آموزش پایتون 101: برنامه نویسی شی گرا برای مبتدیان

Python 101: Object Oriented Programming for Beginners

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

در این  کلاس پایتون، همه چیز را در مورد برنامه‌نویسی شی گرا  (OOP) در پایتون یاد خواهیم گرفت.

تسلط بر OOP آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد سخت نیست، بنابراین برای 100% تلاش کنید. سفر یادگیری عملی!

آنچه خواهید آموخت

  • اصول برنامه نویسی شی گرا (OOP) با استفاده از پایتون.
  • چگونه عناصر برنامه نویسی شی گرا در پشت صحنه کار می کنند.
  • درک کنید که کلاس ها چگونه کار می کنند و چگونه می توانید نمونه هایی از کلاس ها ایجاد کنید.
  • پیاده سازی و فراخوانی متدها. هدف آنها را در کلاس ها درک کنید.
  • مشخصه های نمونه و ویژگی های کلاس را تعریف کنید. تفاوت های آنها را بیاموزید.
  • برای ارجاع به نمونه ها از "self" استفاده کنید. نحوه عملکرد آن در پشت صحنه را بیاموزید.
  • برای استفاده مجدد از کد، بهبود طراحی و جلوگیری از تکرار با وراثت کار کنید.

چرا در این کلاس شرکت می کنید؟

  • آیا می خواهید بتوانید   کد خود را ساختار دهید و آن را قابل استفاده مجددتر کنید؟
  • آیا می خواهید   مهارت های برنامه نویسی پایتون خود را بدون صرف زمان زیاد ارتقا دهید؟
  • آیا تا به حال با مبحث برنامه‌نویسی شی گرا گیج شده‌اید و می‌خواهید   راهنمای یادگیری گام به گام دقیقی داشته باشید؟

 

نمای کلی محتوا

با سخنرانی های ویدیویی با کیفیت بالا، این مفاهیم را یاد خواهید گرفت و با آنها کار خواهید کرد:

  • کلاس ها
  • نمونه
  • ویژگی های نمونه
  • ویژگی های کلاس
  • روش‌ها
  • پارامتر "self"
  • ارث
  • .... و بیشتر!

الزامات

  • هیچ دانش برنامه نویسی لازم نیست.
  • نیازی به نصب پایتون نیست، می توانید از کامپایلرهای آنلاین پایتون استفاده کنید.
  • سیستم عامل Windows/Linux/MacOS.

قبل از رفتن به پروژه کلاس، مهارت‌های برنامه‌نویسی شی گرا خود را با انجام تمرین‌های کلیدی که به ما درک عمیق‌تری از OOP در پایتون می‌دهد، تقویت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

  • تکلیف 1: کلاسی بسازید که دارای ویژگی های نمونه باشد.
  • تکلیف  2: کلاسی با نام "خودرو" بدون متغیر یا روش ایجاد کنید.
  • تکلیف  3: یک اتوبوس کلاس فرزند ایجاد کنید که همه متغیرها و توابع کلاس خودرو را به ارث می برد.
  • تکلیف  4: وراثت کلاس.
  • تخصیص  5: مشخصه ای را تعریف کنید که باید برای هر نمونه کلاس (شیء) مقدار یکسانی داشته باشد.
  • تکلیف  6: وراثت کلاس.
  • تکلیف  7: نوع یک شی را بررسی کنید.
  • تکلیف  8: تعیین کنید «School_bus» نمونه‌ای از کلاس «Vehicle» است یا نه.


من یک فایل برای هر یک از تکالیف و راه حل های آنها اضافه می کنم.

------------------------------------------- ------------------------------------------------ --

اکنون که آن تمرین را پشت سر گذاشتیم، آماده ایم پروژه را انجام دهیم!

پروژه ما یک سیستم مدیریت پایگاه داده دانشجویی ساده خواهد بود، که در آن یک کلاس دانشجویی ایجاد خواهیم کرد که پارامترهای زیر را خواهد داشت:

- شناسه

- FirstName

- SecondName

- سرگرد

- آدرس

- شماره تلفن

سپس یک تابع نمایش در داخل کلاس دانش آموز ایجاد می کنیم، که ورودی های بالا را می گیرد و آنها را به عنوان اطلاعات کلی در مورد دانش آموز نمایش می دهد.

سپس ورودی‌های بالا را از کاربر می‌گیریم، و نمونه‌ای از کلاس دانشجو ایجاد می‌کنیم، سپس پارامترهای آن را با ورودی‌های ارائه‌شده از کاربر پر می‌کنیم

به صورت اختیاری:  داده ها را در یک فایل متنی ذخیره کنید. همچنین، کاربر می تواند افزودن، پاک کردن یا مشاهده داده ها از فایل متنی را انتخاب کند.

این پروژه می تواند شبیه به این باشد:

هنگام انتخاب "a" از کاربر خواسته می شود که داده های دانش آموزان را وارد کند:

از آنجایی که برنامه در یک حلقه while قرار دارد، پس از اینکه کاربر وارد کردن داده‌های دانش‌آموز را انجام داد، دوباره اجرا می‌شود و تا زمانی که کاربر «e» را برای شکستن حلقه while و وجود انتخاب کند، به کار ادامه می‌دهد.

هنگام انتخاب 'r' برای خواندن داده ها، برنامه داده ها را از فایل متنی برای خواندن کاربر چاپ می کند:

هنگام انتخاب «c» برای پاک کردن داده‌ها، برنامه دوباره با کاربر بررسی می‌کند تا مطمئن شود که واقعاً می‌خواهد همه داده‌های موجود را حذف کند:

در نهایت، هنگام انتخاب "e"، برنامه حلقه while را می شکند و برنامه وجود دارد.

------------------------------------------- -

راه حل پروژه را اضافه کرده ام.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • کلاس های وارداتی Importing Classes

  • کلاس ها و اشیاء Classes and Objects

  • وراثت Inheritance

  • مقدمه برنامه نویسی شی گرا Object Oriented Programming Introduction

  • روش‌های استاتیک، روش‌های کلاس، ویژگی‌های کلاس Static Methods, Class Methods, Class Attributes

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش پایتون 101: برنامه نویسی شی گرا برای مبتدیان
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
27m
5
Skillshare (اسکیل شیر) skillshare-small
13 خرداد 1401 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
22
از 5
دارد
دارد
دارد
Naser Jamal

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Naser Jamal Naser Jamal

مهندس کامپیوتر

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.