آموزش Cinema 4D Complete : Vol. 3 قدرت Mograph را آزاد کنید!

Cinema 4D Complete : Vol. 3 Unleash the power of Mograph!

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: وارد دنیای طراحی حرکت شوید همه چیز درباره موگراف استفاده از موگراف برای طراحی حرکت موگراف برای مدل‌سازی نیز عالی است! پیش نیازها: درک اولیه 3D در داخل Cinema 4D

جلد سوم از آموزش کامل قدرت Mograph را آزاد می کند!

اما موگراف دقیقاً چیست؟ این مجموعه ابزاری است که Motion Design را بسیار محبوب کرده است. در دهه 2000، Maxon Mograph را معرفی کرد، که در آن زمان فقط یک ماژول بود، و در طول زمان به عنصر کلیدی Cinema 4D تبدیل شد.

Mograph به شما امکان می دهد تا به راحتی انیمیشن چشم باز، مسحورکننده و زیبا بسازید. رویکرد ماژولار آن باعث می شود که فقط عناصر طراحی را روی هم اضافه کنید و خیلی سریع به نتیجه زیبا برسید.

من Lionel VICIDOMINI هستم، یک مربی معتبر Maxon، مربی ارشد Maxon و طراح حرکت مستقر در پاریس، فرانسه. من معتقدم که برای تسلط واقعی بر یک نرم افزار باید آن را با جزئیات یاد بگیرید. من این سری آموزش را ایجاد کرده ام تا یک کتابچه راهنمای تصویری از Cinema 4D ایجاد کنم و در عین حال سرگرم کننده ترین کار ممکن را داشته باشم.

در این آموزش ما هر کاری که Mograph می تواند انجام دهد را بررسی خواهیم کرد، و این بسیار است!

  • چگونه Mograph اساساً کار می کند، مفاهیم اصلی پشت آن

  • کتابخانه کاملی از تمامی افکتورها و نحوه استفاده از آنها

  • کاوشی عمیق در زمینه‌ها و نحوه ترکیب آنها با افکتورها

  • همه مولدهای موگراف، مانند شکستگی Voronoi که می تواند هر جسمی را به قطعات کوچک خرد کند

  • نحوه ترکیب حجم ها و فیلدها برای تولید تصاویر خیره کننده

  • در زمینه‌های نقشه Vertex تسلط داشته باشید، که می‌تواند سیستم‌های رشد باورنکردنی ایجاد کند، شکل‌های ارگانیک و زنده ایجاد کند

فصل آخر چندین کارگاه عمیق را با تقریباً 4 ساعت تمرینات عملی در دست ارائه می دهد. در این کارگاه ها :

را ایجاد خواهید کرد
  • یک ساعت کاملا رویه ای و متحرک خودکار! نگاه کن، مادر، بدون قاب کلیدی!

  • مدل یک ژنراتور بشکه ای: خر کونگ حسادت می کند. با کنترل بر تعداد تخته ها، ضخامت آنها، انحنای برآمدگی و غیره...

  • دومینوها را به هر شکلی که می خواهید بچرخانید!

  • یک دیوار مکعبی ایجاد کنید و یک انتقال بین دو بافت ایجاد کنید. ایده آل برای Motion Graphics شرکتی

  • یک انتقال پیچیده از شش ضلعی های متقاطع طراحی کنید. آن را به یک پس‌زمینه متحرک، بدون درز و بی‌پایان

    تبدیل کنید
  • لگوها را برای ایجاد یک لوگوی خیره کننده جمع کنید! ایجاد را متحرک کنید!

  • کره شکسته ظاهری مسحورکننده ایجاد می‌کند، از زباله‌های حرکت آهسته که به سمت نیستی پرواز می‌کنند

  • باعث انباشته شدن قطرات میعان بر روی یک قوطی آبجو شوید!

من این آموزش را به صورت یک کتابچه راهنمای تصویری، با بخش های کوتاه، پر از اطلاعات طراحی کرده ام. تماشای همه ویدیوها اجباری نیست! می‌توانید آن‌ها را همانطور که می‌خواهید، در طول سفر خود به Mograph، در صورت نیاز تماشا کنید. شما به خوبی می توانید مستقیماً به فصل آخر یعنی کارگاه ها بروید و به مطالعه ویدیوهای مربوط به ابزارهای خاص مورد استفاده در تمرین ها بازگردید.

این آموزش برای مبتدیان، که نیاز به یادگیری تمام اصول Mograph دارند، و همچنین برای کاربران پیشرفته‌تری که از عمق جزئیات برای هر ویدیو و کارگاه‌های پیچیده در پایان آن لذت خواهند برد، عالی است. آموزش.

