آموزش یادگیری پرتوی ذهنی در مایا

Learning mental ray in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با Ray ray ، موتور رندر انتخابی بسیاری از کاربران مایا ، ملاقات کنید. در این دوره ، برایان بردلی ویژگی های اساسی و نه چندان اساسی این ارائه دهنده اثبات شده تولید را پوشش می دهد. برایان گردش کار پرتوی ذهنی ، ابزارهای روشنایی ، مجموعه ابزارهای روشنایی جهانی و مواد میا را معرفی می کند. آخرین و نه مهمترین ، او موتور Unified Sampling را تحت پوشش قرار داده و جلوه هایی از قبیل سوزش ، عمق میدان و نقشه برداری از جابجایی را ارائه می دهد.
موضوعات شامل:
  • توصیه های گردش کار
  • کنترل سیستمهای روشنایی خورشید و آسمان
  • استفاده از سایه بان نوردهی
  • استفاده از جمع آوری نهایی
  • کار با مواد نفوذی ، انکساری ، انعکاسی و شفاف
  • کار با مواد MILA
  • کنترل کیفیت ارائه با نمونه برداری از تصویر
  • ایجاد اثر تاری حرکت
  • کار با نقشه برداری جابجایی
  • استفاده از پروکسی ها

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • ساختار پروژه مایا The Maya project structure

  • کلمه ای در مورد تصاویر با پویای بالا (HDRI) A word about high-dynamic-range images (HDRIs)

1. گردش کار پرتوی ذهنی 1. The mental ray Workflow

  • مدیریت رنگ در مایا Color management in Maya

  • استفاده منحصر به فرد پرتوهای ذهنی از سایه بانها mental ray's unique use of shaders

  • گزینه ها و توصیه های گردش کار Workflow options and recommendations

  • ارائه فتوشیمیایی پرتوهای ذهنی (IPR) mental ray Interactive Photorealistic Rendering (IPR)

2. ابزارهای اصلی روشنایی 2. Key Lighting Tools

  • اضافه کردن پرتوهای ذهنی خورشید و آسمان به صحنه Adding mental ray sun and sky to a scene

  • کنترل خورشید اشعه ذهنی Controlling the mental ray sun

  • کنترل آسمان فیزیکی میا: قسمت اول Controlling the mia physical sky: Part one

  • کنترل آسمان فیزیکی میا: قسمت دوم Controlling the mia physical sky: Part two

  • با استفاده از یک سایه بان Exposure Applying an Exposure shader

  • گردش کار عکاسی میا The mia photographic workflow

  • نور آسمان IBL The IBL sky light

3. اشراق جهانی 3. Global Illumination

  • بررسی اجمالی روشنایی جهانی Global illumination overview

  • درک نهایی جمع می شود Understanding Final Gather

  • با استفاده از Final Gather Using Final Gather

  • پرتال پرتوی ذهنی آسمان The mental ray sky portal

  • درک فوتون ها (GI) Understanding photons (GI)

  • استفاده از فوتون های (GI): قسمت اول Using (GI) photons: Part one

  • استفاده از فوتون های (GI): قسمت دوم Using (GI) photons: Part two

  • فوتون ها و جمع آوری نهایی Photons and Final Gather combined

  • ذخیره و استفاده مجدد از پرونده های نقشه نورپردازی غیر مستقیم Saving and reusing indirect illumination map files

4. مواد اشعه ذهنی 4. mental ray Materials

  • بررسی اجمالی مواد میا X mia material X overview

  • میا: پراکندگی mia: Diffuse

  • میا: عایق (شیشه ای) mia: Refractive (Glass)

  • mia: بازتاب دهنده (فلزات) mia: Reflective (Metals)

  • mia: شفاف (پارچه) mia: Translucent (Cloth)

  • گرفتن با فن رنگ خودرو: قسمت اول Getting to grips with the car paint phen: Part one

  • گرفتن با فن رنگ خودرو: قسمت دوم Getting to grips with the car paint phen: Part two

  • مطالب MILA: مرور کلی The MILA material: Getting an overview

  • MILA: ایجاد مواد پراکنده ، انعکاس پذیر و انکسار کننده MILA: Creating diffuse, reflective, and refractive materials

5. کنترل کیفیت با نمونه برداری از تصویر 5. Quality Control with Image Sampling

  • نمونه گیری تصویر چیست؟ What is image sampling?

  • کنترل های نمونه برداری یکسان: قسمت اول Unified Sampling controls: Part one

  • کنترل نمونه برداری واحد: قسمت دوم Unified Sampling controls: Part two

  • تشخیص خروجی با نمونه گیری یکپارچه Outputting diagnostics with Unified Sampling

6. ابزارهای رندر FX و متفرقه 6. Render FX and Miscellaneous Tools

  • تاری حرکت Motion blur

  • عمق میدان Depth of field

  • تنظیم علائم Setting up for caustics

  • ایجاد اثر سوزانی Creating the caustic effect

  • کار با نقشه برداری جابجایی Working with displacement mapping

  • پالایش اثر جابجایی Refining the displacement effect

  • پروکسی Proxies

نتیجه Conclusion

  • بعد چی؟ What's next?

نمایش نظرات

آموزش یادگیری پرتوی ذهنی در مایا
جزییات دوره
3h 7m
46
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
29,939
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Brian Bradley
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Brian Bradley Brian Bradley

هنرمند سه بعدی ، صاحب مشاغل برایان بردلی یک هنرمند سه بعدی و صاحب مشاغل خودآموخته است.

برایان از اواخر سال 1993 آزمایش نرم افزارهای خلاقانه و برنامه های سه بعدی را آغاز کرد و از خود پرسید که آیا می تواند با کار با چنین ابزارهای جالبی امرار معاش کند یا نه! تا سال 1998 وی تجارت چندرسانه ای خود را آغاز کرده بود ، و در پروژه هایی از آرم های پرنده گرفته تا طراحی گرافیکی برای لباس و وسایل نقلیه تا کل محصولات و پروژه های تجسم معماری کار می کرد.

برایان در حالی که ابزار تجارت خود را فرا گرفت ، مشتاقانه علاقه مند شد آگاهی از نیاز به آموزش کاملاً توضیح یافته و با کیفیت که بتواند ابزارهای نرم افزاری را برای هر کسی که می خواهد آنها را یاد بگیرد در دسترس و باز کند. در سال 2007 وی توجه شغل خانوادگی خود را به سمت آموزش تمام وقت ابزار طراحی و طراحی گرافیک که دوست دارد به دیگران معطوف کرد.