آموزش هنر مفهوم شخصیت: از طرح اولیه تا طراحی نهایی

Character Concept Art: From Initial Sketch to Final Design

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

ماهیت یک شخصیت را از طریق هنر مفهومی به تصویر بکشید. من شما را از طریق مراحل مختلف خلق شخصیت، از شبح‌های اولیه گرفته تا طرح جلا یافته نهایی، راهنمایی خواهم کرد. من روی ژانر خاصی از شخصیت تمرکز می‌کنم، اما با خیال راحت هر شخصیتی را که می‌خواهید ایجاد کنید، زیرا روش‌ها همچنان قابل اعمال هستند.

این کلاس برای هر کسی که به هنر علاقه دارد، از مبتدی تا حرفه ای که به دنبال یادگیری روشی متفاوت هستند، عالی است. این کلاس شما را از مراحل مختلف هنر مفهومی شخصیت راهنمایی می‌کند و دامنه توانایی‌های شما را به نمایش می‌گذارد (یک قطعه نمونه کار عالی برای هر کسی که به هنر مفهومی علاقه دارد!).

آنچه خواهید آموخت 

  • طرح . مرحله اول کلاس شروع به ترسیم ریز عکسهای خشن است که صرفاً بر شکل و شبح شخصیت شما تمرکز دارد. در طول این مرحله، اهمیت انتخاب براش/ضربات و سرعت را توضیح خواهم داد.
  • پالایش . در مرحله بعدی کلاس، فرآیند اصلاح شخصیت را آغاز خواهیم کرد. شما چند تصویر خشن از مرحله تصویر کوچک خواهید داشت و شروع به تمیز کردن آنها و ارزیابی طرح، شکل، ژست و ساختار ریز عکس های خود خواهید کرد.
  • تنوع . استاندارد تقریباً با هر طراحی کاراکتری، مخصوصاً برای مشتریان، مرحله بعدی تغییر است. به ندرت مشتری بخواهد یک طرح تمام شده را فوراً ببیند، ما فرآیند انتخاب یک تصویر کوچک تصفیه شده را به عنوان نقطه شروع شما و تغییر طرح برای ایجاد گزینه های جایگزین انجام می دهیم.
  • طراحی نهایی . در مرحله آخر شما طرح نهایی شخصیت خود را انتخاب کرده اید و زمان آن رسیده است که جزئیات را اضافه کنید و واقعاً شخصیت را بدرخشید.

کاری که شما انجام خواهید داد

شما یک قطعه هنری مفهومی نهایی را ایجاد خواهید کرد و شخصیت مورد نظر خود را طراحی خواهید کرد. این از ابتدا تا انتها اجرا خواهد شد و تمام تکنیک ها و ایده های ضروری در هنر مفهومی را پوشش می دهد.

