هنر مفهومی، طراحی بازی، طراحی کاراکتر: همه آنها به یک طرح اولیه ثابت، حس رنگ و مهارت های خط کشی متکی هستند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با خطوط برجسته کار کنید تا آثار هنری را در کنار هم نگه دارید و من سبک رنگ آمیزی، نورپردازی و سایه زدن خود را توضیح خواهم داد. من همچنین توضیح خواهم داد که چگونه از پیش تنظیم های مختلف براش برای به دست آوردن بافت های زیبا که واقعاً تصویر را زنده می کند استفاده کنید.
آنچه خواهید آموخت
برای یک هنرمند عالی است که بتواند روی کاغذ بکشد، اما اگر مهارتهای طراحی و نگاه هنری دارید، این کلاس شما را به چالش میکشد تا آن را به سطح بعدی ببرید. این نه تنها مهارتهای شما را اصلاح میکند، بلکه کار شما را در صنعتی که عمدتاً دیجیتالی است مرتبط میکند.
کاری که شما انجام خواهید داد
شما شخصیت، صحنه یا موضوعی را انتخاب خواهید کرد که علاقه شما را برانگیزد و در کارتان انگیزه ایجاد کند. این می تواند از یک بازی ویدیویی، فیلم یا نمایش تلویزیونی باشد. با ابزارهای کارآمد، تکنیک های رندر و نکات رنگ آمیزی، تصویر دیجیتال نهایی صحنه خود را ایجاد خواهید کرد.
حتماً این کلاس مبتدی در طراحی شخصیت خود را بررسی کنید، .
__________________
به دنبال الهام بیشتر هستید؟ برای کشف کلاس های بیشتر در زمینه تصویرسازی، سر بزنید.
به صورت دیجیتالی یک کاراکتر را در حال حرکت ارائه دهید
راه اندازی و آماده سازی
با استفاده از یک اسکنر، طرح تکمیل شده خود را در فتوشاپ اسکن کرده و آن را در بوم جدید خود قرار دهید.
پس از قرار گرفتن، کدورت لایه طرح را تا حدود 50 درصد کاهش دهید تا دوباره محو شود. این هنگام انجام کار خط و ایجاد خطوط مشکی ما روی طرح مفید خواهد بود.
طرح اسکن شده خود را قرار دهید و بوم خود را به اندازه ای تنظیم کنید که فضای کاری انعطاف پذیر و کاربردی و فضای زیادی برای حرکت به شما بدهد.
شما میخواهید کارتان با وضوح بالا باشد، اما نمیخواهید آنقدر بزرگ باشد که پیشرفت شما را کند کند.
من همیشه دوست دارم در اندازه A3 (عرض 42 سانتی متر در عمق 29.7 سانتی متر) با وضوح 200 کار کنم.
داشتن براش های مناسب قبل از شروع فرآیند هنر دیجیتال ضروری است. داشتن خطوط کلی عالی همه چیز مربوط به داشتن یک برس از پیش تنظیم شده مناسب است.
در زیر تنظیماتی را که من برای براش سخت خود استفاده میکنم مشاهده خواهید کرد:
و در اینجا نمونه ای از براش های اصلی است که من استفاده می کنم:
در اینجا چند نمونه از براش های خلاقانه تر آورده شده است:
در اینجا چند پیوند به براش هایی وجود دارد که من برای سایه زدن، نورپردازی، بافت و جزئیات استفاده می کنم. اینها براش هایی هستند که من با آنها زندگی می کنم:
کار خط
از خطوط کلی قوی و خطوط جزئیات نازک استفاده کنید. این را می توان با فشار روی رایانه لوحی wacom بررسی کرد.
برای برقراری ارتباط عمیق، با فشار روی قلم wacom خود نیز بازی کنید. برای نشان دادن جزئیات بیشتر، از خطوط ضخیم در اطراف بیرون شخصیت خود و خطوط نازک در داخل استفاده کنید.
رنگهای مسطح
هنگام قرار دادن رنگ های مسطح، هر رنگ را به لایه های جداگانه تقسیم کنید. نه تنها روند را سریعتر می کند، بلکه به انتخاب آسان در صورت نیاز برای سایه و روشنایی کمک می کند.
هنگامی که رنگ های صاف خود را پایین می گذارید، تن رنگ را در نظر داشته باشید. بعداً هنگام سایه زدن و روشن کردن مناطق نیز آن را تاریک می کنیم. بنابراین هوشمندانه است که رنگ خود را در حالت متوسط نگه دارید.
مهم است که لایههای خود را مرتب نگه دارید، در پایان میتواند تا ۱۰۰ لایه روی یک اثر هنری با مقیاس بزرگتر وجود داشته باشد.
بنابراین، هنگام ایجاد لایهها، آنها را در پوشهها گروهبندی کنید، به عنوان مثال.. یک کاراکتر پوشه گروه خود را خواهد داشت که حاوی لایههای جداگانه برای پیراهن، شلوار، پوست و غیره است.
