آموزش همگام سازی لب کاراکتر ساده

Simple Character Lip Sync

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

با صدا دادن به شخصیت‌های متحرک خود، جان ببخشید! در این کلاس انیمیشن، دانش ساده انیمیشن خود را ساخته و کلمات و دیالوگ ها را در دهان شخصیت های خود قرار می دهید. من شما را از طریق یک فرآیند ساده راهنمایی می کنم که در آن یاد می گیرید یک شخصیت سخنگو ساده را برای انیمیشن بسازید.

قبل از ایجاد اشکال مختلف دهانی که شخصیت ها به آن نیاز دارند، به طور خلاصه به تصویر ساده کاراکتر می پردازم. سپس، هنگامی که کاراکتر را به After Effects وارد کردیم، یک راه ساده به شما آموزش می‌دهم تا آن‌ها را با همگام‌سازی لب با دیالوگ به روشی سریع و مؤثر انجام دهید.

این شخصیتی است که ما متحرک خواهیم کرد:

آنچه خواهید آموخت

  • طراحی یک شخصیت در ایلوستریتور. ما با طراحی سر شخصیت شما در Illustrator شروع می کنیم.
  • موقعیت های دهان همگام سازی لب را ایجاد کنید. شما 14 شکل کلیدی را ایجاد خواهید کرد که شخصیت شما برای صحبت کردن به آنها نیاز دارد.
  • تقلب در افتر افکت. من به شما یک راه سریع و ساده برای تنظیم ریگینگ برای دهان شخصیت خود برای انیمیشن ارائه می دهم.
  • همگام سازی لب با دیالوگ. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از یک کلیپ کوتاه از گفتگوی صوتی، شخصیت خود را به سرعت صحبت کنید.

کاری که شما انجام خواهید داد

شما یک شخصیت سخنگو را طراحی و متحرک خواهید کرد! این دوره یک پرایمر مختصر در جنبه اصلی انیمیشن شخصیت - همگام سازی لب است. با استفاده از نقاط قوت After Effects برای ایجاد حرکت سرگرم کننده برای انیمیشن شخصیت ها، ابزارهایی را برای ایجاد شخصیت های سخنگو عالی در اختیار شما قرار می دهیم!

  • قابل تحویل. با استفاده از Adobe Illustrator و After Effects یک انیمیشن شخصیت سخنگو ساده ایجاد خواهید کرد.
  • جزئیات. شما با ایجاد یک شخصیت ساده در Adobe Illustrator به همراه 14 ویژگی طراحی دهان شروع خواهید کرد. شما کاراکتر خود را وارد After Effects می‌کنید و حرکاتی را به یک آهنگ صوتی اختصاص می‌دهید. من یک راه ساده برای همگام سازی موثر حرکات دهان با دیالوگ به شما نشان خواهم داد.
  • همکاری. همانطور که در کلاس می گذرید، پروژه خود را به روز کنید تا پیشرفت خود را با دانش آموزان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر بازخورد انتقادی بدهید.
  • مشخصات در پایان کلاس، با موفقیت یک انیمیشن از یک شخصیت سخنگو ایجاد خواهید کرد.

حتماً اولین کلاس من را بررسی کنید، برای اطلاعات اولیه در مورد راه رفتن شخصیت‌هایتان.

یک کاراکتر صحبت کننده ساده ایجاد کنید

طراحی در ایلوستریتور

  1. شخصیت را به تصویر بکشید

    در Adobe Illustrator ویدیو را دنبال کنید تا یک کاراکتر ساده ایجاد کنید.

    از ابزار Pen برای ایجاد هر دو سر و نیم تنه استفاده کنید.

    از ابزار Pen برای ایجاد Arms from Strokes استفاده کنید.

    کاراکتر خود را به عنوان یک فایل Adobe Illustrator 'Character.ai' ذخیره کنید.

  2. کاراکتر را به لایه ها جدا کنید

    با استفاده از کنسول لایه‌ها در Adobe Illustrator، عناصر کاراکتر را در لایه‌های جداگانه‌ای مانند شکل زیر برش داده و جای‌گذاری کنید.

  3. موقعیت های دهان را نشان دهید

    در Adobe Illustrator، یک لایه جدید برای موقعیت های دهان خود با عنوان "Mouth" ایجاد کنید.

    با دنبال کردن راهنمای ویدیو، موقعیت دهان در حالت استراحت خود را با استفاده از ابزار قلم نشان دهید.

