آموزش معرفی مایا 2012

Introduction to Maya 2012

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این آموزش مقدمه ای بر مایا 2012، به شما کمک می کنیم تا درک قوی از مایا و نحوه کار آن پیدا کنید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2012 و بالاتر. در این آموزش مقدمه ای بر Maya 2012، ما به شما کمک می کنیم تا درک قوی از Maya و نحوه عملکرد آن داشته باشید. شما این شانس را خواهید داشت که با بسیاری از مربیان مایا در اینجا در Digital-Tutors کار کنید که نحوه استفاده از برخی از اجزای اصلی مایا را به شما نشان می دهند. در این آموزش، با ارائه مهارت‌ها و واژگان پایه‌ای که برای حرکت در مایا به آن نیاز دارید، شروع می‌کنیم و سپس مستقیماً به بخش مدل‌سازی دوره می‌رویم. پس از تکمیل بخش مدل‌سازی، این شانس را خواهید داشت که دست خود را در بافت‌سازی، ریگینگ، انیمیشن، دینامیک و در نهایت نورپردازی و رندر کردن انیمیشن خود امتحان کنید. هدف ما این نیست که شما را با اطلاعات فنی در این آموزش سنگین کنیم، بلکه به شما کمک کنیم عادت های خوب و جریان های کاری قوی ایجاد کنید تا بتوانید یک هنرمند ماهر مایا شوید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2012 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

مقدمه ای بر رابط Introduction to Interface

  • ناوبری دوربین و ایجاد اشیا در مایا Camera Navigation and Object Creation in Maya

  • مروری بر رابط مایا Maya Interface Overview

  • ایجاد اولین پروژه مایا Creating Your First Maya Project

  • ذخیره فایل های مایا Saving Maya Files

  • حالت های سایه نما در مایا Viewport Shading Modes in Maya

  • ابزارهای تبدیل شی Object Transformation Tools

  • کار با Channel Box و Layer Editor Working with the Channel Box and Layer Editor

  • با استفاده از ویرایشگر ویژگی Using the Attribute Editor

  • گروه بندی و پرورش اشیاء در مایا Grouping and Parenting Objects in Maya

  • کار با مایا هات باکس Working with the Maya Hotbox

  • ماسک های انتخابی در مایا Selection Masks in Maya

  • نوشتن اولین اسکریپت MEL شما Writing Your First MEL Script

  • کار با شلف در مایا Working with Shelves in Maya

مدلینگ در مایا Modeling in Maya

  • نمای کلی بخش مدلسازی Modeling Section Overview

  • بلند کردن بدنه با منحنی ها Lofting the Fuselage with Curves

  • کوتاه کردن قسمتی از بدن Trimming out Part of the Body

  • ایجاد کناره های کابین خلبان Creating the Sides of the Cockpit

  • ساخت پایگاه بال Building the Wing Base

  • تبدیل بال به چند ضلعی Converting the Wing to Polygons

  • بریدن فلاپ ها از بال Cutting Flaps from the Wing

  • ساخت بلوک موتور عقب Building the Rear Engine Block

  • اضافه کردن لوله های منحنی به موتور Adding Curved Pipes to the Engine

  • راه اندازی فن توربو Starting the Turbo Fan

  • ساخت تیغه های فن Building the Fan Blades

  • شروع قطعه ستون فقرات جلو Starting the Front Spine Piece

  • اضافه کردن جزئیات برای پایان دادن به ستون فقرات Adding Detail to Finish the Spine

  • کپی کردن هندسه برای افزودن قطعات همپوشانی Duplicating Geometry to Add Overlapping Pieces

  • اضافه کردن جزئیات ثانویه روی بدنه Adding Secondary Details on the Fuselage

  • پانل های ساختمان از هندسه تبدیل شده Building Panels from Converted Geometry

  • استخراج منحنی ها برای ساخت شیشه جلو Extracting Curves to Build the Windscreen

  • ساخت باله ها از هندسه اولیه Building the Fins from Primitive Geometry

  • مدل سازی فضای داخلی کابین خلبان Modeling the Interior of the Cockpit

  • اضافه کردن پورت های اگزوز Adding the Exhaust Ports

  • مدل سازی جزئیات نهایی Modeling Final Details

  • وارد کردن هندسه و اضافه کردن خط سوخت Importing Geometry and Adding the Fuel Line

مواد و بافت در مایا Materials and Texturing in Maya

  • بررسی اجمالی مواد و بافت Materials and Texturing Overview

  • کار با Hypershade Working with the Hypershade

  • اعمال و دستکاری مواد ساده Applying and Manipulating Simple Materials

  • استفاده از رمپ Using Ramps

  • افزودن چندین ماده به اشیا Adding Multiple Materials to Objects

  • کار با شفافیت Working with Transparency

  • اصول اولیه UVs The Basics of UVs

  • کار با بافت های رویه ای Working with Procedural Textures

  • ترکیب گره های رویه ای Combining Procedural Nodes

  • اضافه کردن مواد تخصصی Adding Specialized Materials

  • استفاده از بافت های فایل خارجی Using External File Textures

  • کار با بافت های مواد Working with Substance Textures

تقلب در مایا Rigging in Maya

  • بررسی اجمالی بخش تقلب Rigging Section Overview

  • ایجاد منحنی های کنترل Creating Control Curves

  • استفاده از لایه های نمایشگر برای سازماندهی دکل ما Using Display Layers to Organize Our Rig

  • تغییر جهت و محور یک شی Modifying an Object's Orientation and Pivot

  • استفاده از دستگیره های انتخاب Utilizing Selection Handles

  • کار با خوشه ها Working with Clusters

  • ایجاد ویژگی های سفارشی Creating Custom Attributes

  • استفاده از ویرایشگر اتصال برای درایو ویژگی ها Using the Connection Editor to Drive Attributes