سایه و روشنایی
اکنون که رنگهای مسطح کم شدهاند، هر بخش را با رنگ تیرهتری از همان رنگ سایه میزنید. من این کار را با رفتن به Hue/Saturation انجام میدهم و روشنایی را 35- کاهش میدهم و سپس با استفاده از "قطرهکن" آن رنگ را میگیرم، سپس "لغو" میکنم تا به رنگ متوسط خود برگردم، آماده برای سایه زدن با سایه تیره I. گرفت.
انتخابی از لایه ایجاد کنید، Ctrl+ روی لایه کلیک کنید، با استفاده از یک براش نرم، لایه خود را با دقت سایه بزنید.
تکنیک من با یک دور سایهزنی ملایم، با استفاده از یک برس پردار، سپس دور دیگری از سایهزنی سخت/تیز با استفاده از انتخابها و تیره کردن آنها با همان لحن تیره شروع میشود.
این حالت کارتونی فوقالعادهای را با سایهزنی سلولی ایجاد میکند، اما همچنان با سایهزنی ملایم، اشارهای به ظاهری واقعی دارد.
هنگامی که سایهزنی انجام شد، با استفاده از همان تکنیک سایهزنی، نقاط برجسته را مرور میکنید، اما با استفاده از ابزار dodge به همه آنها جان میدهید. ترفند برجستهسازی این است که انتخابهای کوچکتری را در جایی که نور بیشترین ضربه را میخورد انجام دهید، سپس از ابزار dodge برای افزودن به آن استفاده کنید.
جزئیات
مشخصات و بافت ها را با استفاده از براش های گرانج به شخصیت های خود اضافه کنید. این برای عمق بخشیدن به جو عالی است.
در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از برس ها آورده شده است:
برای پیوندهای از پیش تعیین شده قلم مو به بخش تنظیمات و مقدمات مراجعه کنید
این ایده عالی است که چند رنگ مختلف به هنر خود اضافه کنید. یک مثال خوب صورت است، رنگ پوست همه یک رنگ نیست، بینی و گوش ها کمی قرمز هستند، چشم ها گاهی کمی اشباع تر شده و به رنگ خاکستری متمایل می شوند.
این کار را میتوان با ایجاد یک لایه جدید در بالای لایهای که میخواهید رنگ آن را تغییر دهید، انجام داد، سپس حالت رنگ را روی "colour" تنظیم کنید، سپس از رنگ دیگری استفاده کنید و با یک براش نرم روی آن برس بزنید.
این یک ایده عالی است که به جای سیاه کردن خطوط خود، روشنایی آنها را افزایش دهید. این ظاهر کلی را نرم می کند و در واقع چشم را بسیار بیشتر به خود جلب می کند. ظاهر صیقلی می دهد و کیفیت را اضافه می کند.
لایه خطوط خود را انتخاب کنید و از "Hue/Saturation" برای بالا بردن روشنایی +10 یا بیشتر استفاده کنید. سپس حالت رنگ را روی Luminosity قرار دهید. یا، میتوانید به صورت دستی بخشهایی از طرحهای خود را انتخاب کنید و آنها را رنگی کنید تا با لحن زیر مطابقت داشته باشند.
پس زمینه
این کار تضمین میکند که پسزمینه شما یکپارچه است و کاملاً در پیشزمینه جریان دارد.
خیلی مهم است که پسزمینه را با همان سبک شخصیتهایمان تطبیق دهیم، استفاده از رنگها و تکنیکهای یکسان باعث اطمینان از این موضوع میشود.
از تکنیکهای رنگی مشابه برای افزودن سایه و روشنایی به پسزمینه خود استفاده کنید. منبع نور را نیز در نظر داشته باشید، پسزمینهها معمولاً از جسم جامد تشکیل شدهاند، بنابراین هنگام ایجاد سایهها از آن استفاده کنید.
با استفاده از براش های گرانج خود، از جزئیات خودداری نکنید، در مورد آنچه که باید با جزئیات انتظار داشته باشید، خوب فکر کنید. به زنگ زدگی، خاک، گرد و غبار، آب فکر کنید. خلاق باشید و از قلم موی گرانج خود برای هر دو قسمت تیره استفاده کنید و دوباره از قسمت های روشن تر استفاده کنید تا کنتراست ایجاد کنید.
هنرمند و سرگرمی دیجیتال
پاتریک تمام زندگی خود را در استرالیا زندگی کرده است و از سن 5 سالگی شروع به طراحی کرد. زمانی که به دانشگاه رسید، یاد گرفت که چگونه از فتوشاپ برای دیجیتالی کردن و پویایی بیشتر هنر خود استفاده کند. او همیشه از رسانهها الهام گرفته است: بازیها، فیلمها و حتی سریالهای تلویزیونی. اگر چیزی را دوست داشته باشد، آن را می کشد. بیشتر مردم او را یک هنرمند طرفدار میخوانند، اما او دوست دارد رسانهها را بهعنوان دلیلی برای کشیدن چیزی به او فکر کند تا بتواند کارش را بهبود بخشد.
نمایش نظرات