آموزش نقاشی دیجیتال با کریتا 5 برای مبتدیان

Digital painting with Krita 5 for beginners

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

"Krita" یک برنامه گرافیکی قابل مقایسه با فتوشاپ است. اما برخلاف فتوشاپ، Krita یک نرم افزار رایگان و متن باز است. بنابراین، برای دانلود و استفاده از آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. یکی دیگر از مواردی که کریتا را از فتوشاپ متمایز می کند این است که کریتا بیشتر بر روی نقاشی دیجیتال متمرکز است. به همین دلیل است که در کریتا می توانید بسیاری از ویژگی های مربوط به نقاشی دیجیتال را بیابید که در فتوشاپ وجود ندارد. اگر به نرم‌افزاری برای طراحی یا ایجاد تصاویر نیاز دارید، کریتا باعث می‌شود احساس خوبی در خانه داشته باشید.  

اگر قبلاً از Krita استفاده نکرده اید یا حتی از هیچ نرم افزار گرافیکی مانند Photoshop، Gimp و غیره استفاده نکرده اید. نیازی نیست نگران باشید. زیرا ما از اصول اولیه شروع خواهیم کرد. من با دقت برنامه درسی را برای راحتی و سرعت طراحی کرده ام. ان شاء الله، می توانید به سرعت اما از طریق یک تجربه یادگیری آسان و لذت بخش بر کریتا تسلط پیدا کنید.

 

آنچه خواهید آموخت

چیزهای زیادی در این دوره وجود دارد که قرار است یاد بگیرید. فقط برای یک پیش نمایش سریع، این دوره آنلاین از 8 فصل، خارج از فصل مقدمه تشکیل شده است.

در فصل صفر یا فصل مقدمه، نحوه تنظیم تبلت طراحی را خواهید آموخت. و همچنین نکات مختلفی برای عملکرد بهینه کریتا.

سپس در فصل اول، تئوری ها و مفاهیم پیرامون گرافیک کامپیوتری را که بعداً در فرآیند نقاشی دیجیتال مرتبط خواهند بود، یاد خواهید گرفت. تفاوت بین گرافیک شطرنجی و برداری را خواهید آموخت. سپس انواع مدل های رنگی موجود در دنیا مانند RGB و HSV را یاد بگیرید. سپس مفاهیم اساسی پشت «بیت در کانال»، «تصاویر با برد بالا»، کدهای رنگی «هگزادسیمال» و غیره را بیاموزید.

در فصل دوم، شما شروع به یادگیری ویژگی های اساسی Krita خواهید کرد. از نحوه کار با اسناد. آشنایی با رابط کاربری و نحوه اصلاح آن سپس روش های مختلف پیمایش بوم را یاد بگیرید.

در فصل بعدی، نحوه استفاده از "ابزار قلم موی آزاد" و همچنین نحوه کار با رنگ در کریتا را خواهید آموخت. از انتخاب و مدیریت "پیش تنظیم های قلم مو". نحوه استفاده از "پالت پاپ آپ". آشنایی با پارامترهای مختلف مربوط به قلم مو، مانند "اندازه"، "تیرگی"، "جریان"، "حالت پاک کن" و غیره. سپس نحوه استفاده از تکنیک "انتخاب کننده رنگ پیشرفته"، "نمونه برداری رنگ"، نحوه استفاده از "پالت رنگ"، و غیره.

در فصل چهارم قصد داریم ابزارهای مختلفی را که بر اساس موتور براش ساخته شده اند مورد بحث قرار دهیم. ما ابزارهایی مانند "ابزار خط"، "ابزار مستطیل"، "ابزار بیضی"، "ابزار چندضلعی"، "ابزار چند خط" و غیره را یاد خواهیم گرفت.

