آموزش راهنمای مبتدی Unreal Engine 5 برای ساختن یک محیط سه بعدی [ویدئو]

Unreal Engine 5 Beginner’s Guide to Building a 3D Environment [Video]

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: به دوره آموزشی Unreal Engine 5 Beginner's Building a 3D Environment خوش آمدید. در این دوره از ابتدا با یک جعبه خاکستری ساده شروع می کنیم و سپس یاد می گیریم که چگونه محیط ها را مجسمه سازی کنیم. در این دوره آموزشی، نحوه ساخت محیط سه بعدی را با استفاده کامل از کتابخانه Quixel و تمامی دسته بندی های آن از جمله دارایی های سه بعدی، جزئیات سطح، بافت ها و پوشش گیاهی سه بعدی یاد خواهید گرفت. در مرحله بعد، یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از بافت های نقشه ارتفاع، زمین ها را مجسمه سازی کنید و کوه ها را ایجاد کنید. بعداً نحوه ایجاد یک سیستم آب قابل استفاده مجدد با آبشارها و نحوه تنظیم نور غروب آفتاب جوی را خواهید آموخت. همچنین یاد می گیرید که چگونه شبیه سازی آتش برای شومینه بسازید و با افزودن پرندگان و کرم شب تاب به محیط کار جان ببخشید. در پایان دوره، شما قادر خواهید بود یک محیط پیچیده در کنار رودخانه با یک کلبه ماهیگیر و یک راهروی چوبی بسازید و برای یک ماجراجویی جدید مدلسازی سه بعدی آماده باشید. بسته منابع دوره شامل هشت نقشه بافت منحصر به فرد است که به شما کمک می کند تا سیستم آب خود را راه اندازی کنید و یک نمونه نقشه بافت از بافت نقشه ارتفاع کوه. می توانید آنها را در این آدرس بیابید: https://github.com/PacktPublishing/Unreal-Engine-5-Beginner-s-Guide-to-Building-a-3D-Environment درباره سیستم های آتش نشانی نیاگارا همه چیز را بیاموزید. جو آسمان را برای شبیه سازی غروب خورشید با مه و ابرهای حجمی سفارشی کنید یک سیستم آب کامل با پارامترهای عمق آب و کاستیک ایجاد کنید آموزش اضافه کردن پرندگان و کرم شب تاب با استفاده از سیستم ذرات نیاگارا برای متحرک کردن حرکت کرم شب تاب یاد بگیرید که چگونه از HDRI ها به عنوان پس زمینه مدل سه بعدی برای نمونه کار خود استفاده کنید یاد بگیرید چگونه درجه بندی رنگ را انجام دهید تا کار خود را به سطح بعدی برسانید اگر تا به حال می خواهید وارد Unreal Engine 5 شوید یا از Unreal Engine 4 جابجا می شوید، این دوره کاملاً برای شماست. چه یک بازیکن بازی ویدیویی باشید که می‌خواهید بازی را تحت کنترل خود درآورید و آنچه را که در اعماق تخیل خود پنهان کرده‌اید بسازید، یا یک طراح بازی هستید که به دنبال یافتن همه چیزهایی هستید که UE5 در یک نمای کلی اختصاصی و کامل ارائه می‌کند، این دوره برای شما ایده آل است حفظ و بهینه‌سازی زیبایی‌شناسی فانتزی برای محیطی کامل در کنار رودخانه مشرف به منظره رشته کوه با استفاده از اسکای باکس Unreal Engine 5 * شبیه‌سازی اصلی آتش برای آتش کمپ با استفاده از شبیه‌سازی مایع داخلی * ارائه یک محیط فانتزی سه بعدی به سطح بالایی برای نمونه کارهای حرفه‌ای هنرمندان سه بعدی با استفاده از Unreal Engine 5

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی دوره Course Introduction

راه اندازی پروژه UE5 Setting Up UE5 Project

  • یک پروژه جدید UE5 ایجاد کنید Create a New UE5 Project

مقدمه ای بر نرم افزار Unreal Engine 5 Introduction to Unreal Engine 5 Software

  • مقدمه ای بر UE5 Layout Introduction to UE5 Layout

  • مقدمه ای بر UE5 Viewport Introduction to UE5 Viewport

مسدود کردن جعبه خاکستری Blocking Out a Grey Box

  • مسدود کردن طراحی اولیه Blocking Out Basic Design

  • فعال کردن پلاگین حالت مدلسازی و ذخیره سطح Enabling Modelling Mode Plugin and Saving Out Level