    در کنار کاراکتر خود در لایه "دهان"، از ابزار Type برای ایجاد یک شبکه با برچسب زدن 13 موقعیت دیگر دهان با صداهای آوایی آنها مانند زیر استفاده کنید.

    با استفاده از ابزار Pen و دنبال کردن راهنمای ویدیویی، هر یک از موقعیت‌های اصلی دهان را در کنار برچسب‌های صدای آوایی مانند زیر نشان دهید.

  4. موقعیت های دهان را برچسب زده و لایه لایه کنید

    با استفاده از کنسول Layer، یک لایه جدید برای هر یک از موقعیت های Mouth ایجاد کنید.

    هر لایه را با صداهای آوایی مربوط به هر موقعیت دهان همانطور که در زیر مشاهده می کنید برچسب بزنید.

    با دنبال کردن دقیق راهنمای ویدیو، هر یک از اشکال دهان را روی صورت شخصیت قرار داده و مقیاس دهید.

    پیوست زیر راهنمای نحوه نمایش شخصیت شما در Adobe Illustrator است.

ساخت افتر افکت

  1. کاراکتر را وارد کنید و تنظیمات پروژه و ترکیب را تنظیم کنید

    Adobe After Effects را باز کنید.

    تنظیمات پروژه خود را با باز کردن "فایل> تنظیمات پروژه" تنظیم کنید.

    مطمئن شوید که "Timecode Basis" و 25 یا 30 فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) را برای پروژه خود انتخاب کرده اید.

    با انتخاب "File> Import> File" فایل Adobe Illustrator "Character.ai" خود را وارد کنید.

    وقتی از شما خواسته شد، مطمئن شوید که "Character.ai" را به عنوان یک نوع فایل ترکیبی وارد کنید.

    اکنون باید یک خط زمانی ترکیب بندی با لایه های شما به ترتیبی که در فایل "Character.ai" مرتب شده اند ظاهر شود.

    در نهایت اندازه ترکیب خود را به پیکسل های Full HD (1920 x 1080) افزایش دهید.

    طول آهنگسازی خود را روی 0:00:20:00 (20 ثانیه) تنظیم کنید

  2. یک ترکیب دهانی ایجاد کنید

    در ترکیب "شخصیت" خود، تمام لایه های مربوط به دهان را انتخاب کنید.

    با انتخاب انجام شده، روی "لایه> پیش‌نوشتن" کلیک کنید.

    هنگامی که کنسول Pre-Compose ظاهر می‌شود، ترکیب جدید را "Mouth" نامگذاری کنید.

    ترکیب دهانی جدید باید در ترکیب کاراکتر شما به عنوان یک لایه جدید ظاهر شود.

    در نهایت، ترکیب دهان خود را باز کنید و همه لایه‌ها را غیر از موقعیت دهان "استراحت" خاموش کنید.

  3. ایجاد چشم های متحرک

    ابزار قلم را انتخاب کنید.

    لایه   چشم را ماسک کنید تا از ابرو جدا شود

    ابزار Pan Behind را انتخاب کنید و نقطه لنگر را بین چشمها حرکت دهید.

    با تنظیم مقیاس چشم   لایه و کادربندی کلید چشمک زدن به یاد داشته باشید که ابعاد تابع مقیاس را جدا کنید، یک عمل پلک زدن ساده ایجاد کنید.

  4. بازوها و ابروها را با استفاده از سکته مغزی ایجاد کنید

    با استفاده از ابزار Pen و اطمینان از اینکه همه لایه‌های دیگر انتخاب نشده‌اند، ابرو   Stroke خود را بکشید تا یک لایه شکل ایجاد کنید.

    لایه را باز کنید و رنگ و عرض آن را متناسب با ابروهای شخصیت خود تنظیم کنید.

    از همان تکنیک Pen Tool برای ایجاد بازوهای شخصیت و لایه های دست خود استفاده کنید.

    عرض خط، رنگ و سرپوش‌های خط را برای ایجاد بازوها و دست‌های خود تنظیم کنید.

    از تابع Trim Path برای برش دست ها در جایی که لازم است استفاده کنید.

  5. لایه های والد برای انیمیشن

    از کنسول عبارت برای Pickwip Path of the Hands Layers به ​​Paths of Arm Layers مربوطه خود استفاده کنید.

    از توابع Shy Layers برای مخفی کردن لایه های دستی در حین انیمیشن استفاده کنید.

    از ابزار Pan Behind برای جابجایی نقاط لنگر هر لایه برای والدین استفاده کنید.

    در نهایت هر یک از لایه ها را برای انیمیشن به یکدیگر منتقل کنید. زیر را ببینید.

