در این دوره آموزشی، مفهوم و تکنیکهای اساسی در مورد نحوه استفاده از متریال، رنگ و بافت داخل بلندر را پوشش میدهیم. این دوره برای افراد مبتدی طراحی نشده است. اگر واقعاً تازه وارد Blender هستید، پیشنهاد میکنم قبل از استفاده از این یکی، ابتدا و یا اصول مدلسازی سه بعدی را انتخاب کنید.
در این دوره، بحث در مورد وجود موتورهای رندر در Blender و نحوه تأثیر آنها بر مواد را شروع خواهیم کرد. و سپس به نحوه ایجاد و اختصاص مواد به اشیاء سه بعدی خواهیم پرداخت. نحوه اختصاص دادن مواد به چندین شی و بالعکس، اختصاص چندین ماده به یک شی واحد را توضیح خواهیم داد. همچنین تئوریهای اساسی در مورد مدلهای رنگی و همچنین چگونگی تأثیر بیت در کانال بر عمق رنگ و تئوری لایهبندی زیر کدهای رنگ هگزا دسیمال را پوشش خواهیم داد. پس از آن به سراغ بافت ها می رویم. ما در مورد انواع مختلف بافت بحث خواهیم کرد. سپس بر روی چگونگی ایجاد بافت رویه ای در بلندر تمرکز می کنیم. در ادامه نحوه وارد کردن و ایجاد بافت های مبتنی بر تصویر را یاد خواهیم گرفت. در Blender می توانیم چندین بافت لایه ای داشته باشیم که هر کدام حالت های ترکیبی خاص خود را دارند. با ترکیب همه این ویژگیها، میتوانیم طیف گستردهای از افکتهای بافت را که میتوانید تصور کنید، ایجاد کنیم. در ادامه با جزئیات بیشتر در مورد ویرایشگر تصویر UV آشنا می شویم و سپس با مقدمه اولیه در مورد PBR یا گردش کار رندر مبتنی بر فیزیکی، که روند گردش کار بافت در دنیای گرافیک کامپیوتری است، آشنا خواهیم شد. پس از تمام این درس ها، در پایان، ما یک پروژه عملی در مورد ایجاد یک شی برگ نیلوفر آبی از یک صورت با کمک بافت ها خواهیم داشت. ما بافت رنگ و بافت آلفا را اضافه می کنیم. همچنین یک روش جایگزین با استفاده از تصاویر RGBA. سپس در مورد انواع مختلف بافت برآمدگی، مانند استفاده از نقشه معمولی و سپس نقشه ارتفاع یا نقشه جابجایی نیز بحث خواهیم کرد. سپس در نهایت با اضافه کردن نقشه ارتفاع به پروژه و سپس نقشه specular به پروژه ادامه می دهیم.
بعد از اتمام این دوره، پایه های محکمی در مورد نحوه کار مواد، رنگ و بافت ها به طور کلی خواهید داشت که برای هر نرم افزار سه بعدی قابل استفاده است. همچنین شما مهارت های عملی اولیه در مورد نحوه کار با متریال، رنگ و بافت داخل بلندر خواهید داشت. پس همین حالا بپیوندید و مهارت سه بعدی خود را به سطح بعدی ببرید!
شیء سه بعدی برگ خود را فقط با استفاده از یک شی صفحه و بافت ها با استفاده از Blender ایجاد کنید. شما باید بافت های خود را برای این پروژه ایجاد کنید. برای مثال میتوانید برگ نارگیل، برگ سرخس و غیره ایجاد کنید. اما اگر نمیتوانید بافتهای خود را ایجاد کنید، فقط از بافتهایی که ارائه کردم استفاده کنید.
کارشناس و کارآفرین CG
Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.
در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.
نمایش نظرات