آموزش مایا 2020

Maya 2020 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: ایجاد مدلهای سه بعدی و انیمیشن با کیفیت بالا را در مایا 2020 بیاموزید. این دوره مهارتهای اصلی مایا - مدل سازی ، بافت ، رندر و انیمیشن - را در یک گردش کار مبتنی بر پروژه در دنیای واقعی پوشش می دهد که به همان اندازه به فیلم ، موشن گرافیک ، و طراحی بازی. اصول اولیه مانند انتخاب و دستکاری اشیا، ، سازماندهی صحنه ها و شخصی سازی رابط را بیاموزید. در مرحله بعد ، مدل سازی چند ضلعی ، ایجاد و تصفیه مش ، مجسمه سازی و مدل سازی NURBS را مرور کنید. نوبت آن است که زمان ایجاد و استفاده از مواد روی سطوح - افزودن رنگ ، بافت و بازتابندگی است. سپس دوربین ها ، نورپردازی و جلوه های عمق میدان را با استفاده از رندر Arnold for Maya ادغام کنید. آخرین و نه کمترین ، مربی جورج مائستری نشان می دهد که چگونه با ابزار انیمیشن مایا حرکت و زندگی را به کار خود اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • پیمایش مایا
  • پیکربندی نماها و تنظیمات ترجیحی
  • انتخاب اشیا
  • دستکاری اشیا
  • ایجاد سلسله مراتب صحنه
  • ایجاد لایه ها
  • گروه بندی اشیا
  • ایجاد اشیا poly چند ضلعی
  • مجسمه سازی مش
  • مدل سازی مش های چند ضلعی
  • صاف کردن سطوح
  • ایجاد و تغییر منحنی
  • ایجاد و استفاده از مواد
  • ارائه در آرنولد
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مدل ها و انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بالا را با مایا ایجاد کنید Create high-quality 3D models and animations with Maya

  • مورد نیاز سیستم مایا Maya system requirements

  • از فایلهای تمرینی بیشترین استفاده را ببرید Make the most of the exercise files

1. رابط مایا 1. The Maya Interface

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • با پرونده ها و پروژه های مایا کار کنید Work with files and Maya projects

  • پیمایش در مایا Navigation in Maya

  • پیکربندی منظره ها Configure viewports

  • از منوهای Hotbox و Marking استفاده کنید Use the Hotbox and Marking menus

  • تنظیمات برگزیده را سفارشی کنید Customize preferences

  • از مکانهای کاری مایا استفاده کنید Use Maya workspaces

2. اشیاء را انتخاب و دستکاری کنید 2. Select and Manipulate Objects

  • اشیاء را انتخاب کنید Select objects

  • از ابزار Move استفاده کنید Use the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotate and scale

  • محورهای محرمانه را دستکاری کنید Manipulate pivots

  • کپی اشیاء Duplicate objects

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • با ویرایشگر Attribute کار کنید Work with the Attribute Editor

  • تنظیم مجدد و یخ زدن تحولات Reset and freeze transformations

  • در حال جابجایی اشیاء Snapping objects

3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organize Maya Scenes

  • با Outliner کار کنید Work with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Create hierarchies

  • اشیاء گروه Group objects

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • ایجاد لایه ها Create layers

  • پنهان کردن و نمایش اشیاء Hide and show objects

  • با ماسک انتخاب کار کنید Work with selection masks

4. ایجاد مدل های چند ضلعی 4. Create Polygonal Models

  • اشیاء چند ضلعی ایجاد کنید Create polygonal objects

  • اشیاء چند ضلعی را گسترش دهید Extend polygonal objects

  • اجزای چند ضلعی را انتخاب کنید Select polygonal components

  • از Soft Select و Symmetry استفاده کنید Use Soft Select and Symmetry

  • از ابزارهای قلم مو برای ایجاد مجسمه استفاده کنید Use brush tools to sculpt meshes

