آموزش Unreal Engine 5: One Course Solution for Material

Unreal Engine 5: One Course Solution For Material

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بیاموزید که چگونه مواد در Unreal Engine 5 از طریق گره به گره کار می کند، رویکرد گام به گام استفاده از گره های مختلف برای ایجاد مواد پیچیده UV/Sine/Component Mask/Panner/Saturate/Lerp/World Position Offset و موارد دیگر ایجاد یک متریال اصلی که می تواند در هر پروژه ای استفاده می شود درک نحوه عملکرد نقشه های بیتی مانند رنگ پایه/زبری/معمولی/مقاومت محیطی ایجاد یک صحنه از ابتدا ترکیب مواد/نقاشی راس/برگردان ها/گودال های رنگی ایجاد یک منظره از ابتدا ترکیب شیب/ترکیب ارتفاع/برگ های خودکار/زمان اجرا Virtual Texture Dot Product/Vertex Normal/Texture Bombing/Triplanar Projection و موارد دیگر ایجاد یک متریال منظره خودکار از ابتدا پیش نیازها: بدون دانش قبلی در مورد مواد مورد نیاز، همه چیز از ابتدا انجام خواهد شد کامپیوتری داشته باشید که بتواند Unreal Engine 5 را اجرا کند.

همه چیزهایی را که برای ایجاد و درک آنچه در مواد برای Unreal Engine 5 می‌گذرد، باید بدانید.


ابتدا ابتدایی‌ترین چیزها را برای ایجاد مواد در بخش اول، مانند انواع داده، lerp، UV یاد می‌گیریم تا شما را در مسیر درست مواد قرار دهیم.


بعد از بخش اول، با همه چیزهایی که یاد گرفتیم، عمیق تر به مواد می پردازیم تا اولین متریال اصلی خود را ایجاد کنیم. درک نحوه کار یک متریال اصلی برای کار در داخل Unreal Engine ضروری است. و ما این کار را به طور کامل از ابتدا انجام می دهیم. همچنین استفاده از نقشه های مختلف مانند رنگ پایه، نرمال، زبری و غیره را بررسی خواهیم کرد.


در بخش سوم، ما شروع به ایجاد یک صحنه با استفاده از نقاشی رأس از ابتدا خواهیم کرد. شما کل فرآیند را از برنامه ریزی تا رندر یاد خواهید گرفت. بعد از این بخش، باید بتوانید هر صحنه ای را که می خواهید ایجاد کنید.


در بخش آخر، ما یک متریال منظره خودکار را از ابتدا ایجاد خواهیم کرد. در این بخش، نه تنها همه چیزهایی را که قبلاً یاد گرفته‌اید به کار می‌گیرید، بلکه یاد می‌گیرید که چگونه ماسک‌های مختلف برای ترکیب مواد، شاخ و برگ خودکار، بافت مجازی زمان اجرا، تکنیک‌های شکستن کاشی‌ها و همه چیزهای جالب دیگر ایجاد کنید.


بعد از این دوره، باید بتوانید بیشتر نمودارهای پیچیده را بخوانید و هر گونه آموزشی در مورد موادی که دوست دارید دنبال کنید.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • چگونه کمک بگیریم؟ How to get help?

  • ایجاد اولین پروژه Create First Project

  • چرا مواد را نمی فهمم Why Don't I Understand Material

گراف مواد اولیه Material Graph Basic

  • نمای کلی بخش اصلی نمودار مواد Material Graph Basic Section Overview

  • انواع داده های پایه Basic Data Types

  • خشونت Roughness

  • نحوه استفاده از lerp How to use lerp

  • UV UV

  • ماسک کامپوننت Component Mask

  • وارد کردن یک بافت Import A Texture

  • بافت خود را حرکت دهید Make Your Texture Move

  • پانر Panner

  • نمونه مواد Material Instance

  • نوشتن نظرات Writing Comments

  • چالش بخش: ایجاد یک ماده آتش نشانی Section Challenge: Create A Fire Material

  • اشتراک گذاری وظیفه: آتش خود را به اشتراک بگذارید Share Task: Share Your Fire

  • سینوسی Sine

  • سینوس را دستکاری کنید Manipulate Sine

  • یک صخره شناور ایجاد کنید Create A Floating Rock

  • یک ماده حل شونده ایجاد کنید Create A Dissolve Material

  • درخشش را به لبه ها اضافه کنید Add Glow To Edges

  • تعامل با پلت فرم کثیف Interact With The Dirty Platform

  • تعامل با ماده حل شود Interact With The Dissolve Mateiral

  • اشتراک گذاری وظیفه: آنچه را که ایجاد کرده اید به اشتراک بگذارید Share Task: Share What You've Created

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

یک ماده اصلی ایجاد کنید Create A Master Material

  • یک نمای کلی از بخش مواد اصلی ایجاد کنید Create A Master Material Section Overview

  • مقدمه ای برای مواد اصلی Intro To Master Material

  • کنترل کامل UV Full UV Control

  • پارامتر سوئیچ استاتیک Static Switch Paramater

  • کنترل کامل رنگ Full Color Control

  • سازماندهی پارامترها Organize Paramaters

  • کنترل متالیک Metalic Control

  • کنترل اسپکولار Specular Control

  • کنترل زبری Roughness Control

  • تنظیمات فشرده سازی بافت Texture Compression Settings

  • طبیعی Normal

  • انسداد محیطی Ambient Occlusion

  • بخش چالش 1: بررسی Section Challenge1:Review

  • بسته بندی کانال Channel Packing

  • اشتراک گذاری وظیفه: افکار خود را به اشتراک بگذارید Share Task: Share your thoughts

