آموزش ماری و مایا - بافت و سایه زدن پوست برای VFX

Mari and Maya - Skin Texturing And Shading For VFX

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنید، فرآیند رنگ آمیزی و سایه زدن پوست در CG می تواند کاری دلهره آور باشد، که هم با چالش های فنی و هم هنری همراه است. اغلب اوقات فرآیند خلاقانه به دلیل یک مشکل فنی یا عدم اطمینان از بهترین راه برای پیشرفت متوقف می شود.

این دوره شما را در کل فرآیند از A تا Z هدایت می‌کند و یک گردش کار اثبات شده تولید برای ایجاد بافت‌های پوست و ایجاد سایه‌زن پوست مورد استفاده هنرمندان حرفه‌ای vfx در استودیوهای سراسر جهان را به شما آموزش می‌دهد. ما در هر دو جنبه فنی گردش کار و همچنین فرآیند تفکر خلاق در پس تصمیمات خود عمیقاً کاوش خواهیم کرد، و مطمئن شویم که نه تنها "چگونه" بلکه "چرا" استفاده از این تکنیک ها را نیز توضیح می دهیم.

این روش نقاشی بافت‌ها روشی است که من به‌عنوان یک هنرمند ارشد جلوه‌های بصری روزانه از آن استفاده می‌کنم و پر از تکنیک‌هایی است که من شخصاً در هر چیزی از تبلیغات محلی کوچک گرفته تا فیلم‌های سینمایی پرفروش هالیوود استفاده کرده‌ام.

امید من برای این دوره این است که شما را با درک کاملی از نحوه رنگ آمیزی و سایه زدن پوست CG برای هر نوع شخصیت، و همچنین اعتماد به نفس برای اعمال و تنظیم گردش کار با هر پروژه شخصی یا حرفه ای که انجام می دهید، به شما ارائه دهد. به عنوان یک هنرمند شخصیت به جلو می رود.

موضوعات اصلی:

- بررسی مدل

- آشنایی با ماری و ابزارهای نقاشی قدرتمند آن

- استفاده از بافت‌های اسکن پوست برای نمایش نقشه‌های رنگی و جابجایی دقیق پوست

- یک گردش کار مبتنی بر گره برای نقاشی بافت در Mari

- کنترل نقاشی دستی و ماسک های کاربردی در Mari برای پیچیدگی بیشتر سایه زن

- درس های تخته سفید که فرمت های فایل، نکات فنی جابجایی و گردش کار UDIM را توضیح می دهد

- ساختن یک سایه زن پیچیده پوستی مبتنی بر گره در آرنولد از ابتدا

- ضبط‌های زمان واقعی و تایم لپس که کل فرآیند نقاشی بافت را نشان می‌دهد

- ارزیابی کار خود در طول فرآیند برای برنامه ریزی پیشرفت خود

- تنظیمات رندر اولیه در آرنولد برای مایا

در حالی که سعی می‌کنم تمام بخش‌های ابزارها و تکنیک‌هایی را که در طول دوره استفاده می‌کنیم پوشش دهم، این یک دوره آموزشی اصول ماری یا مایا نیست، و برخی دانش قبلی در مورد کار با نرم‌افزار سه بعدی توصیه می‌شود.

مواد موجود:

- مدل سر کاراکتر آماده برای نقاشی بافت (دو نسخه از مدل سر موجود بر اساس نسخه ماری شما)

- فایل صحنه توسعه Maya look با تنظیم نور آماده است

- بافت های سبک محیط HDRI از HdriHaven

- نقشه های جابجایی Zbrush (دو نسخه بر اساس نسخه Mari شما موجود است)

شامل نمی شود:

- بافت های اسکن پوست. من از مجموعه چند کانالی خریداری شده در این دوره استفاده می کنم، اما گردش کار باید برای اکثر انواع مجموعه های اسکن پوست موجود در بازار قابل اجرا باشد. شما به یک مجموعه بافت برای جابجایی و یکی برای رنگ پوست نیاز دارید (اینها لازم نیست با هم مطابقت داشته باشند و می توانند از مجموعه های مختلفی باشند).

- مجوزهای نرم افزاری برای Mari یا Maya. هر دو بسته نرم افزار دارای نسخه آزمایشی برای دانلود هستند. ماری همچنین یک نسخه غیرتجاری برای استفاده شخصی با محدودیت‌های جزئی در دسترس دارد (هنوز برای این دوره کاملاً قابل استفاده است و من حتی نسخه‌هایی از منابع دوره را که با این محدودیت‌ها کار می‌کنند گنجانده‌ام).

