لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش راه اندازی دکل کنترل کاراکتر در هودینی
Character Control Rig Setup in Houdini
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در این دوره یاد می گیریم که چگونه یک ریگ کنترل برای کنترل اسکلت شخصیت بسازیم. نرم افزار مورد نیاز: Houdini 10 و Up. در این دوره یاد می گیریم که چگونه یک ریگ کنترل برای کنترل اسکلت شخصیت بسازیم. ما این دوره را با یادگیری نحوه تنظیم سینماتیک معکوس روی پاهای شخصیت خود و نحوه ساخت یک راه اندازی پا معکوس شروع خواهیم کرد. سپس یاد می گیریم که چگونه بازوها و دست ها را تنظیم کنیم و با استفاده از یک منحنی به عنوان راهنما، به سمت استقرار استخوان های ستون فقرات حرکت کنیم. پس از آن، کمی عمیقتر حفاری میکنیم و یاد میگیریم که چگونه حلکنندههای IK خود را بهینه سازی کنیم تا رفتار ریگ بهتری داشته باشیم. سپس به نحوه مونتاژ و در نهایت بسته بندی دکل کنترلی خود خواهیم پرداخت. و در نهایت، ما مدتی را صرف کار روی یک دستگاه چشم محکم برای شخصیت خود خواهیم کرد. نرم افزار مورد نیاز: Houdini 10 و بالاتر.
سرفصل ها و درس ها
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
راه اندازی دکل کنترل کاراکتر در هودینی
Character Control Rig Setup in Houdini
راه اندازی IK روی پاها
Setting up IK on the Legs
راه اندازی رول پا معکوس
Setting up a Reverse Foot Roll
افزودن یک شیء کنترل پا
Adding a Foot Control Object
تمیز کردن کنترل های رول پا
Cleaning up the Foot Roll Controls
راه اندازی IK در بازو
Setting up IK on the Arm
راه اندازی انگشتان
Setting up the Fingers
ساختن ستون فقرات دنبال منحنی
Building the Spine Follow Curve
با استفاده از ستون فقرات دنبال منحنی
Using the Spine Follow Curve
کنترل ساختمان برای ستون فقرات
Building Controls for the Spine
تعریف اشکال کنترل ستون فقرات
Defining the Spine Control Shapes
راه اندازی استخوان گردن
Setting up the Neck Bone
ویرایش برش های Inversekin برای تعمیر دکل ما
Editing Inversekin Chops to Fix Our Rig
ویرایش Inversekin Chops برای محدود کردن چرخش
Editing Inversekin Chops to Restrict Twisting
مونتاژ کردن کنترل ها برای هدایت قسمت بالایی بدنه
Assembling the Controls to Drive the Upper Body
جمع آوری کنترل های باقی مانده
Assembling the Remaining Controls
آینه کاری دکل کنترل
Mirroring the Control Rig
بازسازی چشم ها
Rebuilding the Eyes
ساختن کنترل چشم
Building the Eye Control
تغییر شکل و آینه سازی چشم
Deforming and Mirroring the Eye
اتمام دستگاه کنترل چشم
Finishing the Eye Control Rig
Pluralsight یکی از پرطرفدارترین پلتفرمهای آموزش آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان کمک میکند تا مهارتهای خود را توسعه دهند و به روز رسانی کنند. این پلتفرم دورههای آموزشی در زمینههای فناوری اطلاعات، توسعه نرمافزار، طراحی وب، مدیریت پروژه، و موضوعات مختلف دیگر را ارائه میدهد.
یکی از ویژگیهای برجسته Pluralsight، محتوای بروز و با کیفیت آموزشی آن است. این پلتفرم با همکاری با توسعهدهندگان و کارشناسان معتبر، دورههایی را ارائه میدهد که با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت فناوری، کاربران را در جریان آخرین مفاهیم و تکنولوژیها نگه میدارد. این امر به کاربران این اطمینان را میدهد که دورههایی که در Pluralsight میپذیرند، با جدیدترین دانشها و تجارب به روز شدهاند.
ساندر که اصالتاً اهل لاگوس، نیجریه است، هم در طراحی بازی های تعاملی و هم در دنیای انیمیشن های سه بعدی پیشرفت زیادی داشته است. ساندر در طول زندگی حرفهای خود مدرکهایی را در زمینه علوم اطلاعات رایانه، طراحی چند رسانهای و بازی و همچنین انیمیشن سه بعدی شخصیتها کسب کرده است. او به طور کامل وقف ارائه تجربیات نفس گیر و خارج از هنجار به بیشترین تعداد ممکن است. هدف ساندر با مهارت قدرتمند در هودینی و سالها نفوذ آموزشی، ارائه راهحلهای قابل فهم برای موضوعات پیچیده است.
نمایش نظرات