این آموزش در R23 ضبط شده است اما در نسخه جدیدتر و قدیمی تر به راحتی قابل پیگیری است و به R20 برمی گردد. به دلیل فیلدهایی که فقط در R20 معرفی شده اند، برای نسخه های قدیمی تر (R19 و پایین تر) توصیه نمی شود.

لازم نیست که دو جلد اول این مجموعه را دنبال کرده باشید، اما می‌تواند بسیار کمک کند، به خصوص اگر تازه کار سه بعدی هستید.


سرفصل ها و درس ها

شی کلونر The Cloner Object

  • فایل ها و پروژه های تمرین Exercice Files and Projects

  • R25 و + : استفاده از چیدمان قدیمی برای پیگیری بهتر آموزش ها R25 and + : Using the old layout to better follow the tutorials

  • R25 و + : طرح پیش فرض جدید R25 and + : The new default layout

  • موگراف چیست؟ What is Mograph ?

  • کلونر The Cloner

  • Cloner - حالت خطی The Cloner - Linear Mode

  • Cloner - حالت مرحله ای The Cloner - Step Mode

  • بازنشانی گزینه مختصات Reset Coordinates Option

  • تبدیل پانل Transform Panel

  • حالت شعاعی Radial Mode

  • آرایه شبکه Grid Array

  • آرایه لانه زنبوری Honeycomb Array

  • توزیع کلون ها روی یک شی Distributing Clones onto an Object

  • توزیع کلون ها روی یک Spline Distributing Clones onto a Spline

  • توزیع کلون ها روی یک Spline - Alignment Distributing Clones onto a Spline - Alignment

  • حالت های تکرار، تصادفی و مرتب سازی Iterate, Random, and Sort Modes

  • حالت ترکیبی Blend Mode

  • حالت های نمونه سازی Instancing Modes

  • استفاده از ذرات به عنوان کلونر Using Particles as a Cloner

  • ذخیره موگراف Caching Mograph

افکتور 101 The Effector 101

  • افکتور چیست What is an Effector

  • پارامتر تبدیل - قدرت، حداقل و حداکثر The Transform Parameter - Strength, Min and Max

  • انتخاب موگراف و نقشه وزن The Mograph Selection and Weightmap

  • حالت تبدیل: نسبی، Remap، مطلق The Tranform Mode : Relative, Remap, Absolute

  • مدیریت رنگ ها Managing Colors

  • تبدیل UV UV Transform

  • کلون را اصلاح کنید Modify Clone

  • کادر بررسی قابلیت مشاهده Visibility Checkbox

  • استفاده از زمان افست برای پخش انیمیشن Using the Time Offset to Play Animation

  • تبدیل انیمیشن ها با استفاده از زمان ارزش Transforming Animations using Time Value

  • تغییر شکل مشها با استفاده از افکتورها Deforming Meshes using Effectors

استفاده از فیلدها Using Fields

  • فیلدها چیست What Are Fields

  • تجسم فیلدها Visualizing Fields

  • ترکیب فیلدها Blending Fields

  • استفاده از ماسک ها و پوشه ها Using Masks and Folders

  • نقشه برداری مجدد و بستن Remapping and Clamping

  • نقشه برداری مجدد: کانتور Remapping : Contour

  • کنترل رنگ ها با فیلدها Controling Colors with Fields

  • رنگ و مواد چند سایه زن The Color and Multi Shader Materials

كتابخانه افكتور و ميدان The Effector and Field Library

  • بیایید تصادفی کنیم: عامل تصادفی و میدان تصادفی Let's Randomize : the Random Effector and the Random Field

  • گزینه های پیشرفته Random Effector Advanced options of the Random Effector

  • الگوی نویز با میدان تصادفی Noise Pattern with the Random Field

  • مرتب سازی تصادفی Sorting the Randomness

  • گزینه‌های همگام‌سازی و نمایه‌سازی‌شده در افکتور تصادفی Synchronized and Indexed options on the Random Effector

  • استفاده از فیلد تصادفی به عنوان تغییر شکل دهنده Using the Random Field as a Deformer

  • افکتور Push Apart Push Apart Effector

  • استفاده از Push Apart Effector برای پر کردن منظره Using the Push Apart Effector to Populate a Landscape

  • ایجاد تست کوررنگی با افکتور Push Apart Creating a Color Blindness Test with the Push Apart Effector

