آموزش مبانی مایا 2018

Maya 2018 Fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: در این دوره ، شما نگاهی عمیق به نحوه کار در مناطق مختلف مایا با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر پروژه خواهید داشت. این آموزش جامع مایا برای کمک به شما در درک کامل ویژگی های اصلی پیدا شده است در مایا ، و به شما کمک می کند انتقال خود را به این برنامه بسیار قدرتمند کاهش دهید. در این دوره ، Maya 2018 Fundamentals ، شما این فرصت را خواهید داشت که از سه متخصص با جنبه های مختلف مایا آشنا شوید. در بخش اول این آموزش ، با برخی از واژگان و مهارت های بنیادی آشنا خواهید شد که برای شروع حرکت و کار در مایا به آنها نیاز دارید. از آنجا ، شما به جستجوی برخی از ویژگی های مدل سازی موجود در مایا می پردازید و شروع به ساخت یک کشتی بادبانی می کنید ، که پروژه اصلی شما برای باقی مانده این دوره خواهد بود. سپس ، شما تمام مراحل افزودن بافت و مواد به کشتی را طی خواهید کرد. در مرحله بعدی ، روند افزودن کنترل های انیمیشن ، حرکت متحرک و پویایی را مشاهده خواهید کرد. سرانجام ، نحوه افزودن نور ، سایه و نحوه خروج از دنباله متحرک نهایی خود را کشف خواهید کرد. این دوره برای کاربران جدید مایا طراحی شده است ، بنابراین هدف این نیست که شما را با اطلاعات فنی زیادی تحمیل کنید. درعوض ، هدف آن کمک به شما در شکل گیری برخی عادات و گردش کار خوب است که به شما امکان می دهد کل خط لوله شروع تا پایان این پروژه را مشاهده کنید و با پایان این دوره مایا ، در نقطه ای خواهید بود که احساس می کنید استفاده از این نرم افزار بسیار راحت است. نرم افزار مورد نیاز: مایا 2018.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

شروع کار با مایا Getting Started with Maya

  • تور رابط Interface Tour

  • پیمایش در Viewport Navigating the Viewport

  • ایجاد یک پروژه مایا Creating a Maya Project

  • انتخاب و تبدیل اشیا Selecting and Transforming Objects

  • با استفاده از حالت کامپوننت Using Component Mode

  • دسترسی به اشیاene صحنه Accessing Scene Objects

  • گروه بندی و والدین Grouping and Parenting

مدلسازی اساسی Basic Modeling

  • افزودن تصاویر مرجع Adding Reference Images

  • ساختن هسته بدن Building the Body Core

  • افزودن کناره ها Adding the Sides

  • ساختن بالا Building the Top

  • ایجاد کابین خلبان خشن Creating the Rough Cockpit

  • افزودن Front Vent Adding the Front Vent

  • راه اندازی منطقه موتور Starting the Engine Area

جزئیات مدل Model Detailing

  • جزئیات کابین خلبان Detailing the Cockpit

  • مدل سازی موتور اصلی Modeling the Main Engine

  • قرار دادن موتور Placing the Engine

  • تکمیل قطعات موتور Finishing the Engine Pieces

  • افزودن گریل Adding the Grill

  • ساخت بادبان جلو Building the Front Sail

  • ایجاد قاب بادبان Creating the Sail Frame

  • ساخت اتصال بزرگ Building the Large Connector

  • مدل سازی پشت بادبان Modeling the Back Sail

  • ایجاد قاب پشتی Creating the Back Frame

اتمام و تحویل مدل Model Finishing and Delivery

  • آینه سازی و سازماندهی هندسه Mirroring and Organizing Geometry

  • ساخت سکان بالا Building the Upper Rudder

  • ساخت محور سکان Building the Rudder Pivot

  • ساخت دکل Building the Mast

  • ساخت سکان پایین Building the Lower Rudder

  • پایان سکان پایین Finishing the Lower Rudder

  • افزودن کابلها Adding Cables

تخلیه UV Laying out UVs

  • مقدمه ای بر UV Introduction to UVs

  • درک پیش بینی های ماورا بنفش مسطح و استوانه ای Understanding Planar and Cylindrical UV Projections

