آموزش دایره المعارف Blender 2.8

The Blender 2.8 Encyclopedia

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: راهنمای کامل مبتدی تا پیشرفته Blender 2.8 و 2.9 این یک دوره جامع برای بسته رایگان مدل سازی سه بعدی و انیمیشن Blender است. با استفاده از این مرجع، می‌توانید با اطمینان وارد Blender شوید. همه ابزارها را برای ایجاد هر چیزی به صورت سه بعدی بیاموزید و همه آن را با پروژه های گام به گام عملی کنید. پیش نیازها:Blender 2.8 یا Blender 2.9 یک کنجکاوی برای ایجاد! Blender یک بسته سه بعدی متن باز و کاملا رایگان است. اطلاعات مربوط به نحوه دانلود و نصب Blender در ابتدای این دوره موجود است

به دایره المعارف Blender خوش آمدید، جامع ترین دوره آموزشی موجود برای Blender، مجموعه تولید سه بعدی کاملاً رایگان و منبع باز.


هدف ما از این دوره این بود که یک نسخه توسعه یافته از Blender Manual بسازیم، که بتوانید آن را در هر زمانی در سفر سه بعدی خود دنبال کنید یا به آن مراجعه کنید.


علاوه بر ابزارها به تنهایی، ما مطمئن شده‌ایم که این دوره نه تنها شامل چگونگی، بلکه چرایی آن است. در طول دوره، ما نمونه‌های نمایشی و همچنین پروژه‌های گام به گام ساخته‌ایم که از آموخته‌های شما استفاده کرده و آن را به یک نمونه عملی تبدیل می‌کند.


شما می توانید تمام فایل های Blender مورد استفاده در سخنرانی ها را به همراه مدل ها، بافت ها و منابع دیگر دریافت کنید. این شامل شروع فایل‌ها می‌شود تا بتوانید به آن بپیوندید! شما می توانید از این فایل های منبع در پروژه های خود نیز استفاده کنید. فقط آنها را باز کنید تا جزئیات مجوز آنها را مشاهده کنید.


ما این دوره را به طور خاص برای Udemy ایجاد کرده‌ایم، و شما از پشتیبانی نامحدود ما در بخش Q A هر سخنرانی خواهید داشت. شما را در دوره می بینیم و با هم ترکیب می شوید!


مروری بر محتویات این دوره:

  1. نمای کلی از رابط Blenders.


  2. ابزارهای ناوبری و ویرایش


  3. مدلسازی مش


  4. درایورها (معروف به مشخصات سیم یا کلیدهای درایو)


  5. محدودیت ها


  6. اصلاح کننده ها


  7. آرماتورهای اسکلت و ریگینگ


  8. ابزارهای انیمیشن


  9. سایه بان ها و مواد


  10. نقشه برداری UV


  11. دوربین‌ها


  12. چرخه ها و رندرهای Eevee


سرفصل ها و درس ها

به دایره المعارف بلندر خوش آمدید Welcome to The Blender Encyclopedia

  • مقدمه: دایره المعارف خود مخلوط کن Introduction: Your Own Blender Encyclopedia

  • نحوه تماشا و دانلود فیلم ها با کیفیت 1080p How to Watch & Download Videos in 1080p

  • پیمایش دوره (مهم!) Navigating the Course (Important!)

آشنایی با مخلوط کن Understanding Blender

  • رابط کاربری User Interface

  • سفارشی کردن Layout Customizing the Layout

  • فضاهای کاری Workspaces

  • سردبیران عمومی General Editors

  • ویرایشگرهای انیمیشن Animation Editors

  • ویرایشگرهای اسکریپت Scripting Editors

  • ویرایشگرهای داده Data Editors

  • تنظیمات کاربر و تغییرات پیشنهادی User Preferences and Suggested Changes

  • ذخیره و بارگذاری Saving and Loading

  • پشتیبان گیری و بازیابی فایل ها File Backups and Recovery

  • واردات و صادرات Importing and Exporting

  • پیمایش از طریق فضای سه بعدی Navigating Through 3D Space

  • محور و شبکه The Axis and Grid

  • واحد های اندازه گیری Units of Measurement

  • سایه نما درگاه Viewport Shading

  • گزینه های Viewport Viewport Options

  • بررسی اجمالی حالت های مختلف کار Different Work Modes Overview

  • تا به حال چقدر در مورد بلندر می دانید؟ How much do you know about Blender so far?

