آموزش گردش کار ترکیبی پیشرفته در مایا و NUKE

Advanced Compositing Workflows in Maya and NUKE

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این سری از درس‌ها، ما شما را در فرآیند رندر کردن صحنه مایا به چند پاس و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته برای ترکیب این پاس‌ها با استفاده از NUKE قرار می‌دهیم. نرم‌افزار مورد نیاز: Maya 2009 و NUKE 5.2 و بالاتر. در این سری از درس‌ها، ما شما را در فرآیند رندر کردن صحنه مایا به چندین پاس و استفاده از برخی تکنیک‌های پیشرفته برای ترکیب این پاس‌ها با استفاده از NUKE قرار می‌دهیم. ما بخش اول این دوره را به استفاده از پاس های رندر در مایا برای جداسازی عناصر مختلف صحنه خود در زمان رندر اختصاص می دهیم. ما از پاس های رندر ذهنی، نقشه های مشارکت، فریم بافرهای سفارشی و لایه های رندر برای ایجاد پاس های رندر لازم برای صحنه خود استفاده خواهیم کرد. در بخش دوم این دوره، ما با ترکیبی سریع شبیه به کامپوزیت چند کانالی در NUKE شروع می کنیم، اما به سرعت وارد مباحث پیشرفته تری مانند عمق میدان، کامپوزیت مبتنی بر عمق، کار با داده های HDR، اصلاحات نقاشی، و انحراف رنگی. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2009 و NOKE 5.2 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

استفاده از Render Passes در مایا Using Render Passes in Maya

  • آماده سازی صحنه مایا برای رندر چند گذر Preparing Maya Scene for Multi-pass Rendering

  • ایجاد نقشه های مشارکت برای رندر چند گذر Creating Contribution Maps for Multi-pass Rendering

  • راه اندازی Render Passes در منتال ری Setting up Render Passes in mental ray

  • استفاده از بافرهای رنگی سفارشی برای ارائه پاس های تخصصی Using Custom Color Buffers to Render Specialized Passes

  • ایجاد لایه های رندر جدید و استفاده از Override های لایه Creating New Render Layers and Using Layer Overrides

تکنیک های ترکیب بندی پیشرفته در NUKE Advanced Compositing Techniques in NUKE

  • ترکیب پاس ها در یک فایل EXR واحد Combining the Passes into a Single EXR File

  • استفاده از Merges برای رندر سه بعدی ترکیبی Using Merges to Composite 3D Render Passes

  • بهینه سازی و تصحیح رنگ کانال های مختلف در NUKE Tweaking and Color-correcting Various Channels in NUKE

  • ایجاد یک Lightwrap برای گره زدن پیش زمینه به پس زمینه Creating a Lightwrap to Tie the Foreground to the Background

  • نقاشی کانال آلفا ما برای رفع مشکلات Painting Our Alpha Channel to Fix Issues

  • تنظیم یک افکت پایه عمق میدان با استفاده از Depth Pass Setting up a Basic Depth of Field Effect Using the Depth Pass

  • درجه‌بندی پاس‌های عمقی برای دریافت DoF بیشتر Grading the Depth Passes to Get More DoF

  • بهینه سازی گره ZBlur برای دریافت یک نتیجه DoF خوب Tweaking the ZBlur Node to Get a Nice DoF Result

  • افزودن عمق میدان به پس زمینه Adding Depth of Field to the Background

  • استفاده از گره ZSlice برای رفع مشکلات آلفا با هد Using the ZSlice Node to Fix Alpha Issues with the Head

  • استفاده از گره های EdgeBlur و Dilate برای ادغام هد Using the EdgeBlur and Dilate Nodes to Merge the Head

  • استفاده از پس زمینه برای سازماندهی گراف گره ما Using Backdrops to Organize Our Node Graph

  • رفع مشکلات رایج HDR با گره گیره Fixing Common HDR Issues with a Clamp Node

  • اضافه کردن انحراف رنگی به تصویر ما Adding Chromatic Aberration to Our Image

  • ایجاد تغییرات در تصویر نهایی با گره های صحیح رنگ Making Changes to the Final Image with Color Correct Nodes

  • افزودن و تنظیم دانه برای آن سطح نهایی جزئیات Adding and Tweaking Grain for That Final Level of Detail

نمایش نظرات

آموزش گردش کار ترکیبی پیشرفته در مایا و NUKE
جزییات دوره
2h 18m
22
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kyle Green Kyle Green

کایل یکی از اولین نویسندگان Digital-Tutor ها بود که اکنون یک شرکت Pluralsight است. و بیش از 10 سال عضوی از تیم بوده است. کایل کار خود را در زمینه آموزش گرافیک رایانه ای به عنوان مربی کالج آغاز کرد و از سال 2002 به عنوان مربی ارائه خدمات برنامه نویسی Digital-Tutor و مدیر برنامه درسی کار کرد. کایل در بسیاری از پروژه های معروف شرکت کرده و به تیم Digital-Tutor کمک کرده است تا در طول تاریخ شرکت جوایز کسب کند . کایل افتخار داشته است که هنر خود را در سالن علوم نیویورک برای پروژه الکسا ، یک اندروید زن ایجاد شده در مایا ، به نمایش بگذارد. با کمک تخصص رندر کایل ، دیگر هرگز بازتاب را با انکسار در مقابل همسران اشتباه نمی گیرید.

Chris Glick Chris Glick

همراه با آموزش و ضبط آموزش ، او همچنین برای مدیریت تیم پشتیبانی و همکاری نزدیک با تیم توسعه تولید در Digital-Tutor ها ، اکنون یک شرکت Pluralsight است. او کار خود را با کار آزاد شروع کرد و به سرعت متوجه شد که می خواهد شرکتی را پیدا کند که بتواند با استفاده از استعدادهای خود به افراد در صنعت CG کمک کند. کریس به احتمال زیاد بیشتر از هر کس روی کره زمین آموزشهای خلاقانه Pluralsight را تماشا کرده است و این امر توسط مغز او و دانش دائرlopالمعارف آنیشتین در مورد همه چیزهای گرافیکی رایانه اثبات شده است. یکی از پروژه های مورد علاقه کریس در Pluralsight مشارکت وی در مجموعه خطوط تولید "Infiltrator": آهنگسازی در NUKE بوده است. اشتیاق کریس به دنبال یافتن راه های جدید و بهتر برای درک و استفاده از گرافیک رایانه ای او و کارش را سوق می دهد.