آموزش تئوری موسیقی: کاوش در صدا، ریتم و ملودی در شبکه MIDI

Music Theory: Exploring Sound, Rhythm, and Melody on the MIDI Grid

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

30 تا 60 ثانیه موسیقی ایجاد کنید که شامل ملودی و آکورد است. همچنین می‌توانید یک خط بیس و حلقه درام اضافه کنید. از مجموعه ابزار مفاهیم تئوری خود - مقیاس ها، آکوردها، ریتم ها، پیشرفت ها و هارمونی ها - برای ایجاد موسیقی که دیدگاه خلاقانه شما را برآورده می کند، استفاده کنید.

نحوه عملکرد موسیقی را بیاموزید تا بتوانید موسیقی را کارآمدتر و خلاقانه تر بسازید. این کلاس از آهنگساز، دی‌جی و تهیه‌کننده فرناندو آرودا، مقدمه‌ای است برای اینکه چرا موسیقی اهمیت دارد، صدا چگونه کار می‌کند، منظور نوازندگان از تک تک نت‌ها، و ساختارهای اولیه درباره تراکم نت، آکوردها و ریتم‌ها است.

این کلاس برای تهیه‌کنندگان، نوازندگان و دی‌جی‌های مبتنی بر رایانه امروزی طراحی شده است - از هیچ علامت سنتی استفاده نمی‌کند و در عوض بر نحوه اعمال مفاهیم اصلی موسیقی در شبکه MIDI ("رابط دیجیتال آلات موسیقی" تمرکز دارد. در همه نرم افزارهای صوتی استفاده می شود).

چه از Ableton، Pro Tools، Logic یا برنامه های صوتی دیگری استفاده کنید، می توانید این مفاهیم را برای ایجاد، آهنگسازی و ترکیب صداهایی که واقعاً می خواهید زنده کنید، به کار ببرید.

با استفاده از ملودی و آکورد، 30 تا 60 ثانیه موسیقی ایجاد کنید

I. مقدمه: چرا تئوری موسیقی؟

  1. به اشتراک بگذارید که چرا می خواهید تئوری یاد بگیرید

    چرا می خواهید تئوری موسیقی را یاد بگیرید؟ انتظارات شما از یادگیری مبانی تئوری موسیقی چیست؟ چگونه تئوری به شما در ساخت موسیقی کمک می کند؟

    این منابع را برای الهام گرفتن بررسی کنید:

  2. یک برنامه تمرینی تهیه کنید

    این عبارت را به خاطر بسپار: "کمی هر روز از ناامیدی و بی انگیزگی دوری کن!"

    یک برنامه روتین سریع برای خود بنویسید—فقط 10 یا 15 دقیقه هر روز.

    دوشنبه: 6:30 تا 6:45 بعد از ظهر @ home

    سه شنبه: 7:00 تا 7:15 بعد از ظهر @ home

    چهارشنبه: 9:00 - 9:15 صبح @ home

    پنجشنبه: روز تعطیل

    جمعه: 12:15 - 12:30 بعد از ظهر @ school

    شنبه: 1:00 تا 1:15 بعد از ظهر @ the park

    یکشنبه: روز تعطیل

I. مقدمه: موسیقی و صدا چگونه کار می کنند

  1. فرم موسیقایی یک آهنگ محبوب را گوش دهید

    به یک آهنگ گوش دهید و اصول این واحد را شناسایی کنید:

    آیا می‌توانید بشنوید که کجای زمین در حال افزایش و کاهش است؟ نت‌های پایین کمتر و نت‌های بلند مکرر؟

    اگر با شبکه MIDI راحت هستید، به آهنگی گوش دهید و ببینید آیا می‌توانید برخی از نت‌ها و لحظاتی را که تنش و وضوح ایجاد می‌کنند مطابقت دهید. چند مورد ساده تر برای شروع:

  2. چند ملودی در شبکه MIDI ایجاد کنید

    برخی یادداشت‌ها را روی ترتیب‌دهنده MIDI خود بنویسید. به این فکر کنید که آیا در حال ایجاد کامل یا نیمه مراحل هستید.