______________

طرح کلی کلاس

  • آماده‌سازی. شما این آموزش هنری را با مرور کاراکترهای سخت‌افزار و نرم‌افزاری که Charlie Bowater برای ایجاد کار مشتری استفاده می‌کند، آغاز خواهید کرد. چارلی به شما کمک می کند اندازه بوم خود را انتخاب کنید و از کدام قلم موها استفاده کنید. او همچنین یک تور از مجموعه قلم مو خود را که با انتخاب و انتخاب براش های ایجاد شده توسط هنرمندان دیگر ایجاد کرده است، به شما ارائه می دهد.
  • تصاویر کوچک خود را ایجاد کنید. یک تم کاراکتر ایجاد می‌کنید تا به شما کمک کند هنگام طراحی مجموعه‌ای از تصاویر کوچک، در مسیر خود قرار بگیرید. چارلی قبل از فرو رفتن در فتوشاپ، تعدادی از شخصیت‌هایش را برای الهام گرفتن به شما نشان می‌دهد، جایی که او را مشاهده خواهید کرد که تعدادی از شخصیت‌های خشن را طراحی می‌کند که از مضمون یک مسافر فانتزی الگوبرداری شده‌اند. در این مرحله از فرآیند طراحی، یاد خواهید گرفت که از جزئیات محوری بیش از حد خودداری کنید، زیرا از مفهوم کلی شما منحرف می شود. چارلی ترفندهایی را به شما آموزش می دهد که به شما کمک می کند از جزئیات دور بمانید و "حوادث شاد" را در مراحل اولیه کار خود کشف کنید.
  • پالایش. هدف از مرحله پالایش این است که طرح‌های بند انگشتی خشن شما را معنا کند. ابتدا، یاد خواهید گرفت که ژست‌هایی را که ایجاد کرده‌اید درک کنید و با قرار دادن نقاشی‌های شکل چوبی روی تصاویر کوچک خود، آن‌ها را تجزیه کنید. سپس، شروع به بازی با فضای منفی می کنید و جزئیات بیشتری را به طرح های خود اضافه می کنید. به یاد داشته باشید که از چند تصویر کوچک خود استفاده کنید تا بعداً از بین آنها بیشتر انتخاب کنید. به هر حال، وقتی نوبت به طراحی بازی می‌رسد، هرگز قرار نیست مشتری را با یک طراحی شخصیت ارائه دهید.
  • تنوع. چند تصویر کوچک از مرحله قبل انتخاب می‌کنید قبل از اینکه یکی را برجسته کنید، سپس آن‌ها را کپی می‌کنید تا بتوانید با سه یا چهار نسخه از طراحی کاراکتر یکسان کار کنید. از آنجا، می‌توانید ژست‌ها، لباس‌ها، مدل‌های مو و اکسسوری‌های مختلف را آزمایش کنید. چارلی به شما یادآوری می‌کند که در حین انجام این کار به محیط و شخصیت شخصیت فکر کنید تا خیلی از مفهوم اصلی دور نشوید - مسیر مهمی که در هر دوره طراحی بازی باید دنبال کنید.
  • افزودن جزئیات تکمیلی. شما شاهد فرآیند کامل چارلی خواهید بود که شخصیت خود را صیقل می دهد، با افزودن بافت ها برای دستیابی به ظاهری شن در برخی مکان ها و ترکیب شدن برای ظاهری نرم تر در برخی مکان ها. چارلی تکنیک خود را برای ترکیب کردن و چگونگی ایجاد کنتراست به شخصیت خود، هنوز در مقیاس خاکستری، با ایجاد یک لحن میانی و افزودن سایه‌ها و هایلایت‌ها بر این اساس نشان می‌دهد.
  • جزئیات تکمیل: قسمت 2. خواهید دید که چگونه چارلی بافت های پیچیده و غنی مانند مو، خز، کریستال و حتی یک سگک کمربند حکاکی شده ایجاد می کند، و او به شما نشان می دهد که چگونه او تمام آشفتگی های پس زمینه را در طراحی شخصیت خود پاک می کند. در این مرحله نهایی، شما همچنین عمیق‌تر به فرآیند نقاشی نقاط برجسته و سایه‌های متقاعدکننده می‌پردازید و در نهایت شخصیتی به‌قدری سه‌بعدی ایجاد می‌کنید که می‌تواند مستقیماً از صفحه رایانه شما پرش کند. به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که به یک آموزش گرافیک حرکتی بروید تا شخصیت خود را واقعاً به حرکت درآورید.

هنر مفهومی شخصیت خود را طراحی و ایجاد کنید

ایجاد تصاویر کوچک شما

  1. بوم نقاشی خود را ایجاد کنید

    شما می توانید از هر اندازه بوم که دوست دارید استفاده کنید، اما من چیزی در حدود 1900 x 1200 با DPI 300 را به عنوان نقطه شروع پیشنهاد می کنم. می‌توانید در مرحله بعد وضوح تصویر را افزایش دهید، اما شروع با یک بوم کوچکتر نیز می‌تواند مانع از جزئیات کارتان شود.

  2. قلم مو خود را انتخاب کنید

    هزاران قلم مو برای انتخاب وجود دارد و می توانید با ساده ترین قلم مو یک اثر هنری خلق کنید. با این حال، در شروع مرحله ناخن انگشت شست، من معمولا یکی را انتخاب می کنم که شکل یا بافت جالبی دارد. من متوجه شدم که احتمال ایجاد اشکال جالب و تصادفات خوشحال کننده از این طریق بیشتر است.

    بسته براش من را بارگیری کنید: 

    http://www.mediafire.com/download/auxu9qstxj0rjd6/CharlieBowaterCurrentBrushes.abr

  3. موضوع خود را انتخاب کنید

    قبل از شروع کار با ریز عکسها، باید تصمیم بگیرید که چه نوع شخصیتی را می خواهید نقاشی کنید. شما می‌توانید با هر موضوعی که دوست دارید پیش بروید: می‌توانید یک شخصیت کاملاً تازه بسازید یا می‌توانید چیزی طراحی کنید که در دنیایی از قبل موجود باشد، مانند بازی یا فیلم مورد علاقه‌تان، و غیره. موضوع شما یک مرحله مهم است و می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که فرآیند طراحی شخصیت شما بی هدف نیست.

    برای کمک به شروع در اینجا چند نمونه از شخصیت هایی که من نقاشی کرده ام آورده شده است.

  4. تصاویر کوچک خود را ایجاد کنید

      اکنون که تمام آماده سازی شما انجام شد، وقت آن است که نقاشی کنید!

