لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
تسلط PyGame: ساخت بازی های تعاملی با پایتون
PyGame Mastery: Crafting Interactive Games with Python
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در ساخت بازی Pygame استاد شوید و خلاقیت خود را با پروژه های عملی و آموزش های جامع آزاد کنید. نصب و راه اندازی Python Anaconda و Pygame برای توسعه بازی. ایجاد ساختارهای اولیه بازی و مقداردهی اولیه در Pygame. درک مدیریت رویداد و حلقه ها برای تعامل بازی. پیاده سازی توابع مختلف اولیه و گرافیک اولیه در Pygame. دستکاری ماژول های نمایش و تنظیمات پس زمینه. ادغام دستگاه های ورودی و مکانیسم های کنترل برای تعامل بازی. استفاده از sprites برای انیمیشن و حرکت شخصیت. ادغام موسیقی، جلوه های صوتی و عناصر رابط کاربری گرافیکی در بازی ها. موضوعات پیشرفته از جمله OpenGL برای توسعه بازی های سه بعدی. تکمیل مطالعات موردی جامع از جمله بازی Snake و Flippy Flip Game برای تقویت یادگیری. پیش نیازها: درک مقدماتی مفاهیم برنامه نویسی. آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون. آشنایی با انواع داده های اساسی و ساختارهای کنترلی در پایتون. درک مفاهیم برنامه نویسی شی گرا (برای بخش های پیشرفته). دانش اولیه مفاهیم و اصطلاحات توسعه بازی مفید است اما لازم نیست.
به دوره آموزشی توسعه بازی پایتون خوش آمدید! در این برنامه جامع، با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون و کتابخانه Pygame، سفری هیجان انگیز به دنیای بازی سازی را آغاز خواهید کرد. چه یک مبتدی کامل باشید و چه تجربه برنامه نویسی داشته باشید، این دوره دانش و مهارت های مورد نیاز برای ایجاد بازی های تعاملی خود را از ابتدا در اختیار شما قرار می دهد.
در طول این دوره، همه چیزهایی را که برای توسعه بازیهایی با پیچیدگیهای مختلف نیاز دارید، از اصول اولیه شروع کرده و به تدریج به مفاهیم پیشرفتهتر میپردازید، یاد خواهید گرفت. شما موضوعاتی مانند مدیریت دستگاههای ورودی، دستکاری گرافیک و انیمیشنها، اجرای جلوههای صوتی و طراحی رابط کاربری برای بازیهای خود را بررسی خواهید کرد.
در پایان این دوره، شما نه تنها به درک کاملی از توسعه بازی پایتون خواهید رسید، بلکه چندین پروژه کامل بازی از جمله بازیهای کلاسیک مانند Snake و Flippy Flip را نیز خواهید ساخت. چه علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در توسعه بازی باشید یا صرفاً می خواهید خلاقیت خود را با ساخت بازی های خود آزاد کنید، این دوره شما را با مهارت های لازم برای تحقق بخشیدن به ایده های خود مجهز می کند.
آماده شوید تا به دنیای هیجان انگیز توسعه بازی پایتون شیرجه بزنید و خلاقیت خود را آزاد کنید! بیایید با هم این سفر را آغاز کنیم و رویاهای توسعه بازی شما را به واقعیت تبدیل کنیم.
بخش 1: توسعه بازی پایتون - مبتدیان
در این بخش، مبتدیان با دنیای بازی سازی با استفاده از Python و Pygame آشنا می شوند. آنها با اصول اولیه شروع می کنند، از جمله راه اندازی محیط توسعه خود با نصب Python Anaconda و Pygame. دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه یک فایل جدید در Jupyter Notebook ایجاد کنند و با مراحل اولیه اولیه سازی ساده شروع کنند. آنها ماژول نمایش را بررسی میکنند، رویدادها و حلقههای اصلی را درک میکنند و اولین گامها را برای ایجاد یک برنامه ساده Pygame برمیدارند. در سراسر این بخش، تاکید بر درک مفاهیم اساسی توسعه بازی و راحت شدن با محیط پایتون خواهد بود.