  • استفاده از کلیدهای Set-driven برای ساده کردن فرآیند تقلب Using Set-driven Keys to Simplify the Rigging Process

  • خودکار کردن حرکت با عبارات Automating Movement with Expressions

  • اضافه کردن یک تنظیم سرعت برای بیان Adding a Speed Setting for the Expression

  • کشیدن اولین زنجیره مشترک Drawing Your First Joint Chain

  • با استفاده از ابزار IK Handle مایا Using Maya's IK Handle Tool

  • اتصال هندسه به مفاصل Binding Geometry to Joints

  • ساختن صحنه خود را انیماتور پسند کنید Making Your Scene Animator-friendly

انیمیشن در مایا Animation in Maya

  • نمای کلی بخش انیمیشن Animation Section Overview

  • آموزش قاب بندی و تغییر کلیدها در زمان اسلایدر Learning to Keyframe and Modify Keys on the Time Slider

  • مدیریت فریم های کلیدی در ویرایشگر نمودار Managing Keyframes in the Graph Editor

  • انیمیشن دوچرخه سواری یکپارچه Seamlessly Cycling Animation

  • متحرک سازی یک شی در امتداد یک مسیر Animating an Object Along a Path

  • اصلاح نحوه درون یابی یک شی در طول یک مسیر Modifying How an Object Interpolates Along a Path

  • کار با کلید خودکار Working with Autokey

  • تصحیح انیمیشن با مسیرهای حرکتی قابل ویرایش Correcting Animation with Editable Motion Trails

  • پیش نمایش انیمیشن در زمان واقعی با Playblasts Previewing Animation in Real-time with Playblasts

  • متحرک سازی سکانس پرواز Animating the Flight Sequence

  • متحرک سازی خط سوخت رسانی که از کشتی جدا می شود Animating the Fueling Line Separating from the Ship

  • زنده کردن دوربین شات ما Bringing Our Shot Camera to Life

دینامیک در مایا Dynamics in Maya

  • نمای کلی بخش دینامیک Dynamics Section Overview

  • ایجاد افکت آتش پویا Creating a Dynamic Fire Effect

  • ایجاد تابش ذرات Creating a Particle Emitter

  • اتصال امیترها به اشیا Connecting Emitters to Objects

  • ایجاد ویژگی های هر ذره Creating Per-particle Attributes

  • با استفاده از سایه زن حجم ذرات Using the Particle Volume Shader

نورپردازی و رندر در مایا Lighting and Rendering in Maya

  • نمای کلی بخش نورپردازی و رندرینگ Lighting and Rendering Section Overview

  • کار با Maya Render View Working with the Maya Render View

  • کنترل کیفیت Anti-aliasing رندرهای شما Controlling Anti-aliasing Quality of Your Renders

  • درک Clipping Planes و Resolution Gates Understanding Clipping Planes and Resolution Gates

  • آشنایی با انواع نور در مایا Understanding the Various Light Types in Maya

  • ویژگی های نور مشترک Common Light Attributes

  • اضافه کردن سایه ها به رندرهای خود Adding Shadows to Your Renders

  • تغییر آمار رندر اشیاء Changing the Render Stats of Objects

  • تطبیق نورها با یک محیط عکاسی Matching Lights to a Photographic Environment

  • با استفاده از صفحه گسترده ویژگی Using the Attribute Spread Sheet

  • اضافه کردن Motion Blur به رندرهای خود Adding Motion Blur to Your Renders

  • رندر یک سکانس متحرک از مایا Rendering an Animated Sequence from Maya

نمایش نظرات

آموزش معرفی مایا 2012
جزییات دوره
11h 39m
93
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Justin Marshall Justin Marshall

جاستین به عنوان نویسنده اصلی مدل سازی در Pluralsight رونق می گیرد. جاستین پس از تماشای فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک ، داستان اسباب بازی و پرتگاه ، با بزرگ شدن علاقه زیادی به صنعت گرافیک رایانه پیدا کرد. جاه طلبی او باعث می شود در فیلم های Sony Monster House و Surf's Up در Sony Imageworks در لس آنجلس کار کند. جاستین همچنین مقالات ، آموزش ها و تصاویر بی شماری داشته است که در 3D World و 3D Artist منتشر شده است. به عنوان یک نویسنده ، جاستین از همکاری با نویسندگان همکارش لذت می برد ، خصوصاً در پروژه هایی مانند سری توسعه بازی موبایل Unity. جاستین به شکل گیری مشاغل بسیاری از هنرمندان دیجیتال کمک کرده است و حتی کسانی که به آنها کمک کرده است عنوان "استاد جاستین" را از آن خود کرده اند. به دوجو او خوش آمدید.

Kyle Green Kyle Green

کایل یکی از اولین نویسندگان Digital-Tutor ها بود که اکنون یک شرکت Pluralsight است. و بیش از 10 سال عضوی از تیم بوده است. کایل کار خود را در زمینه آموزش گرافیک رایانه ای به عنوان مربی کالج آغاز کرد و از سال 2002 به عنوان مربی ارائه خدمات برنامه نویسی Digital-Tutor و مدیر برنامه درسی کار کرد. کایل در بسیاری از پروژه های معروف شرکت کرده و به تیم Digital-Tutor کمک کرده است تا در طول تاریخ شرکت جوایز کسب کند . کایل افتخار داشته است که هنر خود را در سالن علوم نیویورک برای پروژه الکسا ، یک اندروید زن ایجاد شده در مایا ، به نمایش بگذارد. با کمک تخصص رندر کایل ، دیگر هرگز بازتاب را با انکسار در مقابل همسران اشتباه نمی گیرید.

Delano Athias Delano Athias

دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.