در فصل پنجم، با انتخاب و ترکیب لایه آشنا خواهید شد. ما با بحث در مورد تکنیک های اصلی انتخاب شروع خواهیم کرد. سپس به سراغ تکنیک های انتخاب سفارشی شکل بروید. سپس در مورد لایه پس زمینه بحث کنید. انواع لایه های موجود در Krita را بیاموزید. خواص مختلف مربوط به لایه ها را درک کنید. آموزش ساخت ترکیبات پیچیده با استفاده از "لایه گروهی"، "وراثت آلفا"، "حالت ترکیبی"، و غیره. در این فصل، با استفاده از ابزارها و ویژگی های مختلفی که قبلا در مورد آنها صحبت کردیم، یک تصویر منظره ساده ترسیم می کنیم.

در فصل ششم، شما با تکنیک های اولیه طراحی و رنگ آمیزی در کریتا آشنا خواهید شد. برای تمرین تکنیک ها، از ابتدا تا انتها یک تصویر از سلاح تبر ایجاد می کنید. شما با کشیدن طرح شروع خواهید کرد. سپس تکنیک های مختلف برای کشیدن "هنرهای خط" صاف را بیاموزید. سپس انواع مختلف "ابزارهای دستیار" موجود در Krita را بیاموزید. همچنین روش های مختلف افزودن رنگ های پایه به نقاشی را یاد خواهید گرفت. یکی از تکنیک ها استفاده از قابلیت "رنگی کردن ماسک" است. پس از آن، نحوه اضافه کردن سایه و برجسته کردن رنگ ها را با سبکی که اغلب در کمیک های ابرقهرمانی می بینید، یاد خواهید گرفت.

در فصل هفتم، اصول اولیه ایجاد نقاشی های دیجیتال با رنگ های سایه صاف تر را خواهید آموخت. شما با آماده کردن تمام تنظیمات از پیش تعیین شده براش شروع خواهید کرد. سپس یاد بگیرید که میانبرهای سفارشی برای گردش کار سریعتر ایجاد کنید. سپس به مفاهیم اساسی سایه زدن می پردازیم. یاد بگیرید که چگونه با دستکاری درجه بندی رنگ روی بوم، هر شکلی را که می خواهیم شکل دهیم. سپس به سراغ یادگیری تکنیک های مختلف سایه اندازی می رویم. پس از آن، تکنیک هایی را که با ساختن تصویر جمجمه یاد گرفتیم، عملی می کنیم. از کشیدن طرح، اضافه کردن رنگ پایه، اعمال رنگ‌های «سایه‌زنی» و «هایلایت» و در نهایت افزودن جزئیات و بافت‌ها به نقاشی.

در فصل آخر، ما در مورد گردش کار برای ایجاد یک تصویر غیر مخرب بحث خواهیم کرد. ما می خواهیم با استفاده از تمام تکنیک هایی که قبلا یاد گرفتیم، یک درخت روی تصویر صخره از ابتدا تا انتها ایجاد کنیم. مزیت داشتن یک ترکیب غیر مخرب این است که اگر نیاز به ایجاد برخی تغییرات یا تجدید نظر داشته باشیم، آسان تر خواهد بود. در برخی موارد، این نوع گردش کار بسیار حیاتی می شود. مانند زمانی که شما نیاز به ایجاد تغییرات زیادی از یک اثر هنری در سریع ترین زمان ممکن دارید.

 

بنابراین، اکنون به دوره بپیوندید! و با استفاده از Krita شروع به ایجاد آثار هنری زیبا کنید.

با استفاده از تکنیک های آموزش داده شده در این دوره، تصویر درختی خود را ایجاد کنید.

باید از تنه، برگ و زمین تشکیل شده باشد. شما می توانید درخت را روی تپه یا هر مکان دیگری مانند رودخانه، قبرستان، ساحل، غار زیرزمینی و غیره ایجاد کنید. در قالب JPG.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • ترسیم طرح کلی Drawing the outline

