نحوه نوشتن موسیقی را از یک آهنگساز حرفه ای و برنده جایزه بیاموزید. این یک سری دورههای دو قسمتی است. Music Composition 1 ریتم و ملودی را پوشش می دهد. Music Composition 2 هارمونی و فرم را پوشش می دهد.
هر بخش از دوره یک مفهوم خاص (یا مفاهیم مرتبط) را پوشش می دهد. مفاهیم و تکنیک های آهنگسازی در طول دوره با نمونه های واقعی موسیقی (تصاویر و نمونه های صوتی) نشان داده می شود. این دوره همچنین شامل دسترسی به آزمونهای آنلاین، تکالیف گوش دادن، و تکالیف آهنگسازی است.
ساختار دوره (شامل بیش از 50 سخنرانی)
الزامات دوره
چرا نوشتن؟
این یک تصور غلط رایج است که برای اینکه بتوانید موسیقی بسازید باید استعداد آن را به دنیا بیاورید. اگرچه نمی توان الهام یا جرقه خلاقیت را «آموزش» داد، اما می توان ابزار و دانش لازم برای نوشتن موسیقی را «تامین» کرد. در حالی که مطمئناً این درست است که همه کسانی که سعی در ساختن موسیقی دارند آهنگساز موفقی نمیشوند، اما به این نتیجه نمیرسد مگر اینکه بتوانید در آن سطح آهنگسازی کنید، حتی نباید آن را امتحان کنید. این مثل این است که بگوییم فقط شکسپیرهای جهان باید کلمات بنویسند و هیچ کس دیگری نباید زحمت برداشتن قلم و کاغذ را به خود بدهد. نه تنها ساختن موسیقی برای هر کسی امکان پذیر است، بلکه برای هر دانش آموز موسیقی بسیار حیاتی است که تجربه ای در زمینه آهنگسازی داشته باشد.
این یک واقعیت غم انگیز اما واقعی است که اکثر معلمان و دوره های موسیقی مدرن آهنگسازی را به عنوان بخشی از آموزش موسیقی هنرجویان در نظر نمی گیرند. در گذشته برای دانشجویان موسیقی معمول بود که بتوانند موسیقی بسازند. یکی از نمونه ها J.S. باخ که همه شاگردانش را برای آهنگسازی و همچنین نوازندگی تربیت کرد. در واقع، اگر فردی تجربه اولیه در ساخت موسیقی را نداشت، اجازه ورود به استودیوی خود را نداشت! این دوره به دنبال پر کردن بخش کوچکی از این کمبود فعلی در آموزش موسیقی است. گفته میشود مطالعه آهنگسازی موسیقیدان را «تکمیل» میکند، زیرا نوازنده «کامل» کسی است که دانش تئوری موسیقی دارد، ساز مینوازد و همچنین میتواند آهنگسازی کند.
در اینجا برخی از دلایل اصلی اهمیت یادگیری آهنگسازی برای هر موسیقیدانی آورده شده است. اول و مهمتر از همه، تعمیق درک فرد از موسیقی است. ایجاد چیزی مستلزم سطح معینی از درک چیز در حال ایجاد است. گوش دادن به موسیقی یا نواختن موسیقی مستلزم درک بسیار سطحی تری نسبت به نوشتن موسیقی است. حتی نمی توان گفت که حتی فردی که تئوری موسیقی را کاملاً درک می کند، موسیقی را به اندازه آهنگساز درک می کند. به عنوان مثال، ممکن است فرد هر نوع آکوردی را که باید بداند، بداند، اما نداند که آنها را به چه ترتیبی برای ایجاد موسیقی قرار دهد. ممکن است کسی همه آهنگها را در یک کلید اصلی بشناسد، اما نداند که برای ساختن یک ملودی زیبا، آنها را به چه ترتیبی قرار دهد. دانستن تمام عناصر و اجزای یک چیز به سادگی کافی نیست. برای داشتن دانش کامل، باید بدانید که چگونه همه بخش ها با هم کار می کنند.