    اگر می‌خواهید دانش خود را دوباره بررسی کنید، دنباله یادداشت‌های زیر را بنویسید: C3، D3، E3، G3، G3، A3، G3، E3، C#2، D#2، E#2، G#، Ab، Bb، G#، F. تمام نت‌های MIDI باید طول مساوی داشته باشند. سپس، صفحه نمایش خود را با صفحه نمایشگر پیوست شده بررسی کنید.

    مهمتر از همه، لذت ببرید و از ملودی هایی که می سازید لذت ببرید.

II. مبانی: ریتم

  1. متر را در یک آهنگ مشخص کنید

    یک آهنگ را انتخاب کنید و "ضربه در هر اندازه" (BPM) آن را شناسایی کنید. گوش دادن به سازهای کوبه ای، طبل و ملودی آن می تواند مفید باشد. به این فکر کنید که چگونه با ریتم موسیقی راه می روید یا دست می زنید—این سرعت و زمان شماست.

  2. با استفاده از متری که انتخاب می کنید یک ضرب ایجاد کنید

    اگر با نرم افزار خود باتجربه هستید، از کنترلر MIDI خود برای ایجاد ضربان در متری که در درس ها بحث شد استفاده کنید.

    اگر به ساختن موسیقی فقط از طریق گوش عادت دارید، به این نکته توجه کنید که چگونه فکر کردن به گروه‌های 2، 3 و 4 بر روند آهنگسازی شما تأثیر می‌گذارد.

II. مبانی: فواصل زمانی

  1. یک لیست مرجع از آهنگ ها برای تشخیص فواصل ایجاد کنید

    یک راه متداول برای تشخیص فواصل این است که آنها را با آهنگ های مرجعی که به خوبی می شناسید مرتبط کنید. به عنوان مثال، آهنگ Amazing Grace با یک چهارم کامل شروع می شود. بنابراین وقتی بازه‌ای را می‌شنوید که به نظر می‌رسد شروع Amazing Grace است، به سرعت می‌توانید نتیجه بگیرید که یک چهارم کامل است.

    فهرست آهنگ‌های خود را برای حفظ فواصل زمانی ایجاد کنید. EarMaster یک منبع عالی از آهنگ ها برای شروع شما دارد: .

II. مبانی: ترازو

  1. یک ملودی کوتاه بر اساس مقیاس ایجاد کنید

    در شبکه MIDI مقیاس‌های مختلفی ایجاد کنید و فواصل زمانی را برای مقیاس‌های ماژور، مینور، هارمونیک و ملودیک تمرین کنید.

    اگر تازه شروع کرده اید، از مقیاس اصلی استفاده کنید:

    ببینید چگونه ترازوهای شما شروع به تشکیل چیزی می کند که می توانید با آن آواز بخوانید. وقتی همه نت ها یکی پس از دیگری دنبال می شوند چه اتفاقی می افتد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی چند یادداشت را رد می کنید و به اطراف می پرید؟

    به حالتی که شروع به احساس می کنید و احساساتی که شروع به انتقال می کنید توجه کنید. ملودی خود را برای بازخورد با کلاس به اشتراک بگذارید.

III. آکورد: Triads

  1. چند سه گانه را در شبکه MIDI پخش کنید

    با توجه به فواصل بین نت ها، چند سه گانه بسازید. آکورد "کیفیت" یا نوع (ماژور، جزئی، کاهش یافته یا تقویت شده) چیست؟

    اگر احساس می‌کنید که آکوردها را دوست دارید، مانند درس ویدیویی، چند نت ملودی با کیفیت بالا اضافه کنید. به آهنگ خود گوش دهید و ببینید آیا از صدا خوشتان می آید یا خیر. به اصلاح و بازبینی ادامه دهید و آن را برای بازخورد با کلاس به اشتراک بگذارید.

III. آکورد: چهار آکورد

  1. یک دنباله چهار آکورد در شبکه MIDI ایجاد کنید

    یک دنباله چهار آکورد در شبکه MIDI ایجاد کنید. این می تواند باشد:

    • چهار آکورد را خودتان می سازید
    • چهار آکورد از آهنگی که به آن گوش داده اید و در شبکه MIDI متوجه شده اید، یا
    • چهار آکورد فهرست شده در "تب" آهنگ یا نمودار آکورد آنلاین.