  • بسته بندی کانال Channel Unpacking

  • بخش چالش 2: بافت بسته بندی شده کانال در متریال اصلی Section Challenge2:Channel Packed Texture In Master Material

  • جابه جایی Displacement

  • یک الگوی پروژه ایجاد کنید Create A Project Template

  • وظیفه اشتراک گذاری: مواد اصلی خود را به اشتراک بگذارید Share Task: Share Your Master Material

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

یک صحنه بسازید Create A Scene

  • یک نمای کلی از بخش صحنه ایجاد کنید Create A Scene Section Overview

  • برنامه ریزی یک صحنه Planning A Scene

  • صاعقه صحنه ما Lightning Our Scene

  • مواد انتشار دهنده Emissive Material

  • ترکیب مواد Material Blend

  • نقاشی ورتکس Vertex Painting

  • نقاشی ورتکس برای دیوارها Vertex Painting For Walls

  • نقاشی ورتکس برای جاده Vertex Painting For Road

  • گودال ها را رنگ کنید Paint Puddles

  • بخش چالش-نقاشی راس برای پیاده روی Section Challenge-Vertex Painting For Side Walk

  • برگردان Decals

  • مش های استاتیک را پر کنید Fill In Static Meshes

  • حالت شاخ و برگ Foliage Mode

  • توالی سطح را تنظیم کنید Set Up Level Sequence

  • حرکت دوربین Camera Movement

  • رندر صحنه ما Render Our Scene

  • اشتراک گذاری وظیفه: نتیجه رندر خود را به اشتراک بگذارید Share Task:Share Your Render Result

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

یک متریال منظره خودکار ایجاد کنید Create An Auto Landscape Material

  • یک نمای کلی از بخش متریال منظره خودکار ایجاد کنید Create An Auto Landscape Material Section Overview

  • راه اندازی پروژه چشم انداز Set Up Landscape Project

  • تنظیم اولیه روشنایی Basic Lighting Set Up

  • مجسمه سازی ساده Simple Sculpting

  • عملکرد مواد Material Function

  • کنترل رنگ پایه در عملکرد مواد Base Color Control In Material Function

  • محو شدن عمق دوربین Camera Depth Fade

  • بمباران بافت Texture Bombing

  • تنوع ماکرو Macro Variation

  • چشم انداز Specular In Landscape

  • عادی در چشم انداز Normal In Landscape

  • چالش بخش: ORD در چشم انداز Section Challenge: ORD In Landscape

  • اشتراک گذاری وظیفه: نمودار مواد خود را به اشتراک بگذارید Share Task: Share Your Material Graph

  • کنترل تغییرات چشمگیر و ماکرو Specular and Macro Variation Control

  • ترکیب لایه منظره Landscape Layer Blend

  • ایجاد یک منظره در Gaea Make A Landscape In Gaea

  • خروجی چشم انداز از Gaea Output Landscape From Gaea

  • وارد کردن نقشه های منظره به غیر واقعی Import Landscape Maps To Unreal

  • بخش چالش 1 - لایه شیب Section Challenge 1 - Slope Layer

  • "منظره خودکار" به چه معناست؟ What does "Auto Landscape" mean?

  • یک ماسک شیب ایجاد کنید Create A Slope Mask

  • از ماسک شیب در متریال منظره استفاده کنید Use Slope Mask In Landscape Material

  • ترکیب شیب گذار Transition Slope Blend

  • طرح ریزی سه سطحی Triplanar Projection

  • از Projection Triplanar برای لایه شیب دار استفاده کنید Use Triplanar Projection For Slope Layer

  • بخش چالش 2 - بررسی Section Challenge 2 - Review

  • یک ماسک ارتفاع ایجاد کنید Create A Height Mask

  • از ماسک ارتفاع در متریال منظره استفاده کنید Use Height Mask In Landscape Material

  • تنظیم بیشتر برای ماسک قد More Adjustment For Height Mask

  • بخش چالش 3-استفاده از ماسک ارتفاع با لایه شیبدار Section Challenge 3-Use Height Mask With Slope Layer

  • اشتراک گذاری وظیفه: راه حل خود را به اشتراک بگذارید Share Task: Share Your Solution

  • بافت مجازی زمان اجرا Runtime Virtual Texture

  • بافت مجازی زمان اجرا را تنظیم کنید Set Up Runtime Virtual Texture

  • ترکیب بافت مجازی Runtime را ایجاد کنید Create Runtime Virtual Texture Blend

  • از RVT Blend In Material استفاده کنید Use RVT Blend In Material

  • شاخ و برگ خودکار Auto Foliage

  • نوع چمن منظره Landscape Grass Type

  • ماسک شاخ و برگ ایجاد کنید Create A Foliage Mask

  • بهینه سازی عملکرد برای شاخ و برگ Performance Optimization For Foliage

  • محو شدن در چمن Fade In Grass

  • بخش چالش 4-درختان خودکار Section Challenge 4-Auto Trees

  • بلوک اطراف Block Surrounding

  • پردازش پست Post Processing

  • چالش اختیاری: منظره خود را بیرون بیاورید Optional Challenge: Render Your Landscape Out

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

تبریک می گویم Congratulations

  • از اینجا به کجا برویم Where to go from here

نمایش نظرات

آموزش Unreal Engine 5: One Course Solution for Material
جزییات دوره
16.5 hours
111
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
3,861
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Vince Petrelli Vince Petrelli

برنامه نویس/هنرمند سه بعدی