  • درک پیش بینی UV کروی و خودکار Understanding Spherical and Automatic UV Projections

  • استفاده از پیش بینی های مسطح برای بال ها Using Planar Projections for the Wings

  • استفاده از پیش بینی های خودکار برای قطعات کوچک بدن Using Automatic Projections for Small Body Pieces

  • نزدیک شدن به اشعه ماورا بنفش برای هندسه پیچیده تر Approaching UVs for More Complex Geometry

مواد و بافت ها Materials and Textures

  • استفاده و دستکاری مواد ساده Applying and Manipulating Simple Materials

  • ایجاد شیشه و مواد شفاف Creating Glass and Transparent Materials

  • کار با Ramp Textures Working with Ramp Textures

  • استفاده از رمپ برای ایجاد شعله های موتور Using a Ramp to Create Engine Flames

  • استفاده از File Textures با مواد Using File Textures with Materials

  • درک فضای رنگ و گردش کار خطی Understanding Color Space and Linear Workflow

  • درک سیستم مدیریت رنگ مایا Understanding Maya's Color Management System

  • با استفاده از نقشه های Bump و Normal Using Bump and Normal Maps

تقلب برای انیمیشن Rigging for Animation

  • ایجاد اشکال کنترلی Creating Control Shapes

  • راه اندازی سلسله مراتب Hierarchy Setup

  • افزودن استخوان Adding Bones

  • راه اندازی IK Setting up IK

  • پوست روی بادبان ها Skinning the Sails

  • راه اندازی کابل ها Setting up the Cables

  • افزودن صفات Adding Attributes

  • استفاده از کلیدهای تنظیم شده Using Set Driven Keys

  • پاکسازی نهایی Final Cleanup

انیمیشن در مایا Animation in Maya

  • کار با کنترل های انیمیشن Working with Animation Controls

  • تنظیم کلیدهای فریم در مایا Setting Keyframes in Maya

  • ویرایشگر نمودار The Graph Editor

  • ایجاد مسیرهای حرکت Creating Motion Paths

  • اضافه کردن هندسه پس زمینه Adding the Background Geometry

  • ایجاد یک دوربین جدید برای انیمیشن Creating a New Camera for Animation

  • تنظیم هواپیماهای برش دوربین Setting the Clipping Planes of the Camera

  • متحرک کردن دوربین Animating the Camera

  • افزودن حرکت ثانویه Adding Secondary Motion

  • Playblasting دنباله انیمیشن Playblasting the Animation Sequence

پویایی در مایا Dynamics in Maya

  • تنظیم امیتر Setting up an Emitter

  • قوانین کار با Dynamics Rules of Working with Dynamics

  • ویژگی های ذرات مشترک Common Particle Attributes

  • راه اندازی هواپیمای زمینی Setting up the Ground Plane

  • متحرک کننده امیتر Animating the Emitter

  • تنظیم سرعت و انتشار ذرات ما Setting the Speed and Emission of Our Particles

  • تغییر نوع ذرات Changing the Particle Type

  • تنظیم سایه زنی Setting up Particle Shading

  • نهایی کردن سایه ذرات Finalizing the Particle Shading

  • ذخیره سازی داده های شبیه سازی در مایا Caching Simulation Data in Maya

روشنایی و رندر Lighting and Rendering

  • درک انواع اساسی نور Understanding Basic Light Types

  • کنترل رنگ و شدت نور Controlling Light Color and Intensity

  • تنظیم ظاهر و کیفیت سایه ها Adjusting the Look and Quality of Shadows

  • تنظیم آمار رندر اشیا Maya مایا Adjusting the Render Stats of Maya Objects

  • ایجاد یک ماده برای گرفتن سایه از ذرات Creating a Material to Catch Shadows from the Particles

  • ایجاد نور برای مطابقت با محیط زیست Creating Lighting to Match the Environment

  • تنظیم وضعیت رندر و قابلیت مشاهده اشعه برای صحنه Adjusting Render Stats and ray Visibility for the Scene

