لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش دوره معماری بلندر - مبتدی تا متوسط
Blender Architectural Course -Beginner to Intermediate
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
طراحی و ایجاد در بلندر - گرافیک سه بعدی - پروژه کامل ایجاد یک مدل خانه سه بعدی با جزئیات بالا ایجاد طرح بندی دو بعدی در بلندر رندر دوربین نماها مقدمه Blender 2.8 پیش نیازها:کامپیوتر با قابلیت اجرای Blender 2.8 یا بالاتر
مدل سه بعدی با استفاده از مجموعه نرم افزار واقعا قدرتمند و رایگان Blender. این دوره بر اساس پروژه با نقشه های خانه ارائه شده است. با استفاده از این طرح های خانه، ما این خانه زیبا را به صورت سه بعدی مدل سازی می کنیم. این دوره شما را گام به گام در کل فرآیند راهنمایی می کند. این دوره به گونه ای طراحی شده است که به راحتی بتوان آن را دنبال کرد و نتایجی مشابه مربی دریافت کرد.
ما از افزونه مدلسازی پارامتریک Archipack برای اضافه کردن عناصر معماری مانند دیوارها، درها، پنجرهها و سقفها به مدل استفاده میکنیم. این افزونه به شما امکان کنترل تمام پارامترهای عناصر ساختمان را می دهد. با تنظیم خصوصیات پارامتریک، اندازه این درها و سایر عناصر را به سرعت و به راحتی تغییر دهید. این می تواند یک صرفه جویی در زمان عالی باشد و به شما امکان می دهد به سرعت و به راحتی روی طرح بندی های مختلف تکرار کنید.
Blender یک ابزار برنامه رایگان شگفت انگیز برای کمک به ایجاد طرح های شگفت انگیز است. با دنبال کردن این دوره به سادگی اصول Blender را یاد می گیرید و همچنین می توانید خانه های سه بعدی را مدل سازی کنید.
این دوره شامل مدل سازی سه بعدی، نورپردازی و رندر می شود.
محتوا و نمای کلی
یادگیری ایجاد و افزودن عناصر معماری پارامتریک سه بعدی با استفاده از افزونه Archipack
طرحبندی خانه را ایجاد کنید
به طرحبندیها ابعاد اضافه کنید
روشنایی را تنظیم کنید
تصاویر رندر
این دوره دارای همه چیزهایی است که برای ایجاد این مدل سه بعدی شگفت انگیز نیاز دارید. بنابراین وارد شوید و همین امروز شروع به ایجاد کنید!
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی
Introduction
راهنمای کلید میانبر را از کجا دریافت کنیم
Where to Get the Shortcut Key Guide
راه اندازی
Setting Up
کجا می توان بلندر را پیدا کرد
Where to Find Blender
فعال کردن افزونه ها برای عملکردهای اضافی
Enabling Add-ons for Additional Functionality
تنظیم رابط و نگاهی به منوهای پای
Setting Up the Interface& a Look at Pie Menus
مقدمه ای بر نمای سه بعدی
Introduction to the 3D View
مقدمه ای بر ویرایشگر Outliner
Introduction to the Outliner Editor
مقدمه ای بر Properties Editor
Introduction to the Properties Editor
مقدمه ای بر تایم لاین در بلندر
Introduction to the Timeline in Blender
مقدمه ای بر Snapping در بلندر
Introduction to Snapping in Blender
راه اندازی Archipack
Setting Up Archipack
افزودن تصاویر پس زمینه برای مرجع
Adding Background Images for Reference
ایجاد Layout در بلندر
Creating Layouts in Blender
ایجاد خطوط کلی دیوار خارجی
Creating External Wall Outlines
ایجاد خطوط کلی دیوارهای داخلی
Creating Internal Walls Outlines
اضافه کردن موقعیت های درگاه
Adding the Doorway Positions
استفاده از Freestyle برای رندر لبه سخت
Using Freestyle for Hard Edge Render
افزودن جزئیات به موقعیت های پنجره
Adding Detail to the Window Positions
افزودن ابعاد به طرح
Adding Dimensions to the layout
استفاده از Measureit برای رندر کردن ابعاد
Using Measureit to Render the Dimensions
مدل سازی درگاه قسمت 1
Modelling the Doorway Part 1