بخش 2: توسعه بازی پایتون - متوسط
در بخش متوسط، دانشآموزان به سمت تکنیکهای پیشرفتهتر توسعه بازی پیشرفت خواهند کرد. آنها عمیق تر به موضوعاتی مانند مدیریت دستگاه های ورودی، دستکاری تصاویر، اجرای انیمیشن ها و کنترل اشیاء بازی خواهند پرداخت. از طریق تمرینات عملی، فراگیران به درک عمیق تری از نحوه ایجاد تجارب گیم پلی پویا و تعاملی دست خواهند یافت. در پایان این بخش، دانشآموزان درک کاملی از مفاهیم توسعه بازی در سطح متوسط خواهند داشت و آماده مقابله با پروژههای پیچیدهتر خواهند بود.
بخش 3: توسعه بازی پایتون - پیشرفته
بخش پیشرفته با کاوش در تکنیکها و ابزارهای پیشرفته، دانشآموزان را بیشتر به حوزه توسعه بازی میبرد. موضوعات تحت پوشش عبارتند از ایجاد و دستکاری sprite، افزودن موسیقی و جلوه های صوتی، طراحی رابط های گرافیکی کاربر (GUI) برای بازی ها، و یکپارچه سازی OpenGL برای گرافیک های سه بعدی. دانشآموزان تجربه عملی در اجرای این ویژگیهای پیشرفته به دست خواهند آورد و یاد میگیرند که چگونه تجربههای بازی فراگیرتر و جذابتری ایجاد کنند.
بخش 4: مطالعه موردی توسعه بازی پایتون - بازی مار
در این مطالعه موردی، دانشآموزان مهارتها و دانش کسبشده در بخشهای قبلی را برای ساختن یک بازی کامل از ابتدا به کار میگیرند: بازی کلاسیک Snake. آنها در مورد ساختار بازی، مکانیک حرکت شخصیت ها، سیستم های امتیازدهی، تشخیص مرز و افزودن جلوه های صوتی یاد خواهند گرفت. با کار بر روی این مطالعه موردی، دانش آموزان درک خود را از اصول توسعه بازی تقویت می کنند و تجربه عملی در ایجاد یک بازی کاملاً کاربردی به دست می آورند.
بخش 5: مطالعه موردی توسعه بازی پایتون - بازی Flippy Flip
در این مطالعه موردی نهایی، دانشآموزان شروع به ایجاد یک بازی کامل دیگر میکنند: بازی Flippy Flip. آنها یاد خواهند گرفت که چگونه کاراکترهای بازی را پیاده سازی کنند، موسیقی و جلوه های صوتی را یکپارچه کنند، رویدادهای ورودی کاربر را مدیریت کنند، منطق بازی را توسعه دهند و یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) برای بازی ایجاد کنند. با تکمیل این مطالعه موردی، دانشآموزان مهارتهای توسعه بازی خود را بیشتر میکنند و برای مقابله با پروژههای پیشرفتهتر در آینده آماده میشوند.
سرفصل ها و درس ها
توسعه بازی پایتون - مبتدیان
Python Game Development - Beginners
معرفی بازی Beginner
Introduction of Beginner game
نصب python anaconda و pygame
Installation of python anaconda and pygame
ایجاد فایل جدید در نوت بوک مشتری
Creation of new file in Jupiter notebook
مقداردهی اولیه
Initialization
ماژول نمایش
Display Module
درک رویدادها و حلقه
Understanding events and loop
مراحل ساخت pygame Programed
Steps for creating pygame Programed
مراحل ساخت pygame Programed ادامه دارد
Steps for creating pygame Programed continue
توابع مختلف اولیه
Different Primitive Functions
گرافیک های مختلف اولیه و بیضی
Different Graphic primitives and Ellipse
تنظیم رنگ پس زمینه
Setting background color
ایجاد خطوط مختلف
Creating different lines
درک مختصات پیکسل
Understanding pixel coordinate
عملکرد رعد اسا
Blitz Function
توسعه بازی پایتون - متوسط
Python Game Development - Intermediate
مقدمه ای بر پروژه
Introduction to Project
دستگاه ورودی
Input Device
برنامه ای برای پذیرش ورودی ها از دستگاه ورودی
Program to Accept Inputs from Input Device
برنامه برای بررسی وضعیت دستگاه ورودی
Program to Check Status of Input Device
تلنگر تصویر
Flip Image
برنامه ای برای ایجاد تصویر
Program to Create a Image
برای چرخش برنامه ریزی شده است
Programed to Rotate
برای تبدیل لاپلاسی برنامه ریزی شده است