    این خلاقانه ترین بخش فرآیند است و همه چیز در مورد تولید ایده است. سعی کنید همه چیز را آزاد، سرگرم کننده نگه دارید و به یاد داشته باشید که هنوز نیازی به نگرانی در مورد جزئیات نیست.

    اگر در نهایت با چند تصویر کوچک که دوست ندارید، زیاد نگران نباشید، این احتمال وجود دارد که شما احتمالاً فقط یک یا دو تصویر کوچک را از تعداد زیادی که ایجاد کرده اید دوست داشته باشید. من پیشنهاد می‌کنم تا جایی که می‌توانید انگشت‌های شست را از حداقل 10 تا یک برگه کامل نقاشی کنید.

    هر چه تعداد انگشتان شست بیشتری ایجاد کنید، بیشتر خود را به سمت نقاشی با تنوع بیشتر و عدم تکرار اشکال دقیق سوق خواهید داد.

  5. به شکل و فضای منفی فکر کنید

    همانطور که در ویدیو توضیح داده شد، واقعاً سعی کنید با تضاد عمدی آنهایی که قبلاً ایجاد کرده اید، روی ایجاد شبح ها و اشکال جالب تمرکز کنید. اینها عناصر اصلی طراحی هستند و نحوه خواندن شخصیت را دیکته می کنند.

    چه چیزی یک شکل را جالب می کند؟ یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید شکل‌های بهتری ایجاد کنید، استفاده از فضای منفی است.

    می‌توانید تقریباً از هر عنصری در طراحی کاراکتر برای کمک به جذاب‌تر کردن شکل استفاده کنید، خواه ژست، وزن شخصیت، لباس، سلاح، زره یا مو باشد که می‌توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

    >

پالایش

  1. انگشت شست خود را ارزیابی کنید

    یک قدم به عقب برگردید و به کاری که خلق کرده اید نگاهی بیندازید. در این مرحله باید طرح های متنوعی برای انتخاب داشته باشید. احتمالاً چند طرح وجود دارد که بیشتر از بقیه برای شما متمایز است.

     درمورد تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام تصاویر کوچک را باید به مرحله بعدی ببرید، معمولاً در این مرحله است که بازخوردی از هنرمندان، کارگردانان یا مشتری دریافت می‌کنید. بنابراین اکنون مرحله خوبی برای استفاده از گالری دانشجویی و دیدن نظر سایر هنرمندان در مورد طرح های شما خواهد بود.

    البته انتخاب نهایی به عهده شماست، اما ممکن است در پایان بازخورد یا پیشنهادهای مفیدی داشته باشید.

  2. طرح های خود را اصلاح کنید

    هدف اولیه از اصلاح این است که طرح تصویر کوچک شما برای خواندن آسان تر باشد، وقت آن رسیده است که سعی کنید و آن طرح ها را درک کنید! این مرحله لزوماً در مورد جزئیات بیش از حد نیست، بلکه تماماً در مورد تعریف و تغییر شکل، اضافه کردن کمی ارزش یا ترسیم روی انگشتان شست است تا طرح شخصیت را کمی بیشتر نمایان کند.

    اگر اوضاع کمی نامرتب به نظر می‌رسد ناراحت نشوید و فقط از این مرحله به عنوان فرصتی برای درک اینکه طراحی شما به کجا می‌رود استفاده کنید.

    چند نکته کلیدی که باید در مورد آنها فکر کنید:

    -       شکل/شبح/فضای منفی

    -       ژست چگونه به نظر می رسد/آیا آناتومی آن قابل باور است؟

    -       سبک: نسبت‌های واقعی در مقابل تلطیف‌شده

    -       طراحی عناصری مانند لباس، مو، سلاح را به نمایش بگذارید. بفهمید که شخصیت کیست و هدف از طراحی آنها چیست.

تنوع

  1. تغییرات طراحی خود را ایجاد کنید

    اکنون زمان آن است که با طرح انتخابی خود به جلو حرکت کنید و انواع مختلفی ایجاد کنید.

    تغییر دادن طراحی شخصیت به طور کلی یک تمرین عالی است. این به شما امکان می دهد طرح انتخابی خود را آزمایش کنید و به شما این فرصت را می دهد تا عناصر شخصیتی را که دوست دارید تقویت کنید و آن هایی را که به خوبی کار نمی کنند با جایگزین بهتر جایگزین کنید. اگر چیزی کار نمی کند، اکنون زمان رفع آن است.

    در یک محیط استودیو یا فریلنسری، تنوع و آزمایش کلیدی است. طراحی یک کاراکتر تماماً در مورد سفر است، بیرون انداختن ایده هایی که کار نمی کنند و به دنبال آن هایی است که عمل می کنند.