مدل سازی درگاه قسمت 2
Modelling the Doorway Part 2
مدل سازی درگاه قسمت 3
Modelling the Doorway Part 3
ارائه تصویری از Doorway
Rendering an image of the Doorway
ترکیب تصاویر رندر شده
Combining the Rendered images
مدلسازی و مونتاژ سه بعدی
3D Modelling & Assembly
اضافه کردن تصاویر پس زمینه برای مرجع
Adding the Background Images for reference
مقدمه ای بر ایجاد دیوار Archipack
Intro to the Archipack Wall Creation
افزودن دیوارهای Archipack
Adding the Archipack Walls
اتمام بخش های دیوار
Finishing the Wall Sections
ایجاد هنرستان
Creating the Conservatory
افزودن بخش سقف اصلی
Adding the Main Roof section
اضافه کردن سقف میانی کوچک
Adding the Small Middle Roof
اضافه کردن سقف جلو سمت چپ
Adding the Left Front Roof
تفریق با استفاده از برش سقف
Subtracting using the Roof Cutters
اضافه کردن بخش پشت بام
Adding the Back section of Roof
ایجاد قسمت انتهایی سقف
Creating the end section of Roof
سازماندهی مجموعه ها
Organizing the Collections
تمیز کردن سقف
Roof Clean UP
مدل سازی Soffit
Modelling the Soffit
مدل سازی لوله های تخلیه
Modelling the Drain Pipes
قرار دادن درگاه در محل
Positioning the Doorway in Place
تعیین موقعیت پنجره های جلو
Positioning the front windows
افزودن ویندوز سمت چپ و راست
Adding the Left & Right Side Windows
اضافه کردن Sun Room Side Widows
Adding the Sun Room Side Widows
افزودن پشت ویندوز به موقعیت
Adding the Back Windows into position
افزودن دیوارهای طبقه همکف
Adding the Ground Floor Walls
اضافه کردن درب های داخلی
Adding the Internal Doors
ایجاد طرح بندی طبقه اول
Creating the First Floor Layouts
افزودن دیوارهای داخلی طبقه اول
Adding the First Floor Internal Walls
اضافه کردن درهای طبقه اول
Adding the First Floor Doors
ایجاد گاراژ
Creating the Garage
اضافه کردن درب و پنجره گاراژ
Adding the Garage Doors & Windows
تعمیر دیوار داخلی
Internal Wall Fix
نصب پله ها
Installing the Stairs
اضافه کردن طبقات و موقعیت یابی در محل
Adding the Floors & Positioning in place
سقف اضافه کنید و تخته های زین را مدل سازی کنید
Add a Ceiling & modelling the Saddle Boards
مدل سازی مرحله درب
Modelling the Door Step
ایجاد سقف های طبقه اول
Creating the First Floor Ceilings
پایان هنرستان
Finishing the Conservatory
ایجاد سایه بان متریال
Creating Material Shaders
از کجا می توان بافت ها را دریافت کرد
Where to get Textures
اضافه کردن یک تصویر HDR برای نورپردازی صحنه
Adding a HDR Image to light the scene
ایجاد یک متریال دیوار خارجی
Creating an External Wall Material
ایجاد متریال دیوار داخلی
Creating an Internal wall Material
ایجاد یک متریال درگاه سنگی
Creating a Stone Doorway Material
ایجاد متریال درب گاراژ
Creating a Garage Door Material
مواد درب جلو و لوله تخلیه
Front Door & Drain Pipe Material
نمایش نماهای دوربین
Rendering Camera views
ترکیب رندرها به یک خروجی واحد
Combining Renders to a single output
توسعه دهنده نرم افزار، طراح و مدرس توماس یک توسعه دهنده و طراح نرم افزار است که در ایرلند زندگی می کند. او علاقه زیادی به فناوری و حل مسئله دارد. نرمافزار سهبعدی یکی از زمینههای اصلی مورد علاقه است و او دورههای زیادی را با این موضوع آموزش میدهد که به دانشآموزان قدرت میدهد تا جنبه خلاقانه خود را مانند قبل زنده کنند. در طول 12 سال گذشته او در زمینه طراحی و توسعه کار کرده است و همچنان به کشف راه های جدید خلقت ادامه می دهد.
نمایش نظرات