Programed to Laplacian Transform
خروجی نمایش داده شد
Output Showed
فونت برای Pygame
Font for Pygame
مکان نما کارتون
Cartoon Cursor
نشانگر کارتون ادامه
Cartoon Cursor Continue
انیمیشن شی
Animation of Object
برای حرکت برنامه ریزی شده است
Programed to Move
کنترل شی
Control Object
توسعه بازی پایتون - پیشرفته
Python Game Development - Advanced
مقدمه ای بر پروژه
Introduction to Project
Sprite Code قسمت 1
Sprite Code Part 1
Sprite Code قسمت 2
Sprite Code Part 2
Sprite Code قسمت 3
Sprite Code Part 3
Sprite Code قسمت 4
Sprite Code Part 4
خروجی اسپرایت
Sprite Output
موسیقی و جلوه های صوتی
Music and Sounds Effects
درک رابط کاربری گرافیکی بازی
Understanding Game GUI
نوشتن کد رابط کاربری گرافیکی برای بازی
Writing GUI Code for Game
بررسی خروجی رابط کاربری گرافیکی
Checking the Output of GUI
بازی رابط کاربری گرافیکی
GUI Game
خروجی بازی GUI
GUI Game Output
مقدمه ای بر OpenGL و نصب
Introduction to OpenGL and Installation
کد برای ایجاد اشیاء سه بعدی در OpenGL
Code to Create 3D Objects in OpenGL
کد برای ایجاد اشیاء سه بعدی در OpenGL ادامه دهید
Code to Create 3D Objects in OpenGL Continue
خروجی OPenGL
OPenGL Output
مطالعه موردی توسعه بازی پایتون - بازی مار
Python Game Development Case Study - Snake Game
معرفی پروژه
Introduction of Project
ساختار برنامه
Program Structure
ایجاد شخصیت مار و پنجره نمایش
Create Snake Character and Display Window
حرکت به مار با استفاده از کلیدهای رویداد و تایپ
Movement to Snake Using Event Keys and Type
مکث بازی
Pause Game
متن رسم شده
Drawtext
رنگ ها و عملکردها
Colors and Functions
توابع Snake Draw
Functions Snake Draw
امتیاز توتول
Totol score
تعیین مرزها
Boundaries Setting
اضافه کردن غذا به بازی
Adding Food to Game
خروجی کد را بررسی کنید
Check the Output of the Code
جلوه های صوتی و جلوه های پس زمینه
Sound Effects and Background Effects
سرعت بازی را سفارشی کنید
Customize the Speed of the Game
مطالعه موردی توسعه بازی پایتون - بازی Flippy Flip
Python Game Development Case Study - Flippy Flip Game
معرفی پروژه
Introduction of Project
معرفی بازی
Introduction of Game
شخصیت بازی و موسیقی
Game Character and Music
کتابخانه های لازم را وارد کنید و متغیرها را اعلام کنید
Import Necessary Libraries and Declare Variables
برنامه Pygame را راه اندازی کنید
Set up Pygame Program
منطق بازی اصلی
Main Game Logic
مدیریت رویداد
Event Handling
مدیریت رویداد ادامه دارد
Event Handling Continue
اندازه پرنده
Bird size
حرکت شخصیت
Move Character
بسته شدن بازی
Game Closure
تابع قسمت 1
Function Part 1
تابع قسمت 2
Function Part 2
تابع قسمت 3
Function Part 3
خروجی
Output
ایجاد رابط کاربری گرافیکی برای بازی قسمت 1
Create GUI for Game Part 1
ایجاد رابط کاربری گرافیکی برای بازی قسمت 2
Create GUI for Game Part 2
ایجاد رابط کاربری گرافیکی برای بازی قسمت 3
Create GUI for Game Part 3
مهارت های دنیای واقعی را بصورت آنلاین بیاموزید EDUCBA یک ارائه دهنده جهانی آموزش مبتنی بر مهارت است که نیازهای اعضا را در بیش از 100 کشور برطرف می کند. ما بزرگترین شرکت فناوری پیشرفته در آسیا با نمونه کارهای 5498+ دوره آنلاین ، 205+ مسیر یادگیری ، 150+ برنامه شغل محور (JOPs) و 50+ بسته دوره حرفه ای شغلی هستیم که توسط متخصصان برجسته صنعت آماده شده است. برنامه های آموزشی ما برنامه های مبتنی بر مهارت شغلی است که توسط صنعت در سراسر امور مالی ، فناوری ، تجارت ، طراحی ، داده و فناوری جدید و آینده مورد نیاز صنعت است.
نمایش نظرات