آموزش بلندر و موشن کپچر

Blender and Motion Capture

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

استفاده از داده‌های ضبط حرکت در Blender یک راه عالی برای ایجاد انیمیشن‌های شگفت‌انگیز است و هرگز شروع به کار آسان‌تر نبوده است. در این دوره آموزشی، نحوه ایجاد، وارد کردن، و پیکربندی داده های ضبط حرکت را برای استفاده در Blender خواهید آموخت.

برای انجام این کار به یک کاراکتر نیاز داریم، بنابراین از Character Creator 3 برای ایجاد سریع کاراکتری برای استفاده در این فرآیند استفاده خواهیم کرد. همچنین می‌توانید کاراکتر تمام‌شده را دانلود کنید یا از یک کاراکتر خودتان استفاده کنید.

سپس کاراکتر را به Blender وارد کرده و ریگ را با استفاده از افزونه Blender به نام Auto-Rig Pro تنظیم می کنیم. ابزارهای عالی برای هدفگیری مجدد داده های ضبط حرکت روی شخصیت و تنظیم کاراکتر برای دریافت انیمیشن زیبا دارد.

در مرحله بعد از لباس تصویربرداری حرکتی Perception Neuron برای ایجاد انیمیشن شخصیت ها استفاده می کنیم. این یک سیستم نسبتاً کم هزینه است که به شما امکان می دهد تصاویر بسیار خوبی از حرکت برای شخصیت های خود دریافت کنید. اما در یک سخنرانی جایزه در پایان دوره، من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه از یک فایل ضبط حرکت از پیش ساخته شده دانلود شده از وب سایت Mixamo استفاده کنید.

در بخش بعدی یاد خواهید گرفت که چگونه فایل motion capture را وارد کنید و آن را مجدداً به کاراکتر Blender خود هدف گذاری کنید. ما در مورد نحوه ایجاد یک فایل از پیش تعیین شده Bones List و نحوه استفاده از ابزار Auto-Rig Pro's Interactive Tweak برای تنظیم ریگ برای انیمیشن بهتر صحبت خواهیم کرد. و ما کمی Weight Painting را برای رفع هرگونه مشکل تغییر شکل انجام خواهیم داد.

در نهایت، یاد می‌گیرید که چگونه کاراکتر متحرک خود را به یک صحنه موجود بیاورید و انیمیشن نهایی را در یک فایل ویدیویی ارائه دهید.

فایل‌های پروژه برای این دوره را می‌توانید در:  https://drive.google.com/drive/folders/1t_hOdNo13C35-U6lQ0QYoX9HUTaLCmjP?usp=sharing

فایل‌های پروژه برای این دوره را می‌توانید در: https://drive.google.com/drive/folders/1t_hOdNo13C35-U6lQ0QYoX9HUTaLCmjP?usp=sharing

پیدا کنید

برای پروژه کلاس، یک کاراکتر سه بعدی ایجاد می‌کنید، کاراکتر را تغییر می‌دهید و داده‌های ضبط حرکت را روی آن اعمال می‌کنید. اگر دوست دارید می‌توانید از کاراکترهای سه بعدی خود استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنم ابتدا فایل های ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من شود. سپس دوباره این فرآیند را با کاراکترهای خود امتحان کنید.

پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:

  1. از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
  2. روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
  3. به ویدیوی بعدی بروید
  4. وقتی دوره را به پایان رساندید، انیمیشن شخصیت خود را در پروژه کلاس خود پست کنید

و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.

از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن پروژه تکمیل شده شما هستم! :)


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • 13 تنظیم پیراهن و پرورش کلاه 13 Adjusting the Shirt and Parenting the Hat

  • 10 تولید ریگ و اتصال شخصیت 10 Generating the Rig and Binding the Character

  • 01 مقدمه 01 Introduction

  • 14 پوشیدن لباس تصویربرداری حرکتی 14 Putting on the Motion Capture Suit

  • 27 سخنرانی جایزه: هدف گذاری مجدد انیمیشن های Mixamo 27 Bonus Lecture: Retargeting Mixamo Animations

  • 18 وارد کردن فایل ضبط حرکت 18 Importing the Motion Capture File

  • 23 آوردن شخصیت به یک صحنه موجود 23 Bringing the Character into an Existing Scene

  • 22 قرار دادن و تربیت یک تکیه گاه 22 Placing and Parenting a Prop

  • 25 رندر کردن انیمیشن 25 Rendering the Animation

  • 06 حذف چهره های پنهان 06 Deleting the Hidden Faces

  • 19 ساخت فهرست استخوان ها 19 Building the Bones List

  • 02 ایجاد یک کاراکتر در CC3 02 Creating a Character in CC3

  • 20 ترفند مجدد و تعاملی 20 Retargeting and Interactive Tweaks

  • 11 تنظیم چشم 11 Setting up the Eyes

  • 03 تغییر چهره شخصیت 03 Modifying the Character's Face

  • 26 نتیجه گیری 26 Conclusion

  • 09 قرار دادن مفاصل 09 Placing the Joints

  • 16 کالیبره کردن لباس 16 Calibrating the Suit

  • 15 اتصال لباس در محور نورون 15 Connecting the Suit in Axis Neuron

  • 17 ضبط حرکت و صدور یک برداشت 17 Recording Motion and Exporting a Take

  • 04 آوردن کاراکتر CC3 به بلندر 04 Bringing the CC3 Character into Blender

  • 07 تنظیم مواد 07 Adjusting the Materials

  • 24 متحرک سازی دوربین در بلندر 24 Animating the Camera in Blender

  • 12 والد کردن دندان ها و بستن زبان 12 Parenting the Teeth and Binding the Tongue

  • 05 برداشتن CC3 Rig 05 Removing the CC3 Rig

  • 08 ایجاد استخوان های مرجع 08 Creating the Reference Bones

  • 21 رفع مشکلات تغییر شکل 21 Fixing Deformation Problems

نمایش نظرات

آموزش بلندر و موشن کپچر
جزییات دوره
2h 52m
27
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
302
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Darrin Lile
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation