آموزش مایا 2020

Maya 2020 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: ایجاد مدلهای سه بعدی و انیمیشن با کیفیت بالا را در مایا 2020 بیاموزید. این دوره مهارتهای اصلی مایا - مدل سازی ، بافت ، رندر و انیمیشن - را در یک گردش کار مبتنی بر پروژه در دنیای واقعی پوشش می دهد که به همان اندازه به فیلم ، موشن گرافیک ، و طراحی بازی. اصول اولیه مانند انتخاب و دستکاری اشیا، ، سازماندهی صحنه ها و شخصی سازی رابط را بیاموزید. در مرحله بعد ، مدل سازی چند ضلعی ، ایجاد و تصفیه مش ، مجسمه سازی و مدل سازی NURBS را مرور کنید. نوبت آن است که زمان ایجاد و استفاده از مواد روی سطوح - افزودن رنگ ، بافت و بازتابندگی است. سپس دوربین ها ، نورپردازی و جلوه های عمق میدان را با استفاده از رندر Arnold for Maya ادغام کنید. آخرین و نه کمترین ، مربی جورج مائستری نشان می دهد که چگونه با ابزار انیمیشن مایا حرکت و زندگی را به کار خود اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • پیمایش مایا
  • پیکربندی نماها و تنظیمات ترجیحی
  • انتخاب اشیا
  • دستکاری اشیا
  • ایجاد سلسله مراتب صحنه
  • ایجاد لایه ها
  • گروه بندی اشیا
  • ایجاد اشیا poly چند ضلعی
  • مجسمه سازی مش
  • مدل سازی مش های چند ضلعی
  • صاف کردن سطوح
  • ایجاد و تغییر منحنی
  • ایجاد و استفاده از مواد
  • ارائه در آرنولد
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مدل ها و انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بالا را با مایا ایجاد کنید Create high-quality 3D models and animations with Maya

  • مورد نیاز سیستم مایا Maya system requirements

  • از فایلهای تمرینی بیشترین استفاده را ببرید Make the most of the exercise files

1. رابط مایا 1. The Maya Interface

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • با پرونده ها و پروژه های مایا کار کنید Work with files and Maya projects

  • پیمایش در مایا Navigation in Maya

  • پیکربندی منظره ها Configure viewports

  • از منوهای Hotbox و Marking استفاده کنید Use the Hotbox and Marking menus

  • تنظیمات برگزیده را سفارشی کنید Customize preferences

  • از مکانهای کاری مایا استفاده کنید Use Maya workspaces

2. اشیاء را انتخاب و دستکاری کنید 2. Select and Manipulate Objects

  • اشیاء را انتخاب کنید Select objects

  • از ابزار Move استفاده کنید Use the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotate and scale

  • محورهای محرمانه را دستکاری کنید Manipulate pivots

  • کپی اشیاء Duplicate objects

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • با ویرایشگر Attribute کار کنید Work with the Attribute Editor

  • تنظیم مجدد و یخ زدن تحولات Reset and freeze transformations

  • در حال جابجایی اشیاء Snapping objects

3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organize Maya Scenes

  • با Outliner کار کنید Work with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Create hierarchies

  • اشیاء گروه Group objects

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • ایجاد لایه ها Create layers

  • پنهان کردن و نمایش اشیاء Hide and show objects

  • با ماسک انتخاب کار کنید Work with selection masks

4. ایجاد مدل های چند ضلعی 4. Create Polygonal Models

  • اشیاء چند ضلعی ایجاد کنید Create polygonal objects

  • اشیاء چند ضلعی را گسترش دهید Extend polygonal objects

  • اجزای چند ضلعی را انتخاب کنید Select polygonal components

  • از Soft Select و Symmetry استفاده کنید Use Soft Select and Symmetry

  • از ابزارهای قلم مو برای ایجاد مجسمه استفاده کنید Use brush tools to sculpt meshes