  • اثر تاخیر The Delay Effector

  • Delay Effector: کاربردهای پیشرفته Delay Effector : Advanced Uses

  • میدان تاخیر The Delay Field

  • تصادفی سازی اثر تاخیر و میدان Randomizing the Delay Effector and Field

  • عامل وراثت The Inheritance Effector

  • عامل وراثت: روی یک متن The Inheritance Effector : On a Text

  • عامل وراثت: کلون‌های شکل‌گیری The Inheritance Effector : Morphing Clones

  • اثر زمان و میدان The Time Effector and Field

  • استفاده از Time Effector برای جبران زمان Using the Time Effector to Offset Time

  • افکتور مرحله و میدان The Step Effector and Field

  • عامل و میدان فرمول The Formula Effector and Field

  • افکتر Spline The Spline Effector

  • اثرگذار هدف The Target Effector

  • اثرگذار هدف: استفاده از فیلدها The Target Effector : Using Fields

  • ولوم افکتور The Volume Effector

  • اثر سایه زن و میدان The Shader Effector and Field

  • افکتور صدا و فیلد: بارگیری و پخش یک صدا The Sound Effector and Field : Loading and Playing a Sound

  • افکت و میدان صدا: ایجاد یک انیمیشن The Sound Effector and Field : Creating an Animation

  • افکتور صدا و میدان: تغییر شکل هندسه با صدا The Sound Effector and Field : Deforming Geometry with Sound

  • ReEffector The ReEffector

لایه های فیلد و لایه های اصلاح کننده Field Layers and Modifiers Layers

  • فیلد Spline: حالت ماسک The Spline Field : Mask Mode

  • فیلد Spline: حالت منحنی The Spline Field : Curve Mode

  • میدان شعاعی Radial Field

  • استفاده از یک شی به عنوان یک فیلد Using an Object as a Field

  • فیلد شی حجمی The Volume Object Field

  • ذرات به عنوان میدان Particles as Fields

  • استفاده از حجم اشیاء به عنوان فیلد Using Volume Objects as Fields

  • استفاده از انتخاب موگراف یا نقشه وزن به عنوان یک میدان Using a Mograph Selection or Weightmap as a Field

  • آزادسازی قدرت میدان گروهی Unleashing the Power of the Group Field

  • میدان پوسیدگی Decay Field

  • متحرک سازی با فیلد منحنی Animating with the Curve Field

  • ایجاد حرکت شتاب دهنده با میدان منحنی Creating Accelerating Motion with Curve Field

  • فیلدهای گیره، برد، نقشه مجدد Clamp, Range, Remap Fields

  • نویز Remap فیلد Noise Remap Field

  • فیلدهای اصلاح کننده رنگ The Color Modifier Fields

  • میدان کوانتیز Quantize Field

سرگرمی بیشتر با مولدهای موگراف More Fun with the Mograph Generators

  • شیء شکستگی: مبانی Fracture Object : the Basics

  • شیء شکستگی: حالت ها Fracture Object : Modes

  • متحرک سازی یک لوگو با شکستگی Animating a Logo with Fracture

  • شکستن ساعت Fracturing a Clock

  • تبدیل یک ماشین به ماشین دیگر با شکستگی Morphing a Car into Another with Fracture

  • شکستگی ورونوی: مبانی Voronoi Fracture : the Basics

  • شکستگی ورونوی: توزیع نقطه ای Voronoi Fracture : Point Distribution

  • شکستگی Voronoi: توزیع سایه بان Voronoi Fracture : Shader Distribution

  • شکستگی ورونوی: شکستگی با اجسام Voronoi Fracture : Fracturing with Objects

  • شکستگی Voronoi: Tab Sorting Voronoi Fracture : Sorting Tab

  • شکستگی Voronoi: ایجاد خوشه با چسب Voronoi Fracture : Creating Clusters with Glue

  • شکستگی ورونوی: انتخاب ها Voronoi Fracture : Selections

  • شکستگی ورونوی: جزئیات Voronoi Fracture : Detailing

  • MoInstance MoInstance

  • MoText MoText

  • مولد ماتریس The Matrix Generator

  • The Tracer: Tracing Paths The Tracer : Tracing Paths

  • ردیاب: اتصال اشیاء The Tracer : Connecting Objects

  • ردیاب: ردیابی ذرات The Tracer : Tracing Particles

  • MoExtrude MoExtrude

  • PolyFX PolyFX

  • MoSpline: قدرت شگفت انگیز Splines MoSpline : The Amazing Power of Splines

  • MoSpline: حالت "ساده". MoSpline : "Simple" Mode

  • MoSpline: مقصد Spline MoSpline : Destination Spline

  • MoSpline: استفاده از افکتورها و نیروها MoSpline : Using Effectors and Forces

  • MoSpline: حالت لاک پشت MoSpline : The Turtle Mode

  • MoSpline: اضافه کردن کلون به Turtle MoSpline : adding Clones to Turtle

  • بیت شیدر The Beat Shader

متحرک سازی نقشه راس با فیلدها Animating Vertex Map with Fields

  • لایه فریز The Freeze Layer

  • نقشه های راس با موگراف Vertex Maps with Mograph

  • حالت های رشد Grow Modes

  • نقشه های راس به صورت فیلد Vertex Maps as Fields

  • اثرات رشد در حال تکامل Evolving Growth Effects

  • جلوه‌های نوشتاری و حرکت با میدان فروپاشی Write-On Effect and Motion Trails with the Decay Field