دوم، مطالعه آهنگسازی میتواند عملکرد فرد را در موسیقی بهبود بخشد. اگرچه نتنویسی موسیقی در طول قرنها راه طولانی را پیموده است، اما همچنان ناقص است. آگاهی از نحوه چیدمان موسیقی به نوازنده این امکان را میدهد تا چیزهای پشت نتهای صفحه و مواردی را که نمیتوان نتنویسی کرد، درک کند.
سوم، برخی از موسیقی ها مستلزم آن هستند که نوازنده در جای خود بداهه بنویسد و به آنچه در صفحه یادداشت شده است اضافه کند. داشتن آگاهی از نحوه شکل گیری موسیقی توانایی فرد را برای بداهه نوازی و داشتن صدای بداهه مانند موسیقی واقعی بسیار افزایش می دهد.
سرانجام، فرآیند خلاقیت به خودی خود لذت زیادی را برای زندگی فرد به ارمغان می آورد. ناگفته نماند که هر موسیقی ساخته شده می تواند برای کسانی که آن را می شنوند یا کسانی که آن را اجرا می کنند شادی کند.
از دوره آموزشی و یادگیری شاد لذت ببرید!
- آقای پیترز
پروژه های کلاس عبارتند از:
اینها را می توانید در فایل های پیوست شده پیدا کنید.
برنده جایزه آهنگساز، نویسنده، مربی
جاناتان پیترز یک آهنگساز برنده جایزه است که در حال حاضر در ایالت زیبای کلرادو زندگی می کند. از سال 1990 به عنوان آهنگساز، رهبر ارکستر، تنظیم کننده، هنرمند ضبط صدا، مربی و نویسنده کار کرده است. پیترز دارای مدرک B.A. در هنرهای لیبرال از کالج توماس آکویناس و کار فارغ التحصیلی خود را به سمت M.M. در آهنگسازی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نورتریج، که شامل زمینه های تحصیلی در آهنگسازی پیشرفته، تئوری، ارکستراسیون، و موسیقی متن فیلم بود.
موسیقی پیترز هم در سطح بین المللی و هم توسط ارکسترهای سراسر ایالات متحده اجرا شده است. او جوایز و تقدیرهای متعددی از جمله مقام اول در مسابقه آهنگسازان امروز در سال 1996 را به دست آورده است. نزدیک به 50 اثر او شامل 2 اپرای تمام طول، یک سمفونی، آثار ارکسترال، موسیقی مجلسی، قطعات کر و آثاری برای پیانو سولو است.
ضبطهای پیترز از رادیو شنیده میشود و بسیاری از آلبومهای او در فروشگاههای سراسر جهان به فروش میرسند. او همچنین نویسنده مجموعه موسیقی اسکولاستیک است، مجموعه ای از سی دی های آموزشی که از موسیقی به عنوان ابزاری برای آموزش موضوعات مختلف دانشگاهی استفاده می کند. سی دی او، The Constellations - A Guide to the Orchestra، بالاترین بازبینی ستارهدار را از School Library Journal دریافت کرد و در کتابخانههای سراسر کشور حمل میشود.
پیترز نویسنده پنج کتاب دانشگاهی در مورد موسیقی و سه کتاب کودک با موسیقی قابل دانلود است. علاوه بر تدریس خصوصی پیانو، او همچنین در زمینه تئوری موسیقی، آهنگسازی موسیقی، نویسندگی چهار قسمتی و ارکستراسیون به صورت آنلاین آموزش می دهد. دوره های آنلاین او توسط هزاران دانش آموز از بیش از صد کشور گذرانده شده است.
در سال 2019 آقای پیترز www.AspenLeafGames.com را تأسیس کرد و یک بازی رومیزی درباره سفر در زمان طراحی کرد.
نمایش نظرات