کار با بلندر Working with Blender

  • مقدمه ای بر کار با بلندر Introduction to Working with Blender

  • ابزارهای انتخاب و انتخاب فعال Selection Tools and Active Selection

  • ابزارهای اساسی Basic Tools

  • منشاء شی Object Origins

  • محور جهانی در مقابل محور محلی Global Axis Vs. Local Axis

  • مکان نما سه بعدی The 3D Cursor

  • جهت گیری های تحول Transformation Orientations

  • گزینه های نقطه محوری Pivot Point Options

  • تکراری و لینک های تکراری Duplication and Linked Duplicates

  • فرزندپروری شی Object Parenting

  • ابزارهای اسنپ Snapping Tools

  • مبدأ و تحولات والدین Origin and Parent Transformations

  • سایه صاف، مسطح و خودکار Smooth , Flat, and Auto Smooth Shading

  • مجموعه ها و مشاهده لایه ها Collections and View Layers

  • صحنه های Scenes

  • الحاق و پیوند Appending and Linking

  • تنظیم تصاویر پس زمینه Setting Up Background Images

  • ابزارهای انتخاب بیشتر More Selection Tools

  • ابزار اندازه گیری Measuring Tool

  • ابزار حاشیه نویسی Annotations Tool

  • منوی مورد علاقه سریع Quick Favorites Menu

  • پروژه - اولین صحنه سه بعدی شما - ساخت قطار اسباب بازی Project - Your First 3D Scene - Making a Toy Train

  • آیا آماده کار با بلندر هستید؟ Are you ready to work with Blender?

مدلسازی - مش Modeling - Mesh

  • مقدمه ای بر مدل سازی مش Introduction to Mesh Modeling

  • آناتومی مش و اصطلاحات رایج Mesh Anatomy and Common Terminology

  • همه چیز مثلث است Everything's a Triangle

  • پروژه - اولین مدل سه بعدی شما - کم پلی تبر Project - Your First 3D Model - Low Poly Axe

  • نرمال چیست؟ What are Normals?

  • ابزارهای انتخاب و حالت های انتخاب Selection Tools and Selection Modes

  • ابزارهای تبدیل و ابزارهای اساسی Transform Tools and Basic Tools

  • حذف، انحلال و فروپاشی Deleting, Dissolving, and Collapsing

  • جدا شدن و پیوستن Separating and Joining

  • اکسترود کردن Extruding

  • ایجاد چهره ها و لبه ها Creating Faces and Edges

  • ابزارهای صورت - قسمت 1 Face Tools - Part 1

  • ابزارهای صورت - قسمت 2 Face Tools - Part 2

  • ابزارهای لبه - قسمت 1 Edge Tools - Part 1

  • ابزارهای لبه - قسمت 2 Edge Tools - Part 2

  • شکافتن و پاره کردن Splitting and Ripping

  • Knife، Knife Project و Bisect Knife, Knife Project, and Bisect

  • ابزار Vertex Vertex Tools

  • ابزارهای آینه کاری Mirroring Tools

  • Convex Hull، Spin و Spin Duplicate Convex Hull, Spin, and Spin Duplicate

  • ابزارهای انتخاب بیشتر More Selection Tools

  • Subsurf Modeling - قسمت 1 - مقدمه Subsurf Modeling - Part 1 - Introduction

  • Subsurf Modeling - قسمت 2 - قواعد و ابزار Subsurf Modeling - Part 2 - Rules and Tools

  • پروژه - Subsurf Modeling a Coffee Lig Project - Subsurf Modeling a Coffee Mug

  • گروه های راس Vertex Groups

  • تجزیه و تحلیل مش و اندازه گیری Mesh Analysis and Measurements

  • تمیز کردن مش های خود Cleaning Up Your Meshes

  • ویرایش نرمال ها Editing Normals

  • آیا آنچه را که برای تبدیل شدن به مدل برتر بعدی بلندر لازم است دارید؟ Do you have what it takes to be Blender's next top modeler?

مدلسازی - منحنی Modeling - Curve

  • مقدمه ای بر مدل سازی منحنی Introduction to Curve Modeling

  • افزودن و ویرایش منحنی ها Adding and Editing Curves

  • دستگیره های منحنی Curve Handles

  • نوع منحنی دو بعدی 2D Curve Type

  • نوع منحنی سه بعدی 3D Curve Type

  • منحنی اریب سفارشی Curve Custom Bevel

  • مخروطی سفارشی منحنی Curve Custom Taper

  • منحنی دنبال مسیر Curve Follow Path

  • در اینجا توپ های منحنی زیاد نیست، قول بده! Not too many curveballs here, promise!

