در این دوره آموزشی، شما می خواهید اصول استفاده از 3ds Max 2020 و سپس مهارت های پایه تا متوسط مدل سازی سه بعدی را بیاموزید. این دوره برای افراد مبتدی کاملا طراحی شده است. بنابراین برای گذراندن این دوره نیازی به تجربه قبلی در زمینه سه بعدی نیست. برنامه درسی به دقت طراحی شده است تا بتوانید به سرعت و یکپارچه بر 3ds Max مسلط شوید.
آنچه خواهید آموخت
در مجموع 9 فصل در این دوره وجود دارد. در فصل اول با "رابط کاربری" 3ds Max آشنا می شوید. راه های مختلفی برای پیمایش در ویوپورت را خواهید آموخت. و راه های مختلف برای استفاده از تنظیمات نمایشگر. در فصل دوم شما با عملیات اصلی اشیاء مانند نحوه ایجاد اشیاء و نحوه اصلاح آنها پس از ایجاد آنها آشنا خواهید شد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه اشیا را انتخاب کنید. چگونه اشیا را تبدیل کنیم. نحوه استفاده و دستکاری نقطه محوری تنظیمات تبدیل پیشرفته تر در مورد Modifier ها و سپس در نهایت در مورد Object Duplication آشنا شوید. در فصل سوم با روش های مختلف مدیریت صحنه سه بعدی خود آشنا خواهید شد. از مدیریت شی اولیه. سپس نحوه استفاده از "کاوشگر صحنه" را یاد بگیرید. نحوه استفاده و مدیریت لایه ها را بیاموزید. درباره "مجموعه انتخاب" و همچنین گروه بندی اشیا بیاموزید.
سپس از فصل چهارم شروع می کنیم، تمرکز خود را به مدل سازی سه بعدی معطوف می کنیم. در این فصل، قدرت تکنیکهای مدلسازی «پلی قابل ویرایش» را خواهید آموخت. ما با عملیات مدل سازی اولیه شروع می کنیم. سپس گام به گام به سراغ تکنیک های مختلف انتخاب زیر شیء بروید، از ابتدایی تا پیشرفته. در مرحله بعد، مفاهیم مهم مدلسازی مانند "جهت عادی" و "حذف پشت صورت" را پوشش خواهیم داد. پس از آن، تکنیک های مدل سازی مرتبط با لبه را یاد خواهید گرفت. سپس روش های مختلف برش و برش مدل های سه بعدی را یاد بگیرید. در مرحله بعد، با گروه صاف کردن سطح آشنا خواهید شد. نحوه بستن سوراخ ها را بیاموزید و با تکنیک پنهان اکستروژن لبه آشنا شوید. سپس، نحوه اتصال دو ساختار را با استفاده از دستور "Bridge" یاد خواهید گرفت. و سپس ویژگی های مختلف مدل سازی چند ضلعی را بیشتر بیاموزید.
در فصل پنجم. ما بر روی مدل سازی دقیق تمرکز خواهیم کرد. ما با اصول اولیه نحوه استفاده 3ds Max از واحدهای اندازه گیری شروع می کنیم. تمام تفاوت های ظریف عملیات مقیاس را بیاموزید. نحوه بازنشانی تبدیل را بیاموزید. نحوه تنظیم دقیق ابعاد یک شی را بیاموزید. با ویژگی های مختلف snapping که 3ds Max ارائه می کند آشنا شوید. و سپس یاد بگیرید که چگونه اشیاء را با استفاده از ابزارهای مختلف تراز کنید. بعد، در فصل ششم، تمرکز بر یک پروژه مدلسازی است. ما قصد داریم این محصول پیشخوان آشپزخانه را ایجاد کنیم. ما از تنظیم مراجع پوشش خواهیم داد. سپس قاب پایه را مدل سازی کنید. و سپس مدل سازی پانل ها. تا زمانی که یک مدل تمام شده داشته باشیم. در تمام این فرآیندهای مدل سازی، ما از یک واحد اندازه گیری واقعی استفاده می کنیم.