مجسمه سازی خارج از زمین در UE5 Sculpting Out Terrain within UE5

  • با استفاده از ابزار Landscape Using Landscape Tool

  • مجسمه سازی زمین در مقیاس بزرگ Sculpting Large-Scale Terrain

با استفاده از کتابخانه Quixel Using Quixel Library

  • مقدمه ای بر Quixel Bridge و مقیاس پذیری موتور Introduction to Quixel Bridge and Engine Scalability

ساختن پل برای صحنه Building a Bridge for the Scene

  • راه اندازی Nanite برای ساخت یک پل Setting Up Nanite to Build a Bridge

  • کار با دارایی های گروه بندی شده Working with Grouped Assets

  • ایجاد تغییرات در بنیاد پل Creating Variations Within Bridge Foundation

  • شکستن شبح یک پل Breaking Up the Silhouette of a Bridge

تنظیم دارایی های Quixel Adjusting Quixel Assets

  • دستکاری دارایی های Quixel به عنوان یک کل برای پل Manipulating Quixel Assets as a Whole for the Bridge

  • تنظیم مواد دارایی Quixel Adjusting Quixel Asset Materials

اضافه کردن بافت به کلبه سه بعدی ما Adding Textures to Our 3D Hut

  • کاشی کاری UV برای مواد سطح سقف UV Tiling for the Roof Surface Material

  • ایجاد بافت دیوار با استفاده از پیش بینی UV Creating Wall Textures Using UV Projections

ایجاد جزئیات اضافی برای سقف مجازی ما Creating Additional Detail for Our Virtual Roof

  • ایجاد ضمیمه سقف Creating Roof Attachment

  • تصحیح رنگ برای بافت های اتصال سقف Color Correcting for Roof Attachment Textures

  • راه اندازی لبه های سقف ما Setting Up Edges of Our Roofs

کار با قاب سقف Working with Roof Frames

  • مدل سازی مش های پیش فرض Modelling Default Meshes

  • تزئین قاب سقف Decorating Roof Frame

  • تراز کردن تیرهای پشت بام Aligning Rooftop Beams

افزودن جزئیات سفارشی به سقف ما Adding Custom Detail to Our Roof

  • تغییر شکل تیرهای پشت بام Deforming Rooftop Beams

  • تنظیم رنگ در متغیرهای چندگانه مواد Adjusting Color on Multiple Material Variables

  • راه اندازی تکیه گاه ها برای کلبه ما Setting Up the Supports for Our Hut

افزودن مش های سه بعدی به بنیاد کلبه ما Adding 3D Meshes to Our Hut Foundation

  • بنیاد ساختمان Building Foundation

تغییر شکل مش سه بعدی کویکسل برای کلبه Deforming Quixel 3D Mesh for the Hut

  • تغییر شکل ساپورت های چوب با استفاده از ابزار Warp Deforming Wood Supports Using Warp Tools

  • برش اشکال سفارشی از دارایی های Quixel Cutting Out Custom Shapes from Quixel Assets

افزودن لوازم کوچکتر به محیط سه بعدی ما Adding Smaller Props to Our 3D environment

  • مقدمه ای بر لوازم کوچکتر Introduction to Smaller Props

اعمال برگردان های سطحی بر روی محیط سه بعدی ما Applying Surface Decals onto Our 3D Environment

  • کار با برگردان و اصول اولیه آن Working with Decals and Its Basics

  • کار با انواع برگردان Working with Decal Variations

  • ایجاد جزئیات با استفاده از عکس برگردان Creating Detail Using Decal

بافت سازی محیط چشم انداز Texturing Landscape Environment

  • تنظیم عملکرد مواد Setting Up Material Function

  • تنظیم پایه متریال منظره خودکار Setting Up Automatic Landscape Material Base

  • تنظیم خودکار متریال منظره Adjusting Automatic Landscape Material

  • نقاشی در ارزش‌های بافت زمین سفارشی Painting in Custom Terrain Texture Values

اضافه کردن دارایی به عنوان بازیگران شاخ و برگ به صحنه ما Adding Assets as Foliage Actors to Our Scene

