در این دوره آنلاین، نحوه استفاده از رندر 3ds Max و Corona را برای ایجاد یک صحنه داخلی از ابتدا یاد خواهید گرفت. اگر قبلاً از 3ds Max استفاده نکرده اید یا حتی قبلاً از نرم افزارهای 3d استفاده نکرده اید، نگران نباشید، زیرا ما از سطح صفر شروع خواهیم کرد. ما موارد ضروری را پوشش می دهیم و سپس به تدریج به موارد پیشرفته تر می رویم. این نتیجه نهایی پروژه داخلی است که در این دوره ایجاد خواهید کرد.
من به شما ضمانت میکنم، انشاءالله، اگر دوره را از ابتدا تا انتها دنبال کنید، میتوانید این رندر سه بعدی را ایجاد کنید. علاوه بر دسترسی به فیلم های درس، فایل های پروژه را نیز دریافت خواهید کرد. آنها فایل های 3ds Max با تمام فایل های مرتبط مانند بافت ها و فایل های فتوشاپ هستند.
برنامه درسی
چیزهای زیادی وجود دارد که از این دوره یاد خواهید گرفت. توضیح همه آنها در این ویدیوی کوتاه بسیار طولانی خواهد بود. اگر میخواهید عمیقتر شوید، میتوانید بخش برنامه درسی را بررسی کنید. اما، فقط برای یک پیش نمایش سریع. در مجموع 15 فصل در این دوره وجود دارد.
در فصل اول، رابط کاربری 3ds Max را یاد خواهید گرفت. پیمایش درگاه دید و تنظیمات مختلف نمایشگر را خواهید آموخت. در فصل دوم، عملیات اصلی شی مانند ایجاد، اصلاح، تبدیل، انتخاب، کپی کردن و غیره را خواهید آموخت و در فصل سوم با تکنیک های مدیریت صحنه مانند استفاده از کاوشگر صحنه، استفاده از لایه، گروه بندی و ... آشنا خواهید شد. در فصل چهارم، یادگیری مدلسازی سه بعدی را با استفاده از آبجکت پلی قابل ویرایش آغاز خواهید کرد. روش های مختلفی برای ایجاد گزینش ها را خواهید آموخت. و بسیاری از دستورات مدل سازی مختلف مانند extrude، inset، bevel، bridge، connect، cut، slice و غیره. بعد، در فصل 5، تکنیک های مدل سازی دقیق را خواهید آموخت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از واحدهای اندازه گیری واقعی استفاده کنید، نحوه استفاده از snapping، تراز کردن اشیا و غیره را یاد خواهید گرفت. سپس در فصل 6، کار روی پروژه داخلی را شروع خواهید کرد. شما قاب عکس، میز قهوه، تلویزیون، قفسه ها، کف، دیوار، سقف، در و پنجره را مدل خواهید کرد. در فصل 7، مدل سازی سه بعدی را با استفاده از اشیاء اسپلاین خواهید آموخت. انواع مختلف راس اسپلاین را خواهید آموخت. یاد بگیرید که اسپلاین ایجاد کنید و با استفاده از تکنیک های مختلف آنها را اصلاح کنید. و سپس یاد بگیرید که از اصلاح کننده ها برای تبدیل خطوط به اشیاء سه بعدی استفاده کنید. در فصل 8، کار بر روی پروژه داخلی را ادامه خواهید داد. شما پرده، چراغ کف، الگوی سه بعدی، پس زمینه، قالب سازی تاج، ازاره، بلندگو و غیره را ایجاد خواهید کرد. در فصل بعدی یا فصل 9. اصول اولیه تکنیک های مدل سازی زیربخش را خواهید آموخت. و سپس در فصل 10، تکنیکهای تقسیمبندی را برای مدلسازی یک شی فنجان چای اعمال خواهید کرد. و سپس مبل را برای پروژه داخلی مدل کنید. با پا شروع میکنید، سپس از نشیمنگاه، کوسن و در نهایت قسمت پشتی. در فصل 11، شما شروع به یادگیری نحوه استفاده از مواد خواهید کرد. با شروع از مفاهیم اولیه. نحوه استفاده از ویرایشگر متریال، مرورگر نقشه مواد، استفاده از مواد چند فرعی، ایجاد کتابخانه مواد خود و غیره. در فصل 12، نکات ضروری رندر کرونا را خواهید آموخت. نحوه ایجاد انواع نورپردازی، یادگیری استفاده از مواد فیزیکی Corona، رندر تعاملی Corona، عنصر رندر، پوشش و غیره را بیاموزید. در فصل 13، پروژه داخلی را ادامه خواهید داد. دوربین کرونا را به صحنه اضافه خواهید کرد. اضافه کردن نور محیط و سپس نورهای داخلی. و همچنین اضافه کردن مواد اولیه. بعد، در فصل 14، بافت سازی و نقشه برداری UV را یاد خواهید گرفت. نحوه استفاده از بافتهای PBR را با مواد Corona، نقشهبرداری UV طرح ریزی، باز کردن UV و ویژگی اندازه نقشه در دنیای واقعی و غیره بیاموزید. در نهایت، در فصل 15، بافتهایی را به صحنه داخلی اضافه خواهید کرد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از کتابخانه مواد کرونا استفاده کنید. بافت های سفارشی PBR را به کف و فرش اضافه کنید. نحوه بهینه سازی مواد چند شیء فرعی نمونه سازی شده را بیاموزید. آموزش باز کردن مدل صندلی با اشعه ماوراء بنفش. و سپس در نهایت پروژه را رندر کرده و ترکیب نهایی را در فتوشاپ ایجاد کنید.
پس از اتمام دوره، انشاءالله مهارت های خوبی در استفاده از 3ds Max و Corona Renderer خواهید داشت. می توانید مهارت ها را بعدا نه تنها برای پروژه های داخلی بلکه برای سایر پروژه های تجسم معماری به طور کلی اعمال کنید. امیدوارم این دوره برای شما جالب و مفید باشد.
منظره داخلی را با سبک یا طرح خود ایجاد کنید. می توانید از مدل های سه بعدی موجود در پروژه نهایی استفاده کنید و فقط مواد را تغییر دهید. یا اگر چیدمان اتاق متفاوت و مبلمان متفاوتی نیز ایجاد کنید، حتی بهتر خواهد بود.
کارشناس و کارآفرین CG
Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.
در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.
نمایش نظرات