آموزش معرفی مایا 2013

Introduction to Maya 2013

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این آموزش Maya 2013 ما به شما کمک می کنیم تا درک قوی از ویژگی های اصلی Maya داشته باشید، زیرا ما شما را در هر مرحله از ایجاد یک پروژه کوتاه در Maya راهنمایی می کنیم. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2013. در این آموزش Maya 2013، ما به شما کمک می کنیم تا درک قوی از ویژگی های اصلی Maya داشته باشید، زیرا ما شما را در هر مرحله از ایجاد یک پروژه کوتاه در Maya راهنمایی می کنیم. ما با بحث در مورد مهارت‌های اساسی و واژگانی که هنگام شروع یادگیری مایا ضروری هستند، شروع می‌کنیم. از آنجا به طور مستقیم به مدل سازی می رویم، جایی که شروع به ساخت وسیله نقلیه ای می کنیم که در طول مدت این دوره از آن استفاده می شود. هنگامی که وسیله نقلیه ساخته شد، به سمت بافت سازی، ریگینگ، انیمیشن، دینامیک حرکت می کنیم و با نورپردازی و رندر انیمیشن نهایی خود به پایان می رسیم. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2013.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

مقدمه ای بر رابط Introduction to Interface

  • حرکت دوربین سه بعدی در مایا Moving the 3D Camera in Maya

  • مروری بر رابط کاربری مایا Maya User Interface Overview

  • ایجاد دایرکتوری پروژه مایا Creating a Maya Project Directory

  • ذخیره فایل های صحنه از مایا Saving Scene Files from Maya

  • حالت های سایه زنی و انتخاب نما Viewport Shading and Selection Modes

  • تبدیل اشیاء و اجزاء در مایا Transforming Objects and Components in Maya

  • با استفاده از Channel Box و Layer Editor Using the Channel Box and Layer Editor

  • مروری بر ویرایشگر ویژگی مایا Overview of the Maya Attribute Editor

  • درک گروه بندی و فرزندپروری در مایا Understanding Grouping and Parenting in Maya

  • استفاده از مایا هات باکس Using the Maya Hotbox

  • ماسک های انتخابی در مایا Selection Masks in Maya

  • نوشتن اسکریپت MEL در مایا Writing a MEL Script in Maya

  • ایجاد قفسه های سفارشی مایا Creating Custom Maya Shelves

مدلینگ در مایا Modeling in Maya

  • نمای کلی بخش مدلسازی Modeling Section Overview

  • افزودن تصاویر مرجع Adding Reference Images

  • بلند کردن بدنه Lofting the Fuselage

  • افزودن ضخامت به بدنه Adding Thickness to the Fuselage

  • ساختن ساختار پایین با چند ضلعی Building the Lower Structure with Polygons

  • اضافه کردن لوله ها به سازه پایین Adding Pipes to the Lower Structure

  • ایجاد برش سایبان Creating the Canopy Trim

  • مدل سازی بال Modeling the Wing

  • جزئیات بال Detailing the Wing

  • ساختن شکل موتور اصلی Building the Main Engine Shape

  • مدل سازی تیغه های فن Modeling the Fan Blades

  • ساخت مخروط موتور جلو و عقب Building the Front and Back Engine Cones

  • مدل سازی حلقه رانش Modeling the Thrust Ring

  • ساخت اسکوپ در طرفین Building Scoops on the Sides

  • اضافه کردن سایبان Adding the Canopy

  • مدل سازی جلو سایبان Modeling the Canopy Front

  • ساخت تاپ استرات Building the Top Strut

  • مدل سازی گریل Modeling the Grill

  • اضافه کردن پشت سایبان Adding the Back of the Canopy

  • ساخت باله ها Building the Fins

  • مدل سازی تراسترها Modeling the Thrusters

  • ساخت تفنگ Building the Gun

  • در حال اتمام کشتی هوایی Finishing the Airship

  • وارد کردن هندسه به صحنه ما Importing Geometry into Our Scene

مواد و بافت در مایا Materials and Texturing in Maya

  • بررسی اجمالی مواد و بافت Materials and Texturing Overview

  • اعمال و دستکاری مواد ساده Applying and Manipulating Simple Materials

  • کار با رمپ Working with Ramps

  • با استفاده از Ramp Shader Using the Ramp Shader

  • اضافه کردن چندین ماده به یک شی واحد Adding Multiple Materials to a Single Object

  • کار با اشعه ماوراء بنفش Working with UVs

  • استفاده از بافت های رویه ای Using Procedural Textures

  • ترکیب گره ها برای هدایت ویژگی های مواد Combining Nodes to Drive Material Attributes

  • اضافه کردن مواد تخصصی Adding Specialized Materials

  • کار با Bump Maps Working with Bump Maps

  • اضافه کردن بافت فایل Adding File Textures

  • طراحی برگردان Projecting Decals

  • استفاده از ماده برای افزودن جزئیات Using Substance to Add Detail

تقلب در مایا Rigging in Maya

  • بررسی اجمالی بخش تقلب Rigging Section Overview

  • پاکسازی صحنه Cleaning up the Scene

  • ایجاد منحنی های کنترل Creating Control Curves

  • کار با لایه های نمایشگر Working with Display Layers

  • اصلاح محور یک شی Modifying an Object's Pivot

  • استفاده از دسته های انتخاب Using Selection Handles

  • ایجاد ویژگی های سفارشی Creating Custom Attributes

  • استفاده از ویرایشگر اتصال برای درایو ویژگی ها Using the Connection Editor to Drive Attributes

  • استفاده از کلیدهای محرک برای ساده کردن فرآیند ریگ کردن Using Driven Keys to Simplify Our Rigging Process

