آموزش بازی Dev Kickstart: توسعه بازی دو بعدی با استفاده از LibGDX و جاوا

دانلود Game Dev Kickstart: 2D Game Development Using LibGDX & Java

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

آیا می‌خواهید نحوه ایجاد بازی‌های ویدیویی شگفت‌انگیز را به صورت رایگان با LibGDX یاد بگیرید؟

من براندون هستم و می‌خواهم با ایجاد یک بازی ویدئویی دوبعدی چند پلتفرمی کامل و کاملاً کاربردی به شما کمک کنم در تسلط بر LibGDX تسلط پیدا کنید.

LibGDX یک چارچوب توسعه بازی رایگان و منبع باز است. چارچوب‌های توسعه بازی مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها و ابزارهایی هستند که بلوک‌های ساختمانی را فراهم می‌کنند که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آنها برای ایجاد بازی‌های خود استفاده کنند و نسبت به موتورهای بازی، مانند Unity 3D، Unreal Engine و Godot، سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند.

LibGDX همچنین استقرار بین پلتفرمی را ارائه می‌کند، به این معنی که بازی ایجاد شده با LibGDX را می‌توان بر روی پلتفرم‌های متعدد، از جمله Windows، Mac، Linux، Android، iOS و مرورگرهای وب اجرا کرد.

(توجه: لطفاً توجه داشته باشید که برای استفاده حداکثری از این دوره باید مقداری جاوا بدانید. گذراندن یک دوره کوتاه 2-3 ساعته جاوا باید بیش از اندازه کافی باشد.)

دوره Game Dev Kickstart بسیار جامع است و پر از اطلاعات بسیار ارزشمند برای ایجاد بازی‌های دو بعدی باورنکردنی با استفاده از LibGDX است. ما با نصب JDK (کیت توسعه جاوا) و IntelliJ IDEA IDE شروع می‌کنیم، که از آنها برای نوشتن کد بازی خود استفاده می‌کنیم. پس از آن، با ایجاد یک بازی مبارزه‌ای دوبعدی کامل به نام Stick Figure Showdown، مستقیماً به یادگیری همه چیز در مورد LibGDX خواهیم پرداخت. در میان ده‌ها موضوعی که در طول دوره به آنها خواهیم پرداخت، یاد می‌گیریم که چگونه:

  • تصاویر را روی صفحه بکشید و آنها را متحرک کنید

  • دارایی ها (تصاویر، صدا و غیره) را با استفاده از مدیر دارایی مدیریت کنید

  • با دوربین‌ها و درگاه‌های دید برای کنترل کامل بر نحوه نمایش بازی ما در وضوح‌های مختلف صفحه کار کنید

  • دستگاه صفحه کلید و ورودی لمسی از پخش کننده

  • با استفاده از پسوند Freetype فونت تولید کنید

  • نمایش HUD (Heads-Up Display)

  • اطلس بافت را برای عملکرد بهتر ایجاد و استفاده کنید

  • متن و دکمه های قابل کلیک را به صفحه اضافه کنید

  • صدا و موسیقی را به بازی خود اضافه کنید

  • هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) را برای جنگنده حریف اضافه کنید

  • ایجاد و جابجایی بین انواع مختلف صفحه نمایش (منوی اصلی، تنظیمات و غیره)

  • از Scene2D برای چیدمان UI (واسط کاربری) کارآمدتر استفاده کنید

  • به بازیکن اجازه دهید تنظیمات مختلف بازی (سختی، حالت تمام صفحه و غیره) را تغییر و ذخیره کند

  • EXTRA: قابلیت اندروید را به بازی ما اضافه کنید!

شما همچنین به تمام منابع و کد پروژه های این دوره دسترسی خواهید داشت!

پس منتظر چه چیزی هستید؟ اکنون بپیوندید و بیایید توسعه بازی ها را از امروز شروع کنیم!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • راندها را تنظیم کنید Set Up the Rounds

