وینا کوپیار (1798–1860) یکی از نمایندگان وینا و آهنگساز موسیقی کارناتیک بود. او شاگرد آهنگساز معروف Tyagaraja بود. کوپیار آهنگ های خود را به زبان تلوگو ساخته و تعدادی کریتیس محبوب از خود به جای گذاشته است.
Veena Kuppayya در یک خانواده برهمن تلوگو در Tiruvottiyur، نزدیک چنای به دنیا آمد. پدرش سامبامورتی ساستری یک خواننده مشهور و همچنین یک نوازنده وین بود. کوپیار آموزش اولیه خود را نزد پدرش دید. بعدها آموزش موسیقی خود را زیر نظر تیاگاراجا ادامه داد و هنر آهنگسازی را از او آموخت. با پیروی از مراحل استاد خود، کوپایر دو گروه پانچاراتنام را تشکیل داده است - Kālahasti Pancharathna kritis و Vénkatésha Pancharathna kritis. کریتیس پانکراتنا به زبان تلوگو است و نام او "گوپالا-داسا" - خدای خانواده او، سری ونوگوپالا سوامی - است. این کریتیس پانکراتنا نیز با چیتاسوارام های زیبا تزئین شده است - گذرگاه سفال.
کوپپایار بعداً به چنای نقل مکان کرد و به دنبال حمایت حاکم محلی کوور سوندارا مودالیار شد. کوپیار شاگردان زیادی را تربیت کرد که میراث تیاگاراجا را به پیش بردند و به گسترش کریتیس او کمک کردند. وینا کوپیار یک بازیکن با استعداد وین بود. وی همچنین ویولن را یاد گرفت که ساز جدیدی در موسیقی کارناتیک در آن زمان بود. او به طور خاص ورنام ها و کریتی های بسیاری را ساخت. معروف ترین وارنام سامی نین در شانکارابهارانم بود. زمانی که او در اوج آهنگسازی بود، لقب استانه ویدوان را دریافت کرد.
کوپایار آهنگساز با استعدادی بود و چندین آهنگ جاودانه خلق کرد که مودرا او، "Venugopala" را به همراه دارد. او همچنین یکی از اولین هنرمندانی بود که مدرس را پایگاه خود قرار داد. به قول پروفسور P. Sambamoorthy، کوپیار عمدتاً مسئول تبدیل مدرس به مقر فرهنگ موسیقی بود. او معتقد بود شهر باید به کوپیار افتخار کند.
پس از مدتی زندگی در Tiruvottiyur که توسط راجههای کالاهاستی و ونکاتاگیری حمایت میشد، کوپیار به جورج تاون نقل مکان کرد و در آنجا تحت حمایت کوور ساندارسا مودالیار، دوباش شرکت هند شرقی قرار گرفت. کوپایار در 88 (اکنون 33/10)، خیابان راماسوامی، اقامت گزید. این خانه به زودی به خاطر سوئرهای موسیقی خود مشهور شد. افسانه ها حاکی از آن است که وقتی تیاگاراجا در دهه 1830 از مدرس بازدید کرد، به این خانه زنگ زد و آهنگی در اینجا ساخت.
کوچکترین پسر کوپیار، تیاگر بود. Chitra Pournami و Vinayaka Chaturthi توسط Tyagier در خانه جشن گرفته شد و کنسرت های زیادی در طول جشنواره ها برگزار شد. علیرغم اینکه تیاژیر در بیشتر عمر خود از بیماری ناخوشایند رنج می برد، شاگردان بسیاری را آموزش داد. او همچنین دو کتاب درباره موسیقی منتشر کرد - Pallavi Swarakalpavalli در سال 1900 و Sangita Ratnavali در سال 1907.
در سال 1904، استاد مشهور هندوستانی، ویشنو ناراین باتکنده به مدرس آمد و در این خانه با تیاگر ملاقات کرد. او بسیار تحت تأثیر سادگی و فرهیختگی Tyagier قرار گرفت.
