آموزش V-Ray 3.0 برای بلندر

Learning V-Ray 3.0 for Blender

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: V-Ray for Blender انعطاف پذیری و سرعت بی سابقه V-Ray را با یکی از معروف ترین برنامه های 3D منبع باز جهان ترکیب می کند. در این دوره از V-Ray 3.0 ، جدیدترین نسخه از این افزونه قدرتمند نورپردازی و رندر ، ضمن ارائه ابزارهای جدید برای گسترش امکانات خلاقیت ، مهارت های رندر خود را بسازید. برایان بردلی ابزارهای نورپردازی V-Ray را برای نور روز با نور طبیعی و نور مصنوعی ، سیستم Global Illumination و دوربین فیزیکی معرفی می کند که پارامترهای دنیای واقعی برای کنترل دوربین (مانند f-stop و فاصله کانونی) را در اختیار شما قرار می دهد. سپس بیاموزید که چگونه از ابزارهای بافت V-Ray برای ساختن سطوح واقع بینانه ، از جمله سطوح پراکنده ، بازتابنده و شکست پذیر استفاده کنید. آخرین و نه مهمترین موارد ، کنترلهای نمونه برداری V-Ray را برای تنظیم کیفیت رندرهای نهایی خود جستجو کنید.
موضوعات شامل:
  • راحت شدن با رابط V-Ray
  • کاوش انواع نور V-Ray: خورشید ، آسمان ، نقطه و موارد دیگر
  • استفاده از نقشه برداری تابش و روشنایی جهانی
  • کار با دوربین فیزیکی
  • استفاده از مواد V-Ray
  • کنترل کیفیت با نمونه برداری از تصویر و موتورهای مختلف

سرفصل ها و درس ها

معرفی و اطلاعات مهم Introduction and Important Information

  • خوش آمدی Welcome

  • نسخه های نرم افزاری استفاده شده است Software versions used

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • کنترل گاما و مدیریت رنگ Gamma handling and color management

  • با استفاده از Intel Embree Using Intel Embree

  • یک کلمه در مورد HDRIs A word about HDRIs

1. معرفی V-Ray در مخلوط کن 1. Introduction to V-Ray in Blender

  • از کار انداختن V-ray استفاده کنید Getting V-Ray up and running

  • یافتن ابزارها و ویژگی های V-Ray در UI Locating V-Ray tools and features in the UI

  • با استفاده از ویژگی تنظیمات سریع Using the Quick Settings feature

  • نمای کلی از کنترل های بافر فریم V-Ray Overview of V-Ray frame buffer controls

  • تاریخچه VFB را کنترل می کند VFB history controls

  • درک خردهفروشی ها Understanding subdivs

  • بررسی اجمالی Overview of color mapping

  • حالت های نقشه برداری رنگ چه کاری انجام می دهند What the color mapping modes do

2. ابزارهای اصلی روشنایی 2. Key Lighting Tools

  • کاوش در انواع نور V-ray: خورشید Exploring V-Ray light types: Sun

  • کاوش در انواع نور V-ray: Sky Exploring V-Ray light types: Sky

  • کاوش در انواع نور V-ray: Spot Exploring V-Ray light types: Spot

  • کاوش در انواع نور V-ray: IES Exploring V-Ray light types: IES

  • کاوش در انواع نور V-ray: همی Exploring V-Ray light types: Hemi

  • کاوش در انواع نور V-ray: مساحت Exploring V-Ray light types: Area

  • کاوش در انواع نور V-ray: IBL Exploring V-Ray light types: IBL

3. روشنایی جهانی: پرتاب نور ما در اطراف 3. Global Illumination: Bouncing Our Light Around

  • استفاده از نقشه برداری تابش: قسمت 1 Using irradiance mapping: Part 1

  • استفاده از نقشه برداری تابشی: قسمت 2 Using irradiance mapping: Part 2

  • کار با حافظه نهان نور Working with the light cache

  • با استفاده از GI force brute Applying brute force GI

4- کار با دوربین فیزیکی V-Ray 4. Working with the V-Ray Physical Camera

  • بررسی اجمالی دوربین فیزیکی V-Ray Overview of the V-Ray Physical Camera

  • درک کنترلهای مواجهه Understanding the exposure controls

  • رسیدگی به تصحیح دیدگاه Handling perspective correction

  • تنظیم عمق اثر میدانی Setting up a depth of field effect

  • کار با تاری حرکت Working with motion blur

5. مواد و نقشه های V-Ray 5. V-Ray Materials and Maps

  • آشنایی با مواد V-Ray در مخلوط کن Introduction to V-Ray materials in Blender

  • ایجاد رنگ پراکنده Creating diffuse color

  • بازتابی به ماده Adding reflectivity to a material

  • ساخت مواد شیشه ای شفاف Making a clear glass material

  • ایجاد شیشه های رنگی و یخ زده Creating colored and frosted glass

  • با استفاده از قالب VRmat Using the VRmat format

6. کنترل کیفیت با استفاده از نمونه برداری تصویر 6. Quality Control Using Image Sampling

  • نمونه پیشرو The Progressive sampler

  • کار با موتور Adaptive Subdivision Working with the Adaptive Subdivision engine

  • نحوه استفاده از موتور Adaptive DMC How to use the Adaptive DMC engine

  • با استفاده از موتور ثابت نرخ Using the Fixed Rate engine

  • با استفاده از رویکرد تنظیمات "جهانی" Using the "universal" settings approach

  • روشهای ترجیح Vlado برای نمونه گیری Vlado's preferred methods for sampling

نتیجه Conclusion

  • بعدش چی؟ What next?

نمایش نظرات

آموزش V-Ray 3.0 برای بلندر
جزییات دوره
2h 35m
44
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
14,169
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Brian Bradley
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Brian Bradley Brian Bradley

هنرمند سه بعدی ، صاحب مشاغل برایان بردلی یک هنرمند سه بعدی و صاحب مشاغل خودآموخته است.

برایان از اواخر سال 1993 آزمایش نرم افزارهای خلاقانه و برنامه های سه بعدی را آغاز کرد و از خود پرسید که آیا می تواند با کار با چنین ابزارهای جالبی امرار معاش کند یا نه! تا سال 1998 وی تجارت چندرسانه ای خود را آغاز کرده بود ، و در پروژه هایی از آرم های پرنده گرفته تا طراحی گرافیکی برای لباس و وسایل نقلیه تا کل محصولات و پروژه های تجسم معماری کار می کرد.

برایان در حالی که ابزار تجارت خود را فرا گرفت ، مشتاقانه علاقه مند شد آگاهی از نیاز به آموزش کاملاً توضیح یافته و با کیفیت که بتواند ابزارهای نرم افزاری را برای هر کسی که می خواهد آنها را یاد بگیرد در دسترس و باز کند. در سال 2007 وی توجه شغل خانوادگی خود را به سمت آموزش تمام وقت ابزار طراحی و طراحی گرافیک که دوست دارد به دیگران معطوف کرد.