آموزش یادگیری S.O.L.I.D. اصول برنامه نویسی

Learning S.O.L.I.D. Programming Principles

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: اصول بسیاری وجود دارد که از طراحی و برنامه نویسی شی گرا خوب پشتیبانی می کنند. پنج مورد از این اصول توسط SOLID توصیف شده است: مسئولیت منفرد ، باز بودن بسته ، تعویض لیسکوف ، جداسازی رابط و وارونگی وابستگی. این اصول ایجاد کد پایدار ، مقیاس پذیر و قوی را هدایت می کنند.

برای وارد کردن SOLID در روند کار توسعه خود ، استیون لات مجموعه ای از درسها را تهیه کرده است که اصول را یکی یکی با شکستن مثالهای دنیای واقعی تجزیه می کند. بیاموزید که چگونه از این اصول در روند طراحی استفاده کنید و قدرت کد خود را در این راه آزمایش کنید. استیون از پایتون برای نشان دادن مفاهیم استفاده می کند ، اما این مفاهیم برای هر زبان برنامه نویسی شی گرا مفید هستند.
موضوعات شامل:
  • مروری بر اصول جامد
  • تفکیک کد در ماژول های خاص مشتری
  • تست کد با جایگزینی انواع فرعی برای کلاسهای پایه
  • باز نگه داشتن نرم افزار برای پسوند اما بسته به اصلاح
  • حذف وابستگی به جزئیات
  • اختصاص یک مسئولیت به هر کلاس
  • استفاده از اصول SOLID در فرآیند طراحی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. آشنایی با S.O.L.I.D. برنامه نويسي 1. Introduction to S.O.L.I.D. Programming

  • چه اشتباهی می تواند انجام شود؟ What could go wrong?

  • یک کلاس غیر SOLID را کاوش کنید Explore a non-SOLID class

  • مروری بر اصول SOLID Overview of the SOLID principles

2. اصل تفکیک رابط 2. Interface Segregation Principle

  • آشنایی با تفکیک رابط Introduction to interface segregation

  • کلاس های مثال را از هم جدا کنید Segregate the example classes

  • ISP برای کلاس های نمونه استفاده کرد ISP applied to example classes

  • بسته بندی در مقابل گسترش تصمیم The wrap vs. extend decision

  • گزینه های دیگر را گسترش دهید Extend alternatives

3. اصل جایگزینی لیسکوف 3. Liskov Substitution Principle

  • آشنایی با جانشینی لیسکوف Introduction to Liskov substitution

  • تغییرات رابط Interface variations

  • جایگزینی برای کلاس های مثال اعمال می شود Substitution applied to example classes

  • مقادیر پیش فرض برای پارامترها Default values for parameters

  • جلوگیری از جزء () Avoiding isinstance()

4- اصل طراحی باز و بسته 4. The Open/Closed Design Principle

  • آشنایی با طراحی باز و بسته Introduction to Open/Closed design

  • یک کلاس را اصلاح کرده و اشکالات را برطرف کنید Modify a class and fix bugs

  • OCP از طریق وراثت و ترکیب OCP via inheritance and composition

  • تکنیک های افزودنی OCP بیشتر More OCP extension techniques

5- اصل وارونگی وابستگی 5. Dependency Inversion Principle

  • آشنایی با وارونگی وابستگی Introduction to dependency inversion

  • تزریق وابستگی و پیکربندی برنامه Dependency injection and application configuration

  • عواقب آزمایش Testing consequences

6. اصل مسئولیت مجرد 6. Single Responsibility Principle

  • آشنایی با مسئولیت مجرد Introduction to single responsibility

  • انسجام بالا و فرومایگی High cohesion and indirection

  • الگوهای GRASP GRASP patterns

7. یک فرایند طراحی 7. A Design Process

  • کارتهای CRC CRC Cards

  • طرح محور تست Test-driven design

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش یادگیری S.O.L.I.D. اصول برنامه نویسی
جزییات دوره
1h 45m
29
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
63,595
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Steven Lott
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Steven Lott Steven Lott

استیون اف. لات یک توسعه دهنده و معمار نرم افزار قراردادی است.

استیون از دهه 70، زمانی که کامپیوترهای بزرگ، گران قیمت و کمیاب بودند، برنامه نویسی کرده است. او بیش از 10 سال است که از پایتون برای حل مشکلات تجاری استفاده می کند و در حال حاضر از پایتون برای پیاده سازی میکروسرویس ها و خطوط لوله ETL استفاده می کند.

استیون یک تکنوماد خودخوانده است که در مکان های مختلف در سراسر ساحل شرقی ایالات متحده زندگی می کند. در حین کار به عنوان مشاور، نویسنده و توسعه دهنده. وبلاگ فناوری او http://slott-softwarearchitect.blogspot.com است.