  • کنترل نمونه برداری و کیفیت رندر برای آرنولد Controlling Sampling and Render Quality for Arnold

  • پیکربندی تنظیمات خروجی و رندر ترتیب نهایی Configuring Output Settings and Rendering the Final Sequence

نمایش نظرات

آموزش مبانی مایا 2018
جزییات دوره
11h 22m
84
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
72
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Eddie Russell Eddie Russell

ادی بیش از ده سال پیش تدریس حرفه ای خلاق را برای Digital Tutor آغاز کرد. در سال 2014 Digital Tutor توسط Pluralsight خریداری شد و او همچنان به ایجاد آموزش با کیفیت بالا برای هنرمندان در صنعت فیلم و بازی ادامه داد. با سابقه در طراحی گرافیک و تصویرگری ، ادی همیشه بر جذابیت بصری متمرکز شده است. این را می توان از طریق دوره های وی مشاهده کرد که در آن او اسرار دستیابی به کیفیت سطح تولید را برای هنر مفهوم ، تصاویر ، بافت ها ، مواد و همچنین روشنایی به اشتراک می گذارد. ادی افتخار دارد که به متخصصان خلاق کمک می کند تا از موانع فن آوری و نرم افزار عبور کنند تا بتوانند بدون هیچ زحمتی خلاقیت خود را در پروژه های خود مهار کنند. ادی ضمن تدریس با Pluralsight ، این فرصت را داشته است که در بسیاری از پروژه های جذاب شرکت کند. وی همچنین مقالاتی را در زمینه آموزش خلاق در Photoshop Creative و ImagineFX ارائه داده است. پروژه مورد علاقه ادی به عنوان مربی در مجموعه Transforming Robot Production Pipeline شرکت داشته است. بنابراین اگر شما آماده یادگیری هنر محیطی ، بافت یا ارائه از ابتدا هستید ، یا اگر طرح های گرافیکی شما از فاکتور ویژه "آن" برخوردار نیستند ، به ادی اجازه دهید تا توانایی های شما را به عنوان یک هنرمند باز کند.

Justin Marshall Justin Marshall

جاستین به عنوان نویسنده اصلی مدل سازی در Pluralsight رونق می گیرد. جاستین پس از تماشای فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک ، داستان اسباب بازی و پرتگاه ، با بزرگ شدن علاقه زیادی به صنعت گرافیک رایانه پیدا کرد. جاه طلبی او باعث می شود در فیلم های Sony Monster House و Surf's Up در Sony Imageworks در لس آنجلس کار کند. جاستین همچنین مقالات ، آموزش ها و تصاویر بی شماری داشته است که در 3D World و 3D Artist منتشر شده است. به عنوان یک نویسنده ، جاستین از همکاری با نویسندگان همکارش لذت می برد ، خصوصاً در پروژه هایی مانند سری توسعه بازی موبایل Unity. جاستین به شکل گیری مشاغل بسیاری از هنرمندان دیجیتال کمک کرده است و حتی کسانی که به آنها کمک کرده است عنوان "استاد جاستین" را از آن خود کرده اند. به دوجو او خوش آمدید.

Kyle Green Kyle Green

کایل یکی از اولین نویسندگان Digital-Tutor ها بود که اکنون یک شرکت Pluralsight است. و بیش از 10 سال عضوی از تیم بوده است. کایل کار خود را در زمینه آموزش گرافیک رایانه ای به عنوان مربی کالج آغاز کرد و از سال 2002 به عنوان مربی ارائه خدمات برنامه نویسی Digital-Tutor و مدیر برنامه درسی کار کرد. کایل در بسیاری از پروژه های معروف شرکت کرده و به تیم Digital-Tutor کمک کرده است تا در طول تاریخ شرکت جوایز کسب کند . کایل افتخار داشته است که هنر خود را در سالن علوم نیویورک برای پروژه الکسا ، یک اندروید زن ایجاد شده در مایا ، به نمایش بگذارد. با کمک تخصص رندر کایل ، دیگر هرگز بازتاب را با انکسار در مقابل همسران اشتباه نمی گیرید.