سلام و خوش آمدید!
موسیقی کلاسیک موضوعی گسترده، بزرگ و ترکیبی است.
اگر آن را مطالعه نکردهاید، یا اگر در حال برقراری ارتباط با آن هستید، تنوع و پیچیدگی آن میتواند گیجکننده یا خستهکننده باشد.
من این دوره آموزشی را ساختم تا نگاهی ساده به ستون فقرات این هنر شگفت انگیز داشته باشم و اصول اولیه تاریخ و ماهیت آن را به روشی ساده و الهام بخش منتقل کنم.
قسمت 3 این مجموعه در مورد اصطلاحات است.
سخنرانی در آنجا بیشتر پرحرف و کمتر در مورد گوش دادن به موسیقی خواهد بود. با این حال، آنها در مورد دانشی هستند که واقعاً مفید است.
لطفاً قبل از اینکه به قسمت 4 بروید، مجبور نباشید در تمام این سخنرانیها بنشینید. میتوانید کاملاً هر چقدر که میخواهید از آن صرف نظر کنید و زمانی که خواستید به آنها بازگردید. احساس میکنید که باید اندازه نامهای ژانرهای کلاسیک را که با آنها آشنایی ندارید، بدست آورید.
قسمت 4 درباره ارکستر است. ما با هم به یک قطعه عالی از بنجامین بریتن گوش خواهیم داد که قرار است سازهای مختلفی را که معمولاً در یک ارکستر سمفونیک مییابیم به نمایش بگذارد.
ما با صدا و شخصیت همه سازها آشنا میشویم و زمان خوبی با این قطعه فوق العاده!
از یادگیری لذت ببرید و از یادگیری لذت ببرید!
بهترین راه برای تمرین محتوای این دوره و جذب آن در بهترین حالت انجام تمرین زیر است:
یکی از اصطلاحاتی را که در قسمت 3 آموختیم (سونات، سوئیت، سه گانه، کوارتت، کنسرتو، سمفونی، دسته جمعی، اوراتوریو) انتخاب کنید.
سپس به دنبال یک قطعه موسیقی تصادفی باشید که به این شکل نامگذاری شده است. میتوانید از سیدیها یا فایلهای موسیقی که از قبل دارید استفاده کنید، یا به راحتی از پلتفرمهایی مانند یوتیوب یا Spotify برای این کار استفاده کنید.
به موسیقی گوش دهید و سعی کنید سازهای درگیر هنگام نواختن را تشخیص دهید. آنچه را که در کلاس درباره آنها گفتیم به خاطر بسپارید و ببینید آیا آنها به روشی که با هم کشف کرده ایم استفاده می شوند یا در دیگری.
در پایان، یادداشت هایی در مورد آنچه در مورد نحوه استفاده از سازهای مختلف متوجه شده اید، یادداشت کنید. به عنوان مثال: در وهله اول چه سازهایی وجود دارد؟ آیا ویولن نقش ملودیک عمده ای دارد؟ ویولن سل ها همنوازی می کنند یا به تنهایی لحظات مهمی دارند؟ کدام ساز بادی بیشترین نقش را دارد؟ و غیره.
سپس میتوانید یادداشتهای خود را برای من ارسال کنید و من آنها را بررسی میکنم، و برخی از مشاهدات را که ممکن است از قلم انداخته باشید اضافه میکنم.
میتوانید به ایمیل من (giacomo.mura92@gail.com) یا مستقیماً در اینجا در Skillshare و I مراجعه کنید. در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت.
لطفاً قانون طلایی را به خاطر بسپارید: فقط به موسیقی گوش دهید که از آن لذت می برید. اگر به قطعه ای برخورد کردید که برای شما مناسب نیست، به دنبال چیز دیگری باشید.
پس از یک بار گوش دادن، یا در وسط آن، می توانید از آنچه در قسمت های 1 و 2 آموختیم نیز استفاده کنید: با برخی از عناصر ریتمیک قطعه ارتباط برقرار کنید، برخی ملودی های آن را بشناسید (در صورت وجود) و سعی کنید به دنبال تغییرات هارمونیک مهم باشید.
همچنین، سعی کنید حدس بزنید که آن قطعه متعلق به کدام دوره است: باروک، کلاسیک، رمانتیسم یا مدرنیسم. سپس میتوانید بررسی کنید که آیا فرض شما درست بوده است و به دنبال آهنگساز در ویکیپدیا یا سایر منابع مشابه هستید.
لطفاً به خاطر داشته باشید: توصیه میکنم همه اینها را به روشی بسیار آرام و بدون استرس یا تلاش زیاد تمرین کنید. اول و مهمتر از همه اوقات خوشی را با موسیقی داشته باشید. همه چیز بعد از آن می آید.
طبق معمول، میتوانید برای هر سؤال و/یا درخواستی با من تماس بگیرید.
معلم قدردانی از موسیقی کلاسیک
اسم من جاکومو مورا است، من یک ویولنیست ایتالیایی هستم که در وین زندگی می کنم و به عنوان معلم قدردانی ویولن و موسیقی کلاسیک در اینجا فعال هستم.
من در سال 1992 به دنیا آمدم و از سن 8 سالگی شروع به تحصیل در ویولن کردم. در کنسرواتوار کومو تحصیل کردم و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 2013 گرفتم.
در طول تحصیل و پس از تحصیل با ارکسترهای محلی کار کردم و از سال 2014 تا 2018 در Orchestra del Teatro Olimpico در ویچنزا.
من در سال 2016 به وین نقل مکان کردم تا تحصیلات خود را در زمینه ویولن با فابیان ریزر ادامه دهم، که مرا در زمینه آموزش و هنر تدریس معرفی و آموزش داد. در طول سال های گذشته تدریس به تدریج به علاقه اصلی من و تمرکز حرفه ای من تبدیل شد.
نمایش نظرات