نمای کلی دوره
این دوره مروری جامع از الگوهای طراحی در پایتون از دیدگاه عملی ارائه میکند. این دوره به ویژه الگوهایی را با استفاده از:
پوشش می دهدآخرین نسخه های زبان برنامه نویسی پایتون
استفاده از رویکردهای برنامه نویسی مدرن: تزریق وابستگی، برنامه نویسی واکنشی و موارد دیگر
استفاده از ابزارهای توسعهدهنده مدرن مانند JetBrains PyCharm
مباحث تغییرات الگو و رویکردهای جایگزین
این دوره یک نمای کلی از همه الگوهای طراحی Gang of Four (GoF) را که در کتاب اصلی آنها ذکر شده است، همراه با تغییرات، تنظیمات، بحثهای استفاده ذاتی از الگوها در زبان امروزی ارائه میکند.
الگوهای طراحی چیست؟
الگوهای طراحی راه حل های قابل استفاده مجدد برای مشکلات رایج برنامه نویسی هستند. آنها با کتاب 1994 Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software توسط اریش گاما، جان ولیسیدز، رالف جانسون و ریچارد هلم (که معمولاً به عنوان یک باند چهار شناخته می شوند، به همین دلیل مخفف GoF) شناخته می شوند، محبوب شدند.
کتاب اصلی با استفاده از C++ و Smalltalk به عنوان مثال نوشته شده است، اما از آن زمان، الگوهای طراحی با هر زبان برنامه نویسی قابل تصور سازگار شده است: C#، Java، Python و حتی زبان های برنامه نویسی که کاملاً شی گرا نیستند، مانند جاوا اسکریپت.
جذابیت الگوهای طراحی جاودانه است: ما آنها را در کتابخانهها میبینیم، برخی از آنها در زبانهای برنامهنویسی ذاتی هستند، و شما احتمالاً به صورت روزانه از آنها استفاده میکنید، حتی اگر متوجه وجود آنها نباشید.
این دوره چه الگوهایی را پوشش میدهد؟
این دوره همه الگوهای طراحی GoF را پوشش میدهد. در واقع، در اینجا لیست کاملی از مواردی که پوشش داده شده است:
اصول طراحی جامد: اصل مسئولیت واحد، اصل باز-بسته، اصل جایگزینی لیسکوف، اصل جداسازی رابط و اصل وارونگی وابستگی
الگوهای طراحی خلاقانه: Builder، Factories (Factory Method and Abstract Factory)، نمونه اولیه و Singleton
الگوهای طراحی سازه: آداپتور، پل، کامپوزیت، دکوراتور، نما، وزن پرواز و پروکسی
الگوهای طراحی رفتاری: زنجیره مسئولیت، فرمان، مترجم، تکرارکننده، میانجی، یادگاری، مشاهدهگر، وضعیت، استراتژی، روش الگو و بازدیدکننده
دوره برای چه کسانی است؟
این دوره برای توسعه دهندگان پایتون است که می خواهند نه تنها نمونه های کتاب درسی از الگوهای طراحی را ببینند، بلکه می خواهند تغییرات و ترفندهای مختلفی را ببینند که می توانند برای پیاده سازی الگوهای طراحی به روشی مدرن استفاده شوند. به عنوان مثال، استفاده از دکوراتورها و متاکلاس ها به ما امکان می دهد الگوهای خاصی را برای استفاده مجدد آسان از قبل بسته بندی کنیم.
سبک ارائه
این دوره بهعنوان مجموعهای از نمایشهای زنده (بسیار بزرگ) ارائه میشود که در JetBrains PyCharm انجام میشود و با استفاده از موتور رندر Kinetica ارائه میشود. Kinetica به هم ریختگی بصری IDE را حذف میکند و باعث میشود روی کد تمرکز کنید، کدی که به خوبی ارائه میشود، چه در حال تماشای دوره روی صفحه نمایش بزرگ یا تلفن همراه باشید.
اکثر نسخههای نمایشی تک فایل هستند، بنابراین میتوانید فایل پیوست شده به درس را دانلود کرده و آن را در PyCharm، IDLE یا IDE دیگری به انتخاب خود اجرا کنید.
این دوره از نمودارهای کلاس UML استفاده نمیکند. همه دموها از طریق برنامه نویسی زنده انجام می شوند.
مهندسی نرم افزار/سخت افزار • Quant Finance • Algotrading
نمایش نظرات