آموزش Blender 2.8X Fundamentals: Basic 3D Modeling and Look Development

Blender 2.8X Fundamentals: Basic 3D Modeling and Look Development

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

اگر می خواهید سه بعدی را از صفر یاد بگیرید، به این معنی که اصلاً به تجربه قبلی نیاز ندارید. سپس به جای مناسب آمده اید. این دوره به شما اصول مهارت های سه بعدی را با استفاده از Blender 2.8 یا بالاتر آموزش می دهد. برنامه درسی این دوره با دقت طراحی شده است تا دانش آموزان بتوانند به تدریج از ساده ترین درس به دروس پیشرفته تر، بدون نقص یاد بگیرند. پس از اتمام این دوره، باید بتوانید یک ربات را شبیه به این مدل کنید، موادی را به آن اضافه کنید، نور ایجاد کنید و سپس آن را با استفاده از موتور رندر EEVEE رندر کنید.

== آنچه از این دوره خواهید آموخت ==

شما در این دوره چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت. آنها خیلی زیاد هستند که در این مقاله مقدمه کوتاه نمی توان آنها را پوشش داد. اما فقط برای یک جمع بندی سریع. این دوره به 4 قسمت تقسیم شده است.

قسمت 1: ملزومات مخلوط کن

  • رابط کاربری بلندر
  • پیمایش درگاه دید
  • عملیات اصلی شی
  • تبدیل اساسی
  • حالت های تعامل
  • ویرایش پایه مش
  • و غیره

قسمت 2: توسعه نگاه

  • حالت‌های سایه‌انداز Viewport
  • موتورهای رندر
  • ایجاد و استفاده از مواد
  • مفاهیم اولیه CG
  • استفاده از شی دوربین
  • سایه صاف سطح
  • بازتاب فضای صفحه در داخل EEVEE
  • و غیره

قسمت 3: مدل سازی سه بعدی

  • تحول پیشرفته
  • نقطه محوری
  • تکنیک های انتخاب
  • Inset، Extrude و Bevel
  • ابزار چاقو و نیم بند
  • افزودن برش های حلقه
  • وصله سوراخ
  • اصول اولیه اصلاح کننده ها
  • اشتباهات رایج مدل سازی سه بعدی
  • جهت عادی
  • هندسه منیفولد
  • تکنیک های مدل سازی نقطه به نقطه
  • و غیره

قسمت 4: پروژه ربات ساختمانی

  • طرح حجم
  • مبانی مداد گریس
  • عملیات ویژه حرکت
  • اصول اولیه اشیاء منحنی
  • تقلب اولیه با FK (سینماتیک رو به جلو)
  • روشنایی سراسری در EEVEE ایجاد کنید
  • و غیره

== پروژه های عملی ==

پروژه های عملی زیادی در این دوره وجود دارد. مانند:

  • مدل سفارشی سر میمون با استفاده از ویرایش اولیه مش
  • افزودن مواد به مدل سفارشی سر میمون
  • مدل سازی صندلی مهد کودک
  • با استفاده از روش‌های چرخشی و پیچ، گلدان‌ها را ایجاد کنید
  • یک ستون رومی ایجاد کنید
  • با استفاده از ویژگی snapping راس، قطار اسباب بازی را مدل کنید
  • مدل یک میز قهوه خوری
  • یک ربات در بخش پروژه نهایی ایجاد کنید. مدل سازی سه بعدی، متریال، نورپردازی و رندر را با EEVEE
  • پوشش می دهد

پس همین حالا بپیوندید و اولین قدم خود را به دنیای سه بعدی با استفاده از Blender بردارید!

روباتی را بر اساس ویدئوهای درس پروژه نهایی این کلاس ایجاد کنید. شما می توانید آن را دقیقاً مانند مثال ارائه شده ایجاد کنید، اما توصیه می شود یک ربات با طراحی سفارشی بر اساس خلاقیت خود ایجاد کنید

روبات حداقل باید:

باشد
  • حداقل 2 پا دارد
  • حداقل 4 ماده مختلف دارد
  • با استفاده از EEVEE ارائه شده است

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • حالت های تعامل Interaction modes

