این قسمت 2 از یک مینی سریال است. اگر هنوز قسمت 1 را ندیده اید، لطفا ابتدا آن را تماشا کنید! در این قسمت، ما به اصول پیرامون اجرای یک نقاشی شخصیت با نور، سایه و رنگ نگاه خواهیم کرد. ما عناصر مهم طراحی را مورد بحث قرار خواهیم داد، و اینکه چگونه انتخاب نور شما تا حد زیادی بر اشکالی که برای رنگ آمیزی نیاز دارید تأثیر می گذارد. هندسه سه بعدی و نحوه تبدیل آن به اشکال دوبعدی را نیز تشریح خواهیم کرد. سپس به منابع مختلف نور نگاه می کنیم - گرم در مقابل سرد - و شروع به درک اینکه چگونه در تغییر رنگ های محلی اشیایی که برخورد می کند، نقش دارد. البته، در تمام مدت، ما این درس ها را مستقیماً برای شخصیت ولادیمیر که در قسمت 1 شروع کردیم، به کار خواهیم برد.
پروژه 1: طراحی خط خود را از قسمت 1 (یا هر طرح خطی که در گذشته انجام داده اید) بگیرید و سعی کنید آن را تنها با استفاده از دو مقدار روشن کنید. یک مقدار تاریک برای همه سایه ها، یک مقدار روشن (اغلب فقط کاغذ) برای نور. از اصول گروه بندی اشکال و علامت گذاری عمدی استفاده کنید تا نقاشی تمیز و واضح به نظر برسد. با خیال راحت از نرم افزار سه بعدی استفاده کنید (من در این ویدیو از Anatomy 360 استفاده می کنم) تا به ایجاد مرجع سفارشی در حین انجام این کار کمک کند. به خاطر داشته باشید، استفاده از تنها یک مقدار برای سایه به این معنی است که همه چیز را گروه بندی خواهید کرد، و از این رو، تمام جزئیات را از دست خواهید داد. دلیلی که ما این کار را در ابتدا انجام می دهیم این است که خودمان را منضبط کنیم تا به طراحی بیش از جزئیات فکر کنیم. جزئیات می توانند بعداً به تصویر برگردند.
پروژه 2: عکس های مختلفی از خود (یا هر مدلی که دوست دارید) در نور گرم و نور سرد بگیرید. توصیه می کنم برای نور گرم خود از آفتاب صبح یا اواسط بعد از ظهر استفاده کنید و برای نور خنک خود از آسمان آبی که از پنجره عبور می کند استفاده کنید. سعی کنید عکسها را با همان زاویه، زوم، فوکوس و غیره بگیرید. آن عکسها را در نرمافزار نقاشی دیجیتال خود بیاورید و آنها را رنگی انتخاب کنید تا روابط نور و سایه را تجزیه کنید. شما باید شروع به دیدن همان روابطی کنید که من در مورد آن در درس صحبت کردم.
پروژه 3: صورت خط شخصیت خود را بگیرید و نقاشی های مختلفی از آن انجام دهید - برخی در نور گرم، برخی در نور سرد. به یاد داشته باشید که رنگ مقایسه ای است - به این معنی که برای اینکه چیزی گرم باشد، به سادگی باید با چیزی سردتر (یا برعکس) روبرو شود. به عبارت دیگر: شما نمی توانید گرمی یا خنکی یک رنگ را قضاوت کنید. باید در مقابل یکی دیگر قرار گیرد.
پروژه 4: از همان منطق گرم/سرد استفاده کنید و آن را روی کل شخصیت خود اعمال کنید. توصیه می کنم روی یک بوم بسیار کوچک کار کنید. اندازه بوم من در این ویدیو برای آن طرح های رنگی تقریباً 600 پیکسل بود. این تضمین می کند که به جای جزئیات بیشتر به اشکال بزرگ ارزش و دمای کلی رنگ خود فکر می کنید. (اینها "کلیدهای رنگی" نامیده می شوند و به طور گسترده در فیلم، تلویزیون و بازی های ویدئویی برای طراحی مفهومی استفاده می شوند.)
تصویرگر و معلم حرفه ای
سلام، من مارکو هستم.
من یک هنرمند حرفه ای با 15 سال تجربه در صنعت فیلم، تلویزیون، بازی و چاپ هستم - در درجه اول به عنوان یک هنرمند مفهومی و تصویرگر. من همچنین بر این باورم که این وظیفه هنرمندان باتجربه است که آموخته های خود را بدون لیسانس و با کمترین هزینه ممکن منتقل کنند. به همین دلیل است که من یک معلم پرشور هستم. من در حال حاضر در CGMA تدریس می کنم و قبلاً در آکادمی دانشگاه هنر، کالج سنتنیال و موارد دیگر تدریس کرده ام.
نمایش نظرات