با استفاده از تکنیک‌های آموخته‌شده در این کلاس و همچنین مواد موجود، یک سایه‌زن تمام‌شده پوست ایجاد کنید و یک تصویر ثابت از صحنه Look Development Maya ارائه دهید. امتیازهای اضافی برای رندر کردن با استفاده از هر دو تنظیم نور برای نشان دادن نحوه عملکرد ظاهر شما در شرایط نوری مختلف!

  • نقشه‌های جابجایی ظریف را نقاشی کنید
  • جابجایی را در آرنولد تنظیم کنید و نقشه‌های جابجایی رنگ‌شده خود را با بافت‌های Zbrush ترکیب کنید.
  • نقشه های رنگ پوست SSS را رنگ کنید

علاوه بر فایل‌های پیوست شده به پست پروژه، می‌توانید بافت‌های جابجایی Zbrush را با استفاده از این پیوندها دانلود کنید:

توجه داشته باشید که این فایل‌ها حجم زیادی دارند و ممکن است دانلود آنها کمی طول بکشد.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • دوره Outro و راه رو به جلو Course Outro and the way forward

  • فصل 03: تخته سفید - گردش کار UDIM Chapter 03 : Whiteboard - UDIM Workflow

  • فصل 29: نقاشی نقشه های رنگی SSS در ماری قسمت 2 (تایم لپس) Chapter 29 : Painting SSS Color Maps In Mari Part 2 (Timelapse)

  • فصل 37: قسمت 2 - بررسی اجمالی ماسک کنترل Chapter 37 : Part 2 - Control Mask Overview

  • فصل 38: استفاده از ماسک های کنترل برای اصلاح سایه بان قسمت 1 Chapter 38 : Using Control Masks For Shader Refinement Part 1

  • پروژه کلاس: ایجاد سایه بان برای پوست شما Class Project : Building Your Skin Shader

  • SkinTexturing01 ch23 baseDispSetup v001 SkinTexturing01 ch23 baseDispSetup v001

  • فصل 17: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 7 Chapter 17 : Painting Fine Displacement Maps in Mari Part 7

  • فصل 31 الف: ایجاد شیدر پوست آرنولد SSS ما Chapter 31A : Building Our Arnold SSS Skin Shader

  • فصل 30: نقاشی نقشه های رنگی SSS در ماری قسمت 3 Chapter 30 : Painting SSS Color Maps In Mari Part 3

  • فصل 01 - بررسی مدل Chapter 01 - Reviewing the model

  • فصل 18: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 8 Chapter 18 : Painting Fine Displacement Maps in Mari Part 8

  • فصل 27: ترکیب نقشه های جابجایی Chapter 27 : Combining Displacement Maps

  • فصل 04: تنظیم صحنه ماری Chapter 04 : Mari Scene Setup

  • معرفی دوره Course Introduction

  • فصل 05: بررسی اجمالی رابط کاربری Mari بخش 1 Chapter 05 : Mari UI Overview Part 1

  • فصل 25: استفاده از مدیریت TX در مایا Chapter 25 : Using The TX Manager In Maya

  • فصل 21: صادرات نقشه های بافت از ماری Chapter 21 : Exporting Texture Maps From Mari

  • فصل 07: نمودار گره ماری Chapter 07 : Mari Node Graph

  • فصل 22: درس تخته سفید - گردش کار نقشه جابجایی Chapter 22 : Whiteboard Lesson - Displacement Map Workflow

  • فصل 37: قسمت 1 - تایم لپس نقاشی ماسک Chapter 37 : Part 1 - Mask Painting Timelapse

  • فصل 08: بافر رنگ چیست و چگونه از آن استفاده کنم؟ Chapter 08 : What is a Paint Buffer and how do I use it?

  • فصل 40: استفاده از ماسک های کنترل برای اصلاح سایه بان قسمت 3 Chapter 40 : Using Control Masks For Shader Refinement Part 3

  • فصل 33: قسمت 1 - اصلاح بافت رنگ SSS ما Chapter 33 : Part 1 - Fixing Our SSS Color Texture

  • فصل 11: نقاشی با جابجایی ظریف قسمت 1 Chapter 11 : Fine Displacement Painting Part 1

  • فصل 13: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 3 Chapter 13 : Painting Fine Displacement Maps in Mari Part 3

  • پروژه کلاس: راه اندازی جابجایی در مایا Class Project : Setting Up Displacement In Maya

  • فصل 16: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 6 Chapter 16 : Painting Fine Displacement Maps in Mari Part 6

  • فصل 09: نقاشی با گره ها Chapter 09 : Painting With Nodes

  • فصل 28: نقاشی نقشه های رنگی SSS در ماری قسمت 1 Chapter 28 : Painting SSS Color Maps In Mari Part 1

  • فصل 20: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 10 Chapter 20 : Painting Fine Displacement Maps in Mari Part 10