    نمایشگر چهار آکورد را به اشتراک بگذارید و به کلاس بگویید که چرا این آهنگ را انتخاب کردید.

    برای مثال، در اینجا 4 آکورد اول "Help" توسط The Beatles آمده است: Bm، GMaj7، E، A.

III. سری آکورد: Diatonic Major

  1. یک طرح پیانو بسیار کوتاه بسازید

    یک طرح پیانو بسیار کوتاه بسازید که شامل چند آکورد، یک خط بیس و یک ملودی است. آن را با کلاس به اشتراک بگذارید و سؤالاتی را برای بازخورد مطرح کنید.

    یک منبع سریع اضافی: قبل از شروع، این ویدیوی 6 دقیقه‌ای را بررسی کنید:  نشان می‌دهد  در نهایت چند نفر از یک سری آکورد استفاده می‌کنند! این به این دلیل نیست که افراد از یکدیگر کپی می کنند، بلکه به این دلیل است که آکوردهای دیاتونیک در الگوها کار می کنند و آکوردهای خاصی همیشه با یکدیگر قرابت دارند. گوش کنید و از گوش های خود برای راهنمایی شما در این رابطه ها استفاده کنید.

III. سری آکورد: Diatonic Minor

  1. یک طرح پیانو بسیار کوتاه بسازید

    یک طرح پیانو بسیار کوتاه ایجاد کنید (یا طرح خود را از قسمت قبل اصلاح کنید). باید شامل چند آکورد، یک خط باس و یک ملودی باشد. حتماً چند آکورد مینور اضافه کنید. آن را با کلاس به اشتراک بگذارید و سؤالاتی را برای بازخورد مطرح کنید.

IV. مفاهیم: ریتم پیشرفته

  1. با استفاده از syncopation یک حلقه ایجاد کنید

    یک حلقه با استفاده از syncopation ایجاد کنید.

  2. یک بیت پیچیده ایجاد کنید

    حلقه ای ایجاد کنید که دارای 7 ضربه در هر نوار باشد. طرح خود را برای بازخورد با همتایان به اشتراک بگذارید.

IV. مفاهیم: مقیاس های پیشرفته

  1. با استفاده از مقیاس متقارن یک طرح پیانو ایجاد کنید

    یک ملودی را با استفاده از مقیاس رنگی، لحن کامل یا کاهش‌یافته بنویسید. یک حلقه درام اضافه کنید تا ایده موسیقی خود را واقعاً کامل بسازید، سپس آن را برای بازخورد با همتایان خود به اشتراک بگذارید.

IV. مفاهیم: تتراکوردهای پیشرفته

  1. پسوندهای آکورد را به طرح آهنگ اعمال کنید

    با استفاده از پسوندها یک پیشرفت آکورد ایجاد کنید. یک خط بیس، یک ملودی و یک حلقه درام اضافه کنید. طرح خود را با همسالان خود در انجمن به اشتراک بگذارید. آن را ساده نگه دارید، آن را سریع نگه دارید. ایده اصلی بهبود گردش کار و کشف پسوندهای آکوردی است که در این درس آموختیم!

IV. هارمونی: وارونگی و آکوردهای بی ریشه

  1. اصل پیشروی صدا را در یک طرح موسیقی اعمال کنید

    با آکوردهای بدون ریشه یک پیشرفت آکورد ایجاد کنید. مطمئن شوید که صدای پیشرو درست است. یک ملودی و یک خط باس اضافه کنید.

    چه آکوردهایی را می توانید معکوس یا تنظیم مجدد کنید؟ آیا بیش از یک راه برای جابجایی نت ها وجود دارد؟ آیا نت‌هایی در نزدیکی یکدیگر وجود دارند که صدای پیشرو را به‌ویژه مؤثر می‌کنند؟

    طرح خود را برای بازخورد با همتایان خود به اشتراک بگذارید.

IV. هارمونی: مدولاسیون و پیشرفت

  1. 30-60 ثانیه موسیقی ایجاد کنید

    با بازی کردن با هر تعداد از مفاهیم این درس‌ها که می‌خواهید، موسیقی ایجاد کنید.

