آموزش فیلمبرداری: مایا

Cinematography: Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در حالی که دوربین های مایا آزادی خلاقانه ای فوق العاده (حتی بیشتر از دوربین های واقعی) به شما ارائه می دهند ، اما کنترل آنها می تواند پیچیده باشد. این دوره به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه آنها را به طور ماهرانه ای تنظیم کنید. Aaron F. Ross شامل نمایش منظره ، کنترل دوربین های ارتوپدی ، عکسبرداری از کادر ، ویرایش با Camera Sequencer ، حرکات ساده و ترکیبی دوربین و بسیاری از جلوه های ویژه متفاوت است. اکنون شروع کنید و بیاموزید که چگونه به طور ماهرانه دوربین ها را در پروژه های مایا قرار دهید و متحرک شوید و به مخاطب خود دریچه ای به دنیای سه بعدی خود بدهید.
موضوعات شامل:
  • بیشترین بهره را از دوربین های نمای ویور ببرید
  • كنترل ويژگي هاي دوربين مانند قطع كننده ها
  • تنظیم گزینه های نمایش مانند رزولوشن دروازه
  • تنظیم فاصله کانونی و میدان دید
  • ویرایش Previz با Camera Sequencer
  • تنظیم ترتیب چرخش برای انیمیشن دوربین قابل پیش بینی
  • متحرک کردن حرکتهای ساده دوربین مانند تابه و دالی
  • تسلط بر حرکات مرکب مانند جرثقیل و عکسهای دستی
  • درک ویژگی های فیلم Back
  • دستیابی به اثرات ایزومتریک و تغییر شیب
  • نمایش بافت از دوربین
  • ارائه اثرات عمق میدان و تمرکز رک

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. مبانی دوربین مشاهده 1. Viewport Camera Basics

  • کار با دوربین چشم انداز چشم انداز Working with the perspective viewport camera

  • در حال لغو حرکات دوربین Undoing camera movements

  • با استفاده از ابزار زوم Using the Zoom tool

  • با استفاده از ابزار پرواز Using the Fly Tool

  • نمایش و حرکت دوربین های ارتوگرافی Displaying and moving orthographic cameras

  • تنظیم ویژگی های هواپیما Setting clipping plane attributes

  • مخفی کردن ViewCube Hiding the ViewCube

  • استفاده از نشانک ها برای نماهای جایگزین ارتوگرافی Using bookmarks for alternative orthographic views

  • ایجاد نماهای جدید از پیش تعیین شده ارتوگرافی Creating new preset orthographic views

2. اصول اولیه دوربین 2. Renderable Camera Basics

  • اهمیت دوربین های قابل ارائه The importance of renderable cameras

  • ایجاد یک دوربین و هدف Creating a Camera and Aim

  • افزایش مقیاس یاب Increasing Locator Scale

  • جابجایی دوربین و هدف Moving the Camera and Aim

  • فعال کردن دروازه رزولوشن Enabling the Resolution Gate

  • تنظیم گزینه های نمایش Setting display options

  • ایجاد پیش تنظیم گره در ویرایشگر Attribute Creating node presets in the Attribute Editor

  • عکس های قاب Framing shots

  • تنظیم فاصله کانونی و میدان دید Adjusting focal length and the field of view

  • ویژگی های قفل کردن Locking attributes

  • تنظیم ترسیم نقاشی و مخفی کردن اتصالات Setting drawing overrides and hiding connectors

  • با استفاده از یک manipulator برای تنظیم هواپیماهای بریده شده Using a manipulator to set clipping planes

3. ویرایش PreVIZ با Sequencer دوربین 3. PreVIZ Editing with the Camera Sequencer

  • درک Sequencer دوربین Understanding the Camera Sequencer

  • ایجاد عکس Creating shots

  • اضافه کردن صفحات تصویر Adding image planes

  • عکس های متحرک و پیرایش Moving and trimming shots

  • ویرایش ریپل و زمان کشش Ripple editing and stretching time

  • ایجاد اوبرکام Creating an ubercam

  • Playblasting دنباله Playblasting a sequence

4. حرکت ساده دوربین 4. Simple Camera Movement

  • انتخاب دوربین مناسب برای کار Choosing the right camera for the job

  • جلوگیری از خطرات رایج در انیمیشن دوربین Avoiding common pitfalls in camera animation

  • چرخش در حالت گیمبال Rotating in Gimbal mode

  • تنظیم ترتیب چرخش در گره تبدیل Setting rotation order in the transform node

  • متحرک یک تابه و کامیون Animating a pan and a truck

  • کلید زدن کامیون فقط در یک محور Keying a truck in only one axis

  • متحرک کردن یک شیب و پایه Animating a tilt and a pedestal

  • متحرک کردن یک دالی و زوم Animating a dolly and a zoom

5. حرکت دوربین کامپوزیت 5. Compound Camera Movement

  • متحرک کردن حرکت با کامیون Animating a truck-pan move

  • متحرک کردن حرکت شیب پایه Animating a pedestal-tilt move

  • متحرک کردن یک zolly یا zoom-dolly ، حرکت کنید Animating a zolly, or zoom-dolly, move

  • متحرک کردن یک جرثقیل Animating a crane shot

  • انیمیشن یک شات دوربین دستی Animating a handheld camera shot

  • متحرک کردن یک شلیک هوایی با یک دنباله حرکت قابل ویرایش Animating an aerial shot with an editable motion trail

  • با استفاده از دوربین پیش فرض Turntable Using the default Turntable camera

6. جلوه های ویژه 6. Special Effects

  • ارائه نمای ایزومتریک Rendering an isometric view

  • طراحی یک دوربین از یک دوربین Projecting a texture from a camera

  • درک فیلم برگشت Understanding the Film Back

  • شبیه سازی یک دوربین مشاهده برای جلوه های شیب تغییر Emulating a view camera for tilt-shift effects

  • تاری را با عمق میدان اضافه کنید Adding distance blur with Depth of Field

  • اندازه گیری با ابزار فاصله Measuring with the Distance Tool

  • انیمیشن کردن جلوه تمرکز روی قفسه Animating a rack-focus effect

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش فیلمبرداری: مایا
جزییات دوره
3h 43m
53
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
90,608
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.