مدلسازی - سطح Modeling - Surface

  • مقدمه ای بر مدل سازی سطح Introduction to Surface Modeling

  • ابزارهای ویرایش سطحی Surface Editing Tools

  • ویژگی های سطوح Surfaces Properties

  • سطح برای گفتن این مسابقه شما را به فکر فرو می برد! Surface to say this Quiz will make you think!

رانندگان Drivers

  • آشنایی با رانندگان Introduction to Drivers

  • پروژه - گردش کار درایورهای اساسی Project - The Basic Drivers Workflow

  • ویرایشگر Drivers The Drivers Editor

  • ویرایش F-Curves Editing F-Curves

  • عبارات اسکریپت شده Scripted Expressions

  • ترکیب متغیرهای ورودی چندگانه Combining Multiple Input Variables

  • متغیرهای ورودی - تبدیل کانال Input Variables - Transform Channel

  • متغیرهای ورودی - تفاوت چرخشی Input Variables - Rotational Difference

  • متغیرهای ورودی - فاصله Input Variables - Distance

  • متغیرهای ورودی - ویژگی واحد Input Variables - Single Property

  • پروژه - سوئیچ نور Project - Light Switch

  • پروژه - دوربین داینامیک حلقه بوکس Project - Boxing Ring Dynamic Camera

  • پروژه - لغزنده RGB Project - RGB Sliders

  • پروژه - خم کردن عضلات Project - Muscle Flexing

  • مسابقه رانندگان! Drivers quiz!

محدودیت ها Constraints

  • مقدمه ای بر محدودیت های بلندر Introduction to Blender's Constraints

  • اضافه کردن محدودیت ها و اصول Adding Constraints and Basics

  • مکان را کپی کنید Copy Location

  • چرخش کپی Copy Rotation

  • مقیاس کپی Copy Scale

  • کپی تبدیل ها (کپی Loc/Rot/Scale به یکباره) Copy Transforms (Copy Loc/Rot/Scale all at once)

  • نسخه ی نمایشی محدودیت ها را کپی کنید Copy Constraints Demo

  • فاصله را محدود کنید Limit Distance

  • محدود کردن مکان Limit Location

  • محدود کردن چرخش Limit Rotation

  • مقیاس حد Limit Scale

  • حفظ حجم Maintain Volume

  • دگرگونی Transformation

  • تبدیل کش Transform Cache

  • گیره به Clamp To

  • مسیر به، مسیر قفل شده و مسیر مرطوب Track to, Locked Track and Damped Track

  • کشش به Stretch To

  • عمل Action

  • آرماتور Armature

  • فرزند از Child of

  • کف Floor

  • مسیر را دنبال کنید Follow Path

  • محور Pivot

  • بسته بندی کوچک Shrinkwrap

  • امتحان محدودیت ها! Constraints Quiz!

