آموزش Blender 2.8 راهنمای کامل از مبتدی تا حرفه ای

Blender 2.8 The complete guide from beginner to pro

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نسخه جدید Blender را در این آموزش کامل از مبتدی تا پیشرفته کشف کنید تا آن را در گردش کار خود ادغام کنید درک رابط و میانبرهای صفحه کلید برای کارایی بهتر مدلسازی، رندر، نورپردازی صحنه های ساده انیمیشن، ریگ، شبیه سازی، مجسمه سازی، تکسچرینگ پیش نیازها : مهارت های کامپیوتری خوب اصول اولیه در 3d یک مزیت خواهد بود اما اجباری نیست

این یک آموزش کامل برای یادگیری نرم افزار Blender 2.8 است. Blender 2.8 و یک نرم افزار رایگان سه بعدی و منبع باز.

این آموزش کامل به مبتدیان امکان می دهد تا نرم افزار را به طور کامل کشف کنند. کاربران Blender 2.7 فرصتی برای انتقال به نسخه جدید پیدا خواهند کرد.

این آموزش به 15 فصل تقسیم شده است که به شما امکان می دهد به طور تدریجی و مداوم یاد بگیرید. اکثر فصل ها با تمرین هایی برای بررسی ویژگی های پوشش داده شده و اجرای آنها نقطه گذاری شده اند. فایل های منبع در آموزش گنجانده شده است و به شما امکان می دهد پیشرفت یک پروژه را درک کنید.

در طول آموزش، ما به طور موازی یک پروژه کامل برای ایجاد یک ربات از مدل سازی تا انیمیشن تولید خواهیم کرد، این پروژه به شما امکان می دهد تا توابع Blender آموخته شده در دوره را اعمال کنید.

از کشف حلقه نرم افزار گرفته تا مدل سازی چند ضلعی، حالت آبجکت، حالت ویرایش، موتورهای رندر مختلف، نورپردازی صحنه، ایجاد متریال واقعی، تکسچرینگ، مجسمه سازی دیجیتال، انیمیشن، شبیه سازی، کامپوزیت، تمامی این مفاهیم در این آموزش مورد بررسی قرار خواهند گرفت. و به شما امکان پیشرفت در نرم افزار را می دهد.


سرفصل ها و درس ها

فصل 1 شروع کار با نرم افزار Chapter 1 Getting Started with the Software

  • 1.1-مقدمه 1.1-Introduction

  • 1.2-دانلود، نصب و حداقل تنظیمات 1.2-Download, installation and minimum configuration

  • 1.3- رابط پیش فرض را کشف کنید 1.3-Discover the default interface

  • 1.4-سفارشی کردن رابط 1.4-Customizing the interface

  • 1.5-نمای سه بعدی: ناوبری 1.5-The 3d View: Navigation

  • 1.6-نمایش سه بعدی: تجسم و سفارشی سازی 1.6-The 3d View: Visualization and customization

  • 1.7-پیکربندی: ویرایشگر خواص 1.7-Configuration: the properties editor

  • 1.8-پیکربندی: تنظیمات کاربر 1.8-Configuration: User Preferences

فصل 2 حالت شی Chapter 2 Object Mode

  • 2.1- منوی حالت شی 2.1-The object mode menu

  • 2.2-ارائه مش های ابتدایی مختلف 2.2-Presentation of the different mesh primitives

  • 2.3- بررسی اجمالی اشیاء دیگر 2.3-Other objects overview

  • 2.4- دستکاری اساسی 2.4-Basic manipulation

  • 2.5- خطوط کلی و مجموعه ها 2.5-The outliners and the collections

  • 2.6-روابط اشیاء 2.6-Objects relationships

  • 2.7-منوی زمینه و میانبرهای سریع 2.7-The context menu and quick shortcuts

  • 2.8 - محدودیت های اشیاء 2.8-Objects constraints

  • 2.9-افزونه BoolTool 2.9-The BoolTool addon

  • 2.10-تمرینات مدل سازی ساده از ابتدایی 2.10-Simple modeling exercises from primitive

حالت ویرایش فصل 3 Chapter 3 edit mode

  • 3.1-معرفی راس، لبه، وجه 3.1-Introducing vertice, edge, face

  • 3.2-ابزار انتخاب 3.2-Selection tools

  • 3.3-اکستروژن و ایجاد چهره 3.3-Extrusion and face creation

  • 3.4-ابزارهای مدل سازی در حالت ویرایش 3.4-Modeling tools in edit mode

  • 3.5-نسخه متناسب 3.5-The proportional edition

  • 3.6 - چفت شدن 3.6-The snapping

  • 3.7-افزونه Looptool 3.7-Looptool addon

  • 3.8-تمرینات مدلسازی پایه در حالت ویرایش 1-کاپ 3.8-Basic Modeling Exercises in Edit Mode 1-Cup

