آموزش یادگیری برنامه نویسی رابط گرافیکی Python

Learning Python GUI Programming

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بیاموزید که چگونه با استفاده از Python رابط کاربری گرافیکی (GUI) م effectiveثر ایجاد کنید. Burkhard Meier با نشان دادن چگونگی ایجاد فرم GUI ، افزودن ابزارک ، مدیریت طرح حاصل و سفارشی سازی ظاهر و احساس رابط کاربری را شروع می کند. سپس ، شما را با کار با داده ها ، کلاس ها و ساختن نمودارها با استفاده از کتابخانه رسم 2D Python ، Matplotbil راهنمایی می کند. در مرحله بعدی ، وی در مورد چگونگی تأثیر رشته و شبکه بر عملکرد کد شما بحث می کند. بعداً در این دوره ، او به کار با پایگاه داده ، آزمایش GUI های کاربردی ، گسترش GUI با استفاده از کتابخانه wxPython و ایجاد GUI های سه بعدی با استفاده از PyOpenGL و Pyglet پیش می رود. همانطور که در طول این دوره Burkhard را دنبال می کنید ، GUI یک برنامه کامل را ایجاد خواهید کرد.

توجه: این دوره توسط انتشارات Packt ایجاد شده است. ما خوشحالیم که میزبان این آموزش در کتابخانه خود هستیم.
موضوعات شامل:
  • ایجاد دکمه ها و ابزارک ها
  • افزودن برچسب ها و ویژگی ها
  • گسترش GUI به صورت پویا
  • تراز بندی قاب ها و تعبیه قاب ها
  • ایجاد نوارهای منو ، جعبه پیام و راهنمای ابزار
  • استفاده از متغیرهای جهانی در سطح ماژول
  • کدگذاری در کلاسها
  • استفاده از Matplotlib برای ایجاد نمودار
  • کار با چندین رشته ، صف و TCP / IP
  • استفاده از URL باز برای خواندن داده ها از وب سایت ها
  • محلی سازی رابط کاربری گرافیکی و آماده سازی برای بین المللی شدن
  • آزمایش رابط کاربری گرافیکی با استفاده از تست های واحد و Eclipse PyDev IDE
  • استفاده از کتابخانه wxPython
  • استفاده از Tkinter ، PyOpenGL و Pyglet

سرفصل ها و درس ها

1. ایجاد فرم GUI و افزودن ابزارک 1. Creating the GUI Form and Adding Widgets

  • آشنایی با رابط کاربری گرافیکی پایتون Introduction to Python GUI

  • اضافه کردن یک برچسب به فرم GUI Adding a label to the GUI form

  • ایجاد دکمه ها و ابزارک های جعبه متن Creating buttons and text box widgets

  • کاوش ابزارک Exploring widgets

  • اضافه کردن ویژگی های اضافی Adding extra features

  • اضافه کردن چندین ابزارک در یک حلقه Adding several widgets in a loop

2. مدیریت چیدمان 2. Layout Management

  • تنظیم چندین برچسب در یک قاب برچسب Arranging several labels within a label frame

  • با استفاده از بالشتک برای اضافه کردن فضای اطراف ابزارک Using padding to add space around widgets

  • گسترش GUI به صورت پویا با استفاده از ابزارک Expanding the GUI dynamically using widgets

  • مرتب کردن ابزارک های GUI با تعبیه فریم در قاب Aligning the GUI widgets by embedding frames within frames

  • ایجاد نوار منو Creating menu bars

  • ایجاد ابزارکهای زبانه دار Creating tabbed widgets

  • با استفاده از مدیر طرح بندی شبکه Using the grid layout manager

3. نگاه و احساس شخصی سازی 3. Look and Feel Customization

  • ایجاد جعبه پیام Creating message boxes

  • ایجاد جعبه پیام مستقل Creating independent message boxes

  • ایجاد عنوان و نماد پنجره اصلی ریشه Creating the title and icon of the main root window

  • با استفاده از کنترل spinbox Using a spinbox control

  • ایجاد نکات ابزار و استفاده از ویجت بوم Creating tooltips and using the canvas widget

4- داده ها و کلاس ها 4. Data and Classes

  • با استفاده از نوع StringVar () Using the StringVar() type

  • با استفاده از متغیرهای جهانی سطح ماژول Using module-level global variables

  • بهبود رابط کاربری گرافیکی با کدگذاری در کلاس ها Improving the GUI by coding in classes

  • ایجاد قطعات GUI قابل استفاده مجدد Creating reusable GUI components

5- نمودارهای Matplotlib 5. Matplotlib Charts

  • ایجاد نمودارهای زیبا با استفاده از Matplotlib Creating beautiful charts using Matplotlb

  • بارگیری ماژول های Matplotlib Downloading modules for Matplotlb

  • ایجاد نمودار اول ما Creating our first chart

  • برچسب ها را روی نمودارها قرار دهید Placing labels on charts

  • دادن نمودار به یک افسانه Giving the chart a legend

  • نمودارهای مقیاس گذاری Scaling charts

  • مقیاس را بطور دینامیکی تنظیم کنید Adjusting the scale dynamically

6. موضوعات و شبکه 6. Threads and Networking

  • ایجاد موضوعات متعدد Creating multiple threads

  • شروع یک موضوع Starting a thread

  • متوقف کردن نخ Stopping a thread

  • با استفاده از صف Using queues

  • عبور از صف در بین ماژول های مختلف Passing queues among different modules

  • با استفاده از ابزارک های گفتگو برای کپی کردن فایل ها در شبکه Using dialog widgets to copy files to your network