اصلاح کننده ها Modifiers

  • مبانی اصلاح کننده Modifier Basics

  • اصلاح - انتقال داده Modify - Data Transfer

  • اصلاح - کش مش و کش توالی مش Modify - Mesh Cache and Mesh Sequence Cache

  • اصلاح - ویرایش عادی Modify - Normal Edit

  • Modify - Weighted Normals Modify - Weighted Normals

  • اصلاح - پروژه UV Modify - UV Project

  • اصلاح - UV Warp Modify - UV Warp

  • اصلاح - ویرایش وزن راس Modify - Vertex Weight Edit

  • اصلاح - ترکیب وزن راس Modify - Vertex Weight Mix

  • اصلاح - مجاورت وزن راس Modify - Vertex Weight Proximity

  • ایجاد - آرایه Generate - Array

  • ایجاد - Bevel Generate - Bevel

  • ایجاد - بولی Generate - Boolean

  • ایجاد - ساخت Generate - Build

  • تولید کردن - از بین بردن Generate - Decimate

  • Generate - Edge Split Generate - Edge Split

  • تولید - ماسک Generate - Mask

  • تولید - آینه Generate - Mirror

  • ایجاد - چند وضوح Generate - Multiresolution

  • تولید - Remesh Generate - Remesh

  • تولید - پیچ Generate - Screw

  • ایجاد - پوست Generate - Skin

  • ایجاد - جامد کردن Generate - Solidify

  • Generate - Subdivision Surface Generate - Subdivision Surface

  • ایجاد - سطح زیربخش تطبیقی Generate - Adaptive Subdivision Surface

  • ایجاد - مثلثی Generate - Triangulate

  • تولید - جوش Generate - Weld

  • تولید - Wireframe Generate - Wireframe

  • تغییر شکل - بازیگران Deform - Cast

  • تغییر شکل - منحنی Deform - Curve

  • تغییر شکل - جابجایی Deform - Displace

  • تغییر شکل - هوک Deform - Hook

  • تغییر شکل - تغییر شکل لاپلاسی Deform - Laplacian Deform

  • تغییر شکل - مشبک Deform - Lattice

  • تغییر شکل - مش تغییر شکل Deform - Mesh Deform

  • تغییر شکل - کوچک کردن Deform - Shrinkwrap

  • تغییر شکل - تغییر شکل ساده Deform - Simple Deform

  • تغییر شکل - صاف Deform - Smooth

  • تغییر شکل - اصلاح کننده صاف Deform - Smooth Corrective

  • تغییر شکل - لاپلاسی صاف Deform - Smooth Laplacian

  • تغییر شکل - تغییر شکل سطح Deform - Surface Deform

  • تغییر شکل - تار Deform - Warp

  • تغییر شکل - موج Deform - Wave

  • پروژه - اثر سوختگی اسیدی Project - Acid Burn Effect

  • پروژه - دارایی های Archi-Viz قابل تنظیم Project - Customizable Archi-Viz Assets

  • پروژه - رنده فلزی Project - Metal Grate

  • پروژه - آرایه های نمونه سازی شی Project - Object Instancing Arrays

  • پروژه - نصب برف پاک کن روی شیشه جلو Project - Fitting Wipers on Windshields

  • شما دانش خود را اصلاح کرده اید، اکنون می توانید آن را آزمایش کنید! You've Modified your knowledge, now you can test it!

آرماتور اسکلت و ریگ Armature Skeletons and Rigging

  • مقدمه Intro

  • افزودن و ویرایش Bones Adding and Editing Bones

  • حالت ژست Pose Mode

  • سریعترین راه برای نصب و صادرات یک کاراکتر Quickest way to Rig and Export a Character

  • خواص آرمیچر - پانل اسکلت Armature Properties - Skeleton Panel

  • خواص آرماتور - گروه های استخوانی Armature Properties - Bone Groups

  • خواص آرماتور - کتابخانه پوز Armature Properties - Pose Library

  • خواص آرماتور - مسیرهای حرکت Armature Properties - Motion Paths

  • ویژگی های آرماتور - نمایش پورت Armature Properties - Viewport Display

  • ویژگی های تک استخوان - تبدیل Single Bone Properties - Transform

  • خواص استخوان - خم شدن استخوان ها Bone Properties - Bend Bones

  • خواص استخوان - روابط Bone Properties - Relations

  • خواص استخوان - تغییر شکل Bone Properties - Deform

  • ویژگی های استخوان - نمایش پورت نمای و استخوان های سفارشی Bone Properties - Viewport Display and Custom Bones

  • محدودیت های استخوانی Bone Constraints

  • والدین به استخوان Parenting To Bone

  • تغییر شکل آرمیچر و عناصر آن Armature Deform and its Elements

  • تغییر شکل آرمیچر - گروه های راس Armature Deform - Vertex Groups

  • تغییر شکل آرمیچر - پانل وزنه های هر راس Armature Deform - Per Vertex Weights Panel

  • تغییر شکل آرمیچر - نقاشی با وزن Armature Deform - Weight Painting

  • کنترل های انیمیشن - سر و گردن Animation Controls - Head and Neck

  • کنترل های انیمیشن - بازو Animation Controls - Arm

  • کنترل انیمیشن - انگشتان Animation Controls - Fingers

  • کنترل انیمیشن - پا Animation Controls - Leg

  • کنترل انیمیشن - نیم تنه Animation Controls - Torso

انیمیشن Animation

  • فریم های کلیدی انیمیشن Animation Keyframes

  • مجموعه های کلیدی انیمیشن پیشرفته Advanced Animation Keying Sets

  • انیمیشن در جدول زمانی - قسمت 1 - ناوبری و ابزار Animation in The Timeline - Part 1 - Navigation & Tools

  • انیمیشن در جدول زمانی - قسمت 2 - منوی پخش Animation in the Timeline - Part 2 - The Playback Menu

  • انیمیشن در The Dope Sheet Editor - Introduction & The Action Editor Animation in The Dope Sheet Editor - Introduction & The Action Editor