  • خودکار کردن حرکت با عبارات Automating Movement with Expressions

  • اضافه کردن یک تنظیم سرعت به عبارت Adding a Speed Setting to the Expression

  • رسم اولین زنجیره مشترک ما Drawing Our First Joint Chain

  • نگاهی به ابزار IK Handle مایا Looking at Maya's IK Handle Tool

  • اتصال هندسه به مفاصل Binding Geometry to Joints

  • ساختن صحنه ما برای انیماتور پسند Making Our Scene Animator-friendly

انیمیشن در مایا Animation in Maya

  • نمای کلی بخش انیمیشن Animation Section Overview

  • آموزش ایجاد و تغییر فریم های کلیدی در زمان اسلایدر مایا Learning to Create and Modify Keyframes on Maya's Time Slider

  • مدیریت فریم های کلیدی با ویرایشگر نمودار Managing Keyframes with the Graph Editor

  • متحرک سازی یک شی در امتداد یک مسیر Animating an Object Along a Path

  • بهینه سازی رفتار یک شی در طول یک مسیر Tweaking an Object's Behavior Along a Path

  • کار با کلید خودکار Working with Auto Key

  • استفاده از مسیرهای حرکت قابل ویرایش Utilizing Editable Motion Trails

  • پیش نمایش انیمیشن ها در زمان واقعی با Playblasts Previewing Animations in Real-time with Playblasts

  • متحرک سازی سکانس پرواز Animating the Flight Sequence

  • متحرک سازی خط سوخت رسانی که از کشتی هوایی جدا می شود Animating the Fueling Line Separating from the Airship

  • افزودن انیمیشن دوربین Adding Camera Animation

  • نهایی کردن شات Finalizing the Shot

دینامیک در مایا Dynamics in Maya

  • نمای کلی بخش دینامیک Dynamics Section Overview

  • استفاده از جلوه های دینامیک از پیش ساخته شده در مایا Using Pre-built Dynamics Effects in Maya

  • ایجاد ساطع کننده ذرات در مایا Creating Particle Emitters in Maya

  • متحرک سازی ویژگی های امیتر Animating Emitter Attributes

  • تغییر ویژگی های رندر ذرات Changing Particle Rendering Attributes

  • استفاده از مواد ابر ذرات Using the Particle Cloud Material

  • اضافه کردن اگزوز موتور در پشت هواپیما Adding Engine Exhaust Behind the Aircraft

نورپردازی و رندر در مایا Lighting and Rendering in Maya

  • نمای کلی بخش نورپردازی و رندرینگ Lighting and Rendering Section Overview

  • کار با Maya Render View Working with the Maya Render View

  • کنترل کیفیت Anti-aliasing رندرهای شما Controlling Anti-aliasing Quality of Your Renders

  • مروری بر انواع مختلف نور در مایا Overview of the Various Light Types in Maya

  • کنترل های اولیه نور در مایا Basic Light Controls in Maya

  • افزودن سایه به مایا لایت Adding Shadows to Maya Lights

  • تغییر آمار رندر اشیاء در مایا Changing the Render Stats of Objects in Maya

  • نورپردازی صحنه هواپیمای ما Lighting Our Aircraft Scene

  • استفاده از صفت گسترده در مایا Using the Attribute Spread Sheet in Maya

  • اضافه کردن Motion Blur به رندرهای خود Adding Motion Blur to Your Renders

  • رندر کردن انیمیشن نهایی از مایا Rendering the Final Animation from Maya

نمایش نظرات

آموزش معرفی مایا 2013
جزییات دوره
12h 29m
96
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Justin Marshall Justin Marshall

جاستین به عنوان نویسنده اصلی مدل سازی در Pluralsight رونق می گیرد. جاستین پس از تماشای فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک ، داستان اسباب بازی و پرتگاه ، با بزرگ شدن علاقه زیادی به صنعت گرافیک رایانه پیدا کرد. جاه طلبی او باعث می شود در فیلم های Sony Monster House و Surf's Up در Sony Imageworks در لس آنجلس کار کند. جاستین همچنین مقالات ، آموزش ها و تصاویر بی شماری داشته است که در 3D World و 3D Artist منتشر شده است. به عنوان یک نویسنده ، جاستین از همکاری با نویسندگان همکارش لذت می برد ، خصوصاً در پروژه هایی مانند سری توسعه بازی موبایل Unity. جاستین به شکل گیری مشاغل بسیاری از هنرمندان دیجیتال کمک کرده است و حتی کسانی که به آنها کمک کرده است عنوان "استاد جاستین" را از آن خود کرده اند. به دوجو او خوش آمدید.

Kyle Green Kyle Green

کایل یکی از اولین نویسندگان Digital-Tutor ها بود که اکنون یک شرکت Pluralsight است. و بیش از 10 سال عضوی از تیم بوده است. کایل کار خود را در زمینه آموزش گرافیک رایانه ای به عنوان مربی کالج آغاز کرد و از سال 2002 به عنوان مربی ارائه خدمات برنامه نویسی Digital-Tutor و مدیر برنامه درسی کار کرد. کایل در بسیاری از پروژه های معروف شرکت کرده و به تیم Digital-Tutor کمک کرده است تا در طول تاریخ شرکت جوایز کسب کند . کایل افتخار داشته است که هنر خود را در سالن علوم نیویورک برای پروژه الکسا ، یک اندروید زن ایجاد شده در مایا ، به نمایش بگذارد. با کمک تخصص رندر کایل ، دیگر هرگز بازتاب را با انکسار در مقابل همسران اشتباه نمی گیرید.

Delano Athias Delano Athias

دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.