آموزش یادگیری OpenGL

Learning OpenGL

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آماده هستید که گرافیک خود را به سطح بعدی برسانید؟ با OpenGL ، API چندزبانه چند زبانه ، برای ارائه گرافیک های رایانه ای 2D و 3D بلند شوید و در حال اجرا باشید. OpenGL به طور گسترده ای در CAD ، واقعیت مجازی ، تجسم علمی و بازی های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که به ویژه برای توسعه دهندگان بازی که از ارائه شتاب سخت افزاری و خط لوله قابل برنامه ریزی پیشرفته بهره مند می شوند ، بسیار مفید است. در این دوره ، Pablo Colapinto به شما نشان می دهد که چگونه با ارائه پنجره ای برای گرافیک خود با کتابخانه GFLW ، محتوا را در زمان واقعی ارائه دهید. سپس او بر روی نقاشی دو بعدی و سه بعدی با هر دو حالت فوری قدیمی و روش مدرن تر استفاده از اشیا buff بافر تمرکز خواهد کرد. بعلاوه ، با استفاده از زبان سایه زدن GLSL و پذیرش ورودی صفحه کلید و ماوس برای افزایش تعامل ، در مورد بافت و نور پردازی اطلاعات کسب کنید. امروز با OpenGL سرعت بخشیدن به گرافیک خود را شروع کنید.
موضوعات شامل:
  • OpenGL چیست؟
  • تنظیم گردش کار OpenGL
  • ایجاد یک پنجره با GLFW
  • کار با بدوی های هندسی
  • چرخش ، ترجمه و مقیاس بندی
  • درک تغییرات ماتریس
  • ایجاد ساختارهای داده مش
  • بافر کردن داده های شبکه
  • دریافت ورودی ماوس و صفحه کلید

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. تنظیم یک محیط توسعه OpenGL 1. Setting Up an OpenGL Development Environment

  • OpenGL و CMake را در OS X تنظیم کنید Setting up OpenGL and CMake in OS X

  • OpenGL و CMake را در ویندوز تنظیم کنید Setting up OpenGL and CMake in Windows

  • ساختن یک پروژه OpenGL از ابتدا Building an OpenGL project from scratch

2. معرفی OpenGL 2. Introducing OpenGL

  • درک OpenGL Understanding OpenGL

  • آشنایی با اصطلاحات OpenGL Introduction to OpenGL terminology

  • ایجاد زمینه و دریافت اطلاعات نسخه Creating a context and getting version info

  • ایجاد زمینه و پنجره Creating a context and a window

  • ایجاد زمینه و دریافت اطلاعات افزونه Creating a context and getting extension info

  • تمیز کردن کد: ساختن یک ساختار برنامه Cleaning up the code: Making an app struct

3. حالت فوری 3. Immediate Mode

  • ترسیم اولیه هندسی Drawing geometric primitives

  • چرخش ، ترجمه و مقیاس گذاری Rotating, translating, and scaling

4- خط لوله قابل برنامه ریزی 4. The Programmable Pipeline

  • درک خط لوله قابل برنامه ریزی Understanding the programmable pipeline

  • معرفی سایه بانها و زبان سایه دهی OpenGL (GLSL) Introducing shaders and the OpenGL Shading Language (GLSL)

  • گردآوری سایه بانها Compiling shaders

  • اشیاء آرایه Vertex Generating Vertex Array Objects

  • تولید اشیاء بافر گرتکس Generating Vertex Buffer Objects

  • اضافه کردن ویژگی های رنگی Adding color attributes

  • تشخیص خطاها Detecting errors

  • تمیز کردن کد: ساختار سایه بان درست کنید Cleaning up the code: Make a shader struct

5. رسم در یک دنیای سه بعدی 5. Drawing in a 3D World

  • درک سیستم مختصات OpenGL Understanding the OpenGL coordinate system

  • معرفی تحولات ماتریس Introducing matrix transformations

  • استفاده از طرح ریزی ارتوژی Applying orthographic projection

  • با استفاده از ماتریس های Model ، View و Projection Using Model, View, and Projection matrices

  • کار با ماتریس Model Working with the Model matrix

  • کار با ماتریس View Working with the View matrix

  • کار با ماتریس Projection Working with the Projection matrix

6. داده های Vertex 6. Vertex Data

  • با استفاده از شاخص های بافر vertex Using indices of vertex buffers

  • تولید داده های بافر vertex vertex Generating dynamic vertex buffer data

  • اضافه کردن مختصات بافت Adding texture coordinates

  • بارگیری بافت های تصویر Loading image textures

  • اضافه کردن عادی و روشنایی Adding normals and lighting

  • ترکیب نور و بافت Combining lighting and textures

  • تمیز کردن کد: ساختار ساختاری ایجاد کنید Cleaning up the code: Make a texture struct

7. رابط کاربری 7. User Interface

  • رسیدگی به تماسهای GLFW Handling GLFW callbacks

  • افزودن ورودی صفحه کلید Adding keyboard input

  • افزودن ورودی ماوس Adding mouse input

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش یادگیری OpenGL
جزییات دوره
1h 45m
40
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
143,586
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Pablo Colapinto Pablo Colapinto

دکتر پابلو کولاپینتو یک فیلمساز و دانشمند کامپیوتر است که در زمینه هندسه و انیمیشن در زمان واقعی تخصص دارد. او در تمرین خود از ریاضیات و برنامه نویسی گرافیک برای تولید و بررسی ساختارهای مکانی از جمله اشکال کریستالوگرافی ، بیولوژیکی ، معماری و n بعدی استفاده می کند. این آزمایشات منیفولد آثار هنری او را هدایت می کند که شامل مطالعه رمزگذاری و ادراک حرکت است. پیش از این یکی از همکاران Olivia Long Converse در شبیه سازی های بیولوژیکی و همکار رابرت دبلیو دویچ در غوطه وری سه بعدی در تأسیسات AlloSphere ، پابلو دکترای خود را از برنامه رسانه هنر و فناوری در دانشگاه کالیفرنیا ، سانتا باربارا در سال 2015 و لیسانس دریافت کرده بود. در مطالعات بینایی و محیطی از دانشگاه هاروارد در سال 2000. در سال 2005 ، او یک Pew Fellowship in the Arts دریافت کرد ، و در کانون هنرهای آتلانتیک و مرکز تلویزیون تجربی نیز هنرمند مقیم بوده است. کارهای 2D و 3D وی در BAM ، تئاتر عمومی نیویورک ، مرکز لینکلن ، انجمن ژاپن ، مؤسسه هنرهای معاصر ، در فیلادلفیا و اپرای کلانشهر نیویورک به نمایش گذاشته شده است. او دوره های دانشگاهی را در زمینه برنامه نویسی OpenGL ، سیستم های تعبیه شده ، فیلمبرداری آزمایشی مستند ، رسانه های جدید تعاملی و فناوری های همهجانبه تدریس کرده است.