  • افزودن سنگ ها با استفاده از حالت شاخ و برگ Adding Rocks Using Foliage Mode

  • افزودن خوشه های سنگی بزرگ با استفاده از نمونه های منفرد Adding Large Rock Clusters Using Single Instances

  • کار با تکه های کوچکتر سنگ Working with Smaller Chunks of Rocks

افزودن پوشش گیاهی به محیط زیست Adding Vegetation to Our Environment

  • راه اندازی خوشه های شاخ و برگ درختان Setting Up Tree Foliage Clusters

  • کاشت خوشه های درختی کوچکتر با استفاده از حالت شاخ و برگ Planting Smaller Tree Clusters Using Foliage Mode

  • راه اندازی سه بعدی شاخ و برگ گیاه از کویکسل Setting Up 3D Plant Foliage from Quixel

  • تنظیم مقادیر رنگ شاخ و برگ Adjusting Foliage Color Values

  • کار با گیاهان سه بعدی بزرگتر Working with Larger 3D foliage plants

  • رفع همپوشانی چمن و ایجاد شاخ و برگ کوچکتر Fixing Overlapping Grass and Building Smaller Foliage

ایجاد مواد آب Creating Water Material

  • راه اندازی آب مش Setting Up Water Mesh

  • راه اندازی هواپیماهای آبشار Setting up Water Fall Planes

  • تعمیر هواپیماهای آبی Fixing Water Planes

  • راه اندازی نمونه اولیه مواد آب Setting Up Basic Water Material Instance

افزودن جزئیات بیشتر به پارامترهای آب ما Adding Additional Detail to Our Water Parameters

  • تنظیم مقادیر پراکندگی و جذب در مواد آب Setting Up Scattering and Absorption Values Within Water Material

  • راه اندازی کاستیک های اساسی Setting Up Basic Caustics

  • تنظیم پارامترهای سوزاننده آب Setting Up Water Caustic Parameters

ایجاد امواج آب با استفاده از نرمال Creating Water Waves Using Normals

  • ایجاد الگوی موج با استفاده از نرمال Creating Wave Pattern Using Normals

  • اضافه کردن حرکت به امواج آب UE5 Adding Motion to UE5 Water Waves

  • تنظیم پارامترهای عادی آب Setting Up Water Normal Parameters

ایجاد جزئیات بیشتر در سیستم آب پایه ما Making Additional Detail to Our Base Water System

  • تنظیم بافت آبرنگ Setting Up Watercolor Texture

  • راه اندازی Vertex Painting برای سیستم آب Setting Up Vertex Painting for Water System

  • انجام تنظیمات نهایی مواد پایه آب Making Final Water Base Material Adjustments

راه اندازی آب برای آبشارها Setting Up Water for Waterfalls

  • راه اندازی آب برای آبشارها Setting Up Water for Waterfalls

  • تنظیم جریان بافت آبشار Setting Up Waterfall Texture Flow

  • استفاده از نمونه مواد آبشار Applying Waterfall Material Instance

ایجاد ذرات نیاگارا برای سیستم آب Creating Niagara Particles for Water System

  • ایجاد متریال بافت ذرات سفارشی Creating Custom Particle Texture Material

  • راه اندازی سیستم پایه ذرات پاشش آب Setting Up Basic Water Splash Particle System

  • افزودن حرکت به ذرات پاشش آب Adding Motion to Water Splash Particle

  • ایجاد پایه برای ذرات پاشش زمین Creating Base for Ground Splash Particle

  • ایجاد اثر ذرات پاشش زمین Creating Ground Splash Particle Effect

ایجاد مواد با جلوه های حرکتی سفارشی Creating Material with Custom Generated Motion Effects

  • ایجاد متریال افکت ریپل Creating Ripple Effect Material

  • ایجاد اثر جریان آب Creating Waterflow Effect

  • ایجاد موج ثابت آب و مرتب سازی آب VFX Creating Still Water Ripple and Sorting Out Water VFX