  • از ابزار مدل سازی استفاده کنید Use the Modeling Toolkit

5. مدل سازی مش های چند ضلعی 5. Modeling Polygonal Meshes

  • مرجع را تنظیم کنید Set up reference

  • مدل سازی در برابر مرجع Modeling against reference

  • از ابزارهای Extrude استفاده کنید Use the Extrude tools

  • با حلقه های لبه کار کنید Work with edge loops

  • ترکیب و جدا کنید Combine and separate

  • اجزای جوشکاری Welding components

  • اجزای آینه و ادغام Mirror and merge components

  • از پل چند ضلعی استفاده کنید Use Polygon Bridge

  • از ابزارهای Bevel استفاده کنید Use the Bevel tools

6. تکنیک های اضافی مدل سازی 6. Additional Modeling Techniques

  • درک چهار قرعه کشی Understanding Quad Draw

  • صاف کردن سطوح Smoothing surfaces

  • با سطوح زیربخش کار کنید Work with subdivision surfaces

  • چربی را به سطوح صاف اضافه کنید Add creases to smooth surfaces

  • ابزارهای بولی Boolean tools

  • تاریخچه شی را مدیریت کنید Manage object history

7. کار با Curves 7. Work with Curves

  • مبانی منحنی NURBS Basics of NURBS curves

  • ایجاد منحنی Create curves

  • منحنی ها را اصلاح کنید Modify curves

  • در طول مسیر اکسترود کنید Extrude along a path

8. ایجاد مواد 8. Create Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه مایا Overview of Maya renderering

  • شناخت انواع اولیه سایه بان Understanding the basic shader types

  • با مواد آرنولد کار کنید Work with Arnold materials

  • کدورت و شکست در آرنولد Opacity and refraction in Arnold

  • نقشه ها را ایجاد و اعمال کنید Create and apply maps

  • استفاده از bitmaps به عنوان بافت Using bitmaps as texture

  • با پنجره Hypershade کار کنید Work with the Hypershade window

  • در Hypershade مواد ایجاد کنید Create materials in Hypershade

9. از مواد و بافت ها استفاده کنید 9. Apply Materials and Textures

  • چندین ماده را روی اشیاء اعمال کنید Apply multiple materials to objects

  • نقشه برداری اشعه ماوراء بنفش اشیاء چند ضلعی UV mapping polygonal objects

  • درک ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

  • UV نقشه برداری اشیاء پیچیده UV mapping complex objects

  • مقیاس UV را حفظ کنید Maintain UV scale

10. ارائه در آرنولد 10. Render in Arnold

  • تنظیمات ارائه Render settings

  • چراغ های اصلی مایا برای آرنولد Basic Maya lights for Arnold

  • چراغ نقطه مایا Maya point lights

  • از چراغ های منطقه آرنولد استفاده کنید Use Arnold area lights

  • از اشیاء به عنوان چراغ استفاده کنید Use objects as lights

  • نورپردازی و آسمانهای مبتنی بر تصویر Image-based lighting and skydomes

  • دوربین اضافه کنید Add cameras

  • عمق میدان را در آرنولد اضافه کنید Add depth of field in Arnold

  • تاری در حرکت در آرنولد ایجاد کنید Create motion blur in Arnold

  • نمای ارائه و خروجی نهایی Render view and final output

11. تحسین در مایا 11. Animate in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • با استفاده از Set Key اشیاء را تحریک کنید Animate objects using Set Key

  • کلیدها را در جدول زمانی تغییر دهید Modify keys on the timeline

  • کلیدها را در Dope Sheet تغییر دهید Modify keys in the Dope Sheet

  • کلیدها را در ویرایشگر نمودار تغییر دهید Modify keys in the Graph Editor

  • با ویرایشگر زمان کار کنید Work with the Time Editor

  • اشیاء را در طول مسیرهای خمیده زنده کنید Animate objects along spline paths

  • چرخه های انیمیشن ایجاد کنید Create animation cycles

  • تجسم انیمیشن Visualize animation

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا 2020
جزییات دوره
4h 46m
85
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
39,481
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.