آموزش راه اندازی دکل کنترل کاراکتر در هودینی

Character Control Rig Setup in Houdini

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این دوره یاد می گیریم که چگونه یک ریگ کنترل برای کنترل اسکلت شخصیت بسازیم. نرم افزار مورد نیاز: Houdini 10 و Up. در این دوره یاد می گیریم که چگونه یک ریگ کنترل برای کنترل اسکلت شخصیت بسازیم. ما این دوره را با یادگیری نحوه تنظیم سینماتیک معکوس روی پاهای شخصیت خود و نحوه ساخت یک راه اندازی پا معکوس شروع خواهیم کرد. سپس یاد می گیریم که چگونه بازوها و دست ها را تنظیم کنیم و با استفاده از یک منحنی به عنوان راهنما، به سمت استقرار استخوان های ستون فقرات حرکت کنیم. پس از آن، کمی عمیق‌تر حفاری می‌کنیم و یاد می‌گیریم که چگونه حل‌کننده‌های IK خود را بهینه سازی کنیم تا رفتار ریگ بهتری داشته باشیم. سپس به نحوه مونتاژ و در نهایت بسته بندی دکل کنترلی خود خواهیم پرداخت. و در نهایت، ما مدتی را صرف کار روی یک دستگاه چشم محکم برای شخصیت خود خواهیم کرد. نرم افزار مورد نیاز: Houdini 10 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

راه اندازی دکل کنترل کاراکتر در هودینی Character Control Rig Setup in Houdini

  • راه اندازی IK روی پاها Setting up IK on the Legs

  • راه اندازی رول پا معکوس Setting up a Reverse Foot Roll

  • افزودن یک شیء کنترل پا Adding a Foot Control Object

  • تمیز کردن کنترل های رول پا Cleaning up the Foot Roll Controls

  • راه اندازی IK در بازو Setting up IK on the Arm

  • راه اندازی انگشتان Setting up the Fingers

  • ساختن ستون فقرات دنبال منحنی Building the Spine Follow Curve

  • با استفاده از ستون فقرات دنبال منحنی Using the Spine Follow Curve

  • کنترل ساختمان برای ستون فقرات Building Controls for the Spine

  • تعریف اشکال کنترل ستون فقرات Defining the Spine Control Shapes

  • راه اندازی استخوان گردن Setting up the Neck Bone

  • ویرایش برش های Inversekin برای تعمیر دکل ما Editing Inversekin Chops to Fix Our Rig

  • ویرایش Inversekin Chops برای محدود کردن چرخش Editing Inversekin Chops to Restrict Twisting

  • مونتاژ کردن کنترل ها برای هدایت قسمت بالایی بدنه Assembling the Controls to Drive the Upper Body

  • جمع آوری کنترل های باقی مانده Assembling the Remaining Controls

  • آینه کاری دکل کنترل Mirroring the Control Rig

  • بازسازی چشم ها Rebuilding the Eyes

  • ساختن کنترل چشم Building the Eye Control

  • تغییر شکل و آینه سازی چشم Deforming and Mirroring the Eye

  • اتمام دستگاه کنترل چشم Finishing the Eye Control Rig

  • ایجاد Blendshapes Creating Blendshapes

  • اتمام دکل کنترل Finishing the Control Rig

نمایش نظرات

آموزش راه اندازی دکل کنترل کاراکتر در هودینی
جزییات دوره
2h 12m
23
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Sunder Iyer
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Sunder Iyer Sunder Iyer

ساندر که اصالتاً اهل لاگوس، نیجریه است، هم در طراحی بازی های تعاملی و هم در دنیای انیمیشن های سه بعدی پیشرفت زیادی داشته است. ساندر در طول زندگی حرفه‌ای خود مدرک‌هایی را در زمینه علوم اطلاعات رایانه، طراحی چند رسانه‌ای و بازی و همچنین انیمیشن سه بعدی شخصیت‌ها کسب کرده است. او به طور کامل وقف ارائه تجربیات نفس گیر و خارج از هنجار به بیشترین تعداد ممکن است. هدف ساندر با مهارت قدرتمند در هودینی و سال‌ها نفوذ آموزشی، ارائه راه‌حل‌های قابل فهم برای موضوعات پیچیده است.