این اقامتگاه از الگوی کهن الگویی خانه شهری بود که مدرس تا دهه 1950 به آن شهرت داشت. کسانی که در داخل بوده اند آن را با داشتن تمام عناصر استاندارد مانند رژی (راهرو)، میتام (حیاط) و گذرگاه مستقیم از درب جلو به خروجی عقب به یاد می آورند. این خانه تا دهه 1950 در اختیار خانواده Tyagier باقی ماند و سپس به دفتر یک شعبه TUCS تبدیل شد و طبقه اول تا دهه 1970 به عنوان محل سکونت مدیر خدمت می کرد. بعدها برای مدت کوتاهی به مغازه شراب فروشی تبدیل شد. متعاقباً به عناصر داده شد.
Hamsadhvani (به معنای فریاد قو) یک راگا در موسیقی کارناتیک (مقیاس موسیقی سنت کارناتیک موسیقی کلاسیک هند) است. این یک آئوداوا راگام (یا اوداوا راگا به معنی مقیاس پنجتایی) است. جانیا است. راگای ملاکارتا راگا، سانکارابهارانام (بیست و نهم) اما بر اساس پرایوگای همسادوانی یا نحوه آواز خواندن آن گفته میشود که جانیا کالیانی (65) است.
Hamsadhvani همچنین به طور گسترده در موسیقی هندوستانی استفاده می شود و از موسیقی Carnatic در آن به عاریت گرفته شده است. این آهنگ توسط راماسوامی دیکشیتر، آهنگساز کارناتیک (1735-1817)، پدر Muthuswami Dikshitar (یکی از تثلیث موسیقایی موسیقی کارناتیک) ساخته شد و توسط امان علی خان از Bhendibazaar gharana وارد موسیقی هندوستانی شد. به واسطه امیرخان محبوب شده است.
Hamsadhvani حاوی مدیامام یا دیواثام نیست. این یک مقیاس پنتاتونیک است (audava-audava ragam[3][5] در طبقهبندی موسیقی Carnatic - audava به معنای «از 5»). ساختار ārohaṇa-avarohaṇa آن (مقیاس صعودی و نزولی) به شرح زیر است (برای جزئیات بیشتر در مورد نت و اصطلاحات زیر به swaras در موسیقی Carnatic مراجعه کنید):
ārohaṇa : S R₂ G₃ P N₃ Ṡ
avarohaṇa :Ṡ N₃ P G₃ R2 S
نتهای مورد استفاده در این مقیاس عبارتند از: شادجام، چاتوشروتی ریشابهم، آنتارا گاندارام، پانچامام و کاکالی نیشادام. در موسیقی هندوستانی با بلاوال تاات (معادل شانکارابهارانم) همراه است.
نوازنده حرفه ای کارناکت | FluteKRISHNA MOHAN BHAGAVATULA یکی از هنرمندان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک هند است. وی از 19 سالگی به اجرای برنامه پرداخته و به خانواده ای از متخصصان موسیقی تعلق دارد. او از سنین بسیار لطیف در معرض هنرهای کلاسیک قرار گرفت. اولین کنسرت او با پدربزرگش لات بود. باگاواتولا راما کوتایا شستری ، که یکی از نمایندگان هاریکاتا بود ، در روح هنرهای کلاسیک هند جنوبی در ویزیاناگامار ، آندرا پرادش بود. از آن زمان ، دیگر به گذشته نگاه نشده است. وی سفرهای گسترده ای به هند و خارج از کشور داشته و مورد تشویق صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. او جوایز و افتخارات بسیاری را از سازمان های برجسته مانند انجمن فرهنگی جنوب هند ، گروه فرهنگ ، دولت دریافت کرده است. از آندرا پرادش. ، SPICMACAY ، سانگیت سامارو ، و غیره آموزش موسیقی: از سن 6 سالگی بسیار لطیف ، او یادگیری ساز کلاسیک هند جنوبی "" را با راهنمایی لات شروع کرد. و Jayakumara Chary garu به مدت 6 سال. بعداً او استعدادی شگفت انگیز در هنر موسیقی آوازی کلاسیک نشان داد. به عنوان پدرش ، او در یک فضای موسیقی بزرگ شد و یک آموزش ابتدایی را تا وارنا زیر نظر پدرش گذراند. سپس او در سن 14 سالگی به فلوت کلاسیک Carnatic جذب شد و غیرت داشت که همان را با علاقه کامل یاد بگیرد. او همه راغاها را از آن زمان به بعد از ساز استفاده می کرد. او با سپاس از راهنمایی های برجسته و
نمایش نظرات