در این دوره ما از Blender و Substance Painter برای ایجاد یک موتورسیکلت کلاسیک هارلی دیویدسون Knucklehead مدل 1936 استفاده خواهیم کرد. شما با مدل سازی سه بعدی و نقشه برداری UV در Blender و همچنین ایجاد متریال و بافت در Substance Painter آشنا خواهید شد. همچنین به نورپردازی و رندرینگ در Blender خواهیم پرداخت. و حتی از Blender's Video Sequence Editor برای ویرایش ویدیوی نهایی خود استفاده کنید.
این دوره شامل 116 ویدیو است که در مجموع بیش از 18 ساعت محتوا دارد. همچنین به فایل های پروژه دوره دسترسی خواهید داشت که شامل فایل های صحنه Blender، تصاویر مرجع و تصاویر HDR می شود.
ما با تنظیم تصاویر مرجع خود در Blender شروع خواهیم کرد. ما نماهای جانبی، جلویی و پشتی را وارد می کنیم تا در ایجاد و قرار دادن مدل های سه بعدی خود به ما کمک کنند. در مورد پشته اصلاحکننده Blender، چگونگی مقیاس یکنواخت میتواند کارایی ابزارهای Blender را بهبود بخشد، و چند نکته و ترفند در مورد سازماندهی ماندن در طول یک پروژه بزرگ مانند این، خواهید آموخت.
هنگامی که مدلسازی کامل شد، روی نقشه برداری UV هر یک از اشیاء سازنده موتورسیکلت کار خواهیم کرد. در مورد روشهای مختلف نقشهبرداری UV که Blender ارائه میکند و نحوه بستهبندی موثر جزایر UV خود در فضای بافت UV خواهید آموخت.
سپس وقت آن است که مدل خود را از Blender خارج کنیم و آن را برای تکسچرینگ به Substance Painter بیاوریم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ماسک های لایه، و ژنراتورها و نقشه های گرانج برای ایجاد بافت های دقیق و واقعی استفاده کنید. و هنگامی که بافت ها کامل شدند، می آموزید که چگونه نقشه های Color، Normal، Metallic و Roughness را که با Blender سازگار هستند صادر کنید و آنها را روی مواد مناسب تنظیم کنید.
در نهایت، از تصاویر HDR برای نورپردازی صحنه استفاده میکنیم و سپس چندین عکس را ارائه میکنیم که میتوانند با هم در Blender Video Sequence Editor ویرایش شوند.
اگر تا به حال می خواهید اشیاء دقیق و واقعی را در Blender ایجاد کنید، این دوره برای شما مناسب است. شما تمام تکنیکهای مدلسازی و ابزارهای بافتسازی را که برای ایجاد مدلهای تاثیرگذار و پیچیده برای بازیها و انیمیشنها نیاز دارید، یاد خواهید گرفت. این یک دوره جامع است که شما را از اولین چند ضلعی تا رندر نهایی می برد و همه ابزارهای لازم برای ایجاد پروژه های شگفت انگیز خود را در اختیار شما قرار می دهد.
برای پروژه کلاس میتوانید هر موتورسیکلتی را که دوست دارید ایجاد کنید. می توانید از تصاویر مرجع خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک موتورسیکلت در بلندر است، پیشنهاد میکنم تصاویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس این فرآیند را دوباره با موتور سیکلت خود امتحان کنید.
پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:
این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. فرآیند ایجاد موتورسیکلت به صورت سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر می شود.
و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.
از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن پروژه تمام شده شما هستم! :)
مدرس معتبر Blender Foundation
نمایش نظرات