استفاده از Water VFX در پروژه UE5 ما Applying Water VFX to Our UE5 Project

  • استفاده از آب ایجاد شده VFX Making Use of Created Water VFX

  • استفاده از افکت های ایجاد شده از آب ساکن Using Still Water Created Effects

ایجاد زمین با استفاده از بافت های نقشه ارتفاع Creating Terrain Using Heightmap Textures

  • ایجاد زمین با استفاده از Heightmap Texture Creating Terrain Using Heightmap Texture

  • ایجاد بافت متریال خودکار برای زمین Creating Automatic Material Texture for Terrain

راه اندازی آسمان جوی Atmospheric Sky Setup

  • راه اندازی نور خورشید Sun Light Setup

  • کار با Sky Atmosphere Working with Sky Atmosphere

  • تنظیم روشنایی محیطی و مه حجمی Setting Up Ambient Lighting and Volumetric Fog

  • ابرهای حجمی Volumetric Clouds

کار با سیستم شبیه سازی سیال نیاگارا Working with Niagara Fluid Simulation System

  • ایجاد شبیه سازی سیال آتش Creating Fire Fluid Simulation

  • کار با Fire Fluid Properties Working with Fire Fluid Properties

  • کار با تراکم شبیه سازی آتش Working with Fire Simulation Density

افزودن تصاویر اضافی به شعله های آتش ما Adding Additional Visuals to Our Flames

  • راه اندازی ذرات Fire Ember Niagara Setting Up Fire Ember Niagara Particles

  • راه اندازی طرح فلیکر نور Setting Up Light Flicker Blueprint

کار با مجسمه سازی ارگانیک Working with Organic Sculpting

  • مجسمه سازی مش پرنده Sculpting Out a Bird Mesh

اضافه کردن حرکت به گله پرندگان ما Adding Motion to Our Flock of Birds

  • راه اندازی مواد پرنده Setting Up Bird Material

  • مش استاتیک پرنده نقاشی ورتکس Vertex Painting Bird Static Mesh

  • انیمیشن پرندگان در حال پرواز در سراسر افق Animating Birds Flying Across Horizon

ایجاد ذرات Firefly Niagara برای یک محیط سه بعدی Creating Firefly Niagara Particles for a 3D Environment

  • ایجاد کرم شب تاب Creating Fireflies

  • اضافه کردن یک حرکت الگو به کرم شب تاب ما Adding a Pattern Motion to Our Fireflies

تغییر ارزش های آبرنگ Tweaking Watercolor Values

  • رفع انعکاس آب Fixing Water Reflection

درجه بندی رنگ با استفاده از پس فرآیند UE5 Color Grading Using UE5 Postprocess

  • صحنه درجه بندی رنگ با استفاده از فرآیند ارسال Color Grading Scene Using Post Process

راه اندازی دوربین Camera Setup

  • راه اندازی دوربین و ترکیب آن Setting Up Camera and Its Composition

تفسیر Rendering

  • رندر کردن محیط سه بعدی ما Rendering Out Our 3D Environment

  • درس پاداش راه اندازی مش های رودخانه خمیده Bonus Lesson Setting Up Curved River Meshes

نمایش نظرات

آموزش راهنمای مبتدی Unreal Engine 5 برای ساختن یک محیط سه بعدی [ویدئو]
جزییات دوره
18 h 28 m
94
Packtpub Packtpub
(آخرین آپدیت)
از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

3D Tudor  By Neil Bettison 3D Tudor By Neil Bettison

نیل بتیسون یک هنرمند حرفه ای سه بعدی با نه سال تجربه مدل سازی، از جمله دارایی ها، شخصیت ها و محیط ها است. نیل پس از حضور در دانشگاه هنرهای خلاق (UCA) برای مدرک کارشناسی هنرهای بازی های رایانه ای (Hons)، شروع به کار آزاد کرد. در سال 2019، نیل بتیسون 3D Tudor، یک کانال YouTube را برای کمک به دیگر توسعه دهندگان بازی به دلیل علاقه اش به مدل سازی سه بعدی، تأسیس کرد. نیل یک معلم عالی است که به خاطر دستورالعمل‌های مختصر و تخصصش در Blender، Unreal Engine 5 و Unity شناخته شده است. راهنمایی های دقیق و سال ها تجربه او را به منبعی ارزشمند برای یادگیری جلوه های ذرات، انیمیشن دارایی های پیچیده و توسعه بازی تبدیل کرده است.