  • اتصال و جداسازی اشیاء Joining and Separating objects

  • ران The thigh

  • دیدگاه های محوری Axis viewpoints

  • روش های ناوبری جایگزین Alternative navigation methods

  • مقدمه ای بر مواد Introduction to material

  • قاب دوربین و وضوح تصویر Camera framing and image resolution

  • پروژه : قطار اسباب بازی | قسمت 2 Project : Toy train | Part 2

  • چالش میز قهوه خوری Coffee table challenge

  • اشیاء فرعی مش Mesh sub objects

  • بیت در هر کانال Bit per channel

  • کادربندی و میانبر سفارشی Framing and custom shortcut

  • ورودی مقدار تبدیل Transformation value input

  • طراحی جزئیات مداد گریس Grease pencil details sketching

  • صاف کردن سطح Surface smoothing

  • نقطه محوری Pivot point

  • اندازه UI و فضاهای کاری UI Size and Workspaces

  • انتخاب شی اصلی Basic object selection

  • جهت عادی Normal direction

  • کد رنگ هگزادسیمال Hexadecimal color code

  • چالش مواد سر میمون Monkey head material challenge

  • مقدمه ای بر منحنی Introduction to curve

  • چالش سر میمون Monkey head challenge

  • انتخاب حلقه و حلقه Loop and Ring selection

  • جلوه های فضای صفحه نمایش Screen space effects

  • صاف کردن اجسام کج شده Straightening tilted objects

  • حالت های سایه زنی Vviewport: جامد Vviewport shading modes : Solid

  • مبانی مدل سازی نقطه به نقطه Point to point modeling basics

  • بازنشانی تبدیل Resetting transformation

  • اصلاح کننده آینه Mirror modifier

  • گوساله The calf

  • پا The foot

  • بالاتنه The upper torso

  • رندر اصول اولیه Rendering basics

  • Inset، Extrude & Bevel Inset, Extrude & Bevel

  • موتورهای رندر The rendering engines

  • اصلاح کننده چرخش و پیچ Spin and Screw modifier

  • مقدمه ای بر دوربین Introduction to camera

  • نورپردازی و رندرینگ Lighting and Rendering

  • ویرایشگر و منطقه Editor and Area

  • حالت های سایه انداز Viewport: LookDev Viewport shading modes : LookDev

  • چیدن رنگ ها Picking colors

  • پروژه : قطار اسباب بازی | قسمت 1 Project : Toy train | Part 1

  • ویرایش مش پایه Basic mesh editing

  • رئوس حلقه برش و اتصال Loop-cut and connecting vertices

  • ایجاد و حذف اشیا Creating and Deleting objects

  • طرح حجم Volume sketching

  • وصله سوراخ ها Patching holes

  • خواص مواد اولیه Basic material properties

  • پروژه: صندلی مهد کودک Project : Kindergarten chair

  • چفت شدن راس Vertex snapping

  • پروژه مواد سر میمون Monkey head material project

  • مقدمه Introduction

  • مبانی اصلاح کننده Modifier basics

  • جهت گیری تحول Transformation orientation

  • بازو The arm

  • چیزی که قرار است ایجاد کنیم What we're going to create

  • پل Bridge

  • عملیات حرکتی ویژه Special movement operations

  • پنهان کردن و نمای محلی Hiding and Local view

  • تقسیم بندی و تکثیر مش 002 Subdividing and Duplicating mesh 002

  • تنظیمات Viewport Viewport settings

  • مختصات مبدا و محلی Origin and Local coordinate

  • پروژه میز قهوه خوری Coffee table project

  • حالت های سایه نما درگاه: Wireframe Viewport shading modes : Wireframe

  • پایین تنه The Lower Torso

  • مشکلات رایج مدل سازی سه بعدی 3D modeling common problems

  • مدل های رنگی Color models

  • حذف و انحلال Delete and Dissolve

  • هندسه منیفولد Manifold geometry

  • رفع ژست Fixing the pose

  • تخصیص مواد Material assignment

  • پروژه سر میمون Monkey head project

  • مکان نما سه بعدی 3D cursor

  • میانبرهای تبدیل Transformation shortcuts

  • دست The hand

  • تحول اساسی Basic transformation

  • ناوبری در پورت نمای ماوس Mouse viewport navigation

  • بعد اشیاء Objects dimension

  • با استفاده از تصویر مرجع Using reference image

  • معرفی رابط کاربری UI introduction

  • ستون رومی پروژه Project Roman column

  • اضافه کردن مواد Adding the materials

  • ابزارهای انتخاب Selection tools

  • ابزار چاقو و نیم بند Knife and Bisect tool

نمایش نظرات

آموزش Blender 2.8X Fundamentals: Basic 3D Modeling and Look Development
جزییات دوره
11h 10m
85
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
1,968
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Widhi Muttaqien Widhi Muttaqien

کارشناس و کارآفرین CG

Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.

در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.