در این دوره آنلاین، میخواهید مهارتهای ضروری «توسعه نگاه» را در 3ds Max بیاموزید. شما در مورد مواد، بافت، و باز کردن UV یاد خواهید گرفت. برنامه درسی با دقت طراحی شده است تا بتوانید مهارت ها را سریع اما یکپارچه به دست آورید. لطفا توجه داشته باشید که این دوره برای افراد مبتدی طراحی نشده است. شما به دانش اولیه در مورد 3ds Max نیاز دارید، مانند ناوبری، ایجاد شیء، انتخاب و مدلسازی اولیه سه بعدی.
آنچه خواهید آموخت
در مجموع 4 فصل در این دوره وجود دارد. در فصل اول با اصول رندر در 3ds Max آشنا می شوید. سپس اصول استفاده از مواد و نحوه مدیریت آنها را با استفاده از ویرایشگر متریال بیاموزید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک کتابخانه مواد ایجاد کنید. نحوه استفاده از شناسه مواد و مواد چند شیء فرعی را بیاموزید. در مرحله بعد، نحوه استفاده از ویژگی ActiveShade را برای پیش نمایش سریع مطالب یاد خواهید گرفت. همچنین چندین مفهوم مهم CG مانند مدل های رنگی، عمق بیت و تصاویر با برد بالا را مورد بحث قرار خواهیم داد. سپس روش های مختلف افزودن نور محیط به صحنه را یاد خواهید گرفت. از استفاده از رنگ های ساده. سپس با استفاده از فایل های HDRI. و سپس یاد بگیرید که از سیستم نور روز استفاده کنید. پس از آن، برنامه درسی بر پارامترهای مواد تمرکز می کند. تنظیمات اولیه مانند رنگ پایه، فلزی و زبری را یاد خواهید گرفت. و سپس به سراغ پارامترهای پیشرفته تر مانند شفافیت، پوشش شفاف، پراکندگی زیرسطحی، انتشار و غیره بروید. در پایان فصل اول، پروژه ای را انجام می دهید که در آن مواد را به محصول صندلی اضافه می کنید و سپس آن را رندر می کنید.
در فصل دوم، ما بر روی تکنیک های بافت سازی تمرکز خواهیم کرد. شما تکسچرهای رویه ای را یاد خواهید گرفت. سپس یاد بگیرید که چگونه جنبه های مختلف مواد را با استفاده از بافت های غیر رنگی کنترل کنید. سپس با استفاده از نقشههای ساده ارتفاع، نقشههای برآمدگی معمولی و افکتهای جابجایی، تکنیکهای مختلف افکت برآمدگی را بیاموزید. پس از آن، استفاده از بافت تصویر و روش های مختلف نقشه برداری UV را یاد بگیرید. مفهوم مختصات UV و ویژگی اندازه واقعی در 3ds Max را بیاموزید. در مرحله بعد، در مورد بافت های PBR به طور عمیق یاد خواهید گرفت. انواع مختلف بافت های PBR را بیاموزید. از کجا می توان بافت های PBR را بدست آورد. و استراتژی نحوه اعمال بافت های PBR بر روی مدل های سه بعدی. همچنین یاد خواهید گرفت که چرا نمیخواهید یک نقشه معمولی را بچرخانید و در صورت نیاز به چرخاندن آن، چگونه بر مشکل غلبه کنید. پس از آن، نحوه استفاده از مواد مواد را مستقیماً در 3ds Max نیز یاد خواهید گرفت. در پایان فصل دوم پروژه دیگری را انجام خواهید داد. شما از تمام دانشی که تاکنون دارید برای افزودن مواد و بافت های PBR به یک محصول میز آشپزخانه استفاده خواهید کرد.
در فصل سوم، ما بر روی تکنیک های باز کردن UV تمرکز خواهیم کرد. شما اصول اولیه اصلاح کننده Unwrap را یاد خواهید گرفت. روش های خودکار بازکردن UV را بیاموزید. سپس تکنیک های ویرایش UV را از روش های مختلف انتخاب تا استفاده از ابزار تبدیل UV یاد بگیرید. پس از آن، نحوه قفل کردن، فیلتر کردن، مخفی کردن و فریز کردن اشیاء فرعی در ویرایشگر UV را یاد خواهید گرفت. در ادامه، روشهای مختلف جداسازی و ترکیب خوشههای UV مانند استفاده از دستور شکست، دستورات جوش و دستورات بخیه را خواهید آموخت. سپس به سراغ ویژگی های تبدیل سریع می رویم. این ابزارها می توانند به شما در سرعت بخشیدن به فرآیند ویرایش UV کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید به سرعت خوشه های UV و غیره را صاف کنید. پس از آن، پروژه دیگری را انجام خواهید داد که یک بشکه پلی پایین را ایجاد می کند. در این پروژه روش های مختلفی برای باز کردن یک مدل سه بعدی را یاد خواهید گرفت. سپس یاد بگیرید که چگونه طرح UV را از 3ds Max به سایر نرم افزارهای گرافیکی صادر کنید. آموزش رنگ آمیزی بافت و سپس برگرداندن بافت به 3ds Max. پس از اتمام پروژه، با روش های مختلف بازکردن UV با استفاده از ویژگی های درزهای لایه برداری آشنا خواهید شد. سپس در پایان فصل سوم، پروژه دیگری را برای ایجاد بسته بندی محصول انجام خواهید داد. چالش این پروژه ایجاد طرحبندی UV است که از یک طرح چاپی پیروی میکند.
فصل چهارم به پروژه نهایی اختصاص دارد. در این مرحله از تمام دانشی که قبلا در این دوره یاد گرفتید برای ساخت محصول صندلی استفاده خواهید کرد. شما با اضافه کردن نور محیط شروع خواهید کرد. سپس مواد را با استفاده از بافت های PBR ایجاد کنید. و سپس UV مدل ها را باز کنید. از آنجایی که هر قسمت از مدل متفاوت است، شما از تکنیکهای باز کردن بستهبندی اشعه ماوراء بنفش متفاوتی استفاده خواهید کرد که به بهترین وجه با قسمت مدل مطابقت دارد. پس از آن، فرآیند رندرینگ. در اینجا نتیجه پروژه نهایی است.
بعد از اتمام دوره، انشاء الله، پایه های محکمی در مورد نحوه ایجاد مواد، افزودن بافت ها و مدل های سه بعدی UV unwrap مانند این خواهید داشت. امیدوارم این دوره برای شما جالب و مفید باشد.
چندین پروژه در این دوره وجود دارد:
کاری که باید انجام دهید این است که یکی از 4 پروژه اول را انتخاب کنید و سپس پروژه نهایی را انجام دهید. لطفاً از رنگها یا بافتهای دلخواه خود برای پروژهها استفاده کنید. شما فقط باید نتیجه رندر را در فرمت های PNG یا JPG ارسال کنید. خلاق باشید و مهمتر از همه، لذت ببرید!
کارشناس و کارآفرین CG
Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.
در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.
نمایش نظرات