    این باید شامل ملودی، آکورد و خط باس باشد.

    اضافه کردن مفاهیم پیشرفته مانند مدولاسیون و سنکوپاسیون، آزمایش هارمونی های مدال، و استفاده از یک پیشرفت آکورد مشترک را در نظر بگیرید.

    اگر می‌خواهید یک آهنگ کامل بسازید، آن را محدود نکنید! از دانش خود در مورد فرم های موسیقی استفاده کنید تا آهنگسازی خود را به شعر، کر و پل بسط دهید.

    هر چه بیشتر خلق کنید و انجام دهید، بهتر همه مفاهیم را درونی خواهید کرد و طبیعتاً خود را در حال آهنگسازی، خلق و حتی آواز خواندن خواهید دید.

    اشتراک‌گذاری:  موسیقی خود را به اشتراک بگذارید، فیلم‌برداری‌های مربوط به فرآیندتان، سؤالاتی برای همتایانتان، و چند خط درباره تصمیم‌های موسیقی‌تان را به اشتراک بگذارید.

    ایجادتان مبارک!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • آیا تئوری موسیقی مهم است؟ Does Music Theory Matter?

  • مترهای ساده: دوتایی، سه گانه و چهارگانه Simple Meters: Duple, Triple, and Quadruple

  • چهار فاصله مینور: مینور 2، مینور 3، مینور 6، مینور 7 Four Minor Intervals: Minor 2nd, Minor 3, Minor 6th, Minor 7th

  • امکانات یادداشت: پسوندهای آکورد هفتم غالب Note Possibilities: Dominant 7th Chord Extensions

  • بازی Triads Playing Triads

  • آکوردهای بی ریشه Rootless Chords

  • کاوش آهنگ های ساخته شده با آکوردهای مینور دیاتونیک Exploring Songs Made with Diatonic Minor Chords

  • جمع بندی مجدد مقیاس های پایه Recapping Basic Scales

  • مقیاس های رنگی Chromatic Scales

  • پروژه فاصله The Interval Project

  • سه گانه های کاهش یافته و افزایش یافته Diminished and Augmented Triads

  • امواج صوتی و پالت 12-پیچ Sound Waves and the 12-Pitch Palette

  • کاوش آهنگ های ساخته شده با آکوردهای اصلی دیاتونیک Exploring Songs Made with Diatonic Major Chords

  • ترازوهای تمام تن Whole-Tone Scales

  • نحوه عملکرد این آکوردها (تنش و وضوح) How These Chords Function (Tension and Resolution)

  • تریلر Trailer

  • تنش، وضوح، و فرم های موسیقی Tension, Resolution, and Musical Forms

  • ایجاد یک برنامه تمرین Creating a Practice Schedule

  • پیشرفت آکورد مشترک Common Chord Progressions

  • نوک تیز، تخت، کل پله و نیم پله Sharps, Flats, Whole Steps, and Half Steps

  • امکانات یادداشت: پسوندهای آکورد هفتم و نیمه کم شده Note Possibilities: Minor 7th and Half-Diminished Chord Extensions

  • اصول اولیه رهبری صوتی Basic Principles of Voice Leading

  • طول یادداشت ساده Simple Note Lengths

  • وارونگی: موقعیت ریشه، 1، 2، و 3 Inversions: Root, 1st, 2nd, and 3rd Positions

  • آکورد دانش و ترانه سرایی Chord Knowledge and Songwriting

  • دو نوع آکورد: Major 7 و Dominant 7 Two Types of Chords: Major 7th and Dominant 7th

  • سنکوپاسیون Syncopation

  • مدولاسیون Modulation

  • مقیاس اصلی Major Scales

  • شش بازه اصلی: ماژور 2، ماژور 3، پرفکت 4، پرفکت 5، ماژور 6، ماژور هفتم Six Major Intervals: Major 2nd, Major 3rd, Perfect 4th, Perfect 5th, Major 6th, Major 7th