  • انیمیشن در The Dope Sheet Editor - The Dope Sheet & Editor Window Animation in The Dope Sheet Editor - The Dope Sheet & Editor Window

  • ویرایشگر کلید شکل The Shape Key Editor

  • انیمیشن در ویرایشگر گراف - قسمت 1 Animation in The Graph Editor - Part 1

  • انیمیشن در ویرایشگر گراف - قسمت 2 Animation in The Graph Editor - Part 2

  • ویرایشگر انیمیشن غیر خطی (NLA). The Non-Linear Animation (NLA) Editor

  • FK & IK (سینماتیک رو به جلو و معکوس) FK & IK (Forward & Inverse Kinematics)

  • مورد عجیب متحرک کردن چرخش ها The Curious Case of Animating Rotations

  • محاسبات چرخشی: روش اویلر گیمبال Rotation Calculations: Euler Gimbal Method

  • این مسابقه شما را کاملا متحرک می کند! This Quiz will get you quite Animated!

سایه بان ها و مواد Shaders and Materials

  • مواد Materials

  • پروژه - اولین سایه بان شما Project - Your Very First Shaders

  • Node Wrangler (این افزونه را فعال کنید!) Node Wrangler (Enable This Add-on!)

  • گره های ورودی - انسداد محیط Input Nodes - Ambient Occlusion

  • گره های ورودی - ویژگی Input Nodes - Attribute

  • گره های ورودی - Bevel Input Nodes - Bevel

  • گره های ورودی - داده های دوربین Input Nodes - Camera Data

  • گره های ورودی - فرنل Input Nodes - Fresnel

  • گره های ورودی - هندسه Input Nodes - Geometry

  • گره های ورودی - اطلاعات مو Input Nodes - Hair Info

  • گره های ورودی - وزن لایه Input Nodes - Layer Weight

  • گره های ورودی - مسیر نور Input Nodes - Light Path

  • گره های ورودی - اطلاعات شی Input Nodes - Object Info

  • گره های ورودی - اطلاعات ذرات Input Nodes - Particle Info

  • گره های ورودی - RGB Input Nodes - RGB

  • گره های ورودی - مماس Input Nodes - Tangent

  • گره های ورودی - مختصات بافت Input Nodes - Texture Coordinate

  • گره های ورودی - نقشه UV Input Nodes - UV Map

  • گره های ورودی - مقدار Input Nodes - Value

  • گره های ورودی - رنگ های راس Input Nodes - Vertex Colors

  • گره های ورودی - اطلاعات حجم Input Nodes - Volume Info

  • گره های ورودی - Wireframe Input Nodes - Wireframe

  • گره های خروجی - گره های خروجی مواد، جهان و نور Output Nodes - Material, World, and Light Output Nodes

  • گره های سایه بان - سایه بان را اضافه کنید Shader Nodes - Add Shader

  • گره های سایه زن - ناهمسانگرد Shader Nodes - Anisotropic

  • گره های سایه زن - پراکنده Shader Nodes - Diffuse

  • گره های سایه زن - انتشار Shader Nodes - Emission

  • گره های سایه زن - شیشه Shader Nodes - Glass

  • گره های سایه زن - براق Shader Nodes - Glossy

  • گره سایه زن - مو BSDF Shader Nodes - Hair BSDF

  • گره های سایه بان - Holdout Shader Nodes - Holdout

  • Shader Nodes - Shader Mix Shader Nodes - Mix Shader

  • گره های سایه زن - BSDF اصولی و رندر مبتنی بر فیزیکی Shader Nodes - Principled BSDF and Physically Based Rendering

  • گره های سایه زن - موی اصولی Shader Nodes - Principled Hair

  • گره های سایه بان - حجم اصولی Shader Nodes - Principled Volume

  • گره های سایه زن - شکست Shader Nodes - Refraction

  • گره های سایه زن - پراکندگی زیر سطحی Shader Nodes - Subsurface Scattering

  • گره های سایه زن - تون Shader Nodes - Toon

  • گره های سایه بان - شفاف Shader Nodes - Translucent

  • گره های سایه زن - شفاف Shader Nodes - Transparent

  • گره های سایه زن - مخملی Shader Nodes - Velvet

  • گره های سایه زن - پراکندگی حجم و جذب Shader Nodes - Volume Scatter and Absorption

