لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Apache Groovy 4 Fundamentals
Apache Groovy 4 Fundamentals
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
Groovy زبان شناخته شده ای است که مکمل جاوا است. این دوره ویژگی های اصلی Groovy را به شما آموزش می دهد که به شما امکان می دهد کدهای پیچیده را به طور موثر بنویسید. اگرچه جاوا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است، اما پرمخاطب است و نیاز به مراسم زیادی دارد. در این دوره، Apache Groovy 4 Fundamentals، یاد خواهید گرفت که چگونه کد مختصر بنویسید تا به وظایف پیچیده دست پیدا کنید. ابتدا، سینتکس Groovy، ساختارهای داده ساده و پیچیده ارائه شده توسط زبان را بررسی خواهید کرد. در مرحله بعد، نحوه استفاده از ساختارهای حلقه برای کنترل جریان برنامه خود را خواهید یافت. سپس، شما به مدیریت استثنا، تکنیک های مدیریت فایل و عبارات منظم می پردازید. بعداً، ویژگیهای کلیدی Groovy مانند بستن، فرابرنامهنویسی و سازندگان به شما نشان داده میشود. در نهایت، نحوه پردازش اسناد XML و JSON را در Groovy خواهید آموخت. وقتی این دوره را به پایان رساندید، مهارت و دانش نوشتن کد Groovy مختصر را خواهید داشت که مکمل جاوا است که برای خودکارسازی و حفظ وظایف روزانه شما لازم است.
سرفصل ها و درس ها
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
جعبه شنی
Sandbox
معرفی برنامه نویسی Groovy
Introducing Groovy Programming
معرفی برنامه نویسی Groovy
Introducing Groovy Programming
ساختار دوره
Course Structure
درک مشکل کسب و کار
Understanding the Business Problem
راه اندازی محیط توسعه
Setting up the Development Environment
ارزش پیشنهادی Groovy
Value Proposition of Groovy
نوشتن اولین برنامه Groovy شما
Writing Your First Groovy Program
Checkpoint 01 - یک پیام را به کنسول چاپ کنید
Checkpoint 01 - Print a message to the console
Groovy Utilities
Groovy Utilities
پذیرش ورودی کاربر
Accepting User Input
اشکال زدایی برنامه Groovy
Debugging the Groovy Program
کار با انواع داده های ساده و جمعی
Working with Simple and Collective Datatypes
انواع داده های ساده Groovy
Groovy Simple Datatypes
Checkpoint 02 - یک متغیر ایجاد کنید و یک مقدار به آن اختصاص دهید
Checkpoint 02 - Create a variable and assign it a value
Groovy Operators - Part 1
Groovy Operators - Part 1
Groovy Operators - قسمت 2
Groovy Operators - Part 2
Checkpoint 03 - مجموع دو عدد صحیح را در کنسول چاپ کنید
Checkpoint 03 - Print the sum of two integers to the console
انواع داده های دینامیکی Groovy
Groovy Dynamic Datatypes
Groovy Complex Datatypes - Range
Groovy Complex Datatypes - Range
Checkpoint 04 - اندازه یک متغیر محدوده را در کنسول چاپ کنید
Checkpoint 04 - Print the size of a range variable to the console
Groovy Complex Datatypes - Arrays and List
Groovy Complex Datatypes - Arrays and List
کنترل جریان با استفاده از حلقه ها در Groovy
Controlling Flow Using Loops in Groovy
منطق انشعاب در Groovy
Branching Logic in Groovy
Checkpoint 05 - یک دستور if بنویسید و مقدار یک رشته را بررسی کنید
Checkpoint 05 - Write an if statement and check a string's value
Looping Logic در Groovy
Looping Logic in Groovy
Checkpoint 06 - یک حلقه for بنویسید و از دستور break برای خروج استفاده کنید
Checkpoint 06 - Write a for loop and use a break statement to exit
منطق شرطی در Groovy
Conditional Logic in Groovy
سوئیچینگ منطق در Groovy
Switching Logic in Groovy
کنترل حلقه ها در Groovy
Controlling the Loops in Groovy
تکرار با استفاده از روشهای داخلی Groovy
Iterating Using Groovy Built-in Methods
رسیدگی به استثنا در Groovy
Exception Handling in Groovy
مبانی رسیدگی به استثنا
Basics of Exception Handling
مدیریت استثنا با استفاده از بلوک try/catch
Exception Handling Using try/catch Block
Checkpoint 07 - یک آرگومان Exception اضافه کنید و stack trace را در کنسول چاپ کنید
Checkpoint 07 - Add an Exception argument and print the stack trace to the console
انجام پاکسازی پس از اجرا
Performing Cleanup after Execution
Checkpoint 08 - یک بیانیه نهایی بنویسید و پاکسازی منابع را انجام دهید
Checkpoint 08 - Write a finally statement and perform resource cleanup
پرتاب یک استثنا
Throwing an Exception
برنامه نویسی با بسته شدن در Groovy
Programming with Closures in Groovy
معرفی تعطیلی ها
Introducing Closures
نوشتن بسته های ساده
Writing Simple Closures
ایست بازرسی 09 - لیست عناصر را با استفاده از بسته ها چاپ کنید
Checkpoint 09 - Print the list of elements using closures
عبور پارامترها و مقادیر بازگشتی در بسته شدن
Passing Parameters and Returning Values in Closures
