نمای کلی دوره
این دوره مروری کلی از الگوهای طراحی در جاوا اسکریپت از دیدگاه عملی ارائه میکند. این دوره به ویژه الگوهایی را با استفاده از:
پوشش می دهدآخرین نسخه های زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
استفاده از کتابخانه ها و چارچوب های برنامه نویسی مدرن
استفاده از ابزارهای توسعهدهنده مدرن مانند JetBrains WebStorm
مباحث تغییرات الگو و رویکردهای جایگزین
این دوره یک نمای کلی از همه الگوهای طراحی Gang of Four (GoF) را که در کتاب اصلی آنها ذکر شده است، همراه با تغییرات، تنظیمات، بحثهای استفاده ذاتی از الگوها در زبان امروزی ارائه میکند.
الگوهای طراحی چیست؟
الگوهای طراحی راه حل های قابل استفاده مجدد برای مشکلات رایج برنامه نویسی هستند. آنها با کتاب 1994 Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software توسط اریش گاما، جان ولیسیدز، رالف جانسون و ریچارد هلم (که معمولاً به عنوان یک باند چهار شناخته می شوند، به همین دلیل مخفف GoF) شناخته می شوند، محبوب شدند.
کتاب اصلی GoF از C++ و Smalltalk برای مثالهای خود استفاده میکرد، اما از آن زمان، الگوهای طراحی با هر زبان برنامهنویسی قابل تصور سازگار شده است: C#، Java، Swift، Python و اکنون — JavaScript!
جذابیت الگوهای طراحی جاودانه است: ما آنها را در کتابخانهها میبینیم، برخی از آنها در زبانهای برنامهنویسی ذاتی هستند، و شما احتمالاً به صورت روزانه از آنها استفاده میکنید، حتی اگر متوجه وجود آنها نباشید.
این دوره چه الگوهایی را پوشش میدهد؟
این دوره همه الگوهای طراحی GoF را پوشش میدهد. در واقع، در اینجا لیست کاملی از مواردی که پوشش داده شده است:
اصول طراحی جامد: اصل مسئولیت واحد، اصل باز-بسته، اصل جایگزینی لیسکوف، اصل جداسازی رابط و اصل وارونگی وابستگی
الگوهای طراحی خلاقانه: Builder، Factories (Factory Method and Abstract Factory)، نمونه اولیه و Singleton
الگوهای طراحی سازه: آداپتور، پل، کامپوزیت، دکوراتور، نما، وزن پرواز و پروکسی
الگوهای طراحی رفتاری: زنجیره مسئولیت، فرمان، مترجم، تکرارکننده، میانجی، یادگاری، مشاهدهگر، وضعیت، استراتژی، روش الگو و بازدیدکننده
دوره برای چه کسانی است؟
این دوره برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت است که می خواهند نه تنها نمونه های کتاب درسی الگوهای طراحی، بلکه تغییرات و ترفندهای مختلفی را که می توانند برای پیاده سازی الگوهای طراحی به روشی مدرن به کار ببرند، ببینند. به عنوان مثال، استفاده از Symbol.iterator به اشیا (از جمله اشیاء تکرارشونده) امکان تکرارپذیری را میدهد و به اشیاء اسکالر اجازه میدهد به گونهای که گویی مجموعه هستند، ظاهر شوند.
سبک ارائه
این دوره بهعنوان مجموعهای (بسیار بزرگ) از نمایشهای زنده ارائه میشود که در JetBrains WebStorm انجام میشود و با استفاده از موتور رندر Kinetica ارائه میشود. Kinetica به هم ریختگی بصری IDE را حذف میکند و باعث میشود روی کد تمرکز کنید که به خوبی ارائه میشود، چه در حال تماشای دوره بر روی یک صفحه بزرگ یا یک تلفن همراه باشید.
اکثر نسخههای نمایشی تک فایل هستند، بنابراین میتوانید فایل پیوست شده به درس را دانلود کنید و آن را در WebStorm، Atom یا IDE دیگری به انتخاب خود اجرا کنید (یا فقط آنها را از خط فرمان اجرا کنید).
این دوره از نمودارهای کلاس UML استفاده نمیکند. همه دموها از طریق برنامه نویسی زنده انجام می شوند.
مهندسی نرم افزار/سخت افزار • Quant Finance • Algotrading
نمایش نظرات