لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مایا: ارائه در آرنولد 6
Maya: Rendering in Arnold 6
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آرنولد موتور رندر با کیفیت بالا در مایا است. ارائه واقعی در مایا با این ردیاب اشعه مونت کارلو بی رحمانه از همیشه آسان تر است. ارائه مبتنی بر فیزیکی در آرنولد به طور دقیق نور را در دنیای واقعی شبیه سازی می کند ، اما اجازه می دهد قوانین فیزیکی را برای رسیدن به سبک های هنری نقض کنید. این دوره مروری است بر ویژگیهای اساسی برای نور ، مواد و رندر در مایا با استفاده از نسخه هسته آرنولد 6.
این دوره توسط آرون اف راس ایجاد شده است. ما خوشحالیم که این آموزش را در کتابخانه خود ارائه می دهیم.
موضوعات شامل:
مفاهیم ارائه دهنده آرنولد li>
نورپردازی با چراغهای مایا و آرنولد li>
کنترل قرار گرفتن در معرض li>
میرایی نور با پوسیدگی li>
نورپردازی مبتنی بر تصویر با Skydome
نور روز با آسمان فیزیکی li>
مشخصات مواد سطح استاندارد آرنولد li>
نگاشت ویژگی های مواد li>
ارائه انکسارها li>
تقسیم مش و تغییر مکان در زمان ارائه li>
جلوه های سایه زنی مانند انسداد محیط و رنگ ورتکس li>
جلوه های دوربین مانند Fisheye و عمق میدان li>
ارائه توالی تصویر انیمیشن li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
ارائه در مایا با آرنولد 6
Rendering in Maya with Arnold 6
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
افزونه Arnold را به روز می کنید
Updating the Arnold plugin
1. مفاهیم
1. Concepts
پیش نیازها: آنچه شما باید بدانید
Prerequisites: what you need to know
معرفی آرنولد
Introducing Arnold
مفاهیم ارائه دهنده آرنولد
Arnold rendering concepts
2. پردازش و تعامل
2. Processing and Interactivity
ارائه نمای آرنولد
Arnold viewport rendering
با استفاده از Arnold RenderView
Using the Arnold RenderView
تعامل با صحنه در RenderView
Interacting with the scene in the RenderView
تجزیه و تحلیل تفاسیر در RenderView
Analyzing renderings in the RenderView
در حال ذخیره عکس ها و پرونده های RenderView
Saving RenderView snapshots and files
تنظیم کیفیت نمونه برداری
Tuning sampling quality
کنترل عمق اشعه جهانی روشنایی
Controlling global illumination ray depth
ارائه GPU
Rendering on the GPU
3. روشنایی محیط
3. Environment Lighting
ایجاد aiSkyDomeLight
Creating an aiSkyDomeLight
نورپردازی مبتنی بر تصویر با AiSkyDomeLight
Image-based lighting with aiSkyDomeLight
نور روز با آسمان فیزیکی
Daylighting with Physical Sky
تنظیم دمای رنگ محیط
Setting color temperature of an environment
با استفاده از چندین چراغ اسکیتوم
Using multiple skydome lights
بهبود نمونه های نور
Improving light samples
بهبود فضای داخلی اسکیتوم با درگاههای سبک
Improving skydome interiors with light portals
4. نورپردازی استودیو
4. Studio Lighting
ایجاد چراغ منطقه مایا
Creating a Maya area light
تنظیم ویژگی های نور منطقه
Setting area light attributes
ایجاد نور منطقه دیسک آرنولد
Creating an Arnold disk area light
ارائه سطوح خود روشن
Rendering self-illuminated surfaces
تنظیم گره شکل ویژگی های آرنولد
Setting shape node Arnold attributes
استفاده از چراغ های منطقه برای نور کافی از طریق ویندوز
Using area lights for suffuse light through windows
شدت فاصله را با فیلتر Light Decay کنترل کنید
Control distance intensity with a Light Decay filter
ایجاد چراغ جهت دار
Creating a directional light
هنر هدایت نور خورشید با یک نور جهت دار
Art directing sunlight with a directional light
تنظیم ویژگی های چراغ های نقطه ای کپی
Adjusting attributes of duplicate spot lights
تمرکز شعاع لنز برای پرتو برخوردی
Focusing lens radius for a collimated beam
5- مواد و نقشه برداری
5. Materials and Mapping
ایجاد یک ماده aiStandardSurface
Creating an aiStandardSurface material
رنگ پایه و زبری خاص
Base color and specular roughness
نقشه برداری بافت با پرونده های bitmap
Texture mapping with bitmap files
ارائه سطوح فلزی با Metalness
Rendering metallic surfaces with Metalness
هندسه ماسک با نقشه کدورت
Masking geometry with an opacity map
شفافیت و شکست با انتقال
Transparency and refraction with transmission
رنگ آمیزی شفافیت با عمق انتقال
Tinting transparency with transmission depth
سایه زدن با انسداد محیط
Shading with ambient occlusion
ساختن شبکه سایه انداز آرنولد
Building an Arnold shading network
ارائه رنگ راس با aiUserDataColor
Rendering vertex color with aiUserDataColor
6. دوربین
6. Cameras
کنترل قرار گرفتن در معرض دوربین
Controlling camera exposure
تعادل رنگ سفید با فیلتر دوربین
White balance with camera filtermap
اعوجاج لنز با دوربین fisheye
Lens distortion with fisheye camera
ارائه یک پانورامای کروی
Rendering a spherical panorama
ارائه بوکه با عمق میدان
Rendering bokeh with depth of field
فاصله فوکوس متحرک برای یک اثر قفسه تمرکز
Animating focus distance for a rack-focus effect
7. ارائه
7. Rendering
بهینه سازی زمان ارائه با نمونه گیری تطبیقی
Optimizing render times with adaptive sampling
ارائه دنباله تصویر
Rendering an image sequence
تست رندر با سایه بان aiUtility
Test rendering with aiUtility shader
تقسیم مش صاف در زمان ارائه
Smooth mesh subdivision at render time
با سایه بان جابجایی ، یک سطح را تغییر دهید
Deform a surface with a displacement shader
بهینه سازی زیر تقسیم در فضای شطرنجی 2D
Optimizing subdivision in 2D raster space
بهینه سازی زیر تقسیم با جمع شدن فراست
Optimizing subdivision with frustum culling
چشم انداز جوی با aiFog
Atmospheric perspective with aiFog
آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.
آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنوارهها و مکانهای معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.
نمایش نظرات