  • گره های بافت - آجر Texture Nodes - Brick

  • گره های بافت - جستجوگر Texture Nodes - Checker

  • گره های بافت - محیط Texture Nodes - Environment

  • گره های بافت - گرادیان Texture Nodes - Gradient

  • گره های بافت - IES Texture Nodes - IES

  • گره های بافت - تصویر Texture Nodes - Image

  • گره های بافت - سحر و جادو Texture Nodes - Magic

  • گره های بافت - ماسگریو Texture Nodes - Musgrave

  • گره های بافت - نویز Texture Nodes - Noise

  • گره های بافت - تراکم نقطه Texture Nodes - Point Density

  • گره های بافت - آسمان Texture Nodes - Sky

  • گره های بافت - Voronoi Texture Nodes - Voronoi

  • گره های بافت - موج Texture Nodes - Wave

  • گره های بافت - نویز سفید Texture Nodes - White Noise

  • گره های رنگ - تنظیم رنگ Color Nodes - Color Adjustment

  • گره های سایه زن - سقوط نور Shader Nodes - Light Falloff

  • گره های رنگی - منحنی های RGB Color Nodes - RGB Curves

  • گره های برداری - برآمدگی Vector Nodes - Bump

  • گره های برداری - جابجایی Vector Nodes - Displacement

  • گره های برداری - نقشه برداری Vector Nodes - Mapping

  • گره های برداری - عادی Vector Nodes - Normal

  • گره های برداری - نقشه معمولی Vector Nodes - Normal Map

  • گره های برداری - منحنی های برداری Vector Nodes - Vector Curves

  • گره های برداری - جابجایی برداری Vector Nodes - Vector Displacement

  • گره های برداری - تبدیل برداری Vector Nodes - Vector Transform

  • گره های مبدل - Blackbody Converter Nodes - Blackbody

  • گره های مبدل - گیره Converter Nodes - Clamp

  • گره های مبدل - ColorRamp Converter Nodes - ColorRamp

  • گره های مبدل - جداسازی و ترکیب (RGB، HSV، XYZ) Converter Nodes - Separate and Combine (RGB, HSV, XYZ)

  • گره های مبدل - محدوده نقشه Converter Nodes - Map Range

  • گره های مبدل - ریاضی، RGB به BW، Shader به RGB و ریاضی برداری Converter Nodes - Math, RGB to BW, Shader to RGB and Vector Math

  • گره های مبدل - طول موج Converter Nodes - Wavelength

  • گروه های گره Node Groups

  • گره اسکریپت Script Node

  • گره های چیدمان - قاب Layout Nodes - Frame

  • گره های چیدمان - تغییر مسیر Layout Nodes - Reroute

  • پروژه - جابجایی ریز چندضلعی Project - Micropolygon Displacement

  • پروژه - سایه نزدیک شی Project - Object Proximity Shading

  • Project - Procedural Fiber Carbon - Part 1 - Eevee & Cycles Compatible Shader Project - Procedural Carbon Fiber - Part 1 - Eevee & Cycles Compatible Shader

  • پروژه - فیبر کربن رویه ای - قسمت 2 - ناهمسانگردی در چرخه ها Project - Procedural Carbon Fiber - Part 2 - Anisotrophy in Cycles

  • نیازی به پرتاب سایه نیست، این امتحان را انجام دهید! No need to throw Shade, take this Quiz!

نقشه برداری UV UV Mapping

  • مقدمه ای بر نقشه برداری UV Introduction to UV Mapping

  • مبانی ویرایشگر UV و نقشه برداری UV UV Editor and UV Mapping Basics

  • پروژه - گردش کار کامل UV Unwrapping Project - Full UV Unwrapping Workflow

  • نقشه برداری UV - درزها و باز کردن UV Mapping - Seams and Unwrapping

  • UV Mapping - پروژه هوشمند UV UV Mapping - Smart UV Project

  • UV Mapping - Lightmap Pack UV Mapping - Lightmap Pack

  • UV Mapping - Active Quads را دنبال کنید UV Mapping - Follow Active Quads

  • نقشه برداری UV - پیش بینی ها و تنظیم مجدد UV Mapping - Projections and Reset

  • سنجاق UV UV Pinning

  • باز کردن زنده Live Unwrap

  • صادرات طرح بندی UV Exporting a UV Layout

  • ویرایش مش و تصحیح UV Mesh Editing and UV Correction

  • انتخاب - UV Sync انتخاب Selection - UV Sync Selection

  • انتخاب - انتخاب چسبنده Selection - Sticky Selection

  • جوشکاری، تراز کردن و صاف کردن Welding, Aligning, and Straightening

  • دوخت UV UV Stitching

  • کشش UV UV Stretching

  • مجسمه سازی UV Sculpting UVs

  • گزینه های جزیره Island Options

  • چندین شی در یک طرح UV Multiple Objects in One UV Layout

  • چندین نقشه UV Multiple UV Maps

  • نکات و ترفندها Tips and Tricks

  • پروژه - UDIM ها در بلندر Project - UDIMs in Blender

  • پروژه - باز کردن یک تبر Project - Unwrapping an Axe

  • بیایید ببینیم آیا می توانید سر خود را به دور باز کردن بپیچید یا خیر! Let's see if you can wrap your head around unwrapping!

