویر ما برای آزمایش ابر نقطه ردیابی شده ما Setting Our Image Plane to Test Our Tracked Point Cloud

  • قفل کردن دوربین و مکان یاب ما روی شبکه Locking Our Camera and Locators to the Grid

  • وارد کردن شی ما و ادغام آن در صحنه Importing Our Object and Integrating It into the Scene

  • ایجاد هندسه سطح زمین برای گرفتن سایه ها Creating Ground Plane Geometry to Catch Shadows

  • محیط HDR و روشنایی منطبق را وارد می کنیم Bringing in Our HDR Environment and Matching Lighting

  • گسترش هواپیمای زمینی و اضافه کردن یک محدودیت Extending Our Ground Plane and Adding a Curb

  • راه‌اندازی لایه رنگ پایه و پاس‌های ما Setting up Our Basic Color Layer and Passes

  • ایجاد یک لایه انسداد محیطی زمین و شی Creating a Ground and Object Ambient Occlusion Layer

  • ساختن دو لایه رندر سایه ما برای کنترل Building Our Two Shadow Render Layers for Control

  • ایجاد یک لایه مات رنگی برای گرفتن قطعات مختلف Creating a Color Matte Layer to Capture Different Pieces

  • ایجاد یک لایه برداری حرکتی و خروجی صحیح آن Creating a Motion Vector Layer and Outputting It Correctly

  • ایجاد تغییرات نهایی در تنظیمات رندر و رندر ما Making Final Changes to Our Render Settings and Rendering

  • مخلوط کردن تمام تصاویر رندر شده ما در کانال ها Shuffling All Our Rendered Images into Channels

  • ارائه یک دنباله Exr برای ترکیب سریعتر Rendering an Exr Sequence for Faster Compositing

  • وارد کردن فیلم ما و ایجاد یک گردش کار درختی دوگانه Importing Our Footage and Create a Dual Tree Workflow

  • تطبیق سایه های فوتیج ما با استفاده از مات های سایه ما Matching Our Footage Shadows Using Our Shadow Mattes

  • اعمال انسداد محیطی با تکنیک های تصحیح رنگ Applying Ambient Occlusion with Color Correction Techniques

  • ترکیب رنگ علامت ما عبور می کند Compositing Our Sign Color Passes

  • با استفاده از Color Matte Pass برای بهینه سازی علامت Using the Color Matte Pass to Tweak the Sign

  • تغییر رنگ پاها به فضای رنگی صحیح Hue Shifting the Legs into the Correct Color Space

  • اصلاح رنگ پایه زنگ زده Color Correcting the Rusty Base

  • تعمیر کیسه های شن با اضافه کردن نویز و تصحیح رنگ سنگین Fixing the Sandbags by Adding Noise and Heavy Color Correcting

  • اضافه کردن Lightwrap به Object ما Adding Lightwrap to Our Object

  • استفاده از بردارهای حرکتی ما برای افزودن تاری حرکت Using Our Motion Vectors to Add Motion Blur

  • ایجاد یک ماسک وکتور حرکتی برای پس زمینه Creating a Motion Vector Mask for the Background

  • ایجاد یک نگاه فیلم و رندر کردن سکانس پایانی ما Creating a Film Look and Rendering Our Final Sequence

نمایش نظرات

آموزش ترکیب سه بعدی به ویدیو در Maya و NUKE
جزییات دوره
2h 44m
27
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Chris Glick
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Chris Glick Chris Glick

همراه با آموزش و ضبط آموزش ، او همچنین برای مدیریت تیم پشتیبانی و همکاری نزدیک با تیم توسعه تولید در Digital-Tutor ها ، اکنون یک شرکت Pluralsight است. او کار خود را با کار آزاد شروع کرد و به سرعت متوجه شد که می خواهد شرکتی را پیدا کند که بتواند با استفاده از استعدادهای خود به افراد در صنعت CG کمک کند. کریس به احتمال زیاد بیشتر از هر کس روی کره زمین آموزشهای خلاقانه Pluralsight را تماشا کرده است و این امر توسط مغز او و دانش دائرlopالمعارف آنیشتین در مورد همه چیزهای گرافیکی رایانه اثبات شده است. یکی از پروژه های مورد علاقه کریس در Pluralsight مشارکت وی در مجموعه خطوط تولید "Infiltrator": آهنگسازی در NUKE بوده است. اشتیاق کریس به دنبال یافتن راه های جدید و بهتر برای درک و استفاده از گرافیک رایانه ای او و کارش را سوق می دهد.