آموزش Grasshopper and Rhino: Python Scripting

Grasshopper and Rhino: Python Scripting

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: Grasshopper به طراحان این امکان را می دهد تا مدل های الگوریتمی گرافیکی و مبتنی بر م componentلفه ها را در کرگدن انجام دهند. پایتون این قابلیت را گسترش می دهد ، به شما امکان می دهد اسکریپت های سفارشی را برای Grasshopper ایجاد کنید و با کار مستقیم با Rhino API گردش کار پیچیده تری را انجام دهید. این دوره زبان برنامه نویسی پایتون را به طراحانی معرفی می کند که می خواهند کارهای بیشتری با Grasshopper انجام دهند. اصول پایتون ، از جمله متغیرها ، انواع داده ها ، شرطی ها و حلقه ها را بیاموزید و نحوه وارد کردن کتابخانه های اضافی برای گسترش Grasshopper را کشف کنید. سپس مربی و کارشناس طراحی محاسباتی ، جرمی گراهام ، گردش کار برای مرتب سازی ، مرتب سازی و هندسه پخت را در Grasshopper معرفی می کند - با استفاده از اسکریپت های قدرتمند و سریع پایتون که مرزهای این ابزار برنامه نویسی تصویری را می کشد.
موضوعات شامل:
  • اجزای پایتون
  • دسترسی به Rhino API
  • مبانی برنامه نویسی پایتون
  • وارد کردن ماژول ها و کتابخانه ها
  • گردش کار ملخ
  • ارزیابی سطوح
  • ایجاد و تقسیم سطوح
  • تبدیل هندسه
  • هندسه پخت از پایتون به کرگدن
  • افزودن اشیا text متنی
  • صادر کردن فریم های ارائه شده برای انیمیشن

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • فایل های تمرینی Exercise files

1. کار با پایتون 1. Working with Python

  • اصول اولیه پایتون Python component basics

  • OOP چیست؟ What is OOP?

  • Rhinoscripttsyntax Rhinoscriptsyntax

  • RhinoCommon RhinoCommon

2. مبانی پایتون 2. Python Basics

  • متغیرها Variables

  • شماره Numbers

  • رشته های Strings

  • لیست و تاپل ها Lists and tuples

  • مقایسه با اپراتورها Comparing with operators

  • تصمیم گیری با شرط Making decisions with conditionals

  • مقایسه Booleans Comparing Booleans

  • برای حلقه For loop

  • در حالی که حلقه While loop

  • حلقه های تو در تو Nested loops

  • تعریف توابع سفارشی Defining custom functions

3. وارد کردن ماژول ها و کتابخانه ها 3. Importing Modules and Libraries

  • ماژول ها Modules

  • IronPython و Python IronPython and Python

  • واردات كتابخانه ها Importing libraries

  • کتابخانه ملخ Grasshopper library

  • اجزای ملخ Grasshopper components

  • ملخ موازی Grasshopper Parallel

  • ایجاد و صرفه جویی در ماژول ها Creating and saving modules

4- گردش کار ملخ 4. Grasshopper Workflows

  • ارزیابی سطوح Evaluating surfaces

  • ایجاد پانل ها Creating panels

  • تقسیم Splitting

  • مرتب سازی Sorting

  • جاذبه ها Attractors

  • تغییر شکل Transforming

  • لافینگ Lofting

  • تحلیل و بررسی Analysis

  • دسترسی به سند Rhino Accessing the Rhino document

  • فرم پخت Baking form

  • افزودن متن Adding text

  • فرم انیمیشن Animating form

  • ارائه دهنده های متحرک Animating renders

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش Grasshopper and Rhino: Python Scripting
جزییات دوره
5h 12m
39
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
34,822
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Jeremy Graham
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jeremy Graham Jeremy Graham

جرمی گراهام معمار ثبت شده و متخصص در کاسه استادیوم و طراحی محاسباتی است. توانایی متخصص جرمی در برنامه های مدل سازی سه بعدی مانند Autodesk Revit و Rhino باعث شده است تا وی به استاد ابزارهای برنامه نویسی بصری Dynamo و Grasshopper کمک کند تا طراحی سریعتر و هوشمندانه تری داشته باشد. اشتیاق او به فناوری طراحی باعث شده است تا وی به تسلط بر زبانهای برنامه نویسی پایتون و سی شارپ برود و به وی امکان دهد افزونه هایی را توسعه دهد که عملکرد Autodesk Revit و Rhino را گسترش دهد. جرمی با وبلاگ شخصی خود — www.learndynamo.com — در جایی که به کار گردش عملی عملی دینامو می پردازد ، با هدف خودکار سازی کارهای مشترک در Autodesk Revit ، با استفاده از پایتون ، به انجمن Dynamo کمک می کند.