دوربین ها Cameras

  • ویژگی های دوربین - ویژگی های لنز Camera Properties - Lens Properties

  • ناوبری دوربین - نمای دوربین فعال Camera Navigation - Active Camera View

  • تعویض دوربین Camera Switching

  • ناوبری دوربین - تبدیل دوربین Camera Navigation - Camera Transforms

  • ویژگی های دوربین - عمق میدان Camera Properties - Depth Of Field

  • ویژگی های دوربین - مناطق امن، تصویر پس زمینه و نمایش پورت دید Camera Properties - Safe Areas, Background Image, and Viewport Display

  • به این مسابقه دوربین یک شات بدهید! Give this Camera Quiz a Shot!

رندر (چرخه) Render (Cycles)

  • مقدمه ای بر چرخه ها Introduction to Cycles

  • مبانی رندرینگ Rendering Basics

  • تنظیمات موتور رندر Render Engine Settings

  • روشنایی در چرخه - نور نقطه ای Lighting in Cycles - Point Light

  • روشنایی در چرخه - نور خورشید Lighting in Cycles - Sun Light

  • روشنایی در چرخه - نور نقطه ای Lighting in Cycles - Spot Light

  • روشنایی در چرخه ها - نورهای منطقه و پورتال ها Lighting in Cycles - Area Lights and Portals

  • روشنایی در چرخه ها - سایه بان های انتشار Lighting in Cycles - Emission Shaders

  • روشنایی در چرخه ها - HDRIs Lighting in Cycles - HDRIs

  • تنظیمات جهانی و انسداد محیط World Settings and Ambient Occlusion

  • نمونه برداری - ردیابی مسیر Sampling - Path Tracing

  • نمونه برداری - ردیابی مسیر شاخه ای Sampling - Branched Path Tracing

  • نمونه برداری - پیشرفته Sampling - Advanced

  • مسیرهای نور - حداکثر پرش Light Paths - Max Bounces

  • مسیرهای نور - بستن Light Paths - Clamping

  • مسیرهای نور - کاستیک Light Paths - Caustics

  • ویژگی های رندر - جلدها Render Properties - Volumes

  • خواص رندر - مو Render Properties - Hair

  • ویژگی های رندر - ساده کردن Render Properties - Simplify

  • ویژگی های رندر - Motion Blur Render Properties - Motion Blur

  • ویژگی های رندر - فیلم Render Properties - Film

  • Render Properties - Performance Render Properties - Performance

  • ویژگی های رندر - مدیریت رنگ Render Properties - Color Management

  • تنظیمات شی - Shadow Catcher Object Settings - Shadow Catcher

  • تنظیمات شی - گزینه های دید Object Settings - Visibility Options

  • این مسابقه شما را مناسب می کند تا یک هنرمند سه بعدی باشید! This Quiz will Render you fit to be a 3D artist!

رندر (Eevee) Render (Eevee)

  • مقدمه ای بر Eevee Render Engine Introduction to the Eevee Render Engine

  • جابجایی بین Eevee و Cycles Switching Between Eevee and Cycles

  • مبانی رندرینگ Rendering Basics

  • شفافیت در Eevee Transparency in Eevee

  • نورپردازی در Eevee - Point Light Lighting in Eevee - Point Light

  • روشنایی در ایو - نور خورشید Lighting in Eevee - Sun Light

  • نورپردازی در Eevee - Spot Light Lighting in Eevee - Spot Light

  • روشنایی در Eevee - Area Light Lighting in Eevee - Area Light

  • سایه بان جهانی در ایو World Shader in Eevee

  • کاوشگرهای نور در Eevee - Reflection Plane Light Probes in Eevee - Reflection Plane

  • کاوشگرهای نور در Eevee - Reflection Cubemap Light Probes in Eevee - Reflection Cubemap

  • پروب های نور در Eevee - حجم تابش Light Probes in Eevee - Irradiance Volume

  • حجم سنجی شی در Eevee Object Volumetrics in Eevee

  • جلوه های فضای صفحه - مدیریت رنگ Screen Space Effects - Color Management

  • جلوه های فضای صفحه - نمونه برداری Screen Space Effects - Sampling

  • جلوه‌های فضای صفحه - انسداد محیطی (GTAO) Screen Space Effects - Ambient Occlusion (GTAO)

  • جلوه های فضای صفحه - بلوم Screen Space Effects - Bloom

  • جلوه های فضای صفحه - عمق میدان Screen Space Effects - Depth Of Field

  • جلوه های فضای صفحه - پراکندگی زیر سطحی Screen Space Effects - Sub-Surface Scattering

  • جلوه های فضای صفحه - بازتاب فضای صفحه Screen Space Effects - Screen Space Reflection

  • جلوه های فضای صفحه - حجم سنجی Screen Space Effects - Volumetrics

  • جلوه های فضای صفحه - سایه ها Screen Space Effects - Shadows

  • جلوه های فضای صفحه - نور غیر مستقیم Screen Space Effects - Indirect Lighting

  • جلوه های فضایی صفحه - فیلم Screen Space Effects - Film

  • جلوه های فضای صفحه - ساده کردن Screen Space Effects - Simplify

  • جلوه های فضای صفحه - مو Screen Space Effects - Hair

  • بخش Eevee شامل تمام پاسخ های این مسابقه بود... باید همه را بگیرم! The Eevee section contained all the answers to this Quiz... Gotta Catch 'Em All!

پروژه - اتاق نشیمن ایزومتریک در چرخه ها Project - Isometric Living Room in Cycles

  • معرفی Introduction

  • مدلسازی - پلت فرم و دیوارها Modeling - Platform and Walls

  • راه اندازی دوربین Camera Setup

  • مدلینگ - تلویزیون Modeling - TV

  • مدلینگ - مرکز سرگرمی Modeling - Entertainment Center

  • مدلینگ - کاناپه Modeling - Couch

  • مدلسازی - فرش سطحی Modeling - Area Rug

  • مدلسازی - میزهای کناری Modeling - Side Tables

  • مدلسازی - قالب گیری Modeling - Moulding

  • مدلسازی - برش پنجره Modeling - Window Cutout

  • مدلسازی - ویندوز Modeling - Windows

  • مدلینگ - میله پرده Modeling - Curtain Rod

  • مدلسازی - پرده Modeling - Curtains

  • مدلسازی - پریز برق Modeling - Power Outlets

  • مدلسازی - قفسه دیواری Modeling - Wall Shelf

  • مدلینگ - کتاب Modeling - Books

  • مدل سازی - کابل های برق Modeling - Power Cables

  • مدلسازی - گیاهان گلدانی Modeling - Potted Plants

  • مدلینگ - چراغ رومیزی Modeling - Table Lamp

  • مدل سازی - چراغ های رشته ای Modeling - String Lights

  • تنظیم چرخه ها Setting Up Cycles

  • روشنایی - چراغ های نقطه ای Lighting - Point Lights

  • Shaders - Basic Shaders - Part 1 Shaders - Basic Shaders - Part 1

  • Shaders - Basic Shaders - قسمت 2 Shaders - Basic Shaders - Part 2

  • سایه بان ها - کفپوش های چوبی Shaders - Hardwood Floors

  • سایه بان ها - دیوار خشک Shaders - Drywall

  • سایه بان - چوب Shaders - Wood

  • سایه بان ها - دیوار آجری Shaders - Brick Wall

  • سایه بان - فرش منطقه Shaders - Area Rug

  • سایه بان ها - گیاهان Shaders - Plants

  • سایه بان ها - کتاب ها Shaders - Books

  • سایه بان - شیشه Shaders - Glass

  • روشنایی - نور ماه Lighting - Moon Light

  • سایه بان - پرده و لامپ سایه Shaders - Curtains and Lamp Shade

  • نورپردازی - چراغ های رشته ای Lighting - String Lights

  • لمس نهایی Final Touches

  • رندر و کامپوزیت نهایی Final Render and Compositing

نمایش نظرات

آموزش دایره المعارف Blender 2.8
جزییات دوره
53 hours
405
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
36,799
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lee Salvemini Lee Salvemini

مربی در Udemy

Chris Plush Chris Plush

ترینر سه بعدی بلندر

CG Masters CG Masters

Blender 3D Education