  • ایجاد یک اثر واکنش/انتشار Creating a Reaction/Diffusion Effect

مخلوط کردن حجم ها و زمینه ها Mixing Volumes and Fields

  • حجم های مش بندی Meshing Volumes

  • ایجاد پاشش آب Creating Water Splashes

  • ایجاد نویزهای متحرک لایه ای Creating Layered Animated Noises

  • افزودن لایه های بیشتر Adding even more Layers

  • استفاده از نقشه وزن موگراف با حجم Using Mograph Weightmaps with Volumes

  • رشد نقشه وزن موگراف Growing the Mograph Weightmap

  • مش بندی نقشه وزنی Meshing the Weightmap

  • حالت رشد با حجم مه Growth Mode with Fog Volume

  • استفاده از تکنیک واکنش/انتشار با حجم Using the Reaction/Diffusion Technic with Volumes

کارگاه های آموزشی Workshops

  • مدل سازی ساعت Modeling a Clock

  • مدل سازی یک ساعت: ایجاد فارغ التحصیلی Modeling a Clock : Creating the Graduations

  • مدل سازی یک ساعت: متحرک سازی عقربه ها Modeling a Clock : Animating the Hands

  • اتمام ساعت Finishing the Clock

  • مدل سازی بشکه Modeling a Barrel

  • اتمام بشکه Finishing the Barrel

  • Tumbling Dominos: Distribution of the Dominos Tumbling Dominos : Distribution of the Dominos

  • Tumbling Dominos: Make the Dominos Fall Tumbling Dominos : Making the Dominos Fall

  • Dominos غلتکی: مراقبت از آخرین دومینو Tumbling Dominos : Taking Care of the Last Domino

  • بافت دومینو Texturing the Dominos

  • روش های جایگزین برای چرخاندن دومینو - قسمت 1 Alternate Ways of Tumbling the Dominos - Part 1

  • روش های جایگزین برای چرخاندن دومینو - قسمت 2 Alternate Ways of Tumbling the Dominos - Part 2

  • انتقال مکعب: راه اندازی مکعب ها Cube Transition : Setting up the Cubes

  • انتقال مکعب: اصلاح بافت ها Cube Transition : Fixing the Textures

  • انتقال مکعب: خودکارسازی انتقال Cube Transition : Automating the Transition

  • انتقال طراحی حرکت: انتقال پایه Motion Design Transition : Basic Transition

  • انتقال طراحی حرکت: اصلاح انیمیشن Motion Design Transition : Refining the Animation

  • انتقال طراحی حرکت: پس‌زمینه بدون درز متحرک Motion Design Transition : Animated Seamless Background

  • استفاده از Motion Design Transition در After Effects با Cineware Using the Motion Design Transition inside After Effects with Cineware

  • Lego Reveal: مدل سازی آجر لگو Lego Reveal : Modeling the Lego Brick

  • Lego Reveal: پر کردن حجم لگو Lego Reveal : Filling the Volume Lego

  • Lego Reveal: Coloring the Legos Lego Reveal : Coloring the Legos

  • Lego Reveal: متحرک سازی فضای بیرونی Lego Reveal : Animating the Exterior

  • Lego Reveal: Animating the Interior Lego Reveal : Animating the Interior

  • Lego Reveal: بافت و نور Lego Reveal : Texture and Lighting

  • کره شکسته The Fractured Sphere

  • ایجاد اثر تراکم قطرات آب: انیمیشن Creating a Water Droplet Condensation Effect : Animation

  • ایجاد اثر تراکم قطرات آب: قابل مشاهده کردن قطرات Creating a Water Droplet Condensation Effect : Making the Droplets Visible

نمایش نظرات

آموزش Cinema 4D Complete : Vol. 3 قدرت Mograph را آزاد کنید!
جزییات دوره
19 hours
156
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,588
4.3 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lionel VICIDOMINI Lionel VICIDOMINI

مدرس طراحی حرکت سه بعدی