  • کد رنگ هگزادسیمال Hexadecimal color code

  • رستر در مقابل وکتور Raster versus Vector

  • تصاویر با برد بالا High-range images

  • صاف کردن برس Brush smoothing

  • طراحی، رنگ آمیزی و ترکیب لایه ها Sketching, coloring, and layer composition

  • طراحی Sketching

  • تکنیک های رنگ آمیزی اولیه Basic coloring techniques

  • رنگ آمیزی با انتخاب Coloring with selection

  • مدیریت برس ها Managing brushes

  • جزئیات و بافت Details and textures

  • مشخص کردن Highlighting

  • آماده سازی از پیش تنظیم برس Brush presets preparation

  • سایه زدن با انتخاب Shading with selection

  • فایل های پروژه و اطلاعات دیگر Project files and other information

  • اصول اولیه ابزار دستیار Assistant tool basics

  • تنظیمات رابط کاربری پیشرفته Advanced UI settings

  • استفاده از تصاویر مرجع Using reference images

  • اصول انتخاب رنگ Color selecting basics

  • Mirror و Multibrush Mirror and Multibrush

  • رنگ افست و نمونه برداری Offsetting and Sampling color

  • ترکیب لایه ها و رنگ های پایه Layer composition and base colors

  • ایجاد اسناد جدید Creating new documents

  • مقدمه ای بر لایه ها Introduction to Layers

  • انعطاف پذیری گردش کار Workflow flexibility

  • نکات عملکرد کریتا Krita performance tips

  • ابزار حرکت Move tool

  • روش های اصلی ناوبری Main navigation methods

  • طراحی راه اندازی تبلت Drawing tablet setup

  • لایه پس زمینه و رنگ بوم Background layer and canvas color

  • سایه زنی محلی Local shading

  • سایه زنی جهانی Global shading

  • تکنیک های سایه زدن Shading techniques

  • گردش کار The workflow

  • ویژگی های لایه پایه Basic layer properties

  • ابزار دستیار پیشرفته Advanced assistant tool

  • ماسک رنگی Colorize mask

  • پالت رنگ Color Palette

  • حالت های کدورت و ترکیب Opacity and Blending Modes

  • چند ضلعی و چند ضلعی Polygon and Polyline

  • مدل های رنگی دیگر Other color models

  • ابزار خط Line tool

  • سایه زدن Shading

  • هایلایت ها و بافت ها Highlights and textures

  • سایه دادن به مفاهیم اساسی Shading basic concepts

  • پوشه منابع Resource folder

  • تمرین ترکیب تصویر Image composition practice

  • مقدمه Introduction

  • اصول انتخاب Selection basics

  • کشیدن طرح Drawing a sketch

  • مستطیل و بیضی Rectangle and Ellipse

  • بیت در هر کانال Bit per channel

  • اصول UI UI basics

  • آلفا را به ارث ببرید Inherit alpha

  • لایه گروهی Group layer

  • مدل های رنگی RGB و HSV RGB and HSV color models

  • کلیپ بورد و فرمت های فایل Clipboard and file formats

  • اندازه، کدورت و پاک کن Size, Opacity, and Eraser

  • میانبرهای سفارشی Custom shortcuts

  • جریان و کثیف از پیش تنظیم شده است Flow and Dirty preset

  • انتخاب به شکل سفارشی Custom shaped selection

  • روش های ناوبری جایگزین Alternative navigation methods

نمایش نظرات

آموزش نقاشی دیجیتال با کریتا 5 برای مبتدیان
جزییات دوره
7h 31m
62
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
205
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Widhi Muttaqien Widhi Muttaqien

کارشناس و کارآفرین CG

Widhi یک کارآفرین در صنعت خلاق است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی از دانشگاه بینا نوسانترا است. او علاوه بر کسب و کار، مدرس رشته های مرتبط با گرافیک کامپیوتری در دانشگاه پرزیدنت اندونزی و کالج بین المللی لاسال است.

در بیش از 20 سال تجربه خود در صنعت CG، صدها پروژه را با مشتریانی از سراسر جهان به پایان رساند. جهان . او هزاران تصویر و انیمیشن CG تولید کرده است. علاقه عمیق او به گرافیک کامپیوتری او را به سمت تجسم سه بعدی، انیمیشن، توسعه بازی، ویدئو و گرافیک حرکتی سوق می دهد.