جزئیات تکمیلی

  1. ارزش های خود را تحت فشار قرار دهید

    یکی از بهترین راه‌ها برای برجسته کردن شخصیت‌تان این است که به ارزش‌هایی که استفاده می‌کنید فکر کنید. در تجربه شخصی من، تصاویر کوچک و طرح های من فقط یک یا دو سایه خاکستری هستند. وقتی زمان شروع به جزئیات چیزها می رسد، من دوست دارم ارزش هایم را از سیاه به خاکستری و درست تا برجسته های سفید روشن منتقل کنم. فشار دادن ارزش های خود به سرعت به خوانایی و باورپذیری طرح کمک می کند.

  2. نور و بافت را اضافه کنید

    نورپردازی و بافت

    برای تقویت ارزش های خود به دو چیز اصلی فکر کنید. نور و بافت.

    می‌توانید مقادیر ساده‌ای را برای پیشنهاد بافت‌های مختلف در طرح‌های خود اضافه کنید، خواه آن‌ها از بالاتنه روشن‌تر و شلوار تیره‌تر استفاده کنند، برای نشان دادن این موضوع، مقداری ساده اضافه کنید. پس از آن می توانید نور را روی شخصیت خود فشار دهید.

    نورپردازی تعیین می‌کند که نقاط برجسته و سایه‌های خود را در کجا قرار دهید، بنابراین مطمئن شوید که یک جهت ناهموار برای نور را انتخاب کرده‌اید. لازم نیست دقیق باشد، اما یک جهت کلی به یکنواخت نگه داشتن همه چیز کمک می کند.

     

  3. جزئیات نهایی خود را اضافه کنید

    برای جزئیات بیشتر، من تمایل دارم از یک براش کوچک استفاده کنم، بزرگنمایی کنم و فقط جزئیات نهایی را شروع کنم. لازم نیست که دیوانه شوید و تک تک جزئیات را اصلاح کنید، بلکه به اندازه ای است که به همه عناصر اصلی شکل کافی بدهید تا بتوانید طراحی کلی را درک کنید.

    شخصیت شما می‌تواند بسیار جزییات یا کمی تلقین‌کننده‌تر باشد و هر دو روش می‌توانند عالی به نظر برسند. بنابراین فقط سرگرم شوید و روی قسمت ها و عناصری که فکر می کنید به بیشترین مراقبت و توجه نیاز دارند تمرکز کنید. من شخصاً همیشه دوست دارم مطمئن شوم که چهره شخصیت ها به خوبی جزئیات دارد، زیرا متوجه می شوم که همیشه به سمت چهره ها کشیده می شوم و می توانم با این شخصیت به مراتب بهتر ارتباط برقرار کنم. به غیر از اینکه من فقط دوست دارم از آن لذت ببرم و بقیه عناصر را همانطور که می دانم به تفصیل بیان کنم.

    شخصیت خود را به همان اندازه که دوست دارید پیشنهاد یا اصلاح کنید، اما فقط به یاد داشته باشید که با آن سرگرم شوید!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • پالایش Refining

  • تغییر Variation

  • تصاویر کوچک خود را ایجاد کنید Create Your Thumbnails

  • جزئیات تکمیل قسمت 2 Finishing Details Part 2

  • افزودن جزئیات تکمیل Adding the finishing details

  • آماده سازی Preperation

نمایش نظرات

آموزش هنر مفهوم شخصیت: از طرح اولیه تا طراحی نهایی
جزییات دوره
51m
6
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
9,643
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Charlie Bowater Charlie Bowater

هنرمند و تصویرگر مفهومی

یک هنرمند مفهومی تمام وقت و تصویرگر پاره وقت است که در شمال شرق انگلستان زندگی می کند.

او که با کارتون‌های دهه 90 بزرگ شده بود، دوران کودکی‌اش را با کشیدن شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌اش گذراند و به هر کسی که گوش می‌داد اصرار داشت: اینکه او بزرگ شود تا یک انیماتور شود.

او به عنوان یک هنرمند مفهومی برای طراحی Atomhawk کار می کند و بقیه زمان خود را صرف تصویرسازی و به طور کلی ابله سازی می کند! کارهای او در برجسته شده است و او آموزش هایی را برای انتشاراتی مانند Imagine FX و 3DTotal ایجاد کرده است. او به ویژه از تصویرسازی جلد کتاب لذت می‌برد و جلدهای مختلفی برای افراد و ناشران مانند Simon Schuster و Guterpunkt ایجاد کرده است. کارهای مفهومی حرفه ای او از پاترمور گرفته تا Dead Island Riptide و Injustice و Gods Among Us را شامل می شود. تنوع چاشنی زندگی است!