  • استفاده از TCP / IP برای برقراری ارتباط از طریق شبکه Using TCP/IP to communicate via networks

  • با استفاده از URLOpen برای خواندن داده ها از وب سایت ها Using URLOpen to read data from websites

7. ذخیره داده ها در پایگاه داده MySQL از طریق رابط کاربری گرافیکی ما 7. Storing Data in Our MySQL Database via Our GUI

  • اتصال به پایگاه داده MySQL از پایتون Connecting to a MySQL database from python

  • پیکربندی اتصال MySQL Configuring the MySQL connection

  • طراحی پایگاه داده رابط کاربری گرافیکی Python Designing the Python GUI database

  • با استفاده از دستور SQL INSERT Using the SQL INSERT command

  • با استفاده از دستور SQL UPDATE Using the SQL UPDATE command

  • با استفاده از دستور SQL DELETE Using the SQL DELETE command

8- بین المللی و آزمایش 8. Internationalization and Testing

  • نمایش متن ویجت به زبانهای مختلف Displaying widget text in different languages

  • تغییر کل زبان رابط کاربری گرافیکی یکباره Changing the entire GUI language all at once

  • بومی سازی GUI Localizing the GUI

  • تهیه GUI برای بین المللی Preparing the GUI for internationalization

  • طراحی یک رابط کاربری گرافیکی به سبک چابک Designing a GUI in an agile fashion

  • آیا باید کد GUI را تست کنیم؟ Do we need to test the GUI code?

  • تنظیم ساعت اشکال زدایی Setting debug watches

  • سطوح مختلف خروجی اشکال زدایی را پیکربندی کنید Configuring different debug output levels

  • ایجاد کد خودآزمایی با استفاده از قسمت Python __main__ Creating self-testing code using the Python __main__ section

  • ایجاد رابط کاربری گرافیکی قوی با استفاده از تست های واحد Creating robust GUIs using unit tests

  • تست واحد نوشتن با استفاده از Eclipse PyDev IDE Writing unit tests using the Eclipse PyDev IDE

9. گسترش رابط کاربری گرافیکی ما با کتابخانه wxPython 9. Extending Our GUI with the wxPython Library

  • نصب كتابخانه wxPython Installing the wxPython library

  • ایجاد رابط کاربری گرافیکی ما Creating our GUI

  • افزودن کنترل Adding controls

  • قرار دادن رابط کاربری Tkinter و wxPython در یکدیگر Embedding the Tkinter and wxPython GUIs into each other

  • با استفاده از پایتون برای کنترل دو چارچوب مختلف GUI Using Python to control two different GUI frameworks

  • برقراری ارتباط بین دو رابط کاربری گرافیکی متصل Communicating between the two connected GUIs

10. ایجاد رابط کاربری شگفت انگیز 3D با PyOpenGL و Pyglet 10. Creating Amazing 3D GUIs with PyOpenGL and Pyglet

  • پیوپنگل رابط کاربری گرافیکی ما را دگرگون می کند Pyopengl transforms our GUI

  • رابط کاربری گرافیکی ما به صورت سه بعدی Our GUI in 3D

  • Pyglet رابط کاربری گرافیکی ما را راحت تر از PyOpenGL تبدیل می کند Pyglet transforms our GUI more easily than PyOpenGL

  • ایجاد نمایش پرده ای با استفاده از Tkinter Creating a slideshow using Tkinter

11. بهترین روشها 11. Best Practices

  • جلوگیری از کد اسپاگتی Avoiding spaghetti code

  • با استفاده از __init__ برای اتصال ماژول ها Using __init__ to connect modules

  • مخلوط کردن برنامه نویسی سقوط به پایین و OOP Mixing fall-down and OOP coding

  • در صورت عدم استفاده از OOP When not to use OOP

  • با استفاده از الگوهای طراحی با موفقیت Using design patterns successfully

  • جلوگیری از پیچیدگی Avoiding complexity

نمایش نظرات

آموزش یادگیری برنامه نویسی رابط گرافیکی Python
جزییات دوره
6h 6m
70
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
143,635
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Burkhard Meier Burkhard Meier

Burkhard Meier یک مهندس اتوماسیون تست نرم افزار و نویسنده است. Burkhard بیش از 16 سال تجربه به عنوان مهندس تست اتوماسیون نرم افزار دارد. او با استفاده از یک رویکرد شی گرا و چابک ، واقعاً طراحی و توسعه را اتکا می کند. وی علاوه بر کار خود به عنوان مهندس ، نویسنده کتاب آشپزی برنامه نویسی پایتون GUI است. تخصص های وی شامل توسعه محور تست ، تست واحد ، الگوهای طراحی و توسعه رابط کاربری گرافیکی پایتون برای رسیدگی به پیچیدگی کد است.