  • تغییر تنظیمات Changing the Settings

  • معرفی دوره Course Introduction

  • ورودی لمسی را کنترل کنید Handle Touch Input

  • اطلس های بافت و بافت های بسته بندی Texture Atlases & Packing Textures

  • IntelliJ IDEA را نصب کنید Install IntelliJ IDEA

  • یک متغیر محیط خانه جاوا را تنظیم کنید Set a Java Home Environment Variable

  • راه اندازی LibGDX Setting Up LibGDX

  • اصول اولیه LibGDX LibGDX Basics

  • واردات و مدیریت دارایی ها Import & Manage the Assets

  • تنظیمات را مدیریت کنید Manage the Settings

  • فونت ها را تولید کنید Generate the Fonts

  • تایمر گرد را بهبود بخشید Improve the Round Timer

  • حمله و مسدود کردن Attacking & Blocking

  • صفحه تنظیمات 2: ویجت ها را بکشید Settings Screen 2: Draw the Widgets

  • درگاه های دید Viewports

  • JDK (کیت توسعه جاوا) را نصب کنید Install the JDK (Java Development Kit)

  • چهره مبارزان را به روز کنید Update the Fighters' Facing

  • Android SDK را نصب کنید Install the Android SDK

  • صفحه تنظیمات 1: ابزارک ها را تنظیم کنید Settings Screen 1: Set Up the Widgets

  • Fighter Controls 1: Sprites را تنظیم و ترسیم کنید Fighter Controls 1: Set Up & Draw the Sprites

  • کلیک کردن روی دکمه ها Clicking the Buttons

  • تغییر مبارزان Changing the Fighters

  • صفحه بارگیری را ایجاد کنید Create the Loading Screen

  • اندازه پنجره، دوربین و واحدهای جهانی Window Size, Camera & World Units

  • Fighter Controls 3: Joystick Movement Fighter Controls 3: Joystick Movement

  • کد را انتقال دهید Transfer the Code

  • صفحه منوی اصلی 2: ویجت ها را بکشید Main Menu Screen 2: Draw the Widgets

  • HUD (Heads-Up Display) 1: نسبت برد/باخت و متن دشواری HUD (Heads-Up Display) 1: Wins/Loss Ratio and Difficulty Text

  • بازی تمام شد Game Over

  • محدوده حلقه را تعریف کنید Define the Ring Bounds

  • صدا را اصلاح کنید Fix the Audio

  • کلاس جنگنده را ایجاد کنید Create the Fighter Class

  • خون 1: پاشش خون Blood 1: Blood Splatters

  • ایجاد و وارد کردن یک پروژه جدید Create & Import a New Project

  • اجرای LibGDX در اندروید Running LibGDX on Android

  • فیلترهای بافت Texture Filters

  • ایجاد و وارد کردن پروژه Create & Import the Project

  • LibGDX چیست؟ What Is LibGDX?

  • هوش مصنوعی مخالف را اضافه کنید Add Opponent AI

  • ورودی صفحه کلید دسته Handle Keyboard Input

  • نتیجه گیری Conclusion

  • Fighter Controls 2: Attacking & Blocking Fighter Controls 2: Attacking & Blocking

  • گرفتن ضربه Getting Hit

  • صفحه بازی را ایجاد کنید Create the Game Screen

  • توقف بازی Pausing the Game

  • HUD (Heads-Up Display) 2: میله های سلامت جنگنده HUD (Heads-Up Display) 2: Fighter Health Bars

  • صداها و موسیقی را اضافه کنید Add Sounds & Music

  • Blood 2: Blood Pools Blood 2: Blood Pools

  • صفحه منوی اصلی 1: ابزارک ها را تنظیم کنید Main Menu Screen 1: Set Up the Widgets

  • صفحه تنظیمات را تغییر دهید Change the Settings Screen

  • مبارزان را ترسیم و متحرک کنید Draw & Animate the Fighters

نمایش نظرات

آموزش بازی Dev Kickstart: توسعه بازی دو بعدی با استفاده از LibGDX و جاوا
جزییات دوره
9h 47m
52
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Brandon Grant
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Brandon Grant Brandon Grant

طراح گرافیک، توسعه دهنده بازی و معلم انگلیسی سلام، من براندون هستم، و علاقه من به تدریس است - چه زبان مادری من انگلیسی باشد یا یک زبان برنامه نویسی، طراحی گرافیک، توسعه بازی، یا موضوعات دیگری که از آن استفاده کرده ام. یا سالها در مورد آن یاد می گیرید. با دوره های من، می توانید مطمئن باشید که همه مباحث را به صورت واضح، مختصر و جذاب آموزش خواهم داد. لطفاً از ارسال هرگونه سوال، نگرانی یا پیشنهاد در مورد هر یک از دوره های من دریغ نکنید. مشتاق شنیدن خبری از شما هستم. براندون