  • 3.9-تمرینات مدلسازی پایه در حالت ویرایش 2-اپل 3.9-Basic Modeling Exercises in Edit Mode 2-Apple

  • 3.10-تمرینات مدلسازی اولیه در حالت ویرایش 3-بطری شامپو 3.10-Basic modeling exercises in edit mode 3-Shampoo bottle

  • 3.11-تمرینات مدلسازی پایه در حالت ویرایش 4-هدفون 3.11-Basic Modeling Exercises in Edit Mode 4-Headphones

  • 3.12-مدل سازی ربات با تصویر مرجع قسمت 1 3.12-Modeling a robot with reference image part 1

  • 3.13-مدل سازی ربات با تصویر مرجع قسمت 2 3.13-Modeling a robot with reference image part 2

  • 3.14-مدل سازی ربات با تصویر مرجع قسمت 3 3.14-Modeling a robot with reference image part 3

  • 3.15-مدل سازی ربات با تصویر مرجع قسمت 4 3.15-Modeling a robot with reference image part 4

فصل 4 اصلاح کننده ها Chapter 4 Modifiers

  • 4.1-معرفی سیستم اصلاح کننده ها 4.1-Introducing modifiers system

  • 4.2-نمای کلی اصلاح کننده های اصلی - تولید 4.2-Main modifiers overview - generate

  • 4.3-نمای کلی اصلاح کننده های اصلی - تغییر شکل 4.3-Main modifiers overview - deform

  • 4.4-مدل سازی معمولی با اصلاح کننده ها 1 زنجیره 4.4-Typical modeling with modifiers 1 The chain

  • 4.5- مدل سازی معمولی با اصلاح کننده ها 2 مبل 4.5- Typical modeling with modifiers 2 The sofa

  • 4.6- مدل سازی معمولی با تغییرات 3 بطری 4.6- Typical modeling with modifications 3 The bottle

  • 4.7- مدل سازی معمولی با اصلاح کننده ها 4 گیاه 4.7- Typical modeling with modifiers 4 The plant

فصل 5 منحنی های Beziers Chapter 5 Beziers Curves

  • 5.1-نمای کلی منحنی ها در حالت ویرایش 5.1-Curves overview in edit mode

  • 5.2-مدل سازی بر اساس منحنی ها با قلاب - سیم روی هدفون 5.2-Modeling based on curves with hooks - wire on headphones

  • 5.3 - شی متن 5.3-The text object

  • 5.4-تمرین - ایجاد یک لوگوی سه بعدی در وکتور از یک تصویر دو بعدی 5.4-Exercise - Creation of a 3D logo in vector from a 2D image

فصل 6 موتورهای رندر در بلندر Chapter 6 Render Engines in Blender

  • 6.1-نمای کلی موتورهای رندر 6.1-Rendering engines overview

  • 6.2-Cycles Rendering Engine Denoiser 6.2-Cycles Rendering Engine denoiser

  • 6.3-موتور رندر Eevee 6.3-Eevee rendering engine

  • موتور رندر 6.4 میز کار 6.4-workbench rendering engine

فصل 7 سایه بان ها و سیستم گره ها Chapter 7 Shaders and Node System

  • 7.1-سیستم گره و نمای کلی رابط اختصاصی 7.1-Node system and dedicated interface overview

  • 7.2-سایدر اصولی 7.2-The principled shader

  • 7.3-سایدرهای دیگر 7.3-The other shaders

  • 7.4-ایجاد سایه بان های خاص 7.4-Creating specific shaders

  • 7.5-استفاده از چندین سایه بر روی یک شی 7.5-Applying Multiple Shaders on an Object

  • افزونه 7.6-Node wrangler 7.6-Node wrangler addon

  • 7.7-استفاده از بافت 7.7-Using textures

  • 7.8-ورزش - روی ربات و هدفون ما استفاده کنید 7.8-Exercise - Use on our robot and headphones

فصل 8 نورپردازی و تصویربرداری Chapter 8 Lighting and shooting

  • 8.1-تنظیمات دوربین 8.1-Camera Settings

  • 8.2- پانل جهانی 8.2-The world panel

  • 8.3-استفاده از نقشه های HDRI 8.3-Using HDRI maps

  • 8.4-انواع لامپ 8.4-Different types of lamps

  • 8.5-ورزش – ایجاد استودیو با نورپردازی سه نقطه ای 8.5-Exercise – Studio creation with three-points lighting

  • افزونه HDRI 8.6 آسان 8.6-easy HDRI Addon

فصل 9 نقشه برداری UV Chapter 9 UV mapping

  • 9.1-تکنیک های باز کردن 9.1-Unwrapping techniques

  • 9.2-پژوهش های خودکار 9.2-Automatic projections

  • 9.3-چند ویرایش و نسخه جزایر 9.3-Multi-editing and islands edition

  • 9.4-ورزش - باز کردن جام 9.4-Exercice - Unwrapping the cup

  • 9.5-ورزش - باز کردن ربات 9.5-Exercice - Unwrapping the robot

فصل 10 حالت رنگ بافت Chapter 10 texture paint mode

  • 10.1-حالت رنگ بافت - نمای کلی ابزار 10.1-Texture paint mode - tools overview

  • 10.2-استفاده از بافت تصویر به عنوان ابزار نقاشی 10.2-Using an image texture as a painting tool