  • از ابزار مدل سازی استفاده کنید Use the Modeling Toolkit

5. مدل سازی مش های چند ضلعی 5. Modeling Polygonal Meshes

  • مرجع را تنظیم کنید Set up reference

  • مدل سازی در برابر مرجع Modeling against reference

  • از ابزارهای Extrude استفاده کنید Use the Extrude tools

  • با حلقه های لبه کار کنید Work with edge loops

  • ترکیب و جدا کنید Combine and separate

  • اجزای جوشکاری Welding components

  • اجزای آینه و ادغام Mirror and merge components

  • از پل چند ضلعی استفاده کنید Use Polygon Bridge

  • از ابزارهای Bevel استفاده کنید Use the Bevel tools

6. تکنیک های اضافی مدل سازی 6. Additional Modeling Techniques

  • درک چهار قرعه کشی Understanding Quad Draw

  • صاف کردن سطوح Smoothing surfaces

  • با سطوح زیربخش کار کنید Work with subdivision surfaces

  • چربی را به سطوح صاف اضافه کنید Add creases to smooth surfaces

  • ابزارهای بولی Boolean tools

  • تاریخچه شی را مدیریت کنید Manage object history

7. کار با Curves 7. Work with Curves

  • مبانی منحنی NURBS Basics of NURBS curves

  • ایجاد منحنی Create curves

  • منحنی ها را اصلاح کنید Modify curves

  • در طول مسیر اکسترود کنید Extrude along a path

8. ایجاد مواد 8. Create Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه مایا Overview of Maya renderering

  • شناخت انواع اولیه سایه بان Understanding the basic shader types

  • با مواد آرنولد کار کنید Work with Arnold materials

  • کدورت و شکست در آرنولد Opacity and refraction in Arnold

  • نقشه ها را ایجاد و اعمال کنید Create and apply maps

  • استفاده از bitmaps به عنوان بافت Using bitmaps as texture

  • با پنجره Hypershade کار کنید Work with the Hypershade window

  • در Hypershade مواد ایجاد کنید Create materials in Hypershade

9. از مواد و بافت ها استفاده کنید 9. Apply Materials and Textures

  • چندین ماده را روی اشیاء اعمال کنید Apply multiple materials to objects

  • نقشه برداری اشعه ماوراء بنفش اشیاء چند ضلعی UV mapping polygonal objects

  • درک ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

  • UV نقشه برداری اشیاء پیچیده UV mapping complex objects

  • مقیاس UV را حفظ کنید Maintain UV scale

10. ارائه در آرنولد 10. Render in Arnold

  • تنظیمات ارائه Render settings

  • چراغ های اصلی مایا برای آرنولد Basic Maya lights for Arnold

  • چراغ نقطه مایا Maya point lights

  • از چراغ های منطقه آرنولد استفاده کنید Use Arnold area lights

  • از اشیاء به عنوان چراغ استفاده کنید Use objects as lights

  • نورپردازی و آسمانهای مبتنی بر تصویر Image-based lighting and skydomes

  • دوربین اضافه کنید Add cameras

  • عمق میدان را در آرنولد اضافه کنید Add depth of field in Arnold

  • تاری در حرکت در آرنولد ایجاد کنید Create motion blur in Arnold

  • نمای ارائه و خروجی نهایی Render view and final output

11. تحسین در مایا 11. Animate in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • با استفاده از Set Key اشیاء را تحریک کنید Animate objects using Set Key

  • کلیدها را در جدول زمانی تغییر دهید Modify keys on the timeline

  • کلیدها را در Dope Sheet تغییر دهید Modify keys in the Dope Sheet

  • کلیدها را در ویرایشگر نمودار تغییر دهید Modify keys in the Graph Editor

  • با ویرایشگر زمان کار کنید Work with the Time Editor

  • اشیاء را در طول مسیرهای خمیده زنده کنید Animate objects along spline paths

  • چرخه های انیمیشن ایجاد کنید Create animation cycles

  • تجسم انیمیشن Visualize animation

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش مایا 2020
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
4h 46m
85
Linkedin (لینکدین) lynda-small
19 آذر 1398 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
39,481
- از 5
ندارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.