  • 4 و 5 کاهش و افزایش یافته است Diminished and Augmented 4ths and 5ths

  • MIDI Sequencer vs. نشانه گذاری سنتی MIDI Sequencer Vs. Traditional Notation

  • سه قلو Triplets

  • تراکم موسیقی Musical Density

  • ترازوهای کم شده Diminished Scales

  • گوش دادن به مقیاس کاهش یافته در زمینه Listening to a Diminished Scale in Context

  • دو نوع آکورد: مینور هفتم و نیمه کمرنگ Two Types of Chords: Minor 7th and Half-Diminished

  • مقیاس های جزئی نسبی Relative Minor Scales

  • هارمونی مدال Modal Harmony

  • خواندن و نواختن نمادهای آکورد Reading and Playing Chord Symbols

  • طراحی آهنگ ها Sketching Songs

  • نحوه عملکرد این آکوردها (تنش و وضوح) How These Chords Function (Tension and Resolution)

  • امکانات یادداشت: پسوندهای اصلی آکورد Note Possibilities: Major Chord Extensions

  • سه آکورد کاهش یافته Three Diminished Chords

  • سه گانه اصلی و جزئی Major and Minor Triads

  • یافتن آکوردهای اصلی دیاتونیک Finding the Diatonic Major Chords

  • مقیاس های مینور هارمونیک و ملودیک Harmonic and Melodic Minor Scales

  • مترهای پیچیده Complex Meters

  • یافتن آکوردهای مینور دیاتونیک Finding the Diatonic Minor Chords

  • مترهای مرکب: دوتایی، سه گانه و چهارگانه Compound Meters: Duple, Triple and Quadruple

نمایش نظرات

آموزش تئوری موسیقی: کاوش در صدا، ریتم و ملودی در شبکه MIDI
جزییات دوره
5h 15m
50
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
10,128
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Fernando Arruda Fernando Arruda

نوازنده، تهیه کننده، دی جی

فرناندو آررودا یک حرفه ای صدا و آهنگساز برزیلی است که در بروکلین، نیویورک زندگی می کند. فرناندو به‌عنوان آهنگساز، هنرمند، مهندس صدا و طراح صدا، تلاش کرد تا مهارت‌ها و تجربه‌های 360 درجه‌ای را در صنعت صدا به دست آورد و به او اجازه داد تا روی پروژه‌های متنوعی مانند فیلم، مستند، انیمیشن، موسیقی کنسرت، تعاملی کار کند. رسانه ها و خیلی بیشتر فرناندو واژگان موسیقایی مفصل و غنی را به نمایش می گذارد، زیرا احساس می کند در خانه خود است، چه در حال کار بر روی یک آهنگ هیپ هاپ باشد و چه بر روی یک موسیقی ارکستر.

فرناندو آرودا صداها را سازماندهی می کند. او به عنوان یک نوازنده چند ساز (ساکس، فلوت، کلارینت، پیانو، گیتار آکوستیک، EWI4000s و سینتیکس)، آهنگساز و طراح صدا، اجراهای آکوستیک زنده را با موسیقی الکترونیکی بسیار پردازش شده، از موسیقی ارکستر گرفته تا جاز، ادغام می کند. به سبک های مصنوعی زیرزمینی و پاپ. کار او بر تنوع، برتری فنی، بیان دقیق احساسی و اصالت تمرکز دارد. او به عنوان کاوشگر بسیاری از جنبه های صحنه موسیقی در جهان، به عنوان یک نوازنده جاز و سشن در استرالیا و نیویورک (2004-2010)، به عنوان مهندس صدا، آهنگساز و طراح صدا (2010-تاکنون)، در تورهای مختلف کار کرد. ایالات متحده آمریکا به عنوان نوازنده ساکس و دی جی (Neon Hitch, Ariana and the Roses, Dark Inc. 2011-2012) به عنوان معلم (, The New School, , خصوصی, 2011-اکنون) کارگردان موسیقی و طراح صدا برای تئاتر (La MaMa، مدرسه جدید، ، 2009-اکنون) و به عنوان آهنگساز برای موسیقی فیلم و کنسرت (2012-اکنون). یک متخصص در تئوری، تاریخ و اجرا موسیقی (مدرسه موسیقی برازیلیا؛ ؛ واحد هنرهای نمایشی استرالیا؛ مدرسه جدید موسیقی جاز و موسیقی معاصر، کالج یوجین لانگ)، فرناندو آرودا هم به‌عنوان مجری (B.F.A.) و هم به‌عنوان مورخ (B.A.) فارغ‌التحصیل شد. در حال حاضر او مدرک کارشناسی ارشد (M.M.) را در  برای آهنگسازی فیلم، چندرسانه‌ای و آهنگسازی کنسرت دنبال می‌کند.