  • فصل 36 : قسمت 4 - نقاشی ماسک رنگ های سرد Chapter 36 : Part 4 - Painting The Cold Tones Mask

  • فصل 15: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 5 Chapter 15 : Painting Fine Displacement Maps In Mari Part 5

  • پروژه کلاس: نقاشی نقشه های رنگی SSS Class Project : Painting SSS Color Maps

  • فصل 02: بررسی توپولوژی مدل و UV Chapter 02 : Model Topology and UV Review

  • پروژه کلاس: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف Class Project : Painting Fine Displacement Maps

  • فصل 10: نگاهی به صحنه توسعه نگاه ما Chapter 10 : Taking A Look At Our Look Development Scene

  • فصل 32: ارزیابی کار ما و ایجاد یک برنامه Chapter 32 : Evaluating Our Work And Making A Plan

  • فصل 06: بررسی اجمالی رابط کاربری Mari بخش 2 Chapter 06 : Mari UI Overview Part 2

  • فصل 26: تنظیم جابجایی پایه Chapter 26 : Basic Displacement Setup

  • فصل 14: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 4 Chapter 14 : Painting Fine Displacement Maps in Mari Part 4

  • فصل 35 : قسمت 3 - نقاشی ماسک رنگ های گرم Chapter 35 : Part 3 - Painting The Warm Tones Mask

  • فصل 31B: کار با پراکندگی زیرسطحی Chapter 31B : Working With Subsurface Scattering

  • فصل 12: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 2 Chapter 12 : Painting Fine Displacement Maps In Mari Part 2

  • فصل 19: نقاشی نقشه های جابجایی ظریف در ماری قسمت 9 Chapter 19 : Painting Fine Displacement Maps in Mari Part 9

  • فصل 34: قسمت 2 - نقاشی اولین ماسک کنترلی کاربردی Chapter 34 : Part 2 - Painting Our First Utility Control Mask

  • فصل 39: استفاده از ماسک های کنترل برای اصلاح سایه بان قسمت 2 Chapter 39 : Using Control Masks For Shader Refinement Part 2

  • فصل 24: تخته سفید - فایل های .tx چیست و چگونه بسیار عالی هستند؟ Chapter 24 : Whiteboard - What are .tx files and how are they so awesome?

نمایش نظرات

آموزش ماری و مایا - بافت و سایه زدن پوست برای VFX
جزییات دوره
11h 9m
48
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
152
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lars Ivar Stranden Lars Ivar Stranden

هنرمند ارشد VFX

من یک هنرمند ارشد جلوه های بصری هستم و تقریباً 15 سال است که به طور حرفه ای در صنایع مختلف کار می کنم. هنر و بیان بصری اشتیاق من است و در طول سال‌ها به اندازه کافی خوش شانس بوده‌ام که روی پروژه‌های هیجان‌انگیز هم در بازی‌های ویدیویی، فیلم بلند، تلویزیون و تجسم صنعتی کار کنم.

برای من، یکی از امتیازات بزرگ هنگام کار به عنوان سرپرست تیم، سرپرست یا فقط به عنوان یک همکار، این است که بتوانم هر دانش و تجربه ای را که در طول زندگی حرفه ای ام جمع آوری کرده ام به افراد تازه کار آموزش داده و به آنها انتقال دهم. استعداد تیم، و صادقانه بگویم، من همیشه خودم در این فرآیند چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. من همچنین این فرصت را داشته ام که موضوعات مختلفی را در مدارس طراحی در سراسر کشور تدریس کنم.

بخش بزرگی از چرایی برگزاری این دوره‌ها این است که به هنرمندان جدید (یا پیشکسوتان باتجربه که به دنبال دیدگاهی متفاوت هستند) کمک می‌کنم تا با سرعت و کارآمدی برخی از موانع فنی و پیچیده مربوط به گردش کار را از بین ببرند تا بتوانند روی در واقع ساختن هنر بزرگ چه هدفتان این باشد که یک هنرمند حرفه‌ای باشید، یا این کار بیشتر یک سرگرمی مبتنی بر سرگرمی و خروجی هنری شخصی باشد، امیدوارم بتوانم به شما کمک کنم تا دیدگاه خود را بشناسید و بخشی از اصطکاک را از این فرآیند دور کنید. شما همچنان باید کار واقعی را انجام دهید، اما حداقل می‌توانیم زمان صرف شده برای کوبیدن سر خود را به دیوار برای رسیدن به آنجا کاهش دهیم!

یا شاید این فقط یک ترفند برای ایجاد هنرمندان راک استار بیشتری باشد که در آینده بتوانم آنها را در تیم خود استخدام کنم؟ :)