  • 10.3-استفاده از سکته و سقوط 10.3-Using strokes and falloff

  • 10.4- تمرین - طرح ریزی صورت در حالت شابلون 10.4- Exercise - Projecting a face in stencil mode

فصل 11 حالت مجسمه سازی Chapter 11 The sculpt mode

  • 11.1-نمای کلی حالت Sculpt و رابط اختصاصی 11.1-Sculpt mode overview and dedicated interface

  • 11.2 - مروری بر ابزارها 11.2-Tools overview

  • 11.3-رزولوشن چندگانه اصلاح کننده 11.3-The modifier multiresolution

  • 11.4-آزادی توپولوژی پویا 11.4-The freedom of dynamic topology

  • 11.5-استفاده از بافت 11.5-Using textures

  • 11.6-ورزش - عضلات را به بازو اضافه کنید 11.6-Exercise - add muscles to an arm

  • 11.7-ورزش - پیری صورت 11.7-Exercise - aging a face

  • 11.8-رتوپولوژی 11.8-Retopology

  • 11.9-پخت یک نقشه انسداد طبیعی و محیطی 11.9-baking a Normal and Ambient Occlusion map

فصل 12 آرماتورها Chapter 12 The Armatures

  • 12.1-نمای کلی آرمیچرها 12.1-Overview of armatures

  • 12.2-مدیریت استخوان ها، سیستم لایه 12.2-Bones management, layer system

  • 12.3-آرماتورها در حالت ویرایش 12.3-Armatures in Edit Mode

  • 12.4-حالت حالت 12.4-The pose mode

  • 12.5-محدودیت ها 12.5-The constraints

  • 12.6-پرورش جسم آلی یا مکانیکی 12.6-Parenting organic or mechanical object

  • 12.7-ورزش: تقلب یک انسان نما 12.7-Exercise: Rigging a humanoid

  • 12.8-ورزش - تقلب ربات ما 12.8-Exercise - Rigging our Robot

فصل 13 انیمیشن در مخلوط کن Chapter 13 Animation in blender

  • 13.1-پیکربندی و سیستم درج کلید 13.1-Configuration and key insertion system

  • 13.2-رابط اختصاصی به انیمیشن 13.2-Dedicated interface to animation

  • 13.3-کلیدهای چرخش و مقیاس مکان جداگانه - انیمیشن یک توپ 13.3-Separate location rotation and scale keys - Animation of a ball

  • 13.4- متحرک سازی سایر پارامترها (مواد، بافت، روشنایی) 13.4-Animation of other parameters (materials, texture, brightness)

  • 13.5-تمرین روی شی - ایجاد انیمیشن عنوان 13.5-Exercise on object - creating a title animation

  • 13.6-ورزش روی آرمیچر - ایجاد چرخه پیاده روی 13.6-Exercise on armature - Creating a Walking Cycle

فصل 14 شبیه سازی Chapter 14 Simulations

  • 14.1-نمای کلی سیستم شبیه سازی 14.1-Simulations system overview

  • 14.2-شبیه سازی اجسام صلب 14.2-Rigid bodies simulation

  • 14.3-شبیه سازی دود 14.3-Smoke simulation

  • 14.4-شبیه سازی سیالات 14.4-Fluids simulation

  • 14.5-شبیه سازی پارچه 14.5-Cloth simulation

  • 14.6-سیستم ذرات دینامیک 14.6-Dynamic particle system

  • 14.7-سیستم ذرات استاتیک 14.7-Static particle system

فصل 15 ترکیب Chapter 15 Compositing

  • 15.1- مروری بر ترکیب و رابط آن 15.1-Overview of compositing and its interface

  • 15.2-معرفی گره های اصلی 15.2-Introducing the main nodes

  • 15.3-ورزش- ایجاد یک تصویر کوچک، اضافه کردن یک واترمارک 15.3-Exercise- creating a thumbnail, adding a watermark

  • 15.4- ورزش – افزودن جلوه درخشندگی با استفاده از پاس 15.4- Exercise - adding a glow effect, using pass

  • 15.5- تمرین - منبت یک شی 3 بعدی روی یک تصویر 15.5- Exercise - Inlay of a 3d object on an image

نمایش نظرات

آموزش Blender 2.8 راهنمای کامل از مبتدی تا حرفه ای
جزییات دوره
34 hours
106
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
13,435
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Julien Deville Julien Deville

Formateur et graphiste 3d