او یکی از بنیانگذاران و نوازنده باریتون ساکس کوارتت تحسین شده ساکسیفون کلاسیک Art Sax است. در سال 2014، آرت ساکس اولین سی‌دی Gare Saint Lazare را منتشر کرد: اولین نسخه کلاسیک او هم به‌عنوان مجری و هم به‌عنوان تهیه‌کننده. در سال 2016، فرناندو Inversions باخ را که برای گروه موسیقی دو نفره ساکسیفون تنظیم شده بود منتشر می‌کند.

فرناندو آررودا در صحنه موسیقی رقص الکترونیک نیز به عنوان  شناخته می‌شود. به این ترتیب، او 3 آلبوم انفرادی منتشر کرد (2011، 2012، 2013)، و انتشار دیگری برای پاییز 2015 برنامه ریزی شده است. به عنوان یک سایدمن، آهنگساز مهندس صدا و تهیه کننده، او از 20 نسخه رسمی فراتر می رود. او همچنین یکی از اعضای رای دهنده آکادمی ضبط (گرمی) و عضو اصلی  است.

فرناندو به عنوان آهنگساز، طراح صدا، نوازنده جلسه و مهندس میکس، با موسیقی برای تصویر متحرک کار می کرد. در استودیوی صوتی خلاقانه نیویورک Antfood، جایی که او این شانس را داشت که با مارک هایی مانند ، Facebook، ، میان وعده های میوه، ، Air Jordan و شرکت های بزرگی مانند ، Trollbäck، ، BuckTv، ، Vice و  به نام چند مورد.

برخی از علایق او عبارتند از: خاستگاه فناوری دیجیتال و ارتباط آن با جنگ جهانی دوم، جنگ سرد، موسیقی معاصر و سیستم های مالی. علایق دیگر عبارتند از: پس از مرگ هنر، نمونه‌گیری صوتی،  موسیقی و حمایت از محیط صوتی سالم‌تر شهری.

کنجکاوی:

→  FJAZZ مجوز سه تا از تولیداتش را برای فیلم بلند، برنده جایزه تدی هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، به کارگردانی استیسی پاسون و تهیه‌کنندگی بارب موریسون، به اشتراک گذاشتن صورتحساب با دیوید بووی و برایان انو.

→ فرناندو مهندس بود. ، خواننده پس زمینه مرد و نوازنده ترومبون در یکی از تک آهنگ های Blondie ، جایی که از نزدیک با دیوا تالار مشاهیر راک رول، دبی هری همکاری داشت.

← فرناندو با اسطوره ساکس و عضو گروه دیو متیوز  به عنوان یکی از آهنگسازان پروژه فیلم Inle Heritage کار کرد.

→ فرناندو طراح اصلی صدا برای برنامه اندرویدی واقعیت مجازی مارول بود که اکران دومین فیلم انتقام جویان، انیمیشنی توسط افسانه  اندرو دافی را تبلیغ کرد. فرناندو صداهای پرتو دفع کننده مرد آهنی، غرش هالک، چرخش سپر کاپیتان امریکن و بسیاری از ساب اولترون ها را که در حال له شدن، شکستن، پرتاب شدن و منفجر شدن هستند، همه در حرکت آهسته ساخته است!

→ ساکس تنور فرناندو را می‌توان بر روی وینیل در همکاری سال ۲۰۱۶ با اسید هاوس و اسطوره تکنو زیرزمینی شنید.

→ او مرد جانبی ونسا دائو بود نواختن کلارینت در سال 2014. 

→ فرناندو از همکاری با اسطوره‌های تئاتر مانند ، اُزی رودریگز، ، سیسیلیا روبینو، ، تری لذت برد. O'Reilly، و Peter Franzen، برای نام بردن چند مورد.