استفاده از بسته ها در روش ها و مجموعه ها
Using Closures in Methods and Collections
استفاده از Closure Scope و Delegates
Using Closure Scope and Delegates
ویژگی های پیشرفته Groovy Closure
Groovy Closure Advanced Features
Checkpoint 10 - یک Closure بنویسید که دو پارامتر را بپذیرد و آنها را در کنسول چاپ کنید
Checkpoint 10 - Write a Closure that accepts two parameters and print them to the console
کار با فایل ها در Groovy
Working with Files in Groovy
باز و بسته کردن فایل ها و دایرکتوری ها در Groovy
Opening and Closing Files and Directories in Groovy
خواندن فایل ها در Groovy
Reading Files in Groovy
Checkpoint 11 - فایل های انتخاب شده را از یک فهرست چاپ کنید
Checkpoint 11 - Print selected files from a directory
نوشتن روی فایل ها در Groovy
Writing to Files in Groovy
چک پوینت 12 - تعداد خطوط یک فایل را چاپ کنید
Checkpoint 12 - Print the number of lines in a file
جستجوی فایل ها در Groovy
Searching Files in Groovy
کار با Regex در Groovy
Working with Regex in Groovy
تطبیق الگوی پایه در Groovy - قسمت 1
Basic Pattern Matching in Groovy - Part 1
تطبیق الگوی پایه در Groovy - قسمت 2
Basic Pattern Matching in Groovy - Part 2
Checkpoint 13 - بررسی کنید که آیا رشته حاوی متن خاصی است یا خیر
Checkpoint 13 - Check if the string contains a particular text
استخراج مسابقات در Groovy با استفاده از Regex
Extracting Matches in Groovy Using Regex
نقطه بازرسی 14 - متن خاص را در یک خط جایگزین کنید
Checkpoint 14 - Replace specific text in a line
جایگزین کردن متن با استفاده از Regex
Replacing Text Using Regex
بازنویسی فایل ها با استفاده از Regex
Rewriting Files Using Regex
برنامه نویسی شی گرا در Groovy
Object-oriented Programming in Groovy
تعریف کلاس ها و روش ها
Defining Classes and Methods
اضافه بار سازنده و روش ها
Constructor Overloading and Methods
Checkpoint 15 - یک نمونه از یک کلاس ایجاد کنید
Checkpoint 15 - Create an instance of a class
کار با وراثت
Working with Inheritance
کار با رابط
Working with Interface
Checkpoint 16 - یک کلاس ایجاد کنید که رابط را پیاده سازی کند
Checkpoint 16 - Create a class that implements the interface
استفاده از Traits در Groovy
Using Traits in Groovy
استفاده از Groovy Beans
Using Groovy Beans
پردازش XML و JSON در Groovy
Processing XML and JSON in Groovy
ساخت اسناد XML در Groovy
Building XML Documents in Groovy
ایست بازرسی 17 - فایل های XML را تجزیه و بخوانید
Checkpoint 17 - Parse and read XML files
ساخت اسناد HTML در Groovy
Building HTML Documents in Groovy
ساخت اسناد JSON در Groovy
Building JSON Documents in Groovy
Checkpoint 18 - یک بار JSON را روی کنسول چاپ کنید
Checkpoint 18 - Print a JSON payload to the console
خواندن بارهای XML و JSON در Groovy
Reading XML and JSON Payloads in Groovy
خواندن JSON از API خارجی
Reading JSON from External API
فرابرنامه نویسی در Groovy
Metaprogramming in Groovy
معرفی فرابرنامه نویسی
Introducing Metaprogramming
برنامه نویسی جنبه گرا در Groovy
Aspect-oriented Programming in Groovy
گسترش یک کلاس کاربردی در Groovy
Expanding a Class Functionality in Groovy
فرابرنامه نویسی در زمان کامپایل در Groovy - قسمت 1
Compile-time Metaprogramming in Groovy - Part 1
چک پوینت 19 - با استفاده از فرابرنامه نویسی به ویژگی های شی دسترسی پیدا کنید
Checkpoint 19 - Access object properties using metaprogramming
فرابرنامه نویسی در زمان کامپایل در Groovy - قسمت 2
Compile-time Metaprogramming in Groovy - Part 2
ایست بازرسی 20 - یک تبدیل Groovy بنویسید
Checkpoint 20 - Write a Groovy Transform
با Groovy ادامه می دهیم
Going Further with Groovy
کار با پایگاه های داده
Working with Databases
تست واحد در Groovy
Unit Testing in Groovy
ویژگی های جدید Groovy 4
New Features in Groovy 4
چک پوینت 21 - با استفاده از سوئیچ مدرن یک عبارت case بنویسید
Checkpoint 21 - Write a case statement using modern Switch
Checkpoint 22 - از روش های ماکرو داخلی Groovy 4 استفاده کنید
Checkpoint 22 - Use Groovy 4 built-in macro methods
تفاوت Groovy و Java
Differences between Groovy and Java
بهترین روش ها و منابع
Best Practices and Resources
من بیش از یک دهه است که در برخی از 100 شرکت برتر ثروتمند در زمینه طراحی ، توسعه و معماری فناوری اطلاعات کار می کنم. من درگیر تنظیم دقیق فرآیند تحویل نرم افزار ، بهبود عملکرد و توسعه نرم افزار مقیاس پذیر و قابل حمل بوده ام. برخی از مناطق کلیدی که در آنها کار کرده ام عبارتند از جاوا ، ESB ، تامکت ، ReactJS ، جاوا اسکریپت ، لینوکس ، اوراکل ، SVN ، GIT و غیره.
نمایش نظرات