آموزش Mudbox 2013

Mudbox 2013 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: این دوره به معرفی Mudbox ، مجموعه مجسمه سازی دیجیتال Autodesk می پردازد و به هنرمندان دیجیتال نحوه ایجاد دارایی های واقع گرایانه در Mudbox ، از جمله شخصیت های سه بعدی ، محیط بازی همه جانبه و طراحی محصولات را آموزش می دهد. نویسنده Ryan Kittleson در زمینه مدل سازی ، مجسمه سازی و بافت و همچنین مباحثی مانند استخراج نقشه های عادی و صادرات دارایی به مایا و 3ds Max برای ارائه و انیمیشن بیشتر تمرکز دارد. فصل آخر شامل تکنیک هایی برای نمایش کارهای شما در Mudbox است.
موضوعات شامل:
  • بهینه سازی رایانه لوحی Wacom برای Mudbox
  • پیمایش در فضای سه بعدی
  • در حال ویرایش مواد
  • مجسمه سازی با تمبر ، استنسیل و لایه ها
  • ایجاد و وارد کردن نقشه های ماورا بنفش
  • بافت با Ptex
  • نقاشی نقشه های برجسته
  • ایجاد نقشه های انسداد محیط و جابجایی
  • نمایش شخصیت هایی با اسکلت های متصل شده
  • نورپردازی صحنه
  • ارائه تصاویر و فیلم های ثابت از Mudbox

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مقدمه Introduction

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • شناخت مکان ذخیره ابزارهای ساخته شده توسط کاربر Understanding where to store user-made tools

1. شروع کار 1. Getting Started

  • بهینه سازی رایانه لوحی Wacom برای Mudbox Optimizing a Wacom tablet for Mudbox

  • اولین نگاهی به Mudbox Getting a first look at Mudbox

  • درک محدودیت های Mudbox Understanding the limitations of Mudbox

  • بارگیری یک مدل Loading a model

  • حرکت دوربین Moving the camera

  • تمرکز و قاب کردن Focusing and framing

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

  • وارد کردن یک تصویر تصویر مرجع Importing a reference image plane

  • کار با سطح زیربخش Working with subdivision levels

  • نکات و ترفندهای سطح تقسیم بندی Subdivision level tips and tricks

  • ویرایش مواد Editing materials

  • با استفاده از ابزارهای انتخاب Using the selection tools

  • پنهان کردن و عدم پنهان کردن قسمتهای یک مدل Hiding and unhiding parts of a model

  • نکات و ترفندهای انتخاب Selection tips and tricks

2. مجسمه سازی 2. Sculpting

  • مجسمه سازی در Mudbox Sculpting in Mudbox

  • با استفاده از ابزارهای استاندارد مجسمه سازی Using the standard sculpting tools

  • با استفاده از ابزارهای مخصوص مجسمه سازی Using the special sculpting tools

  • ابزارهای سفارشی سازی Customizing the sculpt tools

  • ساختن ابزار سفارشی سازی Making a custom crease tool

  • استفاده از تمبر Using stamps

  • استفاده از استنسیل Using stencils

  • انجماد قطعات یک مجسمه Freezing parts of a sculpt

  • تمبرها و استنسیل های سفارشی مجسمه سازی Sculpting custom stamps and stencils

  • مجسمه سازی با لایه ها Sculpting with layers

  • ویرایش لایه های مجسمه Editing sculpt layers

  • کار با چند لایه مجسمه Working with multiple sculpt layers

  • جزئیات مجسمه سازی مجسمه سازی بر روی یک مدل نامتقارن Sculpting symmetrical details on an asymmetrical model

  • جمع کردن آن: نمایش مجسمه سازی Bringing it together: Sculpting demo

3. کار با اشیاء متعدد 3. Working with Multiple Objects

  • با استفاده از لیست اشیاء Using the Object List

  • ترجمه اشیاء Translating objects

  • تکثیر و تلنگر یک شی Duplicating and flipping an object

  • انتقال جزئیات بین دو مدل Transferring detail between two models

  • تمیز کردن مشکلات مربوط به جزئیات انتقال Cleaning up problems with transfer details

  • استفاده از مواد با اشیاء متعدد Using materials with multiple objects

4- نقاشی بافت 4. Painting Textures

  • با استفاده از نقشه های UV Using UV maps

  • ایجاد و واردات ماوراء بنفش Creating and importing UVs

  • ایجاد لایه های رنگ Creating paint layers

  • با استفاده از ابزارهای اصلی نقاشی Using basic painting tools

  • با استفاده از ابزارهای نقاشی تنظیم Using adjustment painting tools

  • نقاشی با ابزارهای پیشرفته Painting with the advanced tools

  • ویرایش استنسیل Editing stencils

  • کار با لایه های رنگ Working with paint layers

  • بافت با Ptex Texturing with Ptex

5- استفاده از کانالهای بافت 5. Using Texture Channels

  • درک کانالهای بافت Understanding texture channels

  • نقشه های دست انداز نقاشی Painting bump maps

  • بیشترین استفاده از کانالهای بافت Making the most of texture channels

  • انتقال لایه های رنگ بین مدل ها Transfering paint layers between models

  • تهیه نقشه های معمولی Making normal maps

  • ایجاد نقشه انسداد محیط Creating ambient occlusion maps

  • ایجاد نقشه جابجایی Generating displacement maps

  • تهیه پرونده های بافت برای استفاده در برنامه های دیگر Preparing texture files for use in other applications

6. مطرح کردن یک شخصیت 6. Posing a Character

  • آشنایی با مفاصل و نمایش Introduction to joints and posing

  • ایجاد اسکلت مفصل Creating joint skeletons

  • وزن نقاشی Painting weights

  • نمایش یک شخصیت Posing a character

7. ارائه کار 7. Presenting Work

  • صحنه را روشن می کند Lighting the scene

  • با استفاده از چراغ های نقطه و تصویر Using point and image-based lights

  • تنظیم جلوه های مشاهده Setting up viewport effects

  • ارائه عکس و فیلم ثابت Rendering still images and movies

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش Mudbox 2013
جزییات دوره
4h 14m
64
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
93,111
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ryan Kittleson Ryan Kittleson

رایان کیتلسون یک هنرمند CG است که مدل سازی سه بعدی، مجسمه سازی و چاپ را با 3ds Max و ZBrush آموزش می دهد.

رایان از زمانی که هنر را با هم ترکیب کرده بود، دوست داشت. یک کودک خردسال با VIC-20 و لذت بردن از تصاویر غنی بصری توسط هنرمندانی مانند دالی و اسچر. او در نوجوانی به خود فتوشاپ و سپس 3ds Max را در اوایل 20 سالگی آموخت. او برای مدتی به عنوان یک هنرمند بازی در رالی، کارولینای شمالی کار کرد و سپس به مدرسه بازگشت و مدرک لیسانس هنرهای زیبا را در رشته تصویرسازی از دانشگاه کارولینای شرقی به پایان رساند، و در تمام این مدت هنر گرافیک دیجیتال را با پروژه‌های شخصی و آزاد تمرین می‌کرد. او سپس به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا به مدت 6 سال در دانشگاه فول سیل به تدریس مدلینگ شخصیت پرداخت. رایان در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک هنرمند مستقل CG کار می کند.