    فایل‌های پروژه تاکنون پیوست شده است.

تقلب در دهان

  1. لایه های دهان را از هم جدا کرده و برچسب بزنید

    In your Mouth Composition طول هر لایه را به 1 فریم در جدول زمانی کاهش دهید. لایه های دهان را به گونه ای باز کنید که 14 قاب متوالی را پر کنند.

    با تنظیم تنظیمات ترکیب، با انتخاب "Composition> Composition Settings"، طول ترکیب دهان را به 14 فریم کاهش دهید.

    با استفاده از ابزار Type، متنی مطابق با برچسب های آوایی لایه ها در کنار هر شکل Mouth ایجاد کنید. هر کدام را یک قاب در طول بسازید.

  2. زمان بازنگری دهان برای متحرک سازی

    لایه دهان را انتخاب کنید و با انتخاب "Time> Enable Time Remapping" را در آن لایه فعال کنید.

    لایه دهانی "Rest" را فراتر از آخرین فریم ترکیب دهان گسترش دهید.

    فایل‌های پروژه تاکنون پیوست شده است.

همگام سازی لب را متحرک کنید

  1. صدای خود را وارد کنید

    فایل صوتی خود را با انتخاب "File> Import> File" و انتخاب فایل های wav.، .mp3 یا .aiff مورد نظر خود وارد کنید. فایل Lip Sync Audio.wav مورد استفاده در نمایش پیوست شده است.

    فایل را به نماد ترکیب جدید بکشید و روی ترکیب جدید دوبار کلیک کنید تا آن را در جدول زمانی مشاهده کنید

    گزینه‌های تاشو را برای مشاهده شکل موج صوتی باز کنید.

    در نهایت، ترکیب صوتی را به ترکیب کاراکتر خود بکشید و تا کنید تا شکل موج ظاهر شود.

  2. فریم کلیدی "Toggle Hold" را درک کنید

    متوجه خواهید شد که تابع Time Remapping، فریم های کلیدی را در ابتدا و انتهای طول ترکیب اصلی ایجاد می کند. بین این دو فریم کلیدی، تمام فریم‌های دیگر ترکیب توئین می‌شوند.

    هر دو را انتخاب کنید و روی یکی از فریم های کلیدی "Toggle Hold Keyframe" کلیک راست کنید. اکنون متوجه خواهید شد که فریم‌ها تنها زمانی تغییر می‌کنند که به یک Keyframe جدید در تایم لاین رسیده باشید. توئینینگ فریم ها وجود ندارد.

    اکنون باید فریم‌های کلیدی به شکل متفاوتی ظاهر شوند و یک یا هر دو انتهای فریم کلیدی مانند زیر صاف به نظر برسند.

  3. دهان را متحرک کنید

    در این بخش مهم است که راهنمای ویدیو را به دقت دنبال کنید. لیپ سینک بیشتر از یک علم یک هنر است و برای آشنایی با موقعیت های آوایی دهان نیاز به کمی تمرین دارد.

    کلید Cmd/Ctrl را در حین تمیز کردن جدول زمانی نگه دارید تا صدا به موقع پخش شود.

    کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و در حین افزایش یا کاهش مقدار Time Remapping (که در موقعیت‌های دهان پیمایش می‌کند) سرعت حرکت با ماوس را کاهش دهید که دقت بیشتری به شما می‌دهد.

    ترکیب شما باید مانند زیر به نظر برسد.

  4. پیش نمایش RAM، بررسی و تنظیم انیمیشن خود

    وقتی پایان‌های ناحیه کاری را در اطراف بخشی از جدول زمانی که می‌خواهید پیش‌نمایش RAM قرار دهید، قرار دادید، می‌توانید روی دکمه پیش‌نمایش RAM در کنسول پیش‌نمایش کلیک کنید تا یک رندر واقعی از کار خود را تا کنون ببینید تا کار خود را بررسی کنید. .

  5. برخی از حرکات شخصیت را متحرک کنید

    با استفاده از کاراکتر ساده‌ای که قبلاً راه‌اندازی کردیم، حرکتی را به شخصیت خود اضافه کنید تا بر گفتار او تأکید کنید.

    با کنترل موقعیت و چرخش عناصر سر و نیم تنه و مسیرهای ماسک بازوها و ابروها، بین ژست‌های کلیدی شخصیت خود قاب‌های کلیدی ایجاد کنید.