در فصل بعدی، که فصل 7 است. با نوع شیء "spline" آشنا خواهید شد. با استفاده از «اسپلاین» در فرآیند مدلسازی، میتوانید در مقایسه با تکنیکهای مدلسازی چند ضلعی خالص، به سرعت و به راحتی اشکال پیچیدهتری ایجاد کنید. میتوانید سختترین خطوط و منحنیها را ایجاد کنید، زیرا 3ds Max از انواع مختلفی از spline vertex پشتیبانی میکند. در این فصل، تمرین هایی برای تقویت مهارت ویرایش اسپلاین به شما داده می شود. شما یاد خواهید گرفت که چگونه اشیاء spline مانند افزودن و حذف رئوس spline را دستکاری کنید. و بسیاری دیگر از تکنیک های اصلاح spline مانند "Fillet"، "Chamfer" و "Outline". سپس در مورد عملیات بولی دو بعدی بحث خواهیم کرد. و سپس تکنیک های بیشتری برای تمیز کردن سریع خطوط متقاطع نامرتب. پس از آن، شما شروع به یادگیری تکنیک های مختلف برای تبدیل اشیاء spline به مدل های سه بعدی خواهید کرد. شما در مورد اصلاح کننده "extrude" یاد خواهید گرفت. سپس اصلاحکننده «تراش». و سپس اصلاح کننده "Bevel profile".
در فصل 8، اصول اولیه ایجاد مدل های سه بعدی ارگانیک صاف با استفاده از تکنیک های تقسیم بندی را خواهید آموخت. ما مهم ترین مفاهیم را در مورد مدل سازی زیربخش پوشش خواهیم داد. مانند زمان استفاده و زمان عدم استفاده از چند ضلعی های غیر چهار ضلعی. بیاموزید که چگونه نتایج توپولوژی بد را از N-Gons مقعر رفع کنید. سپس به تکنیک های مدل سازی با استفاده از اشیاء مرکب می پردازیم. مانند استفاده از ویژگی Pro Boolean. و سپس یاد بگیرید که چگونه یک شی را تغییر شکل دهید تا سطح یک شی دیگر را با استفاده از ویژگی "Conform" دنبال کنید.
پروژه های عملی
این دوره با پروژهها، چالشها و تمرینهای عملی فراوانی بارگذاری شده است که برای بهبود تدریجی مهارتهای شما طراحی شدهاند و آنها را به حداکثر پتانسیل خود سوق میدهند. اکثر پروژه های این دوره بر اساس محصولات دنیای واقعی هستند. ابتدا این محصول چراغ رومیزی به نام Oluce Atollo را مدل می کنید. سپس این محصول مدفوع به نام "تمتم" را ایجاد خواهید کرد. سپس یاد خواهید گرفت که چگونه این میز کناری منحصر به فرد به نام "اتنا" را بسازید. سپس مدل سازی جدول دیگری به نام «فقدان» را یاد بگیرید. پس از آن، شما این محصول پیشخوان آشپزخانه را به نام "ورک" ایجاد خواهید کرد. در مرحله بعد، با استفاده از تکنیکهای مدلسازی اسپلاین، این لوگوی نوع حرف S را ایجاد میکنید. سپس یاد بگیرید که چگونه این زیورالات دایره ای را به طور موثر مدل کنید. و سپس یاد بگیرید که چگونه هر نوع الگوی سه بعدی قابل کاشی را در حین ایجاد این تزیین دیوار مدل کنید. سپس نحوه ساخت این گلدان به نام "Echasse" را یاد خواهید گرفت. نحوه ایجاد جزئیات داخلی را با ایجاد این قالب تاج بیاموزید. سپس یاد بگیرید که چگونه این چراغ رومیزی را بسازید. و شما یاد خواهید گرفت که چگونه این ستون رومی را به راحتی مدل سازی کنید. با شروع فصل 8، ما این شی فنجان چای را مدل می کنیم. و سپس این شی دستشویی. پس از آن، ما این محصول مدفوع را ایجاد خواهیم کرد. و در نهایت، در فصل آخر، این محصول صندلی را با استفاده از تکنیک هایی که قبلا در فصل 8 آموخته ایم، مدل سازی می کنیم.
بعد از اتمام دوره، ان شاء الله، پایه محکمی در مورد نحوه استفاده از 3ds Max خواهید داشت. شما مقدار قابل توجهی از مهارت های مدل سازی سه بعدی را به دست خواهید آورد. و همچنین، بسیاری از مفاهیم مهم در مورد گرافیک کامپیوتری سه بعدی را درک خواهید کرد. امیدوارم این دوره برای شما جالب و مفید باشد.
در مجموع 16 پروژه در این دوره وجود دارد. آنها عبارتند از:
شما می توانید هر یک از آنها را به تدریج ایجاد و ارسال کنید.
همه فایلهای مرجع و نمونه در این فایل ZIP موجود هستند:
کارشناس و کارآفرین CG
Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.
در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.
نمایش نظرات