    پس از تکمیل، همه فریم‌های کلیدی را انتخاب کنید و با انتخاب «انیمیشن> دستیار فریم کلیدی> آسان آسان» حرکت بین آنها را آسان کنید.

    پس از انجام این کار، با انتخاب Keyframes و کلیک راست بر روی یکی از آنها برای انتخاب "Keyframe Velocity"، تاثیر Easing را برای ایجاد حرکت طبیعی تر تنظیم کنید.

    در کنسول Keyframe Velocity، برای حرکت نرم‌تر به داخل و خارج، تأثیر روی فریم‌های کلیدی خود را تا 66 درصد افزایش دهید.

    توجه: مهم است که هنگام تنظیم سرعت فریم کلیدی، فقط فریم‌های کلیدی از نوع خاصی را انتخاب کنید. یعنی فقط فریم های کلیدی چرخشی .

    فایل‌های انیمیشن کامل در زیر پیوست شده است.

کاراکتر سخنگو خود را رندر و به اشتراک بگذارید

  1. ناحیه رندر را انتخاب کنید

    منطقه رندر خود را با کشیدن انتهای ناحیه کاری خود در اطراف بخشی از خط زمانی خود که می خواهید رندر کنید، انتخاب کنید.

    در این مرحله می‌توانید با باز کردن مجدد تنظیمات ترکیب، رنگ پس‌زمینه ترکیب کاراکتر خود را تغییر دهید. روی «ترکیب> تنظیمات ترکیب» کلیک کنید و از انتخابگر رنگ برای انتخاب رنگ انتخابی خود استفاده کنید.

  2. تنظیمات رندر خود را تنظیم کنید

    برای رندر کردن انیمیشن خود. روی «ترکیب> ساخت فیلم» کلیک کنید.

    صف رندر شما اکنون حاوی ترکیب کاراکتر شما خواهد بود. می‌توانید نام و مقصد رندر آن را با تنظیم بخش «خروجی به» تغییر دهید.

    روی "Output Module" کلیک کنید تا گزینه‌های اندازه رندر و نوع فایل را تنظیم کنید. حتماً خروجی صدا را روشن کنید تا صدا به فیلمتان ارائه شود.

    وقتی خوشحال شدید، روی دکمه Render کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود. وقتی صدای زنگ را می شنوید، رندر کامل شده است و باید بتوانید آن را از طریق پخش کننده رسانه خود مشاهده کنید.

    توجه برای فایل‌های mov Quicktime توصیه می‌شود.

  3. ایجاد خود را به وب و اشتراک مهارت ارسال کنید

    هنگامی که فایل انیمیشن خود را دارید، آن را برای خود نگه ندارید. لطفاً در Vimeo یا Youtube آپلود کنید و پیوندی به ویدیوی خود در صفحه پروژه های دانشجویی در اینجا در Skillshare ارسال کنید.

    نکته: ما در حال حاضر توانایی جاسازی فایل‌های ویدئویی را نداریم. اگر می‌خواهید پروژه خود را تجسم کنید، سعی کنید از انیمیشن خود تصویری از صفحه نمایش بگیرید و تصویر را به ویدیوی خود پیوند دهید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • طراحی در ایلاستریتور - قسمت 2 Design in Illustrator - Part 2

  • Animate the Lip Sync - قسمت 1 Animate the Lip Sync - Part 1

  • تقلب در دهان Rigging the Mouth

  • ساخت افترافکت Build in After Effects

  • Animate the Lip Sync - قسمت 3 Animate the Lip Sync - Part 3

  • طراحی در ایلاستریتور - قسمت 1 Design in Illustrator - Part 1

  • کاراکتر سخنگو خود را رندر و به اشتراک بگذارید Render and Share your Talking Character

  • Animate the Lip Sync - قسمت 2 Animate the Lip Sync - Part 2

  • تریلر Trailer

نمایش نظرات

آموزش همگام سازی لب کاراکتر ساده
جزییات دوره
1h 17m
9
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
5,871
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Fraser Davidson Fraser Davidson

طراح/کارگردان/انیماتور

کارگردان و انیماتور برنده جایزه بفتا. هم بنیانگذار و صاحب . با بسیاری از موسسات ورزشی پیشرو جهان (از جمله NFL، راگبی انگلستان، NCAA، IOC، کمیته المپیک کانادا، Fox Sports، ESPN و غیره) به عنوان انیماتور و طراح برند همکاری کرده است.


مدیر خلاق

آوریل 2014 - اکنون

BA طراحی گرافیک

دانشگاه ناتینگهام ترنت

سپتامبر 2001 - ژوئن 2001